حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فایرفاکس در آخرین به‌روزرسانی خود سریع‌تر و امن‌تر شده است

نوشته

8 سال قبل | بدون دیدگاه | ترنجی

شاید بسیاری از ما مرورگر فایرفاکس را به خوبی می‌شناسیم مرورگری که شهرت خود را مدیون کارایی بالا، امنیت، سرعت، کیفیت و همچنین پدیدار شدن مشکلات امنیتی در پراستفاده‌ترین مرورگرهای زمان خود می‌داند. امروزه بسیاری از ما برای وب گردی از این مرورگر استفاده می‌کنیم مرورگری که ابتدا در بین کاربران لینوکس بسیار محبوب بود و کم کم وارد دیگر سیستم عامل‌ها شد و خود را حسابی در دل کاربران این سیستم عامل‌ها محبوب کرد.

اما امروز این مرورگر با ویژگی‌های جدیدی خود را به روز رسانی کرده و این بار امن‌تر از هر زمانی در اختیار کاربران قرار گرفته است به طور مثال با قابلیت Private Browsing هر کدی که امکان شناسایی کاربر را فراهم کند، از جمله تبلیغات و مواردی نظیر دکمه لایک فیسبوک که معمولاً به شبکه‌های اجتماعی متصل است مسدود می‌شود. شاید بگویید این اتفاق را در مرورگر کروم هم شاهد بودید اما اشتباه نکنید، بد نیست بدانید که حالت Incognito در مرورگر کروم، تنها باعث می‌شود که نتایج جستجوهای قبلی شما، کوکی‌ها، و سابقه جستجو شما پس از بستن یک صفحه، پاک شود ولی همچنان امکان رهیابی شما از طریق این مرورگر میسر است. تا پیش از این، وبگردی در حالت Private فقط برای محتواهایی که به صورت لوکال ذخیره می‌شدند، کاربرد داشت. حتی در نسخه‌های قدیمی این مرورگرها ممکن بود اطلاعات شما هنگامی که از وب سایت‌ها بازدید می‌کردید، جمع آوری می‌شد که این امر احساس امنیت کاربر را در هنگام جستوجو های اینترنتی پایین می‌آورد. گفتنی است که از این پس قابلیت Private Browsing برای تمام نسخه‌های اندروید، ویندوز، مک، و لینوکس مرورگر فایرفاکس در دسترس است. البته کاربران iOS که از فایرفاکس بی بهره‌اند نگران نباشند، زیرا موزیلا قصد دارد این برنامه را سال آینده برای سیستم عامل iOS عرضه کند، که احتمالاً این نرم افزار هم در برابر ردیابی محافظت خواهد شد. در ضمن اگر شما به حالت خصوصی احتیاج نداشته باشید و علاقه‌ای به حفاطت شدن در برابر ردیابی نداشته باشید، اصلاً مشکلی نیست، شما می‌توانید این ویژگی را به آسانی از مسیر (Settings -> Privacy) غیر فعال کنید. همچنین شما می‌توانید در جدیدترین به‌روزرسانی فایرفاکس، حتی شاهد افزایش سرعت لود شدن آن دسته از صفحات وبی باشید که در برابر دنبال کننده‌ها حفاظت می‌شوند و این موضوعی است که امروز Nick Nguyen نایب رئیس موزیلا به آن اشاره کرد، او گفت تصور نمی‌کنیم این مساله برایتان اهمیتی نداشته باشد که صفحات وب با سرعت بیشتری بارگذاری شوند!

پس از تغییراتی که در iOS 9 شاهد آن بودیم همین امکان خصوصی سازی مرورگر برای در امان ماندن از ردیابی شدن در اپلیکیشن های آیفون قرار داده شده بود که رهگیری اینترنتی را به مساله ای جدی بدل کرد به طوری که امکان استمرار فعالیت خبرگزاری‌های مستقل با وجود این اپلیکیشن ها به مشکل بر خورد و آن‌ها را به نگرانی وا داشت. حال پیش بینی می‌شود که به زودی در دیگر مرورگرها هم شاهد این امکان باشیم تا ردیابی کاربران مشکل‌تر شود و جستجو در اینترنت با امنیت بیشتری انجام گیرد، اما به راستی آیا فکر می‌کنید که نهادهای امنیتی این اجازه را بدهند که شرکت‌های مختلف نرم افزاری اقدام به اضافه کردن این قابلیت بر مرورگرهایشان کنند؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Mozilla-Firefox-now-features-Private-Browsing-with-Tracking-Protection-Android-version-downloadable-today_id75422″ target=”blank” background=”#159f84″ text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....