حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لیگ ترنجی ۲۰۱۶: گلکسی اس ۷ یا آیفون ۷

نوشته

7 سال قبل | 101 دیدگاه | ToranjiSL2016

همانند سال گذشته اولین رقابت بین دو رقیب اصلی بازار تلفن های همراه است، پرچمدار ۲۰۱۶ سامسونگ در مقابل همتای اپلی خود! هر چند نباید اختلاف ۴ ماهه در عرضه را بین این دو دستگاه از یاد ببریم اما با بسته شدن پرونده ارایه پرچمداهای سال ۲۰۱۶ می توان گفت که آیفون ۷ و گلکسی اس ۷ رقیب مستقیم یکدیگر به شمار می روند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا با رای شما مشخص شود کدام یک از این دو دستگاه در بخش های مختلف می تواند بهتر باشد.

همانطور که قبلا عنوان کردیم، رای گیری لیگ ترنجی در ۵ قسمت برگزار خواهد شد. همزمان همانند همین رای گیری به صورت کامل در کانال تلگرام ترنجی با شناسه کاربری Toranji برگزار می شود. همچنین در اینستاگرام ما به دلایل محدودیت های این شبکه اجتماعی، تنها یک رای گیری کلی صورت خواهد گرفت، شناسه کاربری ترنجی در اینستاگرام نیز Toranji است.

بسیار خوب یک مقایسه کلی و سپس رای گیری ها خواهیم پرداخت. ابتدا با طراحی آغاز می کنیم:

طراحی

photo_2016-11-24_17-52-16

دو زبان طراحی متفاوت با دو فلسفه متفاوت. اپل طبق علاقه خود به جنس آلومینیوم این بار نیز آیفون های خود را آلومینیومی تولید کرده است. تفاوت های کلی در طراحی آیفون ۷ نسبت به آیفون ۶ و ۶ اس وجود دارد، مثلا دوربین به شکل متفاوت تری برجسته است یا خطوط آنتن دهی در پشت دستگاه طراحی متفاوتی دارند اما اگر تغییر کلی رنگ ها را هم کنار بگذاریم باید بگوییم تفاوت خاصی را در طراحی شاهد نیستیم. در حقیقت وقتی شما با آیفون ۷ کار می کنید می توان گفت هیچ تفاوتی حتی با آیفون ۶ مشاهده نمی کنید، البته این از نظر ظاهر طراحی در پنل جلو است. تغییراتی در جهت مثبت مثل خازنی شدن دکمه هوم و خارج شدن آن از حالت فیزیکی و یا مقاوم شدن این دستگاه در مقابل آب و خاک با گواهینامه IP67 نیز صورت پذیرفته است.

برای گلکسی اس ۷ نیز شرایط در زمینه تغییرات نسبت به نسل قبل همینطور است. بهبودهایی از جمله خمیده شدن قاب پشتی، کمتر بیرون زدن دوربین، مقاومت در برابر آب و خاک با گواهینماه IP68 از پیشرفت های این دستگاه نسبت به گلکسی اس ۶ است. بدنه شیشه ای هر چند لایه های محافظی برای مقاومت در برابر جذب چربی یا پخش آن دارد اما در کل همان خصلت شیشه را دارد.

برای مقایسه باید گفت هر دو دستگاه های خوش ساختی هستند. برخی شیشه را می پسندند و برخی آلومینیوم را. در مجموع می توان گفت استفاده از دستگاه آلومینیومی نسبت به دستگاه شیشه ای اطمینان خاطر بیشتری دارد و البته طراحی دستگاه ۵٫۱ اینچی سامسونگ از نظر ارگونومی بهتر از نمونه ۴٫۷ اینچی اپلی است. از نظر زیبایی گلکسی اس ۷ در نور خودنمایی خاصی می کند اما آیفون ۷ نیز رنگ جدیدی مثل جت بلک را دارد که اگر خش افتادن آن برایتاان اهمیت نداشته باشد‌ (!) می تواند زیباتر هم باشد!

این ها کلیات ماجراست، نظر شما چیست؟ در رای گیری زیر نظر خود را با ما در میان بگذارید.

[poll id=”15″]

نمایشگر

toranjisl2015-1

تفاوت زیاد است. رزلوشن QHD پنل ۵٫۱ اینچی سوپرامولد گلکسی اس ۷ به شما چگالی تصویر ۵۷۷ پپیکسل در هر اینچ مربع را می دهد در حالی که آیفون ۷ با پنل IPS خود به اندازه ۴٫۷ اینچ و رزلوشن HD چگالی تصویر ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ مربع را ارایه می کند. این موضوع مسلما غیر قابل تشخیص نیست و در کارایی روزمره مثل مطالعه متون نماینده سامسونگ به خوبی برتری خود را نشان می دهد.

علاوه بر تفاوت در چگالی تصویر می توان گفت پنل امولد رنگ ها را جذاب تر و زنده تر نشان می دهد و در مقابل پنل آیفون ها رنگ ها را با اغراق کمتر و نزدیکتر به واقعیت به شما ارایه می کند. حداکثر روشنایی در هر دو دستگاه به حد مناسبی است و تفاوت زیادی مشاهده می شود.

در نظر داشته باشید که آیفون ۷ از فناوری لمس ۳D نیز بهره می برد که می تواند برای برخی کاربران اهمیت داشته باشد.

نظر شما چیست؟ نمایشگر کدام یک از این دو دستگاه را می پسندید؟

[poll id=”16″]

دوربین

toranjisl2015

اعداد و ارقام به ما می گویند که نباید تفاوت زیادی وجود داشته باشد. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آیفون ۶ اس اینجا در آیفون ۷ نیز حضور دارد و تغییراتی همچون بهبود گشودگی دیافراگم به f/1.8 و ۶ المانه شدن لنز به همراه لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) را داشته است. البته این دوربین با یک فلاش ۴ رنگ پشتیبانی می شود.

سامسونگ تصمیم گرفته است رزلوشن ۱۶ مگاپیکسلی گلکسی اس ۶ را کاهش داده و به ۱۲ مگاپیکسل قناعت کند. پیشرفت های سخت افزاری همچون بهبود گشودگی دیافراگم به f/1.7 و بزرگتر شدن اندازه پیکسل ها به ۱٫۴ میکرومتر در این دستگاه رخ داده اند. از همه مهم تر اما اضافه شدن سیستم فوکوس خودکار فوق سریع Dual Pixel است که تا کنون تنها در دوربین های رده متوسط به بالای DSLR استفاده شده است، می باشد.

نظر شما چیست؟ کدام یک می تواند برای شما دوربین بهتری باشد؟

[poll id=”17″]

سخت افزار

toranjisl2015-3

مقایسه سخت افزار پردازشی در این دو دستگاه کار صحیحی نیست، چرا که دو پلتفرم متفاوت را در این دو دستگاه شاهدیم، اما می توان در مجموع عملکرد هر چیپست را با سیستم عامل آن در مقابل عملکردی دیگری با سیستم عامل خود را بررسی کرد. چیپست A10 اپل به واقع یک غول پردازشی است و تا زمانی که در قلب آیفون ۷ می تپد، این دستگاه در مقابل هیچ عملکردی احساس ضعف نخواهد کرد.

چیپست اگزینوس ۸۸۹۰ که در نسخه جهانی گلکسی اس ۷ قرار داده شده است از بهینه ترین و سریع ترین چیپست های دنیای اندرویدی است و می توان گفت عملکرد کم نقصی را به گلکسی اس ۷ اضافه خواهد کرد اما در مقابل آیفون ۷ و چیپست A10 نه در زندگی رومزره بلکه حداقل در بنچمارک ها به شکل مشخصی عقب است.

فناوری شارژ سریع در گلکسی اس ۷ موردی است که به طرز مشخصی می تواند برگ برنده ای برای رقابت این دستگاه با آیفون ۷ باشد، جایی که باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری گلکسی اس ۷ تنها در ۳۰ دقیقه ۶۰ درصد شارژ خواهد شد. در عملکرد باتری نیز مشخصا گلکسی اس ۷ عملکرد بهتری دارد.

همچنین در نظر داشته باشید که گلکسی اس ۷ می تواند در نسخه دو سیم کارت خریداری شود و یا اگر سیم کارت دوم نیاز ندارید، از مموری کارت استفاده کنید که به معنی ارتقا حافظه با قیمت کمتر است، این در حالی است که آیفون ۷ این قابلیت ها را ندارد.

نظر شما درباره سخت افزار گلکسی اس ۷ در مقابل آیفون ۷ چیست؟ کدام یک را می پسندید؟

[poll id=”18″]

ارزش در برابر قیمت

toranjisl2015-4

اینجا قسمتی است که هر عملکردی را از دستگاه ها شاهد باشیم می تواند شاخص تر جلوه کند یا بی ارزش دیده شود، قیمت! باید دید این امکانات و شرایط در برابر چه قیمتی ارایه خواهد؟ گلکسی اس ۷ با حافظه ۳۲ گیگابایت در هنگام نگارش این مطلب با قیمتی حدود ۱٫۸۵۰٫۰۰۰ تومان به فروش می رسد. آیفون ۷ با حافظه ۳۲ گیگابایتی نیز با قیمتی حدود ۲٫۵۵۰٫۰۰۰ در دسترس شما قرار دارد.

به نظر شما کدام یک در برابر امکاناتی که ارایه می دهد، برتر است؟

[poll id=”19″]

به یاد داشته باشید که …

به یاد داشته باشید که این رای گیری همزمان در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام ترنجی نیز فعال بوده و ومجموع آرا برای پیروزی هر دستگاه مد نظر است. مدت زمان رای گیری ۴۸ ساعت پس از انتشار مطلب خواهد بود. همچنین قابل ذکر است که در قرعه کشی هدیه ویژه لیگ ترنجی ۲۰۱۶ تنها کاربرانی که در بخش نظرات به بیان دیدگاه خود می پردازند، شرکت داده خواهند شد.

اشتراک در
اطلاع از
101 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad.tech

خب کجا رای بدیم؟

m.a95

باید لاگین کنید تا گزینه های نظرسنجی رو ببینید

نیما

نتیجه کاملا معلومه.
چون این چند وقت اخیر با جو شدیدی که علیه اپل ایجاد شده ، عملا هر کسی که آیفون نداره ، میاد به طرف مقابل رای میده و اصن براش مهم نیست که طرف مقابل از آیفون بهتر هست یا نه. 

iranian_mind00

اتفاقا برعکس ، سامسونگ خیلی جو بیشتری علیه ش هست

Saman

آیفون ۷ قابل مقایسه با اس۷ نیست،اما چون ترنجی خواهان سامسونگه برنده نهایی سامسونگه

Milad.tech

استاد اون بالا تبلیغ سونی و ال جیه بعد ترنجی خواهان سامسونگه؟
اراجیف تو تموم شدنی نیست؟
والا دم مسئوللای این یایت خیلی گرمه که تورو بلاک نمیکنن

Emad

(تبلیغ سونی و ال جیه)
glx هم پول بده بهشون بگه بنر بذارن میذارن چه ربطی داره به طرفداری از یه برند.
یکی باید خودت رو بلاک کنه

Milad.tech

ترول جدیدی؟یا اکانت فیک جدید؟
دوباره سبز کردین؟
اصلا تو از کجا در اومدی؟

Emad

تو عکس htc گذاشتی طرفداری سامسونگ رو میکنی یعد من ترولم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

JAVAD

مهندس ترنجی یک نفر که نیست یک گروه هست پشت سایت و غالبا نظرها هم متفاوته

mainuser

فکر نمیکنم کسی انقدر بچه باشه که بخواد همچین کاری کنه.
هر کسی طرفدار یه برنده و این سلیقه است. سلیقه هیچ دلیلی هم نداره. البته یه سری چیزا هم ربطی به سلیقه نداره.
توی این نظر سنجی من یه رای به آیفون دادم و اون سخت افزار بود. بجز بخش طراحی که میشه سلیقه بقیه اش منطق داره. امید است دوستان هم با منطق جواب بدن.
پ ن : هیچ قانونی نمیگه منطقی که من دارم درسته و شما هم باید قبولش داشته باشی!!!

iranian_mind00

رای گیری خیلی این مدلی خوب شده ، ایول ایول

Amir Hossein

از لحاظ طراحی اس ۷ اج حرف اولو میزنه
از لحاظ نمایشگر روی کاغذ اس ۷ اج بهتره اما در مجموع نمایشگر آیفونو بیشتر میپسندم
در دوربین هم ک طبق مقایسه ها اس ۷ اج یه سرو گردن بالاتره
از لحاظ سخت افزار ک واقعا هردو قدرتمندن اما آیفون ۷ سریع تره
هردو ارزش خرید بالایی دارن اما اس ۷ اج خریدش به صرفه تره اما آیفون ۷ علاوه بر این ک قیمتش بالاست نسبت به ۶s هم ویژگی های جدیدی نداره

Amir Hossein

البته منظورم همون اس ۷

micro0o

کجا رای بدیم دوستان ترنجی؟؟

Emad

همین جا فک کنم

tohid mohammadi

به صورت کاملا مشهود تو این رای گیری بین اس ۷ و آیفون ۷ بدون شک تو بیشتر قسمت ها سامسونگ برتره و این یه واقعیتیه بدون تعصب دارم خدمتتون عرض میکنم .صفحه نمایش و دوربین و طراحی و ارزش در برابر قیمت سامسونگ رو مطمئنم همه با بنده موافقید که سامسونگ بهتره و تو این زمینه ها ادعا داره.منتها تو بخش سخت افزار چون هر دو گوشی سیستم عامل متفاوتی نسبت به همدیگه دارن خوب نمیشه نظر قطعی داد البته بحث اپل تو این زمینه کمی متفاوته چون هم توسعه دهنده نرم افزار و هم سخت افزار خودشه خوب بالطبع نظارت بیشتری روشه و انتظار هم میره که تو این زمینه اپل کمی جلوتر از سامسونگ قرار بگیره

pm2me4love

با نظرتون کاملا موافقم که تو بیشتر زمینه ها میشه گفت سامسونگ برتری داره ، تو بعضی نکته های پیش پا افتاده از جمله کانکت کردن گوشی با سیستم های مختلف ،نصب نرم افزار ها از منبع های مختلف از جمله بازار+مایکت + ایران اپس و ………… بر روی سیستم عامل اندروید سامسونگ ، نصب و استفاده از مموری ، استفاده از لانچر ها و شخصی سازی های بیشتر و رابط کاربری پرامکانات هم باعث برتری بیشتر نسبت به آیفون ۷ خواهد شد
منکر سیستم عامل روان و سرعت و آپدیت های جهانی آیفون ۷ نمیتونیم بشیم ولی برای اکثر قریب ما ایرانی ها نکته هایی که بالا در مورد سامسونگ گفتم خیلی مهم هست و همین باعث میشه کفه ترازو تو مقایسه با آیفون بیشتر رو به سامسونگ سنگینی کنه

@MohammaD

هر دو واقعا گوشی های خوبی هستن , ولی من به آیفون ۷ رای میدم .

hamedet98

نمایشگر : S7
دوربین : S7
سخت افزار : Iphone 7
ارزش در برابر قیمت(توایران): S7
طراحی : S7

iranian_mind00

دقیقا نظر من و احتمالا خیلیای دیگه که بی تعصب میخوان رای بدن همینطوره

کاش نظرسنجی رو تو سایت نمیذاشتید که مثل دفعه های قبل نشه ، همون تلگرام و اینستا بود خوب بود دیگه

Ahaniham

موافقم به خصوص قیمت

از این سمت s7 میره فینال
این رای گیری خیلی منصفانه تره تا قبل
تبریک به ترنجی

lili2015

والا از لحاظ نمایشگر،دوربین،سخت افزار خوب و قیمت و باتری من s7 رو میپسندم
در این نبرد برنده قطعی s7 هست.

