حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شایعه: نوکیا P1 با چیپست اسنپدراگون ۸۳۵ در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۷ معرفی خواهد شد

به یاد دارید که گوشی هوشمند اندرویدی نوکیا P1 برای اولین بار در تابستان گذشته توجه‌ها را به خود جلب کرد؟ نوکیا هنوز به‌صورت رسمی وجود این محصول را تأیید نکرده است، اما اکنون شایعه شده که این دستگاه در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۷ معرفی می‌شود.

در ادامه با ترنجی همراه باشید…

رسانه روسی Worket اعلام کرده که نوکیا P1 بر اساس گوشی شارپ Aquos Xx3 که یک سال قبل در ژاپن تولید شده بود، ساخته شده است؛ اما طبیعتاً محصول نوکیا از لحاظ مشخصات فنی تقویت خواهد شد. چیپست پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ که جدیدترین چیپست شرکت کوآلکام محسوب می‌شود، به‌علاوه‌ی ۶ گیگابایت حافظه رم و تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی در این دستگاه به کار گرفته خواهند شد. همچنین دوربین اصلی این گوشی ۲۲٫۶ مگاپیکسلی با لنز تأیید شده توسط شرکت Zeiss خواهد بود و بدنه‌ی این گوشی هوشمند نیز با گواهینامه IP57 در برابر گردوغبار و آب مقاوم خواهد بود.

از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به نمایشگر ۵٫۳ اینچی با شیشه محافظ گوریلا گلس ۵، اسکنر اثرانگشت در سمت راست دستگاه و باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپری با قابلیت شارژ سریع نیز اشاره کرد. نوکیا P1 با اندروید نوقا ۷ پیش‌فرض عرضه خواهد شد؛ گفته شده که قیمت این دستگاه از ۸۰۰ دلار برای مدل ۱۲۸ گیگابایتی آغاز و تا ۹۵۰ دلار برای مدل ۲۵۶ افزایش می‌یابد.

فراموش نکنید که اطلاعات مذکور هنوز توسط نوکیا تأیید نشده‌ و باید آن‌ها را به‌عنوان شایعه دسته‌بندی کرد. شرکت تازه تأسیس HDM Global که مسئولیت توسعه و بازاریابی برند نوکیا را برعهده گرفته است، تأیید کرده که در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۷ حضور خواهد داشت. همچنین ازآنجایی‌که شرکت فاکس‌کان (مالک جدید شکت شارپ) تولید محصولات جدید نوکیا را به عهده گرفته است، بنابراین اینکه نوکیا P1 بر اساس گوشی سال قبل شارپ تولید شود، دور از ذهن نخواهد بود.

تا به امروز HMD و نوکیا یک گوشی هوشمند اندرویدی میان رده را معرفی کرده‌اند اما اکنون می‌دانیم که امسال دستگاه‌های بیشتری از این دو شرکت در راه هستند.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Nokia-P1-Android-MWC-2017_id90075″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mega08

چرا ی گوشیو اسمو برنشو عوض میکنه بده . ؟ طراح نداره واقعا
۸۰۰ دلار زیاده واسش

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا سهیلی‌فر
سم شناس پزشکی، مدرس زبان انگلیسی، مترجم و نویسنده ترنجی، عاشق تکنولوژی و ورزش