حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت “Hey Cortana” در نسخه اندرویدی مایکروسافت کورتانا غیرفعال شد

نوشته

8 سال قبل | بدون دیدگاه | ترنجی

دستیار صوتی مجازی در گوشی‌های‌هوشمند و دیگر دستگاه‌های قابل‌حمل، بسیار مفید هستند؛ آن‌ها نه‌تنها می‌توانند اطلاعات مدنظر شما را به‌سرعت ارایه بدهند، بلکه خود را با رفتار و عادت‌های شما، تطبیق می‌دهند و اطلاعات بعدی مطلوب‌تان را پیش‌بینی می‌کنند. دستیار صوتی ‌مجازی سیستم‌عامل اندروید، گوگل Now است؛ دستیار صوتی اکوسیستم اپل، سیری (Siri) بوده و در محصولات مایکروسافت، کورتانا این وظیفه را برعهده دارد. مایکروسافت تاکنون، برنامه‌های زیادی را برای سیستم‌عامل اندروید گوگل منتشر کرده است و به‌تازگی، این شرکت، کورتانا را برای کاربران این سیستم‌عامل ارایه داده؛ نسخه اندرویدی کورتانا برای چندین ماه است که حالت آزمایشی و باگ‌زدایی را تجربه می‌کند. مایکروسافت در یک اقدام حیرت‌آور، قابلیت “Hey Cortana” را که باعث به‌وجودآمدن مشکلات زیادی برای گوشی‌های اندرویدی شده بود، غیرفعال کرده است. برای جزئیات بیشتر، همراه ترنجی باشید.

کورتانا علاوه بر ارایه تمامی قابلیت‌های یک دستیار صوتی (هرچند که هنوز محدودیت‌های فراوانی دارد)، می‌تواند اطلاعات بین یک دستگاه اندرویدی و یک رایانه ویندوزی را همگام‌سازی نماید. برنامه‌ها معمولاً به‌منظور اضافه‌شدن چند قابلیت کلیدی به‌روز می‌شوند اما مایکروسافت کورتانا را به یک شیوه غیرعادی به‌روزرسانی کرده است؛ این تغییرات شامل بهبود ثبات برنامه و چندین ویژگی دیگر است. احتمالاً اکنون این سوال در ذهن‌تان نقش بسته که این به‌روزرسانی، چه مشکل غیرعادی دارد؟ در پاسخ باید گفت که ویژگی غیرعادی این به‌روزرسانی، غیرفعال‌شدن قابلیت “Hey Cortana” برای کاربران آمریکایی است.

حذف این قابلیت، بدین معنی است که کاربران آمریکایی دیگر نمی‌توانند نسخه اندرویدی دستیار صوتی مایکروسافت را با گفتن یک عبارت خاص فعال نمایند؛ حذف‌شدن چنین قابلیتی، باعث می‌شود تا دستیار صوتی کورتانا در مقایسه با گوگل Now، ناقص‌تر به‌نظر برسد. با غیرفعال‌شدن قابلیت “Hey Cortana”، امکان کنترل قابلیت‌های دستگاه اندرویدی بدون لمس آن با استفاده از کورتانا برای کاربران، میسر نخواهد بود. این قابلیت برای مواقعی نظیر رانندگی و … بسیار مفید است.

پیش‌تر در ترنجی خواندید که نسخه اندرویدی کورتانا از یک مشکل‌ نرم‌افزاری رنج می‌برد که منجر به توقف میکروفون دستگاه کاربران می‌شود؛ بنابراین قابلیت‌های اساسی نظیر برقراری یک تماس تلفنی برای بسیاری از کاربران، غیرممکن خواهد شد. به‌نظر می‌رسد این اشکال، به‌علت تداخل “Hey Cortana” با “OK Google” به‌وجود آمده باشد؛ بنابراین، هنگامی‌که کاربران دستیار صوتی مایکروسافت را با صدای خود فعال می‌کنند، میکروفون در تمامی برنامه‌های دیگر غیرفعال می‌شود.

البته راه‌حل‌های زیادی برای رفع این مشکل نظیر غیرفعال‌کردن برنامه کورتانا یا این قابلیت صوتی عنوان شده است اما مایکروسافت، ترجیح داده تا پیداکردن یک راه‌حل اساسی، این قابلیت را در نسخه اندرویدی برنامه کورتانا غیرفعال نماید.

[su_button url=”http://www.androidheadlines.com/2015/12/microsoft-disables-hey-cortana-functionality-latest-update.html” background=”#6AB999″ “]androidheadlines[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی