حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ زودتر از زمان اعلام شده قبلی پردازنده‌ی ۱۰ نانومتری خود را روانه‌ی بازار خواهد کرد

نوشته

8 سال قبل | 28 دیدگاه | ترنجی

حدود ۲ ماه قبل سامسونگ پس از آنکه حدود یک ماه از عرضه‌ی گلکسی اس۶ با اولین پردازنده‌ی ۱۴ نانومتری خود گذشته بود، خبر از برنامه‌ریزی برای تولید پردازنده‌های جدید ۱۰ نانومتری داده بود و کلیاتی از این محصول جدید را منتشر کرد. در زمان انتشار این خبر، سامسونگی‌ها اعلام کردند که تا اواخر سال آینده‌ی میلادی کار تولید انبوه نسل جدید پردازنده‌های خود را آغاز خواهند کرد اما ظاهرا شرایط بازار به نحوی رقم می‌خورد که این شرکت را به تکاپو واداشته است. در ادامه با ما باشید.


ظاهرا برنامه ریزی سریع شرکت تایوانی TSMC برای تولید انبوه پردازنده‌های ۱۰ نانومتری خود، سامسونگ را به تلاش واداشته تا خریداران را متقاعد به خرید پردازنده‌های جدید خودش کند و برنامه‌ی زمان‌بندی شده‌ی قبلی خود را تغییر داده و در زمان سریعتری آنها را در اختیار خریداران خود قرار خواهد داد. شرکت TSMC قید پردازنده‌های ۱۴ نانومتری را زد و مستقیما به سمت ۱۰ نانومتری‌ها رفت که این موضوع خود زنگ خطری برای رقبای سرسختش از جمله سامسونگ بود.

اکنون Kelvin Low از بخش زیرساخت‌های سامسونگ در ویدیویی که در یوتیوب قرار داده، تایید کرده که سامسونگ کار تولید پردازنده‌های ۱۰ نانومتری خود را سریعتر از برنامه‌ی قبلی آغاز خواهد کرد و آن را برای تولیدکنندگان موبایل و گجت‌های مصرفی آماده خواهد کرد. وی بر روی مصرف پایین برق این سری از پردازنده‌هایش در کنار راندمان چشمگیر آن تاکید کرده است.

پیام ویدیویی Kelvin Low بیش از هر نکته‌ی دیگری خود می‌تواند مشوقی برای تولیدکنندگان اسمارت‌فون باشد که برای تامین پردازنده‌های ۱۰ نانومتری مورد نیاز خود به سمت TSMC خواهند رفت و این شرکت قصد دارد که آنها را از این کار منصرف کند و به نوعی اعلام آماده باش به آنها تلقی می‌گردد.

[aparat]http://www.aparat.com/v/P5Lfw[/aparat]

[su_button url=”http://www.sammobile.com/2015/07/22/samsung-formally-adds-10nm-finfet-in-its-foundrys-process-roadmap” background=”#0fc5b7″]sammobile[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
28 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ari khan

و این است قدرت سامسونگ!!!!! :yahoo:

taktaz

گیرم که سامسونک هست فاضل از فضل سامسونگ تو را چه حاصل؟ :wacko:
خودت چی تو چنته داری داداش از خودت بگو

Ari khan

از فضل سامسونگ پیشرفت علم برایم حاصل!!!پیشرفتی که میتونه منجر به راحتی زندگیم بشه!!نه تنها من بلکه خیلیا از جمله شما دوست عزیز!
بعدشم من هیچی تو چنته ندارم؛میدونی چرا؟؟؟؟چون تو جایی زندگی میکنم که علم ارزشی نداره!!!تو جایی زندگی میکنم که پول حرف اول و آخر رو میزنه!!!تو جایی زندگی میکنم که هنوزم اسم کامپیوتر و اینترنت و موبایل و …با علافی و بیکاری و وقت تلف کنی همراهه!!….ببخشید که سفره دل رو بد موقع باز کردم 😥

احمد

عالیه

Mehdi_tr74

پس اینطور که معلومه اس۷ با پردازنده ۱۰ نانومتری میاد بیرون
پیشرفتشون عالیه
ای کاش یه پیشرفت بسیار عالی هم در باتری ها صورت بگیره
مثلا یه باتری که در سنگین ترین استفاده یه روز رو جواب بده چون الان میشه سر ۴-۵ ساعت باتری گوشی رو خالی کرد.

Dontbon

سامسونگ باید بفکر مشکل مدیریت رم فاجعش باشه پردازنده ۱۰ نانومتری ولشششش :bye:

Amir Sepehr Ghasedi

شما خودتو اذیت نکن. مشکل مدیریت رم در نوت ۵ حل شد و آپدیتش هم به زودی برای S6 خواهد اومد.

Ali SONY

الان شما یه نوت ۵ گرفتی دستت و میبینی که حل شده!
عجب!!!!

Ari khan

مشکل مدیریت رم یه مشکل نرم افزاریه و اصلا به سخت افزار ربطی نداره استاد!!این مشکل حتی تو سایت xdaرفع شده و روشش هم هست!حالا چرا سامسونگ رفعش نمیکنه،خدا داند!!
از شما کاربران سونی که به قول اقای معزز حرفه ای ترینها هستن بعیده!!!خخخخخخخخخ
:whistle:

HEDAYAT

پردازنده های سامسونگ واقعا فوق‌العاده هستند
فقط یک مشکل کوچک دارند ؛ پردازنده گرافیکی!
از نظر بنده پردازنده های گرافیکی Adreno بهتر از mali هستند
و البته از مودم های عالی Qualcomm هم نمیشود گذشت!

مچکر از همه دوستان

Ari khan

اقا هدایت عزیز با احترام به نظرتون اما شما دارین اشتباه میکنین!!برای مثال کافیه برین بنچمارکهای گرافیکی تبلت زد۴ و اس۶ رو مقایسه کنین؛خواهید دید تو بهضی قسمتها اس۶ بهتره بعضی جاها تبلت زد۴ و رقابت نزدیکی دارن!!!(درست یادم نیست اما فکر میکنم در کل اس۶ قویتر بود)
بعدشم به شخصه تا حالا با هیچ دستگاه مجهز به اگزینوسی به مشکل گرافیکی و افت فریم که همه جا شایعه شده لاقال من بر نخوردم!
در مورد مودم هم قبول دارم کوالکام از سامسونگ بهتر عمل کرده ولی جدیدا سامسونگ هم خوب کار کرده و بهش نزدیک شده و مورد بعدی اینه که من هیچ تفاوتی بین مودم سامسونگ با کوالکام متوجه نشدم :unsure:

HEDAYAT

بله عزیز
من نمیگم s6 در گرافیک مشکل داره
من میگم در کل پردازنده گرافیکی آدرنو بهتر از مالی هست وگرنه مالی هم پردازنده علی هست
ولی پردازنده آدرنو در بعضی بازی ها بهتر عمل میکنه
وگرنه به قول شما نه s6 مشکل گرافیکی داره نه مالی پردازنده بدی هست
بحث بین خوب و کمی خوب تر هست ؛)

m.s

درود
پردازنده گرافیکی ادرنو ۴۳۰ در ورژن ۲٫۱ اسنپ دراگون ۸۱۰ کمی تقویت شد ولی با اینحال نسبت به مالی ۷۶۰ ام پی ۸ نهایتا ۱۰% قوی تر هست!
در مورد اون دوستانی که میگن مشکل رم داره مشکل رم انچنان مشکل حادی نیست و به هیچ عنوان کاربرو اذیت نمیکنه در ضمن راه حلهای بسیاری هم برای رفعش هست ولی مشکل گرم کردن بیش از حد پردازنده که تو گوشیهای سونی هست و از زد۲ تا زد ۳+ همچنان ادامه دار هست مشکل سخت افزاری محسوب میشه مخصوصا تو دوربین که همینجوری سونی ضعف داره و برای اینکه بخوای ی عکس بگیری باید هزار جور تنظیمات دوربینو عوض کنی تا بتونی ی عکس قشنگ از آب در بیارو اونم شاید اگه خوب بشه و تازه این موضوع بستگی داره که تو اون زمان تنظیم کردن دوربین پردازندت داغ نکنه وگرنه که دوربینو کلا بیخیال بشی بهتره و فیلمبرداری هم که کلا تعطیله!
البته این موضوع تو زد ۳+ بدتر هم شده و حتی تو نرم افزارا و بازیهای هم فورس کلوز داری دوربین که بماند البته حرفی از اپدیت نزنید که اپدیت هم داده ولی مشکل همچنان پابرجاست!

HEDAYAT

M,S
عزیز هر جور بخواید حساب کنید این مشکل یک زمانی یقه ی کاربر رو میگیره! البته در فوق‌العاده بودن galaxy s6 شکی نیست
درباره سونی که فرمودید ؛
بله دمای z3 plus نسبت به باقی گوشی ها بالا هست
اما مشکل آزار دهنده ای نیست
همانطور که گفتم این گوشی بیست دقیقه ۴k فیلم برداری میکند! زمان کمی نیست!
دوربین هم چی بگم والا! سونی هر نقصی داشته همیشه دوربین گوشی هایش فوق‌العاده بودند!
Z3 plus هم فکر کنم کمی از s6 در این زمینه بهتر بود!

SAMSUNG 2015

در متعصب بودن شما هیچ شکی نیست :

http://khabaronline.ir/detail/438629/ict/hardware

(عزیز هر جور بخواید حساب کنید این مشکل یک زمانی یقه ی کاربر رو میگیره!)

دقیقا کی میگیره؟ والا خیلی از اطرافیانو دوستانو رفقا (همین ترجی دوستان خیلیاشون) اس۶ دارن گریبانگیرشون نشده این مشکل!!! شاید در خیالات شما این مشکل گریبان گیر میتونه باشه!!!

SAMSUNG 2015

(همانطور که گفتم این گوشی بیست دقیقه ۴k فیلم برداری میکند! زمان کمی نیست!)

بله مدت زمان خیلی خوبیه. فقط خدمتتون یادآور بشم که اون ۴kی که شما انقد به مدت زمان طولانی ضبطش در اکسپریاها مینازی در حقیقت کیفیت خیلی پایینی نسبت به آنچه که در گالاکسی نوت ها یا اس ها ضبط میشه داره. همین نشون دهنده ی اینه که شما میتونی با کیفیت خیلی کمتر مدت زمان خیلی بیشتری فیلم بگیری.

البته همین مدت زمان ضبط هم خودش فجایع زیادی رو در بر داره که کاربران رو دست به گریبان چه کارایی برای حل مشکل که نکرده :

http://khabaronline.ir/detail/438629/ict/hardware

(دوربین هم چی بگم والا! سونی هر نقصی داشته همیشه دوربین گوشی هایش فوق‌العاده بودند!
Z3 plus هم فکر کنم کمی از s6 در این زمینه بهتر بود!)

انصافا قدرت تخیلات شما جای تحسین داره. تبریک میگم. 🙂
فوق العاده؟؟؟؟ بله وقتی هیچ رقیبی نداشته باشه خب ۱۱۰۰ هم دوربینش عالیه ، اما وقتی در رقابت قرار میگیره ما متوجه میشیم که دوربینای فوق العاده ی!!!! Z3پلاس سونی هنوز نتونستن از دوربینای ۶ ماه پیش سامسونگ بر بیان!!!! :whistle:

http://www.dxomark.com/

SAMSUNG 2015

در مورد چیپ های گرافیک موبایل Adreno کوالکام و عملکردشون به نسبت مالی هم به طور خلاصه باید بگم که این مهم بسیار وابسته به رزولوشن تصویر هست ، هر چه رزولوشن بیشتر باشه گرافیک لزوم به این داره که در هر تصویر پیکسلها ی خیلی بیشتری رو رندر کنه که در نتیجه در تست های On Screen امتیاز کمتری کسب میشه (برای مثال به نتایج بنچمارک های گرافیکی On Screen تبلت زد۴ با اس۶ دقت کنید) اما در تست های Off Screen قدرت این دو نسبت به هم تفاوت جزیی داره (همونطور که دوستمون گفتن نهایت ده درصد تفاوت در قدرت پردازشی گرافیک چیپ S810 به نسبت اگزینوس ۷۴۲۰ هست) و این ده درصد هم کوچکترین تاثیری رو متوجه کاربر در اجرای بهتر بازیهای گرافیکی سطح بالا نمیکنه.

گرافیک ۸ هسته ای T760 از پس قدرتمندترین بازی های ممکن بر میاد به راحتی ، مگر اینکه اون بازی از طرف کمپانی سازنده برای این گرافیک بهینه نشده باشه. مثه GTA.