HaDi

درباره سخت افزار به نظر من آیفون هم خوبه هستش ولی در کل نظرم با سامسونگ هست

jamal9

نمیتونم زیاد بین این دوتا تصمیم بگیرن اما اگه میخواستم یکی از این دوتا رو بخرم سامسونگو میخریدم!
ایفون هم گرونتره هم اینکه از نظر باتری و صفحه نمایش پایین تره از نظر من ،دوربین هم همینجوری بنظر میرسه هرچند من ایفون هفت تاحالا از نزدیک ندیدم و تستش نکردم ،اینو فقط بر اساس سایت dxo گفتم …
نداشتن جک هدفونم یکم تو ذوق مینه تو ایفون ۷
در کل انتخابم اس ۷ سامسونگ …

Shervin.a

سلام “بریم سراغ مقایسه ? برای مقایسه طراحی باید خیل متفاوت عمل کنیم چون s7جنسش گلس هست و ایفون۷ فلز..?
از همه لحاظ جز سخت افزار s7قهرمان این لیگ هست
ایفون به خاطر تراشهa10تو این قسمت پیشرو ست. ((S7⚡?? ?vs? ?⚡iphone 7 ))

sars

سلام بین این دو تا گوشی ایفون۷

Yas

سلام
من تو بخش صفحه نمایش و دوربین و طراحى به اس٧ راى دادم چون یه سروگردن بالاتر بود
تو بخش سخت افزار با توجه ب پردازنده ى قوى اى ١٠ اپل و با اون سیستم عامل روونش حقیقتا انتخاب خیلى سخت بود واسم…

Milad.tech

کجا رای دادی؟ دوست عزیز من نمیتونم رای بدم

سجاد

نمایشگر و ارزش خرید اس ۷
سخت افزار آیفون
تو بقیه چیزا سلیقه ایه به نظرم

Xperia

ب نظر من اس ۷ با توجه ب زمان ورود و امکانات برتری داره با ایفون ۷.ایفون فقط تو قسمت سخت افزار برتری داره

mohsen.a

توی اکثر موارد s7 بهتره

mh.habibi

نمایشگر : S7
دوربین : S7
سیستم عامل : s7
ارزش در برابر قیمت(توایران): S7
طراحی : S7
باتری:s7
البته از نظر طراحی نسبت به ایفون۷ خیلی سرتره ولی تو آیفون۶ از نظر طراحی از نظرمن بهترازاس۷ واز اونجایی که از آیفون ۶خبری نیست s7 نسبت به آیفون ۷ بهتره.

sami

در همه موارد به اس ۷ رای دادم جز سخت افزار

Milad.tech

سخت افزار که برتری با آیفونه بقیه موارد مسلما s7 بهتره به نظرم
اما اگه صدا هم در نظر سنجی یکی از گزینه ها بود صدای آیفون بهتر بود

iranian_mind00

نه به نظرم صدا اولیویتش برای اکثر کاربرا اونقدری نیست که توی گزینه ها بیاد کنار صفحه نمایش ، طراحی و …
شاید اگر ۱۰ ۱۲ تا گزینه بود میشد یکیش صدا باشه

Alirezasony

بجز سخت افزار و صفحه نمایش در بقیه موارد s7 بهتره

Max.oz

من کلا با کمال احترام به سامسونگیا هیچ علاقه ای به گوشی‌های سامسونگ ندارم البته آیفون ۷ رو هم نمی پسندم ولی از s7 بهتره به نظرم

danial

به نظر من آیفون تنها بخشی که میتونه بهتر عمل سخت افزاره بقیه قسمت ها اس ۷ حریف قوی هست

Aref

در اکثر موارد بالا برتری با اس ۷ اج و انتخاب صد در صدی من خواهد بود.

Aref

اس ۷

Ghazalak

محبوبیت عجیب آیفون در چندسال گذشته باعث شده همه جوره مورد قبول خیلی از مردم قرار بگیره تا جایی که معمولا طرفداراش به ویژگی های برندهای دیگه توجه و یا اعتماد ندارن…این مقایسه به خوبی نشون داد که در کل این پرچمدار سامسونگ برتری قابل ملاحظه ای نسبت به آیفون۷داره و بدون هرنوع تعصبی این برتری کاملا مشهوده…

Saman.ng

بنظر من درمجموع،اس۷گوشی بهتریه.مخصوصابه لحاظ قیمت.ایفون بی جهت اینقدرگرونه.چیزی که شخصابرای من مهمه ابتداعا صفحه نمایش ودوربین گوشیه که اس۷بنظرمن گزینه بهتریه

BARDIYA

سلام شب پاییزیتون بخیر و خسته نباشید خدمت نـویسندگان عزیز ترنجی
طراحی: با این که S7 بخاطر شیشه ای بودن زیبایی خاص خودشه داره ولی تو این بخش من از طراحی آیفون ۷ رو بیشتر می پسندم.
نمایشگر: انتخاب تو این بخش سخته هر کدوم مزیت هایی دارن آیفون ۷ دقت رنگ بیشتر و S7 جذابیت رنگ بیشتری داره در این بخش من به S7 رای میدم.
دوربین: بدون شک S7 برنده رقابت هست!
سخت افزار: هر دو گوشی قدرتمندی هستند اما من آیفون ۷ رو در این بخش انتخاب میکنم.
ارزش در برابر قیمت: تو این بخش چون من اندروید رو بیشتر می پسندم و قیمت کمتری که S7 داره انتخاب من S7 خواهد بود.

NashenasI

مسلما طراحی یه چیز سلیقه ای هست، پس من درموردش نظری ندارم!
پنل هم انتخاب بین lcd و oled هست، سفید خالص ،عمر بالا و رنگ های طبیعی در برابر مشکی عالی و کنتراست بالا، اما درکل از نظر من lcd ها بهتر هستن.

درباره دوربین، مسلما آیفون جدیدتر هست و لنز و سنسور جدید تری داره، بعلاوه اپل مانور زیادی روی دوربین آیفون های جدید داده، پس ازنظر من توی این بخش اپل عملکرد بهتری داره.

از لحاظ سختافزار که مسلما باوجود ios و جدیدتر بودن آیفون، سخت افزارش قدرت خیلی بیشتری نسبت به S7 داره

قیمت هم که مسلما S7 زمان بیشتری توی بازار بوده و قیمت خیلی بصرفه تری نسبت به آیفون داره.

مسلما S7 و iPhone 7 گوشی های خیلی خوبی هستن و به هیچ وجه کار شما رو لنگ نمیزارن، اما با توجه به اینکه آیفون سیستم عامل عالی ios رو داره و با سختافزار بروزتری مچ شده، شاید گزینه بهتری باشه!

sajjad1

سلام
با احترام به نظر تمام دوستان من در تمامی موارد به جز ارزش در برابر قیمت به iphone رای دادم
فقط درمورد صفحه نمایش به این خاطر به iphone رای دادم چون:
میدونم کیفیت رنگ ها در oled مقداری بهتره و مصرف باتری کمی کمتره ولی در استفاده طولانی مدت صفحه نمایش oled باعث درد در چشم و سر در اینجانب میشه و چون من معمولا از گوشی در روز زیاد استفاده میکنم با ips راحت تر هستم
بقیه موارد هم که هرکس با توجه به سلیقه رای میده
موفق باشید

[Saeed Mohammadi]

به هر حال ما که نمیخریمشون ولی ایفون رای دادم هر دو عالین ولی من ایفونو میپسندم

Modarz

چهار یک اس۷ به نظر من

M.iran

به نطر من در مجموع اس ۷ بهتره

Saeed_rl

ارزش قیمت : galaxy s7
سخت افزار:iphone7
صفحه نمایش و طراحی و دوربین: galaxy s7

iphone king

ایفون٧ یه سروگردن بالاتره
اس٧ باید با ایفون۶ مقایسه بشه

محمد ابراهیمی

اقای به ظاهر عزیز شما یا فن سامسونگی یا واقعا سوادشو نداری! چون گفتی ایفون۷ بنچمارک خوبی نداره شما بهتره بری یه نگاه بندازی ایفون۷ صدر جدول بنچمارکه!سایتتون رو جمش کنید بهتره چون خیلیا دارن مسخرتون میکنن چون واقعا چرت میگین اومدی میگی ایفون۷ ۲۵۵۰ اس۷ ۱۸۵۰ خب اخه مرد حسابی چرا به دلاری که خود شرکت گذاشته نمیگی؟ ایفون۷ ۶۵۰دلاره اس۷ّ ۷۰۰دلار!به اپل ربطی نداره ک مملکتت دزد بازاره شما باید قیمت به دلارشو بگید کلا بهتره مطلبو جمش کنید چون واقعا چرت نوشتید واقعا چرت

Milad.tech

باهوش
این نظر سنجی مال ایرانیا و در یک سایت ایرانیه
میفهمی آقای اینترنشنال؟

iranian_mind00

این داداشمون موقع خرید گوشی میگه اونجا قیمتش کمتره فروشنده هم قبول میکنه بهش ارزون میده

ضمنا اگر سامسونگ تو ایران ارزونتره بخاطر اینه که شرکتش ارزش برا کاربر ایرانی قائل شده و اومده نمایندگی رسمی زده . نه مثل اپل که با این همه کاربر حتی نمیتونی از ایران اپل آیدی بسازی براش و حتی این ساده ترین خدمت نرم افزاری رو هم از کاربراش دریغ کرده

Reza b

اس ۷ رو خیلی دوست دارم
آیفونم قابل احترامه
کاش قسمت اسپیکر هم قرار میدادید

AK_007

به نظر من غیر از سخت افزار بقیه اس ۷

AK_007

البت ارزش دربرابر خرید تو ایران اس ۷
منتهی تو خارج فک کنم آیفون باشه

Hossein__n.b

به نظر من s7 بهتره قیمتش هم منصفانه است ولی آیفون قیمتش بالاست در مقابل امکانات کمتری هم داره.

amiramiry313

با عرض سلام خدمت شما
به نظر من اگر برای مقایسه کامل تر انجام بشه یعنی فقط در حد توضیح مختصر نباشه خیلی بهتر هست مثلا میتوان برای بخش طراحی عکس های متعددی از دو گوشی قرار دهید و یا مثلا در بخش دوربین عکس های گرفته شده توسط هر دو گوشی رو قرار بدید و در بخش سخت افزار نتایج بنچمارک های دو گوشی رو قرار بدید که کاربر خودش بتونه بدون هیچ گونه تعصب مقایسه رو انجام بده و اینجوری خیلی بهتره به نظرم یا مثلا برای بخش دوربین میتوان عکس ها رو بدون در نظر گرفتن نام گوشی قرار داد که کاربر واقعا به کیفیت دوربین رای دهد نه برند گوشی به هر حال از زحمات شما متشکرم به خاطر سایت خوبتان و این لیگ عالی و خسته نباشید گرم خدمت شما عزیزان

حبیب

رأی من ۳_۲ به نفع اس ۷!

pooriya8240

سلام
به نظر شخصی بنده(با احترام به سایر نظرات)توی هر قسمت یکی بر دیگری برتری داره و نمیشه قاطعانه گقت که اس ۷ بهتره یا آیفون ۷ مثلا در بخش دوربین با وجود اینکه آیفون از اس ۷ جدیدتره و مشخصات بهتری داره اما توی بعضی از حالت ها مانند روشنایی روز(به نظر من)اس ۷ بهتره و توی بعضی زمان ها آیفون
در پردازنده هم همونطور که خودتون فرمودید نمیشه مقایسه درستی کرد اما با توجه به تست هایی که من دیدم سامسونگ از اپل سریعتره در اکثر موارد
در طراحی هم باوجود اینکه سلیقه ای هستش اما معیارهایی وجود داره که به نظر من طراحی آیفون زیبا تر از گلکسیه سامسونگه
در صفحه نمایش اما سامسونگ بهتر از آیفون هست از نظر بنده چون هم رنگ ها رو طبیعی تر نشون میده هم بهتر
توی باطری زمان شارژ کردن اپل با توجه به نداشتن قابلیت شارژ سریع فوق العاده دیر تر از سامسونگه ولی ظاهرا نگه داری شارژ اپل با وجود اینه از اس۷ در اعداد و ارقام کمتره با اون برابری میکنه و حتی گاهی اوقات بیشتر نگه میداره
برای ارزش در برابر قیمت با وجود اینکه برای برند اپل ارزش قائل(قاعل)هستم اما محصولاتش فوق العادهرونتر از ارزش خودشونن(به نظر من)و همون قابلیت های اپل رو حتی بیشتر سامسونگ داره
امیدوارم نظر بنده مورد استفادتون قرار گرفته باشه

oscar76

s7 یه گوشی کامله فقط از لحاظ پردازش گرافیکی آیفون بهتره.. من امسالو بین s7 op3 میدیدم که البته وان پلاسو نذاشتن..

Ehsan9675

به نظر من به جز در بخش سخت افزار برتری با اس ۷ هست

REZA

برای ایفون طراحی و سخت افزار و زدم و بقیه گزینه ها رو به اس۷ دادم.بنظرم ایفون ۷درمقابل گوشی هایی مث ای۷ اچ تی سی ۱۰ یا ال جی جی۵ یه گوشی معمولیه اگه ۷پلاس بود یچیزی.

Pouya tech

به نظرم غیر از پردازنده دیگه در بقیه قسمت ها اس ۷ بهتر از ایفون بود

amirmohammad.mf

سلام
بهتر بود که نتیجه بلافاصله نمایش داده نمیشد تا هیجان بازی بیشتر بشه.
در مورد این دو گوشی هم قطعا هر دو عالین ولی اس ۷ معیار هایی داره که اونو متمایز از سایر گوشی ها میکنه.
یکی از مهمترین عامل های برتری اس ۷ نسبت به آیفون ۷ سیستم عامل اندروید و قابلیت های شخصی سازی بی شمارشه.
البته همینجا بهتون اطمینان خاطر بدم قطعا هیچ یک از این دو گوشی قهرمان نیستن چون اس ۷ اج و آیفون ۷ پلاس هم وجود دارند.( به جز گوشی های دیگه )

Hesam

تو این مرحله قطعا گلکسی اس ۷ میره بالا چون :
۱-از نظر قیمت اقتصادی تره
۲-از نظر آماری، کاربرای آندروید و مخصوصا برند سامسونگ بیشتر از آیفون هستند
۳-آیفون تغییر آنچنانی بغیر از حذف جگ ۳٫۵ میلیمتری نداده….و ظاهر تکراری داره ( البته cpuش که سری A10 هستش واقعا قدرتمنده)

mahdi13

بهترینها خیلی زود به هم رسیدن
اگه هر کدوم یه طرف بودن بهتر میشد

msss

هردو گوشی بسیار عالیند، دربخش سخت افزار و سرعت صددرصد آیفون برتره،، اما در قسمت باطری، نمایشگر و قیمت سامسونگ اس۷ بهتره، تو بحث کیفیت و طراحی من هردو رو می پسندم

ca nemo

همیشه تصورم این بوده این مقایسه ها ایراد دارن چون اصولا آیفون رو نمیشه با گوشی های اندروید بطور صد در صد مقایسه کرد چون اپل تمام ساختار سخت افزار و نرم افزارش رو خودش طراحی میکنه و کاملا مچ شدن اما اندروید برای هزاران مدل گوشی طراحی میشه دلیل بازدهی خوب آیفون بعضا با سخت افزار ضعیف تر همینه که البته این کار لزوما بد هم نیست .

M.M

از هر لحاظ گلکسی اس ۷ سرتره
فقط برتری ایفون مچ بودن سیستم عامل با سخت افزار گوشی هست

GriffinOSAIR

از نظر طراحی میشه گفت هر دو عالین جت بلک دربرابر مشکی اس ۷ یا رنگای دیگه ولی شیشه فلز با وجود کیفیت کمتر واقعا زیباتره
نمایشگر هردو عالین ولی super amoled و
دوربین اس ۷ امتیازش dxomark 88 ولی iPhone 86 مقایسه دوربینا بعضی جاها ایفون بعضی جاها اس ۷ ولی اس۷ مقداری بهتره ایفون عکس هاش دقیق تره ولی اس۷ شارپ که برد عکسای موبایل نمیخوره ولی نویز کمتر تنظیمات دستی dual pixel عکاسی در شب s7
سخت افزار که a10 واقعا قویه ولی اگزینوس ۸۸۹۰ واقعا بهینس مصرف باتریش ولی a10 قویتره
ارزش خرید اس۷ واقعا بیشتره
اپدیت ۳d touch کیفیت صدا سخت افزار ایفون ۷رابط کاربری ساده بدون لگ
زیبایی super amoled پشتیبانی تو ایران رابط کاربری غنی قیمت کمتر باتریه عالی با شارژ سریعs7

hamedp

سلام
والا من زیاد از جزیات ریز تکنلوژی روز استفاده شده هیچ کدومشون اطلاعی ندارم . ولی چیزای که همه میدونن اینه که هردو گوشی تقریبا در یک سطح هستن هردو مزیتها و معایبی دارن ولی بزرگ ترین عیب ایفون قیمت نسبت به کارایی هستش .

mostafa67

غیراز پردازنده بقیه موارد s7 سامسونگ

MohammadReza76

مسلما برنده ی این نظر سنجی سامسونگ گلکسیs7 هستش.

Phantom

هر دو گوشی کاملی هستند منتهی با توجه به قیمت نجومی ایفون ۷ در ایران خرید اس ۷ معقولانه تر هست ولی در شرایط یکسان بنظر من آیفون گوشی اعلاتر و بهتری هست.

galaxy

اس ۷ میاد بالا حیفه ایفون همین اول حذف شه

MOAZEZ

انتخاب من آیفون۷

trojan

به نظرم بحش صفحه نمایش فقط سامی بهتر هست.وگرنه توی قیمت با این سخت افزار سامی توی اندروید گوشیای بهترم هستن

ashkan-a2

خیلی جالبه ک این قد زود این گوشی ها رُ رو به روی هم قرار دادین , به نظرم نظر سنجی جالبی میشه

mega08

ب شخصه با اکوسیستم آیفون حال نمی کنم . (سیستم عاملش) . برای من یکی خیلی خیلی محدوده . برا خیلیا که چندتا نرم افزار و بازی نصب میکنن فرقی نداره. ولی چون از ظاهر تکراری خسته میشم. مدام در حال تغییر رامم. کاستوم رام های عالیی وجود داره. از این بابت اندروید دست آدمو باز میزاره. با ب معیار ها . اول اینکه سامسونگ اندرویدیه . و جز سخت افزار تو بقیه قسمت های بهتره. رای من جز سخت افزار ب سامسونگه

Fouzhan

به جز سخت افزار بقیه اس۷ چون عالیه همه چیزش ✌

ramin123

طراحی هر دو رو دوست دارم اما به دلیل حاشیه ی کمتر،انحنا در لبه ی پشتی،تکرار طراحی آیفون ۶ ،به اس ۷ رای میدم.دوربین و صفحه نمایش و ارزش خرید هم به اس۷٫در بخش سخت افزار از لحاظ سرعت و اسپیکر استریو ،صدای بهتر هندزفری و اپدیت نرم افزاری رسمی بیشتر آیفون ۷ رو می پسندم اما از باتری بهتر،مدت زمان کمتر شارژ شدن ،کارت حافظه و سیم کارت دوم هم در اس۷ رو نمیشه چشم پوشی کرد به هر حال با اختلاف کم به آیفون ۷ در این بخش رای میدم.

JOHN

همه قسمت ها زدم سامسونگ?

etemadian

سلام دوستان
قبل از هر کلامی میخوام تشکر کنم از جناب مخملی و همکاراشون که این لیگ رو راه انداختند . ایده خلاقانه ای است چون در این رقابتهای گوشی ، فاکتورهای پایه و اساسی هر گوشی به رقابت گذاشته میشه اینکار دو نتیجه بزرگ به مخاطب نشام میدهد .
اولین نتیجه اینه که به مخاطب القا میکنه که هیچ گوشی موبایلی وجود نداره که ( از همه نظر ) از بقیه بهتر باشه یکی دوربینش بهتره یکی صفحه نمایشش ویکی سخت افزار داخلیش.این نگرش در خیلی از قضاوتهای معمول در جامعه امروزی موضوعیت داره مثل انتخاب بین دو خودرو همسنگ و همقیمت یا حتی انتخاب بین دو انسان ( مثلا دو پرشک )
و اما نتیجه دوم که برای برای خود من خیلی جالب بود : اگه قرار بود در این رای گیری بصورت کلی به یک گوشی رای بدم قطعا انتخابم آیفون بود ولی حالا که به صورت جزئی به فاکتورهای هر گوشی رای دادم دیدم به گلکسی بیشتر رای داده ام درواقع بخودم القا شد که شاید نگرش کلی برای انتخاب بین این دو گوشی بیشتر احساسی بوده و درسی بود که باید یاد بگیریم در قضاوتهای خود ( در همه جا ) بجای کلی گویی و اظهارنظرهای احساسی کمی موشکافانه تر و جزئی تر نگاه کنیم تا به واقعیت نردیکتر شویم .
شرمنده بابت اطاله کلام
ممنون از همه شما
شادباشید و تندرست .

awrian

سلام.من خیلی وقته ترنجی رو دنبال میکنم ولی تازه ثبت نام کردم.فن برند خاصی هم نیستم و مثل بعضیا تو این سایت ترول بازی در نمیارم ? ازوآشناییتون خوشبختم
الانم تو سخت افزار و نمایشگر به آیفون و طراحی و دوربین و .. به گلگسی اس ۷ رای دادم.موفق باشید

MehranD

هر دو گوشی خوبن و این نیازهای ما بعنوان کاربره که محبور به انتخابمون میکنه. من کلا با طراحی آیفون ۶ مشکل داشتم و الان هم طراحی آیفون ۷ به دلم نمیشینه. آیفون ۵ واقعا زیبا بود. سامسونگ هم هرچند طرح کلی رو حفظ کرده ولی واقعا در جزئیات خیلی دیشرفت داشته و الان دیگه نمیشه گلکسی اس ۷ اج رو مثلا با اس ۵ مقایسه کرد. از نظر دوربین واقعا همیشه از سامسونگ بیشتر راضی بودم و الان هم نوت ۵ دارم که همزمان با گوشی همسرم که آیفون ۶ اس هست در اکثر موارد مقایسه میکنیم واقعا برتریش مشهوده و کمتر پیش میاد جایی با هم باشیم و با آیفون عکس بگیریم. بد نیست یادآوری کنم که پرچمدارهای اندرویدی دیگه مشکلی به نام هنگ ندارن بخدا و نمیشه هنگ کردن مثلا یه هوآوی سیصد هزار تومانی رو به تمام دستگاه‌های اندرویدی تعمیم داد. شاید اگر کمپانی اپل هم یه نسخه سیصد چهارصد هزار تومانی از آیفون میساخت چنین مشکلاتی براش پیش میومد.

JAVAD

سخت افزار و طراحی رو به ایفون رای دادم ، شکل ظاهری معمولا سلیقه ایه و نمیشه گفت صد در صد کدوم بهتره ، اما توی سه بخش دیگه سامسونگ جلوتره. سه به دو به نفع سامسونگ

mohamadmgm74

من طرفدار هیچ برندی نیستم ولی اس ۷ بنظرم تو همه زمینه ها سر تره
طراحی / ایفون دوبینش زده بیرون
نمایشگر / سوپر امولد با ای پی اس اصلا جای هیچ بحثی نمیزاره
دوربین / اینم هیچی سامسونگ سره
سخت افزار / سخت افزار سامسونگ سره بازم
ارزش نسبت به خرید / من اصلا ادم برندی نیستم اگه تو بازه قیمت خریدم ببینم glx هم گوشی خوبی داره می خرم
و پول به برند نمیدم
یک قسمت دیگه هم باید میبود تو این نظر سنجی به اسم نرم افزار که نداره . که به نظرم ایفون سره

Instagram@MerlinMetal

بنظر من اس۷ بهتره چون یه گوشیه کاملتریه و مهمترین امکاناتش مثل صفحه نمایش دوربین طراحی و غیره… برتری خاصی داره بعد از لحاض سخت افزار نسبت به گوشی های اندرویدی دیگه قویتره
⚫ببخشید اقای ادمین چرا من نمیتونم پروفایل بزارم همش ارور میده

Mohamad

قطعا کلی که نگاه کنی ارزش اس ۷ بیشتره البته نظر شخصی هم هست تنها چیزی بهتری هم که ایفون داره مچ بودن سخت افزار ونرم افزار ایفون هست

sako

به نظرم هرکی ی سلیقه ای داره . من به شخصه توی این بازه قیمت اس ۷ رو ترجیح میدم و واقعا هم با محدودیت های ایفون نمیتونم کنار بیام .

Alirezasony

مقایسه بین دو گوشی را گسترده تر کنید خیلی مختصر توضیح دادید

Hamzeh

سلام من انتخابم آیفون ۷ بود. اما تو قسمت دوربین و صفحه نمایش اس ۷رو انتخاب کردم. در کل هر دو گوشی عالی هستن

Yashar2514

با سلام عرض دوستان از دیدگاه طراحی و سا خت این گوش باید بگم سامسون طراحی بهتر و زیبا تر نسب به آیفون ۷ داشته استفاده ا ز گوریلا گلس ۴ در پشت گوشی مو منهنی کردن قاب پشتیگوشی رو بسیار زیبا کرده ازدیگاه سخت افزار قطعا برتری با اپل هست اپل گوشی است که سرعت عمل فوق العاده داره ازنظر دوربین باید بگم هر دو دوربین هم سطح و قدرت مندی دارند که در نور کم و در هرشرایط بهترین عملکرد رو نشون میده حالا نوبت به صفحه نمایش میرسه که یکی دیگر از مهمترین ویژگی های اس ۷ هست اس ۷ سامسونگ با پنل او ال ای دی که داره نسبت به صفحه نمایش از آیفون ۷ قوی تر هست اما میرسیم به بخش ارزش قیمت که باز هم اس ۷ برتر از آیفون ۷ هست چون قیمت پایین تر و قیمت مناسب تری رو داره که باعث میشه بسیاری از خریداران متوجه هم سطح بودن این گوشی با ایفون ۷ بشن و به دلیل قیمت پایینش اس ۷ ایج رو خرید بکنن با تشکر به ترنجی

Farshid

همه موارد s7 بهتره به نظرم حتی سخت افزار همه چیز قدرت نیست
شارژدهی خوب نسخه اگزینوس قابل تامله…

Alireza_mgh

کلا از هر نظر سامسونگ بهتره

CATer

به دور از تعصب، اس ۷ دوتا سر و گردن بالاتر از آیفون ۷ هست
صفحه بهتر
دوربین بهتر
باتری بهتر
شارژ بی سیم

hesam30

طراحی از نظر بنده اس ۷
نمایشگر بدون شک اس ۷
دوربین هم بلا شک اس ۷
سخت افزار اس ۷ چیزی کم نداره واقعا ولی خب بعلت پردازنده های قدرتمند اپل اینو به آیفون۷ رای دادم
ارزش در برابر قیمت هم که کاملا مشخه اس ۷

m.a95

فکر کنم در بیشتر موارد گلگسی رای بیاره.

AHK79

انصافا s7 بهتره?

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)