حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عمر باتری نکسوس ۵ ایکس (Nexus 5X) منتشر شد

نوشته

8 سال قبل | 11 دیدگاه | ترنجی

نکسوس ۵ ایکس نسل بعدی نکسوس ۵ سال ۲۰۱۳ است که آن هم توسط الجی ساخته شده بود. در حقیقت نمی دانیم چرا گوگل در سال ۲۰۱۴ نکسوس ۵ را به روزآوری نکرد اما هر چه که بود، ۲۰۱۴ گذشته است و ما اینجا در سال ۲۰۱۵ با نکسوس ۵ ایکس هستیم. نکسوسی که پیشرفت های قابل تاملی را به نکسوس ۵ آورده است و آن را برای رقابت سال ۲۰۱۵-۲۰۱۶ آماده می کند. در ادامه با ترنجی باشید تا یکی از مهم ترین فاکتورهای عملکرد یک موبایل، یعنی عمر باتری را در نکسوس ۵ ایکس بررسی کنیم.

پیشرفت های نکسوس ۵ ایکس را می توان در حسگر اثرانگشت، پورت USB type-C و قابلیت شارژ سریع دانست. این دستگاه دارای نمایشگر ۵٫۲ اینچی FHD است و این نشان می دهد گوگل در این اندازه نمایشگر اعتقادی به رزلوشن QHD ندارد. این خوب است، چرا که نه عمر باتری و نه عملکرد تحت تاثیر قرار نمی گیرد. نکسوس ۵ ایکس دارای قلب تپنده اسنپدراگون ۸۰۸ است که یک پردازنده مرکزی ۶ هسته ای را در کنار پردازنده گرافیکی adreno 418 دارد.

حجم باتری در نظر گرفته شده برای نکسوس ۵ ایکس ۲۷۰۰ میلی آمپر است که از ۲۳۰۰ میلی آمپر نکسوس ۵ سال ۲۰۱۳ به حد قابل تاملی بیشتر است. اما عملکرد عمر باتری نکسوس ۵ ایکس به چه شکل است؟ در نمودار زیر می توانید عملکرد آن را در کنار نکسوس ۵ ۲۰۱۳ ببینید:

Nexus 5x battery lifeابتدا شرایط تست را توضیح می دهیم، نور نمایشگر روی ۲۰۰ نیت که سطح مناسبی برای کار با موبایل هوشمند است، تنظیم شده و با اسکریپت مخصوصی که شبیه سازی استفاده روزمره را انجام می دهد، به سنجش عمر باتری دستگاه می پردازند. در طول این تست نمایشگر دستگاه خاموش نمی شود و تا خاموش شدن ادامه پیدا می کند.

اما حتما می دانید که گوگل در اندروید ۶ یا همان اندروید مارشمالو حالت Doze یا مصرف انرژی بهینه برای حالت آماده به کار را تدارک دیده است ولی همانطور که شرایط تست را ملاحظه کردید، این بهبودها در این تست نمایان نمی شود.

در مجموع و در مقایسه با نکسوس ۵ باید گفت یک پیشرفت عالی اما در مقایسه با رقبا باید گفت یک دستگاه معمولی است که امیدواریم در استفاده روزمره بتواند بهتر عمل کند. البته باید در نظر داشته باشید که مدت زمان شارژ شدن نکسوس ۵ ایکس هم به طرز خوبی کمتر شده است. بله، مدت زمان شارژ شدن نکسوس ۵ در این جدول نیست اما ما به شما می گوییم که حدود ۱۲۰ زمان برای شارژ شدن نیاز دارد. نظر شما درباره عملکرد عمر باتری نکسوس ۵ ایکس چیست؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Google-Nexus-5X-battery-life-test-results-are-out_id74852″ target=”blank” background=”#159f84″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
riofarina

نمیشه گفت خوبه ولی از ۶p بهتره.
دمش گرم که با استفاده از ۸۰۸ اینو لااقل فدا نکرد.

Nfs

شما هم همیشه هر نظری میدید پای ۸۰۸ رو میکشید وسط یه جوری میگید ۸۰۸ که انگار از ۸۱۰ و اگزینوس بهتره و هیچ پردازنده ای به پاش نمیرسه

riofarina

اگزینوس که حسابش جداست اون فعلا سلطان پردازنده هاس.ادییت:با احترام به a9 آیفون
ولی مگه شک داری که ۸۰۸ از ۸۱۰ بهتره!!!!!
مگه تستای g4 و ندیدی!!!
۸۱۰ عملا بعد ۱۰ دقیقه کاراییشو از دست میده و خروجیش در حد ۸۰۰ میشه.
در ضمن استفاده از ۸۰۸ جرات میخواد کاری که موتورولا و الجی و حتی لومیا تونستن ولی بقیه نتونستن.
در اثبات حرفم شما رو به تست های g flex2 یا one plus twoیا nexus 6p یا …. ارجا میدم تا بهتون ثابت بشه ۸۱۰ یه افتضاح بیش نبود.
البته سونی با پایین آوردن فرکانس در z3+ و پایین آوردن فرکانس و استفاده از چسب سیلیکونی !!! و استفاده از دو لوله مسی در خانواده z5 تا حدودی مشکل و برطرف کرده.
حتی ماکروسافت مجبور به استفاده از سیستم خنک کننده مایع شده!!!!!!!!!!!

Nfs

۸۰۸ از ۸۱۰ بهتره؟؟؟؟ :wacko:
چرا ویدیو های G4 هم دیدم و ندیدم برتری با ۸۱۰ داشته باشه :scratch:
کی گفته ۸۱۰ بعد ۱۰ دقیقه کاراییش رو از دست میده؟ لینک معتبر؟؟
اشتباه فکر میکنی استفاده از ۸۰۸ جرات نمیخواد استفاده از ۸۱۰ جرعت میخواد که الجی اینکارو نکرد حرف شما رو باید برعکس فهمید
یه سوال چرا الجی با وجود استفاده از ۸۰۸ بازم باتریش ضعیفه؟؟؟ :scratch:
و در مورد حرف شما من خودم از چند نفر که فن الجی بودن و جی فلکس ۲ داشتند پرسیدم گفتند اصلا گرمای بخصوصی وجود نداره و مشکلی نداریم بعد شما چجوری میگید مشکل داره؟؟؟ شما میگی وانپلاس وان من به شما وانپلاس دو رو میگم اون هم ۸۱۰ داره ولی بازم مشکلی داره؟! قطعا نه، پس این حرفتون که ۸۱۰ افتضاح بیش نبود رد میشه
و در اخر یه سوال : چرا زد۳+ با اسنب ۸۱۰ که به قول شما خیلی داغ میکنه از جی ۴ که ۸۰۸ داره بیشتر ۴کی میگیره؟ مگه فیلمبرداری ۴کی داغ نمیکنه پس چرا زد۳+ با این ۸۱۰ ۲۰ دقیقه ۴کی میگیره؟؟

riofarina

جواب اینا رو بدی جوابتو میگیری
اگه ۸۱۰ مشکل نداره چرا سونی تاکید داره که تونسته با دو لوله مسی و چسب و … مشکل و برطرف کنه؟
اگه ۸۱۰ مشکل نداره چرا همه بنچمارکا و بررسی ها میکن گوشیهای مجهز به این پردازنده فرکانس و میارن پایین؟
استفاده از ۸۰۸ جرات میخواد به خاطر اینکه بدلیل بنچمارک پایینتر فروشش تحت تاثیر قرار میگیره.میدونی که عقل مردم به چششونه.
تو تست g4 همه قبول دارن که الجی شاهکار کرده حالا شما دلت نمیخواد ببینی قضیش جداس.
در مورد ۴k هم باید بگم سونی تونسته اینکار و بکنه نه ۸۱۰٫حالا سونی چه ترفندی چه مهندسی بکار برده خودش میدونه.چون مثلا m9 با ۸۱۰ نتونست اینکار و بکنه.
g flex 2 هم با توجه به poled بودن صفحه نمایش باید باتریش مثل gflex1 فوقالعاده میشد که به خاطر ۸۱۰ نشد.
و اما z3+ که فرکانس و میاره پایین دیگه اینو همه میدونن.یه سرچ بکنی میبینی.و وقتی فرکانس میاد پایین میشه بنچمارکش برابر با اسنپ ۸۰۰٫
اصلا چرا باید نکسوس با این باتری قدرتمند و صفحه نمایش کم مصرف اینقدر بشارژ دهیش ضعیف باشه ولی s6 با باتری کوچکتر اینقدر خوب باشه؟
ویرایش :اینم منبع معتبر برای کاهش فرکانس که کارایی و پایین میاره
https://toranji.ir/%DA%86%DB%8C%D9%BE%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D9%86%D9%BE%D8%AF%D8%B1%D8%A7%DA%AF%D9%88%D9%86-810-%DA%AF%D8%B1%D9%85-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D9%88%D8%AF%D8%8C-%D8%A7%D8%BA%D9%84%D8%A8-%D9%88-%D8%A8/

Nfs

مگه من گفتم مشکل نداره؟؟؟ یه متن رو بیار که گفتم ۸۱۰ مشکل نداره
همچین میگی مردم انگار همه مردم میدونن بنچمارک و … چیه و میاد میگه بنچمارک این گوشی چنده؟ 😐 کسی که میخواد واسه بنچمارک گوشی بخره بهتره در مورد اون ادم اصلا بحث نکنیم
منکر این که الجی شاهکار کرده نیستم ولی اینکه بگی از اون بهتر بود اصلا مورد قبول نیست
من دارم در مورد گرمای جی فلکس ۸۱۰ میگم شما داری در مورد باتری میگی 😐
بنچمارک برابر با ۸۰۰؟؟ :scratch: :wacko: مرد مومن چرا دروغ میگی این بنچمارک زد۳+
http://s6.picofile.com/file/8218102900/its_a_xperia.jpg
الان به من بگو این کجا بنچمارکش پایینه
من بحثم در مورد گرما گوشی هست شما میگی باتری 😐
چرا نظرت رو حذف کردی؟ :scratch:

riofarina

گرما و مصرف باتری دو مشکل عمده ۸۱۰ هست، همین که قبول داری ۸۱۰ مشکل داره واس من تمام، خودمم میگم فقط سونی تونسته یجورایی آبروی کوالکام و بخره، باید لومیا ۹۵۰ xl هم بیاد ببینیم اون چیکار میکنه.
بنچمارک z3+هم گفتم بعد استفاده که داغ میشه و فرکانس و میاره پایین خیلی افت میکنه. باور نمیکنی از یکی که داره بخوا که واست تست کنه.
دیدم که میگم، حتی دیجیاتو تو تست z5c نوشته بود بعد استفاده فرکانسش اومد پایین، تست کردن بررسی کردن، من که از خودم نمیگم.

amir Narimnpour

خخخخخ تو جی اس ام ارنا بنچمارک زد۵ شده ۵۰۰۰۰ بعد ایشون اسکرین اپلود کرده(( البته در پست های قبلی فک کنم اولین نفر معزز گذاشت این اسکرین شاتو و ایشونم ندونسته اینجا میاره)) که اون ۶۰۰۰۰ شده

Nfs

بررسی تخصصی زد۵ میبینمتون 🙂

MaKenZi

درود

۸۱۰ در گرمای بالا بطور خودکار آندرکلاک میشه و این نیازی به مدرک نداره
حتی خود کوالکام هم غیر مستقیم اینو گفته و توو تست‌ها هم کاملا مشخصه

برتری با پردازنده‌ای هست که توانی یکنواخت و پایدار ارائه کنه!
نه پردازنده‌ای که در شروع قوی باشه و در ادامه کاهش قدرت داشته باشه!
و از این نظر ۸۰۸ از ۸۱۰ برتر هست!

Ari khan

نسبت به نسل قبلش خوبه…اما واسه امسال عالی نیستش….گوگل باید بیشتر از این رو باتری نکسوسها کار میکرد….

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)