حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

صفحه‌های نمایش سوپرهیدروفوبیک اختراع تازه‌ی سامسونگ

همه می‌دانیم که سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان صفحه‌نمایش در بازار تلفن‌های هوشمند است؛ این غول کره‌ای بسیاری از بهترین صفحه‌نمایش‌های موجود برای دستگاه‌های الکترونیکی را تولید کرده است و به نظر نمی‌رسد که شرکت دیگری آن‌قدر قدرتمند باشد که بتواند به این زودی‌ها به سلطه‌ی سامسونگ در این زمینه پایان دهد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

برای باقی ماندن در قدرت سامسونگ باید به نوآوری ادامه دهد بنابراین تلاش می‌کند به محصولات خود ویژگی‌ها و قابلیت‌های تازه‌ای اضافه کند. جدیدترین اختراع ثبت‌شده‌ی این شرکت کره‌ای به واکنش صفحه‌های نمایش در برخورد با آب مربوط می‌شود.

سامسونگ به تازگی تکنولوژی جدیدی به نام “صفحات سوپرهیدروفوبیک شفاف” را در بخش انرژی از لابراتوار ملی Oak Ridge تولید و به ثبت رسانده است؛ این فنّاوری جدید به‌منظور بهبود بیشتر در عملکرد شیشه‌ی صفحه‌های نمایش محصولاتی ازجمله گوشی‌های هوشمند، تبلت ها و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی تولید شده است.

اساساً صفحه‌نمایشی که از این تکنولوژی استفاده می‌کند می‌تواند آب، گردوغبار را دفع کند؛ به‌علاوه این محصول بازتاب نوری را هم کاهش داده و در مقابل اثرانگشت و لکه‌های دست هم بسیار مقاوم است. این تکنولوژی نتیجه‌ی ۳ سال تحقیق در لابراتوار ملی Oak Ridge بوده است.

اما دقیقاً یک سطح سوپرهیدروفوبیک چگونه عمل می‌کند؟ پاسخ به این سؤال شامل یک تئوری بسیار ساده است: یک سطح به‌منظور این‌که قطرات آب را دفع کند باید زاویه‌ی برخوردی بیش ۱۵۰ درجه داشته باشد؛ حالا سامسونگ در این تکنولوژی جدید موفق به تولید سطحی با زاویه‌ی برخورد بین ۱۵۵ تا ۱۶۵ درجه شده است. این یعنی قطرات آب پس از برخورد با این صفحه دفع شده و ذرات خاک را نیز با خود خواهند برد.

گروه تولیدکننده‌ی این تکنولوژی در لابراتوار ملی Oak Ridge با ترکیب یک لایه فیلم نازک شیشه‌ای بر روی یک صفحه‌ی شیشه‌ای و حرارت دادن سطح پوشش داده‌شده موفق به تولید صفحه‌ای با ترکیب این دو لایه شده‌اند.

باوجوداینکه سامسونگ این تکنولوژی را فقط به‌منظور استفاده در گوشی‌های هوشمند و تبلت ها به ثبت رسانده است؛ اما این محصول به‌غیراز استفاده در صفحه‌نمایش دستگاه‌های الکترونیکی، پتانسیل بالایی برای استفاده در پنل های خورشیدی، آشکارسازها، پنجره‌ها و لنزها را نیز دارد.

اکنون ویدئوی زیر را در مورد تولید این محصول به تماشا بنشینید.

[aparat]http://www.aparat.com/v/d3utR[/aparat]

[button type=”link” link=”http://www.phonearena.com/news/Samsungs-future-smartphones-could-pack-superhydrophobic-displays-new-patent-licensed_id85857″ size=”btn-medium”]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad.tech

سامسونگ تو نمایشگر واقعا بی رقیبه
چند وقته که دارم با G4 کار میکنم فکر میکردم که نمایشگرش از سامسونگها بهتر باشه به خاطر کوانتومی بودنش
اما دیروز یه ویدئوی فول اچ دی با G4 و نوت۴ همزمان پخش کردم واقعا نوت۴ دوسال پیش خیلی بهتر بود
حالا دیگه نوت۷ بماند

red eagle

کوانتوم دات الجی درد خودش می خوره تو اگه کوانتوم دات رو می خوای ببینی باید بری سمت سونی نوت ۴ هم دوره زد ۳ هست و زد تری خیلی بهتر از نوت۴ بود حالا چه بررسه به اکسپریا ایکس زد این و جدی می گم ولی سونی تو زد۵ خوب کار نکرد البته به غیر از زد۵ پرمیوم

محمد

میتونستید از کلمه ابَر ابگریز استفاده کنید .

Milad.38922

حالا چنتا آدم که تکنولوژی سرشون میشه میان حرف از انفجار و …. میزنن. فقط نگا کن

PIMPLUKE

اینو حتما بخون ?????????

http://www.phonearena.com/news/Owner-of-new-safe-Galaxy-Note-7-claims-his-device-exploded_id85882
نوت ۷ های safe منفجر شدن
من اصلا یادم نبود وقتی گفتی انفجار یادم افتاد

هیولای فیلم برداری و عکس برداری

گزارش انفجار دروغی دیگر از گلکسی نوت ۷ ایمن.
چند روزی است که گزارشی مبنی بر اتش گرفتن یک عدد گلکسی نوت ۷ با برچسب ایمن در شبکه های اجتماعی و دنیای مجازی منتشر شده که نشان می دهد این گلکسی نوت ۷ از گوشی های جدید و ایمن سامسونگ بوده است ، حتی دارنده این گلکسی نوت ۷ عکس هایی از کارتن این گوشی منتشر کرده است که به راحتی شما می توانید شماره سریال گوشی را در سایت سامسونگ وارد کنید تا از صحت و ایمن بود این گوشی اطمینان کسب کنید.
اما چرا باید یک گلکسی نوت ۷ با برچسب ایمن دچار حادثه شود؟ آیا باز شاهد اخبار دروغی از اتش گرفتن گلکسی نوت ۷ هستیم؟
با ما همراه باشید تا به این موضوع بپردازیم.
طبق عکس هایی که این کاربر در شبکه های مجازی و اینترنت منتشر کرده است مشخص می شود که یک عدد گلکسی نوت ۷ با برچسب اطمینان آتش گرفته ، اما داستان از چه قرار است؟ یکی از بستگان نزدیک این شخص که نامش نخواسته فاش شود اعلام کرده که این کارتن مربوط به گوشی اتش گرفته نیست و این کاربر از یک کارتن گوشی گلکسی نوت ۷ ایمن به جای کارتن گوشی خود استفاده کرده. در حال حاضر طی تماس هایی که سامسونگ با دارنده این گوشی برقرار کرده است ، سامسونگ تا کنون موفق نشده با این کاربر تماس برقرار کند.
این ماجرای اتش زدن دروغی گوشی های سامسونگ به کجا خواهد رسید؟
نظر شما چیست آیا باز هم شاهد گزارش های دروغی از اتش گرفتن نوت ۷ باید باشیم؟

PIMPLUKE

منبعش مال فون آرنا بود حالا ترکیده یا نترکیده اش برای من مهم نیس ولی چیزی که روشنه سامسونگ اعتبارشو تا حدودی از دست داده

نوت قاتل

زااااااااارت. سامسونگ این دفعه آب یخ لازم داره خیلی هم لازم

یکی از گوشی های مثلا سالم نوت ۷ ترکیده و به دو انگشت کاربر بخت برگشته هم آسیب زده کمی مونده تا لقب نوت قاتل و گوشی قاتل هم بگیره !!!

احمد

این فقط یک محافظ صفحه نمایش هست. سامسونگ جان بی زحمت تلاش کن ایرادات بی شمار سوپرآمولد رو برطرف کن چون برای oledخیلی زشته پیش lcdنابود بشه.

Nokiaking

فقط چزت و‌پرت و مقاومت در مقابل فهمیدن اصلا تو‌میفعمی این چه تکنولوژی هست ؟؟ میشه شما هم تولید کنید؟؟ یعنی بعضی ها هضم کردنشون ز فولاد هم مشکل تره . درصد ترولست خونت خیلی بالاس

Milad.danesh

ترنجی قبلا حداقل یه دکمه گزارش داشت گزارش میکردیم تا هر کسی هر کلمه زشت و حرف نامربوطی نزنه ظاهر ترنجی که حذف کردن … شکل قبلی سایت خیلی شیک و ساده بوده که عوض کردن خیلی بد و شلوغ شده توی قسمت ارسال دیدگاه که هر بار باید اسم و ایمیل بزنیم . در کل من ناراضیم … (نظر شخصی خودمه به عنوان یه کاربر ترنجی برای مدیران سایت … لطفا بقیه دوستان اگه مخالف هستن مخالفتشون برای خودشون نگه دارن و پاسخ ندن )

Milad.danesh

و یه چیز دیگه اینکه چند دیقه زمان ویرایش کامنت هم حذف شده

BENI.chalton

باز هم طوفانی دیگر از سامسونگ در راه هست،سامسونگ بهترین در هز زمینه.

گلکسی نوت بمب

طوفان انفجاری

PIMPLUKE

عه تو هم هستی؟؟؟فک کردم الان باید سر کلاس درس باشی

HJGFHFHF

زاااااااااااارت

چه قدر بده آدم خودشو به اون راه بزنه و ضایع کنه.

دیجی کالا خبرشو گذاته اونم از فون آرنا برداشته .خخخخخ .گلکسی نوت بمب . زده دو تا انگشت آدم بدبخت رو ناکار کرده بعدش تازه سامسونگ هیچ مسئولیتی هم در قبالش قبول نکرده

والله ورشکستگی نخواستیم نزنه دست پ وپا و جون مردم رو ناکار نکنه ورشکستگیش بخوره تو سرش

مهدی

http://www.aparat.com/v/d3utR

لینک ویدئو

ترنجی جان ما نخوایم تغییرات اعمال کنی کیو باید ببینیم؟؟ نه عکس لود میشه نه ویدئو ، ورود به سایت هم که!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا سهیلی‌فر
سم شناس پزشکی، مدرس زبان انگلیسی، مترجم و نویسنده ترنجی، عاشق تکنولوژی و ورزش