حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شرکت Canon با معرفی سنسور جدید ۲۵۰ مگاپیکسلی رکورد جدیدی را به ثبت رساند

نوشته

8 سال قبل | 6 دیدگاه | ترنجی

ظاهرا جنگ مگاپیکسل‌ها پایانی ندارد و هر شرکت قصد دارد که برای بلندتر کردن نام و آوازه‌ی خود هم که شده رکورد جدیدی را در این بخش به ثبت برساند، ولو اینکه واقعا در عمل کاربرد آنچنانی نداشته باشد. اکنون نوبتی هم که باشد نوبت غول ژاپنی یعنی Canon است تا اعداد مگاپیکسل‌ها را به سخره گرفته و آنها را وارد فاز جدیدی کند! در ادامه با ما باشید تا در جریان سنسور جدید ۲۵۰ مگاپیکسلی این شرکت قرار گیرید.

شاید تصور ۲۵۰ مگاپیکسل بسیار دشوار باشد اما واقعیت آن است که Canon توانسته از پس چنین وضوحیت جنون‌آسایی برآید و با تولید تصاویری با وضوحیت ۱۲۶۰۰*۱۹۵۸۰ پیکسل بیش از هر زمان دیگری قدرت خود را به رخ سایر بازیگران بزرگ این میدان بکشاند و رسما رکورد جدیدی در زمینه‌ی لنزهای APS-H CMOS در جهان به ثبت برسد.

بنابه ادعای این شرکت به لطف قدرت خیره‌کننده‌ی این سنسور جدید می‌توان نوشته‌های روی بدنه‌ی یک هواپیما را از فاصله‌ی ۱۸ کیلومتری از سطح زمین مشاهده کرد! سنسور APS-H از APS-C بزرگتر است اما از حالت فریم کامل کوچکتر بوده که در حال حاضر در سری EOS-1D دوربین‌های حرفه‌ای آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما کار فقط به ۲۵۰ مگاپیکسل ختم نمی‌شود و برای درک قدرت این سنسور جدید لازم است بدانید که در کمتر از ۱ ثانیه قادر به تشخیص فاز ۱٫۲۵ میلیارد پیکسل است و Canon اعلام کرده که عملکرد فوق‌العاده‌ای را در زمینه‌ی از بین بردن نویز تصویر از خود نشان خواهد داد. اما تهیه‌ی تصاویر خارق‌العاده تنها کاری نیست که از پس این سنسور شگفت‌انگیز برمی‌آید و نمونه ویدیوهای گرفته شده با این دوربین ۳۰ برابر واضح‌تر از وضوحیت ۴K خواهد بود و در این حالت می‌تواند ویدیو را در حالت ۵ فریم بر ثانیه شکار کند که این موضوع نیز همه را انگشت به دهان خواهد کرد.

شرکت Canon اعلام کرده که از این سنسور می‌توان در بخش‌های امنیتی حساس که نیاز فوق‌العاده‌ای به شکار تصاویر ایده‌آل دارند استفاده کرد و هچنین در بخش‌هایی که نیاز به گرفتن ویدیوهایی مافوق دقت و کیفیت در آنها احساس می‌شود، سنسور جدید به راحتی می‌تواند از پس انتظارات برآید و ظاهرا این شرکت از قدرت فوق‌العاده‌ی محصول جدیدش اطمینان خاطر کاملی دارد.

canon_250.0

فعلا انتظار نداشته باشید که این شرکت از سنسور جدید ۲۵۰ مگاپیکسلی قدرتمندش در نسل بعدی دوربین‌های DSLR خود استفاده کند چرا که هنوز شرایط برای استفاده از آن در این سری از محصولات فراهم نیست اما آنچه مسلم است گامی مهم در زمینه‌ی پیشرفت صنعت عکاسی و لنزهای قدرتمند برداشته شد و می‌توان به آینده‌ی این بخش بیش از هر زمان دیگری امیدوار بود.

شرکت Canon در سال ۲۰۱۰ از سنسور ۱۲۰ مگاپیکسلی APS-H پرده برداشت و ظاهرا پس از ۵ سال توانسته که تعداد پیکسل‌های شکار شده با سنسورهایش را بیش از ۲ برابر بهبود بخشد که پیشرفت بزرگی برای این شرکت به حساب می‌آید.

[su_button url=”http://www.theverge.com/2015/9/6/9270865/canon-announces-250-megapixel-sensor”]theverge[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Yas

۵برابر ۴k :wacko: :wacko: :wacko:

iman

۵ برابر ۴k که میشه ۴۰ مگاپیسکل !
۴k بصورت زیر میشه
۲۱۶۰ * ۴۰۹۶ = ۸٫۸۴۷٫۳۶۰
۵ برابر ۴k هم که میشه ۵ برابر ۸٫۸۴۷٫۳۶۰ که تقریبا در میاد ۴۴٫۲۳۶٫۸۰۰ یعنی همون ۴۰ مگاپیکسل ! عکاسیش فقط ۲۵۰ هست یعنی ؟ گیج شدم یکی توضیح بده اگه امکانش هست ! لامصب چه اعداد خدایی هم داره کاش از نزدیک ببینمش حداقل :wacko: :wacko: :wacko:

SAYROS

۵ فریم بر ثانیه؟

SAWANA

ویدیوی ۵ فریم بر ثانیه یعنی چی دقیقا؟؟

Master of Puppets

canon تو دوربین عکاسی حرف اولو میزنه
B-)

shahab

خیلی جالبه ها ، از تو حیاطت از یه هواپیما مسافربری کا خیلی بالاست عکس بگیری بعد زوم کنی ببینی مثلا کنار پنجره کی نشسته :wacko: :wacko: :wacko: وای خدا عجب چیزیه :wacko:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...