حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فلش‌بک: معرفی آیفون۴ {قسمت آخر}

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

اگر بگوییم یکی از مهارت های استیو جابز، برگزاری یک کنفرانس پر‌شور و هیجان بوده است، اغراق نکرده ایم. کافیست نگاهی به طرز معرفی اولین آیفون بیاندازید که چگونه مردم را با معرفی آیفون شگفت زده کرد، گویی کنسرت یک خواننده مشهور است! چند روز پیش در دست یکی از دوستانم یک اسمارت‌فون خاطره انگیز یعنی iPhone 4 را دیدم و یاد کنفرانس فوق العاده معرفی این محصول افتادم! برای همین تصمیم گرفته‌ایم که به صورت خلاصه این کنفرانس را برای شما در چند قسمت بازگو کنیم. امروز با قسمت آخر این سری در خدمت شما هستیم. پس با ما همراه شوید.

استیو جابز: مورد پنجم، یک دوربین کاملا جدید که برای آیفون جدید در نظر گرفته شده است. موردی که بسیاری دوست دارند درباره‌اش صحبت کنند تعداد مگاپیکسل‌های دوربین است. اما چیزی که ما از خود می‌پرسیم این است که چگونه عکس های بی‌نظیری در شرایط مختلف بگیریم؟ این دوربین نتیجه تلاش ما درباره این موضوع است.

ترنجی: داخل تلفن‌های نوکیا رزلوشن های بیشتری دیده ایم!

استیو جابز: برای همین ما رزلوشن را به ۵ مگاپیکسل ارتقا داده ایم. اما چیز جدیدی که ما در این سنسور استفاده کرده‌ایم سنسور روشنایی داخلی است که روی دوربین‌های جدید بازار هم وجود دارد که باعث بهبود عکس‌ها در تاریکی می‌شود. اندازه هر‌یک از این پیکسل ها ۱٫۷۵ میکرون است. شما می‌توانید تا ۵ برابر زوم کنید و البته قابلیت فوکوس لمسی هم اضافه شده است. و در نهایت ما یک فلاش LED به این محصول اضافه کرده ایم.

WWDC_33

ترنجی: حالا استیو جابز درحال نشان دادن چند نمونه عکس است که کیفیت فوق العاده ای هم دارند.

استیو جابز: این دوربین تنها مخصوص عکاسی نیست بلکه برای فیلمبرداری هم فوق العاده است. این دستگاه می‌تواند فیلم های HD ضبط کند که سرعت ۳۰ فریم دارد. فوکوس لمسی در ویدئو‌ها هم وجود دارد. یک برنامه هم برای ویرایش ویدئو‌هایتان در‌نظر گرفته‌ایم. قابلیت اشتراک تک لمسی هم وجود دارد و درنهایت فلاش LED برای فیلمبرداری هم استفاده می‌شود. و در نهایت خوشحالم اعلام کنم که iMovie به آیفون می‌آید.

wwdc-2010-di-apple-iphone-4-superstar-1

ترنجی: کیفیت فیلم ها فوق العاده است. حضار از وجود برنامه iMovie ذوق می‎‌کنند. حالا رندی به صحنه می‌‌آید تا درباره این برنامه صحبت کند. طرز ویرایش ویدئو ها فوق العاده است.

استیو جابز: بسیار خب قبل از اینکه مورد ششم را بیان کنیم بیایید تا نکته ای را بگویم. همه می‌دانید که تیم ما در پشت صحنه از شدت استرس مانند دیوانه ها رفتار می‌کنند!

ترنجی: در حال خندیدن هستیم!

استیو جابز: حالا فهمیدیم که چرا نمایش من خراب از آب درآمد. به خاطر اینکه در این سالن ۵۷۰ شبکه برای اتصال به اینترنت وجود دارد! خب برای همین دو‌ راه داریم: یا می‌‌توانید دستگاه های خود را خاموش کنیم و نمایش های فوق العاده بیشتری را ببینیم تا کنفرانس را تمام کنیم. آیا مایل هستید که دمو هارا ببینید یا نه؟

ترنجی: بله!!

استیو جابز: بسیار خب تمام پوشش دهندگان عزیز لطفا از اینترنت جدا شوند. همگی دستگاه‌هایتان را روی زمین بگذارید و از شما خواهش می‌کنم به هم دیگر احترام بگذارید!

ترنجی: دوستان چه‌کار کنیم؟

استیو جابز: برای دیدن این نمایش ها لطفا دستگاه های خود را خاموش کنید. به اطرفتان نگاه کنید!

ترنجی: یکی از پوشش دهنده‌ها مک‌بوکش را داخل کیف گذاشت!

استیو جابز: می‌دانم که پوشش دهنگان باید این اخبار را پخش کنند ولی برای تماشای این دمو‌ها باید این کار را انجام دهید.

ترنجی: ما خاموش نمی‌کنیم، نا‌سلامتی داریم پوشش می‌دهیم!

استیو جابز: من وقت دارم! واقعا ببینید که تا چه حد پیشرفت کرده ایم. ۵۷۰ شبکه وای فای! وای! تمام شد؟ بسیار خب نوبت مورد ششم است، iPhone OS 4 که برترین و پیشرفته ترین سیستم‌عامل موبایل در جهان است. اولین قابلیت جدید این ورژن این است که ما می‌خواهیم دوباره نامگذاری‌اش کنیم، برای همین نام این ورژن را iOS ۴ می‌نامیم زیرا این سیستم‌عامل هم بر روی آیپد‌‌ها است و هم روی آیپاد‌ها و هم روی آیفون‌ها. قابلیت جدید دیگر این است که می‌خواهیم کمی فلز به آن ببخشیم!

Untitled

555

ترنجی: قابلیت‌های فوق العاده ای هستند!

استیو جابز: در این ورژن حدودا ۱۰۰ قابلیت جدید وجود دارد و برای این قابلیت‌ها وقت زیادی را صرف کرده‌ایم تا کاملا درست انجامشان دهیم. برای مثال ما توجه زیادی به مولتی تسکینگ داشته ایم، از قدیم ها می‌گویند اپ‌های اجرا شونده در پس‌زمینه، می‌خورد باتری را! و خیلی خوشحالیم که برخی افراد با ما موافق هستند. این جمله از لری پیج است: “اجرای برنامه‌ها در پس‌زمینه فقط باتری را خسته می‌کند.”. بله درست است (با لحنی جالب)!

333

ترنجی: به نظر شما مدیر‌عامل گوگل چه عکس‌العملی نشان خواهد داد؟

استیو جابز: بله درست است، مگر اینکه درست انجامش دهید و این کاری است که ما انجام داده ایم.

ترنجی: حالا استیو جابز درحال نشان دادن دموی این ویژگی است. او در یک زمان هم موسیقی گوش می‌کند و هم ایمیل ارسال می‌کند و هم مرورگری می‌کند و به سلامتی سرعت مرورگری فوق العاده بهتر شده است! استیو جابز از حضار تشکر می‌کند. قابلیت ساخت پوشه هم به این نسخه اضافه شده است.

ترنجی: اسیتو جابز درحال جمع بندی است. حال به بخش هفتم یعنی iBooks و بخش هشتم یعنی iAds اشاره می‌کند.

22222

استیو جابز: iAds ویژگی است که به توسعه دهندگان کمک می‌کند تا پول بیشتری به جیب بزنند تا بتوانند اپ های بیشتری بسازند.

ترنجی: حالا دمویی از iAds پخش می‌شود. بسیار خب انگار به پایان مراسم نزدیک شده ایم.

استیو جابز: بسیار خب این‌ها قابلیت های جدید بود. نظر شما چیست؟ از حد انتظارتان هم فراتر نبود؟

ترنجی: موافق هستیم!

استیو جابز: خب ما خیلی از این موضوع خوشحال هستیم. اما هنوز “یک چیز دیگر” باقی مانده است و فکر می‌کنم که بهتر است نشانتان دهم.

11111111

ترنجی: اصلا تصورش را هم نمی‌کردیم! حال اسیتو جابز روی مبل چرمی اش می‌نشیند.

استیو جابز: زمانی که اولین آیفون را معرفی کردیم یک تماس با دوست خوبم جانی آیو، مسئول بخش طراحی برقرار کردیم و حالا می‌خواهیم دوباره آن کار را انجام دهیم.

ترنجی: اسیتو جابز با جانی آیو تماس می‌گیرد. صبر کنید ببینم… وای خدای من، این یک تماس معمولی نیست، استیو جابز در حال برقراری تماس تصویری با جانی آیو است! بله این فیس تایم است!

iPhone-4-FaceTime-introduction-WWDC-2010

استیو جابز: این تماس تصویری هیچگاه لگ نمی‌زند پس باز شما وای‌فای‌ هایتان را خاموش نکرده اید! جانی حالت چطور است؟

جانی آیو: حالم خوب است تو چطوری؟

استیو جابز: من خوبم ولی این دوستان خوب نیستند چون وای‌فایشان را خاموش نمی‌کنند!

2121212

ترنجی: استیو جابز درحال صحبت درباره ویژگی‌های فیس‌تایم و قیمت محصول است، همان قیمت همیشگی یعنی ۱۹۹ دلار.

sn,adn

استیو جابز: جا دارد که یک‌بار دیگر هم به این موضوع اشاره کنم. این موضوع در DNA اپل جاریست، تکنولوژی به تنهایی کافی نیست بلکه طراحی و تجربه کاربری انسانی چیزیست که محصول را متفاوت می‌کند. این تفاوت اپل است، آمیخته شدن سخت افزار و نرم افزار یک محصول خارق العاده را به وجود آورده است. این یک دوربین دوم نیست، بلکه یک دوربین دوم برای تماس تصویری است. این یک دوربین معمولی نیست بلکه دوربینی برای ویرایش ویدئو‌های شماست. این‌ها چیزهایی اند که آیفون را به یک محصول محشر تبدیل کرده است و ما نمی‌توانیم صبر کنید تا بتوانید با یکی از این محصولات کار کنید. ممنونم از شما.

222222222222222222

نظر شما چیست؟ از نظر ما آیفون ۴ واقعا یک پیشرفت اساسی بوده است و البته کنفرانس استیو جابز هم عالی بود. منتظر قسمت‌های بیشتری از سری فلش‌بک باشید.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Shahspik

(شکلک دست زدن)

Mohammad Mehdi Heydari

به نظرم بهترین آیفون در زمان خودش ۴اس بود
ابعادش دیزاینش سخت افزارش رو خیلی دوس داشتم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs