حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حتما بخوانید: شخصیت شناسی از روی طول انگشتان دست شما!

طول انگشتان دست یکی از جالب‌ترین پایگاه‌های اطلاعاتی در مورد شخصیت و رفتار هر فرد به شمار می‌رود. دانشمندان به‌اتفاق نظری جالب رسیده‌اند که رابطه مستقیمی بین طول انگشتان دست هر شخص با ویژگی های اخلاقی و شخصیتی وی وجود دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

دانشمندان در جدیدترین مطالعات خود بر روی ویژگی‌های شخصیتی هر فرد دریافتند کسانی که طول انگشتان حلقه آن‌ها از انگشتان اشاره‌شان بیشتر است، در دوران جنینی خود و در رحم مادر در معرض مقادیر بیشتری از هورمون تستوسترون قرار داشتند. از سویی هورمون تستوسترون تأثیر مستقیم بر شکل‌گیری شخصیت هر فرد دارد بنابراین می‌توان گفت طول انگشتان هر فرد می‌تواند معیار مناسبی برای تعیین ویژگی‌های شخصیتی وی باشد.

هورمون تستوسترون یکی از مهم‌ترین علاوه تأثیرگذار بر روی توانایی‌های جسمی و روحی هر فرد است. توانایی‌های ورزشی، کنترل اضطراب، خلق‌وخو، ذهن سه‌بعدی و… رابطه تنگاتنگی با میزان این هورمون در بدن شخص موردنظر دارند. کارل پینتزکا (Carl Pintzka) یکی از محققین موسسه صلاحیت سنجی علمی نروژ برای بررسی صحت این موضوع آزمایش‌هایی را به کمک دستگاه MRI بر روی مغز افراد انجام داد.

آزمایش صورت گرفته نشان داد که چگونه میزان ترشح هورمون تستوسترون عملکرد مغز را تخت تأثیر خود قرار می‌دهد. همچنین نتایج آزمایش‌های انجام‌شده بر روی افراد با طول انگشتان متفاوت با یکدیگر مقایسه شد تا وجود یا عدم وجود رابطه بین طول انگشتان دست با میزان ترشح هورمون تستوسترون و ویژگی‌های شخصیتی هر فرد مشخص شود.

طول انگشتان

دکتر کارل، آزمایش‌های خود را با اندازه‌گیری طول انگشتان ۴۲ زن ادامه داد. آزمایش‌های بدین گونه طراحی‌شده بودند که شخص موردنظر ابتدا از طریق دستگاه‌های شبیه‌ساز به‌صورت مجازی از میان پیچ‌وخم های فراوانی عبور کند. در همین حال دستگاه MRI فعالیت‌های مغزی را بررسی کرده تا میزان هورمون تستوسترونی که شخص قبل از به دنیا آمدن، در معرض آن قرار داشته مشخص گردد.

نتایج آزمایش‌ها به‌طور شگفت‌انگیزی نشان می‌داد که مغز زنانی که طول انگشت اشاره آن‌ها از انگشت حلقه‌شان بیشتر بود، فعالیت بیشتری را برای تجزیه‌وتحلیل روش‌های عبور از مارپیچ‌ها انجام می‌دهد. فعالیت‌های مغزی این زنان بیشتر در مناطق تحلیلی مغز مانند hippocampus، parahippocampal gyrus و amygdala رخ می‌داد که بیانگر ذهن پویاتر آن‌ها بود.

طول انگشتان دستتان رابطه مستقیمی با میزان ترشح هورمون تستوسترون در بدن شما دارد!

آزمایش عبور از پیچ‌وخم ها هنگام اسکن مغز توسط دستگاه MRI ممکن است این تصور را ایجاد کند که افرادی که با موفقیت بیشتری از مارپیچ‌ها عبور کرده‌اند دارای فعالیت مغزی بیشتری نسبت به سایرین هستند اما یکی دیگر از جنبه‌های جالب‌توجه این آزمایش نشان داد که میزان فعالیت مغزی زنان ورد آزمایش ارتباطی با موفقیت یا عدم موفقیت آن‌ها در عبور از مارپیچ‌ها ندارد. گذر از پیچ‌وخم ها در واقع ابزاری است تا دانشمندان بتوانند ذهن افراد را به انجام فعالیت وا‌دارند.

دکتر کارل در مرحله دوم آزمایش‌های خود به نیمی از زنان، دوز پایینی از ۰٫۵ میلی‌گرم تستوسترون را تزریق کرد تا تأثیر دقیق این هورمون بر فعالیت‌های پردازشی مغز مشخص شود. فعالیت‌های مغزی و پردازش‌های ذهنی افرادی که هورمون تستوسترون دریافت کرده بودند به‌طور چشمگیری افزایش پیدا کرد که نتیجه آن در نواحی داخلی شقیقه‌ها مشخص شد.

اگرچه نتایج قابل‌قبول آزمایش‌های دکتر کارل در مجله تحقیقاتی رفتارهای مغز منتشر شد اما او خاطرنشان کرد نتایج آزمایش‌ها به‌طور صد درصد قطعی نبوده و برای نتیجه‌گیری کلی از تأثیر هورمون تستوسترون بر فعالیت‌های مغزی آزمایش‌های بیشتر با جامعه آماری بیشتری نیاز است.

مطالعات گسترده‌ای در مورد تأثیرات هورمون تستوسترون بر روی فعالیت‌های مغزی و خطرات ناشی از افزایش یا کاهش شدید این هورمون در بدن صورت گرفته که تقریباً شواهد حاصل از همه آن‌ها نشان می‌دهد مردان به دلیل وجود مقادیر زیاد هورمون تستوسترون در بدن خود از فعالیت و بهره هوشی بالاتری نسبت به زنان برخوردارند.

البته وجود مقادیر زیاد این هورمون در بدن مردان خالی از آثار مخربی همچون ابتلا به انواع اختلالات روانی نیست چراکه مردان به دلیل سطح بالای تستوسترون مغز، درخطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند اوتیسم و سندروم تورت قرار دارند. در طرف مقابل زنان که از مقادیر کمتری هورمون تستوسترون نسبت به مردان برخوردارند، همواره در معرض ابتلا به انواع افسردگی‌ها قرار داشته و اغلب درگیر اضطراب‌های ناخودآگاه هستند.

 [button type=”link” link=”http://www.iflscience.com/health-and-medicine/does-the-length-of-your-fingers-really-reveal-how-good-your-directional-sense-is/” size=”btn-medium” target=”blank”]iflscience[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد عادل فرخی
بگشای تربتم را بعد از وفات و بنگر، کز آتش درونم دود از کفن برآید