حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شکلک «زن با حجاب» از سال آینده به موبایل‌ها اضافه می‌شود

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اسمارت‌فون، موبایل

کنسرسیوم تصویب شکلک‌های موبایلی یا همان ایموجی (emoji) به تازگی شکلک‌های زن با حجاب، مادر در حال شیر دادن به نوزاد و فرد در حال انجام یوگا را برای اعمال و اجرا مصوب کرده است.

شکلک‌های جدید احتمالا از سال آینده میلادی پس از تصویب در کنسرسیوم جهانی یونیکد (Unicode) به همراه ۵۱ شکلک استاندارد دیگر برای استفاده عرضه خواهند شد.

رؤوف الحمیضی، جوان ۱۵ ساله آلمانی، ابداع کننده شکلک حجاب است. او پس از این که دریافت جای چنین شکلکی در فضای نگارشی مجازی خالی است آن را برای تصویب در اختیار کنسرسیوم جهانی یونیکد قرار داده است. الحمیضی که طرح‌اش در یونیکد پذیرفته شده در توئیتر گفته که از شنیدن این خبر خیلی هیجان زده شده است.

از دیگر شکلک‌ها می‌توان به شکلک روسری، شیر دادن نوزاد، مرد ریش‌دار و افراد پیر و مسن که نشانگر پدر بزرگ و مادر بزرگ هستند اشاره کرد.

دیگر شکلک‌هایی که از سوی کنسرسیوم جهانی یونیکد در سال ۲۰۱۷ منتشر خواهند شد شامل سر منفجر شده، چهره در حال تهوع و زن و مرد در حال انجام ورزش یوگا خواهند بود.

کنسرسیوم یونیکد تلاش بسیار دارد تا گستره شکلک‌ها را متنوع‌تر کند. سازندگان گوشی‌های هوشمند نیز در سال‌های اخیر در گوشی‌های خود شکلک‌هایی با موضوعات رنگین پوست‌ها و ارجاعات فرهنگی و مذهبی به کار برده‌اند.

شرکت گوگل به تازگی درخواست داده است تا شکلک‌های بیشتری از زنان در محل کار انتشار پیدا کند. در همین حال شرکت اپل شکلک‌های زنانه و مردانه‌ای منتشر کرد که ظاهرا باعث اعتراض شد.

از دیگر شکلک‌های پیشنهاد شده می‌توان از زامبی (مرده زنده شده)، ومپایر (خون‌آشام)، فردی که انگشت‌اش را جلوی دهانش گرفته و تی ـ رکس (T-Rex) نام برد.

یونیکد، پس از دریافت شکلک‌های پیشنهادی جدید تابستان همان سال آنها را بررسی و تایید می‌کند و گوشی‌های هوشمند می‌توانند یک سال بعد شکلک‌های جدید را به صفحه کلید خود اضافه کنند.

در هفته‌های آتی، شرکت اپل تصمیم دارد تا شکلک‌هایی از مجموعه ۹ کنسرسیوم یونیکد به گوشی‌های خود اضافه کند که در میان آنها می‌توان فیس‌پالم (نمادی برای نمایش نارضایتی، خجالت، بد آمدن، شرمندگی، اظهار افسوس، تعجب و ناباوری)، عکس سلفی گرفتن، دلقک و زنا باردار را دید.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://tech.firstpost.com/news-analysis/new-emojis-such-as-a-hijab-wearing-woman-yoga-practitioners-and-more-coming-on-smartphones-next-year-347076.html”]tech[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار