حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سرفیس پرو ۵ مایکروسافت در فروردین ماه، عرضه خواهد شد

نوشته

7 سال قبل | یک دیدگاه | مطالب ترنجی

برطبق شایعات پیشین، به‌نظر می‌رسید که شرکت مایکروسافت تا پایان سال جاری میلادی، یک تبلت هیبریدی سرفیس‌ پرو عرضه خواهد کرد اما به‌نظر می‎‌رسد که شرکت مایکروسافت، تصمیم گرفته تا سرفیس پرو ۵ را در ماه مارس (فروردین ماه) معرفی نماید. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با ترنجی، همراه باشید.

به‌نظر می‌رسد که سرفیس پرو ۵ به‌عنوان یک تبلت هیبریدی ویندوزی با تراشه‌های کبی‌ لیک اینتل عرضه خواهد شد؛ نسل جدید پردازنده‌های جدید، گمان می‌رود که در اواخر سال جاری میلادی به صورت رسمی معرفی شود. بنابراین، ماه مارس سال ۲۰۱۷، بهترین زمانی است که شرکت مایکروسافت، می‌تواند تبلت‌های جدید خود را به صورت رسمی، معرفی نماید.

برطبق گزارشات رسمی و غیررسمی، پردازنده‌های کبی لیک شرکت اینتل با یک فناوری ارتقا یافته عرضه خواهند شد و این موضوع، عملکرد محصولات مجهز به این پردازنده‌ها را به‌طور قابل‌توجهی بهبود می‌دهد؛ علاوه‌براین، مصرف انرژی در تراشه‌های جدید اینتل، بهبودیافته است. همان‌طور که احتمالاً اطلاع دارید، سرفیس پرو ۴ به‌عنوان یک تبلت هیبریدی، عملکرد خارق‌العاده‌ای داشت اما هنگامی‌که از ماندگاری شارژ باتری این دستگاه صحبت به میان می‌آید؛ بسیاری اعتقاد دارند که این موضوع به یک نقطه ضعف برای تبلت هیبریدی مایکروسافت تبدیل می‌شود. هرچند، مایکروسافت اعلام کرد که این مشکلات، نرم‌افزاری بوده و با عرضه به‌‎روزرسانی‌های مختلف، سعی در سرپوش‌گذاشتن بر این موضوع داشت.

انتظار می‌رود که سرفیس پرو ۵ به‌صورت پیش‌فرض، با دومین به‌روزرسانی رداستون سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ عرضه شود؛ این به‌روزرسانی در بهار سال ۲۰۱۷ منتشر می‌شود و بنابر گمانه‌‍زنی‌های مختلف، زمان انتشار این به‌روزرسانی به زمان معرفی رسمی تبلت هیبریدی سرفیس‌ پرو ۵ بسیار نزدیک است. البته، شرکت مایکروسافت، بر روی بیلدهای پیش‌نمایش این به‌روزرسانی مشغول به کار است. بنابراین، عرضه‌ سرفیس‌ پرو ۵ در ماه مارس محتمل به نظر می‌رسد.

برای اطلاع، پیش‌تر در ترنجی خواندید که تبلت سرفیس پرو ۵ مایکروسافت در سال آینده به‌همراه سرفیس بوک ۲ ارائه می‌شود؛ با این‌حال در آن زمان، باز‌ه‌زمانی مشخصی برای معرفی تبلت هیبریدی جدید مایکروسافت اعلام نشد. علاوه‌براین، شایعات مختلف از عرضه سرفیس پرو ۵ در دو مدل با صفحه‌نمایش Quad HD و ۴K حکایت دارند.

در حالی‌که تاکنون مشخص شده است شرکت مایکروسافت بر روی سرفیس پرو ۵، سرفیس بوک ۲، سرفیس فون و یک سرفیس All-in-One کار می‌کند، تصویر منتشرشده در یکی از ساختمان‌های مایکروسافت، نشان می‌دهد که این سازنده تا پایان سال جاری میلادی، یک سرفیس معرفی خواهد کرد. با توجه به شایعات مختلف مبنی بر عرضه محصولات سرفیس که در بالا از آن‌ها نام‌ برده شد؛ به‌نظر می‌رسد که مناسب‌ترین محصول برای معرفی در پاییز سال جاری، سرفیس ۴ باشد.

برای اثبات این ادعا، باید یادآور شویم که تا پایان سال جاری میلادی، تولید تبلت سرفیس ۳ توسط مایکروسافت متوقف خواهد شد و بنابراین، پاییز سال ۲۰۱۶، بهترین زمان برای معرفی یک جایگزین برای سرفیس ۳ است. سری “پرو” سرفیس با توجه به برچسب قیمتی که با آن‌ ارائه می‌شود، گزینه مناسبی برای کاربرانی که به دنبال خرید یک محصول خوش‌قیمت هستند؛ محسوب نمی‌شود و بنابراین، عدم‌عرضه یک سرفیس جدید، بدین معنی است که مایکروسافت تمایلی به حضور در محصولات هیبریدی ویندوزی خوش‌قیمت ندارد و این بخش از بازار را به شرکت‌های دیگر، واگذار کرده است.

تبلت سرفیس ۳، یک محصول ارزان‌قیمت از سوی مایکروسافت با قیمت پایه ۳۹۹ دلار است. این تبلت به یک صفحه‌نمایش ۱۰٫۸ اینچی فول اچ‌دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، مجهز شده است و در دو مدل با حافظه رم ۲ و ۴ گیگابایتی ارائه شده بود. تراشه اینتل اتم، به این تبلت هیبریدی ویندوزی قدرت می‌دهد.

البته در حال‌حاضر، مایکروسافت صحت هیچ کدام از این شایعات را تایید نکرده است؛ بنابراین، ممکن است سرفیس پرو ۵ و سرفیس بوک ۲ در پایان سال جاری میلادی همانند آنچه که پیش‌تر شایعه شده بود، معرفی شود.

[su_button url=”#”]Neowin[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Lumia-1520

surface مایکروسافت تقریبا به ایده آل نزدیک شده (به غیر از باطری فکر کنم) و باید مدل های ارزونتر هم داشته باشه واقعا خیلی گرونه و آدم زورش میاد اینهمه پولشو بده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی