حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قیمت خودرو پس از توافق کاهش نمی‌یابد

نوشته

8 سال قبل | 20 دیدگاه | ترنجی

با اشاره به اینکه قیمت خودروهای وارداتی با توجه به رکود در بازار بین پنج تا ۱۰ میلیون تومان کاهش یافته، گفت: نتیجه مذاکرات در قیمت خودرو‌های داخلی بی تأثیر است.

قیمت خودرو پس از توافق کاهش نمی‌یابد / کاهش ۱۰ میلیون تومانی قیمت خودروهای وارداتی غلامحسین قاسمیان رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل در گفت‎وگو با خبرنگار حوزه تجارت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به کاهش قیمت خودروهای وارداتی در ماه‌های گذشته گفت: قیمت خودرو پس از توافق هسته‌ای کاهش نمی‌یابد.

وی افزود: از دو تا چهار ماه گذشته قیمت خودروهای وارداتی به دلیل رکود در بازار کاهش یافته و مردم منتظر نتایج مذاکرات هستند.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل تصریح کرد: قیمت خودروهای وارداتی وابسته به قیمت ارز و دلار است و با توجه به این که قیمت دلار پس از نتایج مذاکرات پیش بینی می‌شود بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان و آن هم به صورت پلکانی کاهش بیابد پس شاهد کاهش قیمت خودرو نخواهیم بود.

وی ادامه داد: تغییر قیمت خودروهای داخلی نیز بستگی به تصمیم وزارت صنعت دارد.

به گفته قاسمیان قیمت خودروهای وارداتی نسبت به قبل از عید بین پنج تا ۱۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل با اشاره به این که در حال حاضر واردات خودرو صرفه اقتصادی ندارد گفت: برای واردات خودرو به کشور نزدیک به یک ماه خودرو در گمرک می‌ماند تا اجازه ترخیص به آن داده شود که این مدت زمان طولانی موجب از بین رفتن سود واردات می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر هر شخصی که دارای کارت بازرگانی است می‌تواند خودرو به کشور وارد کند و شرط خدمات پس از فروش برای واردات خودرو به کشور به درستی رعایت نمی‌شود و در حال حاضر واردات بسیاری از خودروها بدون رعایت این شرط انجام می‌شود.

قاسمیان تصریح کرد: به دلیل این که کشور ما در تحریم به سر می‌برد هیچ نمایندگی رسمی از کشورهای تولید کننده خودرو در کشور وجود ندارد و نمایندگی‌هایی هم که در کشور هستند مورد تأیید کشورهای تولید کننده نیستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر اگر شیشه خودروهای وارداتی بشکند و به نمایندگی‌های خدمات پس از فروش مراجعه شود می‌گویند باید صبر کنید تا شیشه ماشین را سفارش دهیم تا از دوبی فرستاده شود.

ریس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل به این نکته نیز اشاره کرد که امیدواریم نمایندگی‌های رسمی خودرو در کشور ایجاد شود و در این زمینه نظر اتحادیه نیز در نظر گرفته شود تا مصرف کننده دچار مشکلات عدیده نشود.

اشتراک در
اطلاع از
20 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ali.R

روزی ملا نصر الدین برای تعمیر بام خانه خود مجبور شد،مصالح ساختمانی را بر پشت الاغ خود بگذارد و به بالای پشت بام ببرد.الاغ هم به سختی از پله ها بالا رفت.ملا مصالح ساختمانی را از پشت الاغ برداشت و سپس الاغ را به سمت پایین هدایت کرد.ملا نمیدانست که خر از پله ها بالا میرود،ولی به هیچ وجه نمی تواند از پله پایین بیاید.هر کاری کرد الاغ پایین نیامد.ملا الاغ را رها کرد و به خانه آمد تا استراحت کند.در… این موقع دید که الاغ دارد روی پشت بام بالا و پایین می پرد.وقتی به پشت بام رفت تا الاغ را آرام کند دید الاغ به هیچ وجه آرام نمی گیرد.دوباره به خانه برگشت.بعد مدتی متوجه شد که سقف اتاق خراب شده و پاهای الاغ از سقف چوبی آویزان شده و در آخر هم الاغ از سقف به زمین افتاد و مرد.و ملا نصر الدین گفت:لعنت بر من که نمی دانستم اگر خر به جایگاه رفیعی برسد،هم ان جایگاه را خراب می کند و هم خود را به هلاکت می رساند.یا به عبارت دیگر:من از روییدن خار سر دیوار فهمیدم که ناکس کس نمی گردد به این بالا نشینی ها..!
پ.ن: برداشت کاملا آزاد

Moazez

عالی

Ari khan

Big likeeee

Moazez

بولوف میزنن. مجبور میشن ماشینای داخلی رو قیمتشو پایین بیارن.

alitorabiix

وقتی حرف جیب خودشون باشه میگن تحریم شدیم باید گرون شه ولی وقتی اوضاع داره خوب میشه بازم میگن ارزون نمیشه و گاریهایی که به اسم ماشینو به ما میدنو هر روزگرونتر میکنن

sasanmoradi

درود
*
آقایون ما تحریم رو کامل هم وردارن تحریم داخلی هستیم،این رو بهش ایمان دارم

(دولتمردان و سیاستمردان ما سرمایه داران میهن هستند)

به به یعنی ببببببببببببببببه ببببببببببببببه
یعنی این آقا ایجور که میگه پیش بینی میشه ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان دلار میاد پایین ایجور بوش میاد که دارن در حق من و شما مردم بدبخت ایرانزمین خیانت میکنند دوباره یعنی دولـــــــــت مردان ما برا خودشون بردین و دوختن که بازار داخلی ما چطور باشه و دلار رو بزور هم که باشه نزارند که پایین بیاد و دوست دارن کم کم خودشون کمش کنند اون هم پلکانی تا ۲۰۰ – ۳۰۰ تومن :negative: متاسفم براتون که وقت گرونی با اون کت شلواراتون توی سبقت قرار می گیرید ولی برا ارزونی خودتون رو به خنگی میزنید :wacko: ما نادون نیستیم آقایون پول جمع کن …

از کسی که وجدان داره توی این مملکت خواهشی دارم که دخالت مستقیم کنه،از چی می ترسید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟مگر بعد از قطع نامه در ۲۰-۳۰ سال پیش چییییییییییی شدددددددددددددد؟؟؟؟؟؟؟؟؟از اینکه فلان کس که انبار کرده ورشکست بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟می خام سکته کنه داغون بشه،می خوام به درک بره،من و ۸۰ میلیون آدم مهمه یا ۲۰۰ – ۳۰۰ هزار آدم نامرد خائن؟؟؟

دوستان بازار کالا به دلار وابسته هست،وسایل برقی،گوشی،گجت و … همه به دلار وابسته هست.

امیدوارم که نادانی از بین مردم برچیده شود
*
سپاس

میلاد

هه طرف حرف مفت میزنه موقع تحریم مردم حمایت کردن خریدن این قوطی حلبی ها رو به قیمت گزاف ولی این چند وقت مردم نشون دادن که ماشین نمیخرن الان که اوضاع درست شده مگر اینکه قیمت ها برگرده به قبل از تحریم

im80za

والا از وقتی توافق شده قیمت سکه و دلار فقط افزایش داشته

sadeghi

یه ضرب المثل قبرسی هست میگه (هیچ بدی بهتر نمیشه بلکه بدتر میشه) :yahoo: :yahoo: :yahoo:

Amir Motallebi

بزارین فورد و شورلت و … بیان لاششون ارزش داره به این پراید

Amir Motallebi

گور بابای ارزونی خواهش گرون نشن
تو را به ما خیری نیست شر مرسان

Ari khan

واااای ده میلیون ارزون شدن!!!واای چقدر زیاد،من و این همه خوشبختی محاله….. 😥
خودمون کردیم که لعنت بر خودمون باد و هنوزم راضی هستیم به این وضع :negative:

Moazez

وقتی همه از توافق خوشحال بودن من کفتم الکی خوشحالی نکنید تو چندین دهه چه نفعی واسه مردم بوده بغیر از ضرر؟ جالبه موقعی که تحت فشار هستن ملت ما میشن ملت غیور،موقعی که توافق میشه و دوستاشونو پیدا میکنن میان پیام میدن و بولوف میزنن که هیچی ارزون نمیشه الکی دلتونو خوش نکنید. لعنت به کسی که فقط خودشو میبینه.لعنت.

Blue Tech

آقا اونجوریام نیست که هیچیه هیچی عوض نشه
یه چیزایی به مرور زمان خود به خود مجبوره که عوض شه
آقا بیخیال
انقدر نفوس بد نزنین
همین خبریم که بالا هست خیلی مفته
چون الان ما یه عالمه منطقه آزاد داریم تو کشور که تازه قراره تعدادشون دو برابرم بشه
بعد یه ۶-۷ماه دیگه تحریما کاملا برداشته شه
دلار مجبوره که بیاد پایین نمیشه نیاد چو الانشم سر کمبودش که سره تحریم بود اینجور رفت بالا تازه ما کلی دلارمون دست این و اونه که مجبورن پس بدن وقتی دلار کم نباشه سره کشک که نمیتونن بالا نگهش دارن تاجرامون کلی کار دارن …
نگین نمیاد پایین که منطقی نیست
بالا بودنشم سودی نداره واسه هیچ کس
وقتی دلار بیاد پایین بعد تو منطقه آزادا قیمت یه کامارو میشه در حد سمند منطقی نیست
امیدوار باشین یه سره سوزن
دپرس بودن مشکلی رو حل نمیکنه به والله 🙁

Ali.R

انسان به امید زندست دوست من! به شخصه خیلی امیدوارم اما
مشکل کشور ناشی از تحریم نبود که بخواد درست شه….(فقط دوتا مثال خیلی کوچولو در این مورد بزنم .سایپا و ویران خودرو هر دو وابسته به دولت هستن و دولت نمیتونه افسار اینها رو به دست بگیره..موسسات مالی کلاه بردار زیر نظر بانک مرکزی هستن اما بانک مرکزی و قوه قضاییه زورش نمیرسه این هارو جمع کنه..)حرف واسه گفتن بسیاره اما بهتره دیگه چیزی نگم در این مورد..هممون کم و بیش میدونیم چ خبره پس بهتره چیزی نگم…

Blue Tech

علی جان نگفتم که الان میشیم ابر قدرت اقتصادی و به یه مدل برتر تجاری رفاهی میرسیم
مشکلهایی که سر تحریم عود کرد و خیلی نمایان شد میشه بهتر شه
اوضاع بدتر نمیشه بلاخره
همون تحریم هایی بودیم اصل درآمد این مملکت رو بست اگه هم مطلع باشین اون تحریم نفتی اصلیه به نحوه ای بود که هر ماه یه درصدی وضع بدتر میشد
والا اینم که ملت یه سرزمین سختی بکشن خودشم مشکلی نیست هر ملتی تو دنیا به جایی رسید کلی سختی تحمل کرد ولی ای کاش که این سختی هایی که مردم ما کشیدن در راه پیشرفت کشورشون بوده باشه نه…
حالا تا به حال که نبوده آنچنان
ولی امیدوارم ازین به بعد ازین فرصتی که پیش اومده درست تر استفاده کنن
البته کلا ملت خاصی هستیم یعنی هیچ جای دنیا انقدر تحمل سختی ندارن :heart:

Ari khan

Blue techجان یه چیز دیگه باید عوض شه تا وضع بهتر شه!! :whistle: 😉

crackdown

بعد توافق(البته تا توافق نهایی امضا بشه ۲ماه دیگه باید صبر کرد) انتظار میرفت حداقل به خاطر توافق اولیه
دلار ۱۰۰تا ۲۰۰ تومنو دیگه افت کنه اما برعکس شد ۱۰ تا ۲۰ تومن کشید بالا !! چرا ؟
از رییس صنف صرافی ها پرسیدن گفته بخاطر عرضه تقاضا زیاد باعث شد دلار برخلاف انتطار بالا بره!!
مگه میشه؟ مگه داریم؟
همه منتظرن بعد توافق دلار بیاد پایین بعد مردم اقدام کنن
اما قضیه از چه قراره؟ از این قراره که ۴تا پدر سوخته حروم لقمه بخاطر منافع خودشون بعد توافق کلی درخواست خرید
دلار دادن تا به این زودی متضرر نشن
فقط افسوس همین

kingali3000

بی پدرا به بهانه تحریم گرون کردن حالا که تحریمو بر میدارن ارزون نمیکنن!

massiha13

کثافتا وقتی تحریم شدن گفتن نمیصرفه باید قیمت بره بالا حالا که تحریم برداشته میشه چه مرگشونه میگن نمیاد پایین؟؟!!! لعنت بر پدر و مادرشون که اینا رو گذاشتن بر ما حکومت کنن لعنت خدا بر همشون

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....