حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مایکروسافت، وجود مشکل در به‌روزرسانی سالانه ویندوز ۱۰ را تایید کرد

نوشته

7 سال قبل | یک دیدگاه | مطالب ترنجی

به‌روزرسانی سالانه سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ در ۲ آگوست (سه شنبه، ۱۲ مرداد) به‌صورت رسمی منتشر شد و مدتی بعد در ترنجی خواندید که نصب این به‌روزرسانی برای تعدادی از رایانه‌های شخصی، باعث ایجاد مشکل شده است. با این‌حال، مایکروسافت به‌تازگی اعلام کرد که از این مشکل، اطلاع دارد و برای رفع آن تلاش می‌کند؛ با این‌حال و بنابر اعلام رسمی مایکروسافت، تنها تعداد کمی از رایانه‌های شخصی با نصب این به‌روزرسانی، دچار مشکل شده‌اند و این مشکل، چندان شایع نیست. برای جزئیات بیشتر، همراه ترنجی باشید.

علاوه‌براین، شرکت مایکروسافت مدعی شد که مشکل مذکور تنها برای کاربرانی پیش آمده است که از درایو حالت جامد (SSD) استفاده می‌کنند؛ به این علت که برنامه‌ها در یک درایو جداگانه از درایو اصلی که سیستم‌عامل بر روی آن نصب شده است، قرار دارد. بنابراین، بهترین راه‌حل در حال‌حاضر، انتقال برنامه‌ها به محل نصب سیستم‌عامل است و برای مواجه‌نشدن با مشکل فریز، کافی است در حالت “Safe Mode”، سیستم‌عامل رایانه‌ خود را اجرا نمایید.

شرکت مایکروسافت، تعداد کمی گزارش مبنی بر “فریزکردن” سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ پس از نصب به‌روزرسانی سالانه بر روی رایانه‌هایی دریافت کرده است که سیستم‌عامل در یک SSD نصب شده و برنامه‌ها و فایل‌های کاربران در یک درایو دیگر، قرار دارد. این مشکل در زمانی که سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ در حالت “Safe Mode” اجرا می‌شود، وجود ندارد.

شما می‌توانید این مشکل را با اجرای سیستم‌عامل در حالت “Safe Mode” و انتقال برنامه‌ها و فایل‌های خود به محل نصب سیستم‌عامل ویندوز، برطرف نمایید.

بنابراین، شرکت مایکروسافت از این مشکل در برخی رایانه‌های ویندوزی اطلاع دارد و بر روی روش برطرف‌‍کردن آن، کار می‌کند. این شرکت، هم‌‎چنین به کاربران یادآوری می‌کند که در صورت تمایل، می‌توانند به نسخه قبلی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ تا ارائه یک راه‌حل رسمی، بازگردند. البته باید توجه داشته باشید که بازگشت به نسخه قبلی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰، تنها ده روز پس از نصب به‌روزرسانی سالانه امکان‌پذیر است. بنابراین، اگر با این مشکل در رایانه‌ ویندوزی خود پس از نصب به‌روزرسانی سالانه مواجه هستید، توصیه می‌کنیم که به نسخه‌ قبلی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰، سیستم‌عامل رایانه‌شخصی خود را بازگردانید. هم‌چنین، برخی از کاربران گفته‌اند که با دستکاری رجیستری و دریافت و نصب جدیدترین نسخه از درایور مربوط به Intel Rapid Storage Technology، این مشکل موقتاً برطرف شده است.

علاوه‌براین، در صورتی‌که هنوز به‌روزرسانی سالانه را بر روی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ نصب نکرده‌اید، توصیه می‌شود تا برطرف‌شدن مشکلات احتمالی، منتظر مانده و مدتی بعد، این به‌روزرسانی را نصب نمایید. حداقل مشخصات‌فنی لازم برای نصب این به‌روزرسانی، دو گیگابایت حافظه رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی است.

[su_button url=”http://news.softpedia.com/news/microsoft-confirms-some-pcs-freeze-after-windows-10-anniversary-update-install-507275.shtml”]softpedia[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ali.leader

من دیروز دانلودش کردم و نصبشم کردم ولی مشکل داره
الان حوصله ندارم نسخه قبلی ویندوزه ۱۰ رو نصب کنم
انشالله فردا
مشکلات فعلی نسخه جدید
مشکل در فعالسازی بعضی از برنامه ها
مشکل در انتخاب برنامه های دیفالت
مشکل آپدیت نشدن سیستم عامل ( آپدیت براش اومده ، ولی دان نمیشه یا دان میشه تا نصفه و بعدش متوقف میشه )
و بعضی مشکلات دیگر :negative:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی