حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیر ارشد فیس‌بوک: عمر Adobe Flash به پایان رسیده است

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

به سال ۲۰۱۰ برگردیم. استیو جابز در بیانیه‌‌ی به‌یاد ماندنی این مورد را فریاد زد که “ما به هیچ وجه نمی‌خواهیم اعتبار و امنیت آیفون‌، آیپاد و آیپدهای‌مان را با افزودن فلش پایین بیاوریم”. این بیانیه در ابتدا با واکنش های بسیار منفی مواجه شد.  اکنون پنج سال از آن زمان می‌گذرد و مدیر ارشد امنیت فیس‌بوک مهر تاییدی بر صحبت های جابز زده است. در ادامه همراه باشید.

Alex Stamos مدیر ارشد جدید فیس‌بوک در بخش امنیت، به‌طور رسمی اعلام کرد که می‌خواهد پایان فلش را برای همیشه ببیند.

“زمان آن فرا رسیده که Adobe تاریخ پایان زندگی را برای فلش اعلام کند و از مرورگرها بخواهد که در همان روز killbits را نصب کنند.”

این بیانیه‌ی استاموس به دلیل امنیت بسیار پایین فلش است که آن را در مقابل حمله‌ی هکرها بسیار آسیب‌پذیر می‌سازد. شرکت ادوبی تلاش های زیادی داشت که این مشکل‌ را با به‌روزسانی‌های جدید رفع کند اما هیچ‌وقت موفق نشده که به طور کامل این نقص‌ها و آسیب‌پذیری‌ها را از بین ببرد.

یک بلاگر فعال در زمینه‌ی امنیت شبکه می‌گوید اگر این شرکت کنار گذاشتن فلش‌پلیر را ارایه دهد، احترام بیشتری از جامعه‌ی اینترنتی کسب خواهد کرد تا این که باور داشته باشد بالاخره روزی عیب و کاستی‌های فلش حل خواهد شد!

همه می‌توانند به سمت گزینه‌های بهتر و امن‌تری مثل HTML5 پیش بروند. به عنوان مثال فیس‌بوک بسته به تنظیمات مرورگر از HTML5 و فلش استفاده می‌کند. در هر صورت هنوز هم سایت های زیادی هستند که از فلش استفاده کرده؛ نظر شما چیست؟

[su_button url=”#” target=”blank” background=”#46bfb1″]engadget[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Shahspik

امروز خیلی خلوته تر.ن.جی :scratch:
نکنه رفتین وین :scratch:

Blue Tech

والا من که واسه امضا کردن اونجا بودم بچه هارو ندیم 😉
شاید هم دیدم نشناختم…
:unsure:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....