حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فرمانروایی ویندوز ۱۰ مایکروسافت بر بیش از ۴۰۰ میلیون کامپیوتر

ویندوز ۱۰ مایکروسافت که هم‌اکنون به یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های سیستم‌عاملی در جهان مبدل شده، طبق آمار و گزارش‌های منتشرشده از کمپانی مایکروسافت هم‌اکنون بر بیش از ۴۰۰ میلیون دستگاه رایانه فرمانروایی می‌کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

چندی پیش مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرد که با توجه به شاخص رشد ویندوز ۱۰ در چند ماه، شاهد پوشش ۱میلیارد دستگاه رایانه در سال ۲۰۱۸ خواهیم بود. اگرچه روند پیشرفت ویندوز ۱۰ مایکروسافت تا امروز شاخصی صعودی داشته اما در چند ماه اخیر شاهد کاهش روند فراگیری آن بودیم چراکه با به پایان رسیدن مهلت ارتقا رایگان از نسخه‌های پیشین به ویندوز ۱۰ پایان پذیرفت و دست کاربران از ویندوز ۱۰ مایکروسافت دور ماند.

فرمانروایی ویندوز ۱۰ مایکروسافت بر بیش از ۴۰۰ میلیون رایانه در سرتاسر جهان

آخرین گزارش‌های منتشرشده از سوی کارشناسان آماری این شرکت نشان داد که هم‌اکنون بیش از ۴۰۰ میلیون رایانه در سراسر جهان تحت پوشش ویندوز  ۱۰ مایکروسافت هستند. اگر بخواهیم یکی از دلایل مهم فراگیری و انتشار سریع ویندوز ۱۰ بین کاربران را مورد بررسی قرار دهیم، باید به سیاست بسیار هوشمندانه کمپانی مایکروسافت مبنی بر امکان به‌روزرسانی رایگان تمام کاربران نسخه‌های پیشین به ویندوز ۱۰ اشاره‌کنیم.

ویندوز ۱۰ مایکروسافت

انتظارات، در ابتدای عرضه عمومی ویندوز ۱۰ مایکروسافت به‌سوی مجهز شدن ۳۰ میلیون دستگاه جدید به ویندوز ۱۰ در هرماه ختم می‌شد اما این موضوع تا وقتی عملی بود که امکان ارتقا از نسخه‌های پیشین به ویندوز ۱۰ رایگان بود. هم‌اکنون کاربرانی که از نسخه‌های قدیمی ویندوز استفاده می‌کنند، لازم است تا برای ارتقا به آخرین نسخه ویندوز ۱۰ مایکروسافت مبلغ ۱۰۰ دلار را از جیب خود بپردازند.

مایکروسافت در حال حاضر شاهد نرخ تجهیز ماهانه تنها ۱۶ میلیون دستگاه رایانه به ویندوز ۱۰ است و این موضوع در حالی ادامه پیدا می‌کند که نرخ فروش رایانه‌های اختصاصی مایکروسافت نیز کاهش پیداکرده است. رؤیای استفاده ۱ میلیارد دستگاه رایانه از ویندوز ۱۰ همچنان در روح مایکروسافت جریان دارد. اگر سرعت انتشار ویندوز ۱۰ بین کاربران با این شاخص رشد ادامه یابد، رویای شیرین کمپانی مایکروسافت در سال ۲۰۲۰ به حقیقت خواهد پیوست.

[button type=”link” link=”http://www.ubergizmo.com/2016/09/windows-10-now-powers-400-million-computers/” size=”btn-medium” target=”blank”]ubergizmo[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد عادل فرخی
بگشای تربتم را بعد از وفات و بنگر، کز آتش درونم دود از کفن برآید