حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی پاوربانک مجهز به فن‌آوری نسل سوم شارژ سریع کوالکام عرضه کرد

از وقتی که تلفن همراه همه‌گیر و داشتن آن ضرورتی اجتناب‌ناپذیر زندگی شد خیلی چیزهای دیگر در کنارش قرار گرفت که شاید اگر حتی یک موردش را نداشته باشیم در شرایط تنگنا قرار بگیریم.

یکی از لوازم جانبی تلفن همراه باتری همراهی است که اسم‌های زیادی دارد اما بیشتر با نام “پاور بانک” معروف است. کیست که دست کم یک بار در موقعیت اضطراری آرزو نکرده باشد که ای کاش الان پاور بانک داشتم و گوشی‌ام را شارژ می‌کردم!؟

می‌بینید که ظاهرا چاره‌ای نیست و زمانی که تسلیم فلان پدیده دنیای فن‌آوری می‌شوید، مجبورید چیزهای زیاد دیگری را در ادامه‌اش قبول کنید.

دستگاه پاور بانک یکی از همان وسیله‌ها است که روز به روز ضرورت داشتن‌اش از حس تنوع و کنجکاوی گذشته و به منطق و تفکری لاجرم تبدیل می‌شود. در میان همه انواع پاور بانک‌های موجود، به طور حتم پاور بانک‌های ساخته شرکت شیائومی را دیده‌اید و یا حداقل اسم آنها را شنیده‌اید.

شیائومی ماه نوامبر گذشته یک پاور بانک ۲۰ هزار میلی‌آمپری در چین معرفی و اوایل سال میلادی کنونی آن را در هند عرضه کرد.

امروز این شرکت از پاور بانک ۲۰ هزار میلی‌آمپری جدیدی رونمایی کرده که از قرار از نسل سوم شارژ سریع کوالکام یا Qualcomm Quick Charge 3.0  پشتیبانی می‌کند اما ضخامتش اندکی از ۲۳٫۹ میلی‌متر بیشتر است. این پاور بانک از سوی دیگر در بحث ابعاد که ۱۳۵٫۵×۶۷٫۶ میلی‌متر است از نسل پیشین خود کمی جمع و جورتر است.

پاور بانک جدید شیائومی دارای دو خروجی ۵٫۱V / 3.6A است. یعنی دو دستگاه به طور همزمان قادر به دریافت شارژ از آن هستند. همچنین از میزان ولتاژ ۵V/2.4A-9V/2A-12V/1.5A و Qualcomm Quick Charge 3.0 البته در حالت شارژ تکی پشتیبانی می‌کند. این پاور بانک جدید نه تنها دیگر دستگاه‌ها را سریع شارژ می‌کند بلکه خودش هم سریع شارژ می‌شود.

پاور بانک ۲۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی جدید شرکت شیائومی ۲۱ دلار آمریکا قیمت خورده است و از لحاظ نرخ و بها تفاوتی با آن پاوربانکی که در ۱۹ دسامبر عرضه شد، ندارد.

نکته بازمانده در پس پرده ابهام این است که شیائومی چه برنامه‌‌ای برای ورود این پاور بانک به بازارهای جهانی دارد و آیا اصلا تمایلی به عرضه بین‌المللی آن دارد یا خیر؟

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.fonearena.com/blog/206727/xiaomi-introduces-new-20000mah-mi-power-bank-with-two-way-fast-charging-quick-charge-3-0.html”]fonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ca nemo

عالیه

●▬▬๑۩̮GOOOOOGᒪᕮ ۩๑▬▬▬●

چقدر خوش قیمت

بهزادخان

این پاور بانک برای گوشی هایی که از پردازنده کوالکام استفاده نمیکنن به درد میخوره؟
مثلا گوشی من اگزینوسه پردازندش(s7 edge دارم)

mega08

ربطی نداره عزیزم. ب پردازندت . استفاده میشه . فقط از تکنولوژی شارژ سریع کوالکام پشتیبانی میکنه . اگه گوشیت قابلیتشو داشته باشه که خوبه . اگه نه بازم جواب میده ولی مثه بقیه پاور بانکها

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار