حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مایکروسافت با پشت سر گذاشتن اپل رتبه اول فروش تبلت‌ها را کسب کرد

نوشته

8 سال قبل | 28 دیدگاه | ترنجی

حتی اگر آمار فروش تبلت‎ها را در نظر بگیریم آیپد اپل رتبه نخست تبلت‎های فروخته شده در یک بازه را برای خود رقم زده است که در این مدت تبلت‌های مایکروسافت وضعیت خوبی نداشته است. طی سال‌های اولیه، دستگاه‌های مبتنی بر iOS اپل بی‌پروا بر ۹۵% بازار حکمرانی می‌کردند. هفت ماه بعد آیپد توسط استیو جابز رونمایی شد و یک ماه پیش از رونمایی از آیپد ۲، آیپد بخشی از سهم خود را به تبلت‎ها مبتنی بر اندروید واگذار کرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

اولین فصل از سال ۲۰۱۳ آیپد سهمی زیر ۴۰ درصد بازار را نسبت به مشابه سال قبل با ۵۸ درصد سهم، در اختیار داشت. ۶ ماه پس از آن این میزان به زیر ۳۰ درصد کاهش یافت و این در حالی بود که دستگاه‌های ارزان قیمت اندرویدی نزاع را با آیپد شروع کرده بودند و با ورود دستگاه‌های سرفیس پرو مایکروسافت این وضعیت رو به وخامت گذاشت. در همین حال بود که سرفیس پرو ۳ توسط مجله تایم یکی از بهترین ۲۵ اختراع سال ۲۰۱۴ عنوان شد و اکنون یک ماه است که سرفیسبوک و سرفیس پرو ۴ پا را به میدان گذاشته‌اند.


مایکروسافت Microsoft 4 مایکروسافت Microsoft

طبق آمار WinBeta بیان می‌کند که در ماه مهر امسال، نسبت به شرکت‌های دیگر تولید کننده تبلت، مایکروسافت تعداد بیشتری تبلت را به صورت آنلاین در ایالات متحده فروخته و اپل را که در جایگاه اول بود را پشت سر گذاشته است. نسبت فروش تبلت های مایکروسافت به ۴۵ درصد در مهر ماه می‌رسد در حالی که این سهم برای اپل ۱۷ درصد در ماه مهر گزارش شده است. در این مدت آمازون رشدی دو برابری داشته و از سهم ۵ درصدی، ۱۰ درصد از بازار را به خود معطوف کرده است.


مایکروسافت Microsoft 3

داده‌های دیگری نشان می‌دهد که ردموندی‌ها تبلت های گران قیمت‌تری را با متوسط قیمت ۸۴۴ دلار فروخته است. سرفیس پرو ۳، سرفیس بوک و سرفیس پرو ۴ هیچ‌کدام ارزان قیمت نیستند. نسخه ۵۱۲ گیگابایتی سرفیس بوک قیمتی حدود ۲۶۰۰ دلار دارد و متوسط قیمت آیپد ۳۹۲ دلار است.


مایکروسافت Microsoft 2

هنگامی مایکروسافت صدر بازار ایالات متحده را از آن خود کرده است که ۱۲ ماه پیش اپل سهمی ۳۴ درصدی، مایکروسافت ۱۷ و آمازون سهم ۱۱ درصدی داشته‌اند. اگر این روند پا بر جا باشد ما شاهد تغییرات گسترده‌ای در بازار ایالات متحده در ۱۲ ماه آتی خواهیم بود. شما بین این دو سیستم کدام دستگاه را می‌پسندید آیپد یا سرفیس؟


[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Latest-data-says-Microsoft-was-the-top-U.S.-online-tablet-brand-in-October-surpassing-Apple_id76406″ background=”#04c571″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
28 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ari khan

چه عجب یه بار اپل کم اورد تو فروش؟؟؟ :whistle:

parsa212

این خبر از بیخ مشکل داره!
این فقط امار فروش انلاینه واسه یک ماه
خوب مشخصه که مایکی چون فروشگاه فیزیکی نداره برخلاف راپل پس هیچی بفروشه از طریق انلاینه
درصورتی که اپل توی اکثر شهرهای امریکا اپل استور داره و مشتری مستقیما ازش خرید میکنه
و فروش کلی ایپد خیـــــلی بیشتره
….
کل فروش سالیانه خانواده سرفیس توی بهترین حالت ۵میلیون در ساله
اما ایپد ۴۰ میلیون!
حالا حالا ها باید مایکی چـاق و گنـده بدوو تا برسه به اپل

Sajjad

به این نتیجه میرسیم که تو اروپا و آمریکا پول واقعا دغدغه بزرگس نیس و این ماییم که برا خرید یه سرفیس ۸ میلیونی کلی فحش بخوریم.

Neman1990

والا

Shahspik

اگه یبار عدالت تو فروش رعایت شده باشه، الانه.

Halflife

امان از این امریکایی های مرفه بی درد…

Playstation4

نمیدونم چرا فک میکنم آینده ماله مایکروسافته.سرفیس،ویندوز،ایکس باکس،لومیاو … تو همشون داره نسبتا خوب عمل میکنه

Mohammad Ghasemi

اشتب فکر میکنی البته ویندوزو درست میگی

فرشاد بندری

بالاخره آمریکایی فهمیدن آیپد در مقابل سرفس مثل اسباب بازی میمونه

Neman1990

واقعا هم چیزی جز اسباب بازی نیست. همش چندتا کار تفریحی و سرگرمی می شه باهاش انجام داد. اما سرفیس پرو یه سیستم عامل کامل داره. یعنی هرکاری دوست داری انجام بده.

HM-R O Y A L

آخه سرفیس که تبلت نیست یک الترا بوک گران قیمته که قابلیت جدا کرددن کیبورد داره چرا بعضی ها فکر میکنند سرفیس خیلی عالیه ماکروسافت کار خاصی نکرده فقط یه صفحه لمسی رو برای سیستم غیر لمسی ارائه داده و کاربر را با انبوه برنامه های غیر لمسی رها کرده… این تعداد معدود برنامه های سازگار با صفحه لمسی و بهبود اندک در رابط کاربری دردی دوا نمیکند سرفیس بدون اتصال کیبورد و کیپد ناقصه و کار با بسیاری از برنامه ها به دلیل غیر لمسی بودن آنها مشکله برنامه نویسان و سازندگان هم انگیزه و ارجحیتی برای ارائه برنامه برای تعداد معدود سیستم لمسی ندارند . چون ارجحیت برای سیستم های دسکتاپ و لپتاپهای غیر لمسی ویندوزی است .
به نظرم بهترین تبلت به معنای واقعی و کاملا” لمسی با قیمت زیر ۸۰۰-۹۰۰ دلار آیپد ایر ۲ و آیپد پرو هستند.
با پولی که بابت خرید سرفیس پرو با قدرت سخت افزار در حد یک الترابوک معمولی داره گزینه های بهتری وجود داره مثل مکبوک پرو ۱۵ , ۱۳ اینچی لپتاپ ویندوزی

SAYROS

درسته گرونه. ولی متعصبانه نظر نده. سرفیس و دست کم نباید گرفت

Neman1990

اگه کار خاصی انجام نداده چرا بقیه انجام نمی دن؟
به آیپد هم میشه کیبورد وصل کرد و جدا کرد، خب حالا آیپد هم میشه الترابوک؟
دوما توی همون نازکیی که آیپد داره، سرفیس پرو ۴ پردازنده i5 و i7 داره، از همه مهمتر سیستم عامل ویندوز پرو داره نه ios.
یه کیبورد میزنی به سرفیس، میشه یه لپتاپ کامل. کلی برنامه روش نصب میکنی.
یه کم فکر کن عزیزم.

HM-R O Y A L

درسته پردازنده بکار رفته در سرفیس از سری corei7 استفاده شده د ولی دو هسته ای .پردازنده های سری U نسبت به پردازنده های سری HQ بسیار ضعیف هستند و برای کارهای سنگین و رندر و ادیت ویدیو و…. ضعیف هستند .
کانفیگ سرفیس ۹۰۰ دلاری سرفیس هم ضعیفه پروسسور آن از سری core m یعنی چیزی در حد قدرت مکبوک رتینا یا الترابوک ویندوزی با کانفیگ معمولی
خرید سرفیس پرو با این قیمتها ارزش خرید ندارد چون گزینه های بهتر و قدرتمند تری وجود دارد. مثلا” مقایسه قدرت سخت افزاری سرفیس ۲۷۰۰-۳۲۰۰ دلاری با قدرت کانفیگ یک لپتاپ ویندوزی یا مکبوک پرو ۱۵ اینچی ۲۵۰۰ دلاری
قدرت آخرین و بالاترین پردازنده سرفیس پرو چیزی در حد پروسسور مکبوک پرو ۱۳ اینچیه.

ذات و ماهیت ویندوز غیر لمسی است و برای کار با موس و کیبورد و کیپد ساخته شده مثل این می مونه سیستم MacosX را لمسی کنیم که مسلما” یک محصول ناکارآمد از آب در خواهد آمد که تکلیفش با خودش مشخص نیست نه قدرت سخت افزاری بالا نسبت به لپتاپ هم قیمتش دارد نه سیستم عامل و برنامه ها برای کار با انگشت ساخته شده .
من این طرح رو بیشتر میپسندم که اپل هم حرفش رو زده بود یک لپتاپ که صفحه نمایشش از کیبورد جدا شود ولی سخت افزار در قسمت کیبورد آن قرار داده شده باشد و نمایشگر از طریق بی سیم به کیبورد متصل شود (چون سیستم عامل ویندوز و مک نیاز مبرم به کیبورد و کی پد دارد و بدون آنها و فقط با اتکا به صفحه لمسی کار با بسیاری از برنامه ها سخته) یعنی در حقیقت قسمت نمایشگر فقط شامل مدار فرستنده و گیرنده سیگنال و صفحه لمسی ، نمایشگر و باتری کم حجم باشد و در قسمت کیبورد شامل سخت افزار و پردازشگر و باتری حجیمتر باشد در اینصورت میتوان از پردازنده های قویتر و سریعتر استفاده کرد و مشکلی از بابت گرمای پروسسورها وجود نخواهد داشت .مثلا” برای تماشای فیلم یا طراحی با قلم کیبورد را کنار گذاشت …
ولی در حال حاضر به جای این کارها اپل سیستم عامل و سخت افزار کاملا” بهینه با صفحه لمسی را ساخت …ظرفیت ios برای ورود اپلیکیشنها و برنامه های حرفه ای در حد برنامه های نسخه ویندوز و مک بالاست و محدودیتی در بین نیست منتها بعضی از سازندگان برنامه ها برای عرضه اپلیکیشنها برای نسخه آیپد پرو به دلایلی تعلل میکنند مثل سیستم قیمت گذاری و…
اپل میتوانست در آیپد پرو از پروسسور قویتر هم استفاده کند
به نظرم عرضه آیپد پرو برای محک بازار و ورود اپلیکیشنهای حرفه ای به آیپد پرو بوده که اگر این روند مثبت باشد در نسخه بعدی آیپد پرو اپل از پروسسورقدرتمندتری استفاده خواهد کرد.
ولی باز هم میگم هر محصول برای کار خاصی ساخته شده و کاملا” جای هم را نمیگیرند .
کسی که با نرم افزارهای خاصی کار میکنه و مثلا” برنامه نویسه یا ادیتوره یا محاسبات سنگین داره خرید یک لپتاپ قدرتمند ویندوزی یا مکبوک پرو ۱۵ اینچی بیشتر به کارش میاد تا یک لپتاپ لمسی با سخت افزار متوسط .

Jahandar

تا قبل از نصب ویندوز ۱۰ فکر میکردم مایکروسافت سیستم عاملشو کامل با استفادهٔ لمسی سازگار کرده . اما بعد از نصب دیدم نه! فقط یک پوستهٔ اولیه گذاشته دم دست اما بالای ۹۰ درصد کارها با استفادهٔ لمسی سازگار نشده . مایکروسافت خیلی بی برنامه و بی اراده کار کرده و سالهای زیادی رو تلف کرده . باید یک شرطی برای شرکتها میذاشت تا مجبور بشن برنامه هاشونو با استفادهٔ لمسی سازگار کنند ..

اما از اونطرف هم آیپد چیز چندان بیشتری نسبت به آیفون نداره و خیلی استفاده ها رو نمیشه ازش به عمل آورد . مثلا همین نداشتن فایل منیجر در این تبلت قابل چشم پوشی نیست .. در آیفونها آدم یجوری با این محدودیت (که خودش باعث دهها محدودیت دیگه میشه) کنار میاد اما از تبلت دیگه انتظار آزادی عمل مشابه ویندوز یا اندروید رو داره . چیزی که در عمل وجود نداره ..

تبلت های اندرویدی هم که یک نقص بزرگ دارند به نام عدم ساپورت طولانی مدت . حتی آپدیت های امنیتی هم به سرعت و طولانی مدت در اختیار قرار نمیگیره …

نتیجه اینکه هر کدوم از این سیستم عاملها و دیوایسهای حاملشون عیبهای بزرگی دارند و خریدار باید ببینه اولویتش چیه … بنده اصلا نمیتونم در تبلت با محدودیت های ios و عدم ساپورت اندروید کنار بیام . تنها چاره اینه که صبر کنم و با همین تبلت سامسونگم بسازم تا ببینم ویندوز تکامل پیدا میکنه یا نه ؟ …

HM-R O Y A L

سیستم عامل ios کلی اپلیکیشن فایل منجر و دانلودر داره ، ریموت دسکتاپ و دسترسی به محتویات سیستم و لپتاپ بصورت وایرلس و… داره چطور می گید ios فایل منجر نداره فقط در فایل منجرها دسترسی به فایلهای سیستمی محدود شده ولی محدودیتی برای دریافت و ارسال و دانلود هر گونه فایل وجود ندارد که لزومی به دسترسی کاربر به فایلهای سیستمی وجود ندارد گرچه با جیلبریک به فایلهای سیستمی هم میشه دسترسی پیدا کرد .

Jahandar

حرفی میزنیا مومن !!! شما در ios میتونی با هر دانلود منیجیری دلت خواست یک آهنگ دانلود کنی و با هر فایل منیجری بهش دسترسی داشته باشی و موقع پخشش از هر پلیر صوتی دلت خواست استفاده کنی ؟
مسلما نه ! در ios شما یک آهنگ رو باید با دانلود منیجری که توی خودش فایل منیجر و پلیر هم داره دانلود کنی (اونم فایل منیجری که فقط به فایلهایی که توسط خودش دانلود شده دسترسی داره!!!!) و فقط با پلیر همون پخشش کنی . یا فوقش اگه در منو گزینهٔ اشتراک فایل مربوطه با یک پلیر دیگه در اختیار قرار بگیره ، به یک پلیر دیگه ایمپورتش کنی (یعنی یک فایل دو جا کپی میشه !!) تا بتونی با اون یکی پلیر پخشش کنی . همین داستان رو در مورد تمام فایلهای صوتی و تصویری و متنی داریم . یه چیز احمقانه و عجیب که البته شاید امنیت بیشتر ios بخاطر همین محدودیت شدیدش باشه . در هر صورت مثل این میمونه که مسئولین مملکت به خاطر امن نگه داشتن فضای مجازی ، بیایند و کلا ارتباط داخل ایران با خارج ایران رو قطع کنند و به مردم بگن فقط از یک شبکهٔ داخلی (اینترانت) استفاده کنید . اینجوری مسلما امنیت بالاتر میره اما هنر چندانی نیست و خودش موجب دهها مشکل جدید میشه …
این محدودیت شدید ios هم درست مثل قطع کردن ارتباط اینترنت جهانی و مجبور کردن کاربران به استفاده از اینترانته داخلیه …

milad jafari

به قول یک دکتر: آبو بریز اونجا که میسوزه

mohsen930

تو دسکتاپ که مدت هاست مایکروسافت سلطنت میکنه
اینم از تبلت فقط مونده موبایل که این مورد رو زمان نشون خواهد داد

Neman1990

موبایل داستانش یکم فرق میکنه. ولی بازم امیدوارم یه سهم خیلی خوبی بگیره.
سری لومیا گوشی های خوبیه.

احمد

بنظرم چون هنوز ایپد پرو تو مهر ماه عرضه نشده بود این امار در ماه نوامبر و به خصوص دسامبر عوض خواهد شد

grimm

دوست عزیز این آمار نشون میده که مردم بیشتر تمایل دارن تبلتی داشته باشن که قدرت و کارایی نزدیکتری به دسکتاپ داره و کارای پی سی رو باهاش انجام بدن تا تبلت قدرتمندی که کارای همون موبایل رو انجام میده و سیستم عامل موبایل روش نصبه

hamed8080

درسته بیشتر فروخته اما من به عنوان تبلت اصلا قبولش ندارم سرفیس یک کامپیوتره نه تبلت تو تبلت بودن اصلا در حد و اندازه ی آیپد نیست .
سرفیس یه کامپیوتر هست این دو تا رو باید از هم جدا کرد من هنوز نظرم رو آیپد ایر ۲ هست با اینکه آیپد پرو اومده اما دوزار نمی ارزه .واقعیت ها رو باید قبول کرد سرفیس یه کامپیوتر عالی اما با قدرت کم تر هست که همه کاری جز بازی از دستش بر میاد اما اصلا تبلت نیست چون هیچ نرم افزاری برای تبلت بودن نداره .
تو گوشی ام که مایکروسافت اصلا حرفی برای گفتن نداره بهتره برید مثله من ویندوز ۱۰ رو ، رو گوشی نصب کنید بعد با ios یا اندروید مقایسش کنی از نظر رونی خیلی خوبه اما از نظر کاربرد و برنامه افتضاح به معنای واقعی کلمه . هچی نداره ویندوزفون تو تعجبم این همه تبلیغ از سوی مایکروسافت بعد این باشه سیستم عامل موبایلت !هر کی خواست بگم تا چه کمبود هایی داره بگه تا یه لیست بلند بالا براش آماده کنم اما قبلش خودتون راحت می تونید از منوی setting دستگاه بفهمید با چی طرف هستید.

Mohammad Reza

وینفون بحثش جداست. منم ازش متنفرم اصلا تجربه ی خوبی ازش ندارم. بحث هارو قاطی نکنید لطفا.Surface Pro 3 رو با حافظه ی ۶۴ میشد تو بلک فرایدی ۶۰۰ دلار خرید.برای تبلتی که جاگزین لپ تاپ ها هست عالیه این قیمت.تفاوت قیمتش با ایپد اصلا در حد تفاوت کارایی اش نیست.در ضمن نمی دونم تعریفتون از “تبلت” چیه.کدوم برنامه ای روی تبلت های اندرویدی و ios هست که روی ویندوز کامل ترش نیست؟؟

hamed8080

یه سوال ازتون دارم آیا موقع کار با سرفیس میتونی بدون کیبورد ازش با نرم افزار ها درست کار کنی ؟هنوز انقدر نرم افزار برای محیط تاچ توسعه داده شده ؟ آیپد بیشتر برنامه لمسی داره یا ویندوز ؟ میتونی کار با فتوشاپ رو با انگشت تو سرفیس انجام بدی؟
اصلا بحث سر قیمت نیست من که پول جفتشون رو ندارم اما خداروشکر با آیپد سالیان ساله کار کردم و ویندوز هم همون ویندوزه که چندین ساله رو کامپیوترامون هست پس شناخت کامل از هر دوتاشون دارم . منم میدونم سرفیس لپ تابه اما شما نمی خواید بدونید اتفاقا خیلی هم خوب هست مشکل از شما هاست نه من!

Different_boy

دقیقا میدونستم اگر مایکروسافت یکم به خودش و گجتهای این دوره و زمنونه مثل تبلت و گوشی و غیره بها بده براحتی جای خودشو باز میکنه.توی سایت مرحوم نارنجی هم یکبار گفتم اگر تبلت خوبی زده بشه از ویندوز خیلی راحت بکار همه میاد.چون دستکتاپ که دست ویندوزه لپ تاپ ها هم همینطور ولی حد فاصل پی سی و لپتاپ رو اپل با ایپدهاش و گوگل با انبوه تبلتهایی که شرکای سخت افزاریش روانه بازار کرده بودند پر کرده بود.حالا اندروید که بیخیال اصلا بهینه نبود برای تبلت .ای او اس هم تا ۹۰ درصد جنبه سرگرمی داشت تا کاربرد.اون ده درصد هم احترام گذاشتم به تبلیغات خود اپل که جراحی میکردن و موسیقی میساختن!!!که در عمل فکر نکنم اینطور شده باشه.
پس این وسط جای ی تبلت ویندوزی کامل خالی بود که سری سرفیس پاسخ شایسته ای به این شکاف بود الان هم نتیجه داده.
تبلت های باقی شرکتهام که ویندوز داشت اولا آر تی داشتن و کامل نبودن اگرهم ویندوز کامل داشتن کلی ایراد مثل نداشتن پورت یو اس بی یا غیره رو داشتن.بهرحال فارغ از قیمت سرفیس یک لپتاپ/تبلت هیبریدی فوق العاده هست.

grimm

با حرفت موافقم شدید و بخاطر رشد سریع ویندوز تن و بی رقیب بودنش در کارهای اداری نرم افزار ها با سرعت برق و باد برای حالت لمسی بهینه میشن همین الانش من دارم از ویندوز تن استفاده می کنم که استورش که نرم افزار هاش تمامأ برای صفحات لمسی بهینه شده و تقریبأ از ویندوز ۸ به بعد نرم افزار های وین ۳۲ و۶۴ دارن بهینه میشن که الان تقریبأ ۶۰ یا ۷۰ درصد به راحتی و بدون اشکال روی حالت لمسی سرفیس کار می کنن و تا یکی دو سال دیگه تمامأ برای حالت لمسی و دسکتاپ هم زمان کاملأ بهینه می شن این کار مایکروسافت یه شاهکاره و میشه گفت در آینده ویندوز۱۰ بصورت کاملأ لمسی در دسکتاپ و لپ تاپ ها هم استفاده کرد که خیلی عالیه :heart:

grimm

به علاوه برنامه نویس ها تمایل بیشتری برای بهینه کردن نرم افزاراشون برای ویندوز تن دارن چون اینطوری با یک بار کد نویسی علاوه بر دسکتاپ برنامه ها شون رو برای سرفیس و ویندوز موبایل هم انتشار میدن که در دو محیط تبلت و گوشی نیز وارد میشن و به شهرت بیشتری دست پیدا می کنن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
احسان تودجی