HEDAYAT

Samsung 2015
نمیدونم شاید شما نمیخواید حقیقت رو قبول کنید
اصلا میدانید مدیریت رم چیه؟
یعنی هر صفحه ای باز گوید بعد از چند ثانیه که از آون خارج شید و بخواید دوباره وارد شید صفحه از اول لود میشه این امکان خیلی کار هارو میگیره
متعصب شما هستید که آین رو.مشکلی کوچک میبینید
دوربین اکسپریا زد ۳ پلاس با رای خودتون از اس ۶ برد
شما متعصب هستید که چشم خودتون رو باور نمیکنید و حرف سایت های دیگه رو فقط برای اینکه سامسونگ در آنها بهتر هست قبول دارید
قدرت تخیل شما خیلی قوی هست که دوربین galaxy s5 رو بهتر از زی ۳ میبینید
دوربین z2 و z1 هم از s4 و s3 بهتر هست
مثل خودتون جوابتون رو دادم
وظیفه اصلی پردازنده گرافیکی پردازش اطلاعات مربوط به تصویر هست و هیچ ربطی به تعداد پیکسل ها نداره اگر هم ربط داشته باشه سامسونگ میتونه بجای افزایش الکی پیکسل به فکر باطری و همین موضوع باشه
من هم نمیدونم از کجا به این پی بردید که ۴k سامسونگ از z3 plus کیفیت بهتری داره
البته بهانه جالبی هست

SAMSUNG 2015

(نمیدونم شاید شما نمیخواید حقیقت رو قبول کنید)

اصلا طرفداری از سامسونگ یعنی طرفداری از حقیقت… این رو یادت نره! :yes:

(اصلا میدانید مدیریت رم چیه؟
یعنی هر صفحه ای باز گوید بعد از چند ثانیه که از آون خارج شید و بخواید دوباره وارد شید صفحه از اول لود میشه این امکان خیلی کار هارو میگیره)

اصلا کامنت من رو خوندی شما؟؟؟؟ من دارم میگم با دیدن تجربه ی کاربری خیلی از دوستان به علاوه ی ساعت ها کار با اس۶ های رفقا و دوستان به این نتیجه رسیدم که مشکل مدیریت رمی که شما انقد سعی داری تاثیرشو در منفی کردن تجربه ی کاربری بزرگ جلوه بدی (البته آتویی شده که تقریبا هر کسی میخواد از اس۶ ها ایراد بگیره بیاد بیخودی دو سه خط از تخیلاتشو در تاثیر منفی مدیریت رم در تجربه ی کاربریش بنویسه بعد ی اغراق یا چندتا چ دروغ دیگه هم بگه فکر کنه همه مثه خودشن و باور کنن نمونش همین کاربر فرشاد بندری که اس۶ داره تو همین سایت هم دو سه تایی کامنت ازش دیدم) تاثیر منفی در نجربه ی کاربری نداره چرا که اگر داشت از فروش اس۶ ها کم میشد که میبینیم مردم حسابی استقبال میکنن و کسی مشکلی حادی نداره (البته یادتم نره که این مشکل اندروید ۵ هست و از اونجایی که اصولا تاچ ویز به علت وجود امکانات کارآمد و سطح بالا اشغال مدیریت رم زیادی داره بیشتر این مشکل در اون پدیدار میشه و سامسونگ هم برای به حداقل رسوندن اون آپدیتی رو خیلی وقت پیش منتشر کرد که در اون به واسطه ی تکنیکی اشغال شدن بی رویه ی حافظه ی رم رو به حداقل رسوند و در نتیجه مشکل مدیریت رم رو هم به همچنین در نتیجه تعداد آپ هایی که در مولتی تسکینگ از اول لود میشدن خیلی کمتر شده.
در دیگر دستگاه های اندرویدی به علت وجود رابط کاربری بسیار سبک تر این مشکل کمتر حس میشه وگرنه همین زد۳ پلاس و One M9 هم مشکل مدیریت رم دارن و البته دیگر دستگاه هایی که به اندروید ۵ آپدیت شدن مثه گوشی خودم G3 که هر از چند گاهی که بازی دونده ی مترو رو بازی میکنم از بازی که با دکمه ی هوم میام بیرون و مجدد میخوام برم تو بازی میبینم که بازی رو از اول لود میکنه) .

شما بهتره کمی دیدت رو همونطور که گفتم بازتر کنی و با مطالعه ی بیشتر حول گجت های الکترونیکی امروزی منطقی تر در اینچنین مواردی نظر بدی تا در نتیجه تعصبی رو طرفداری از برندی به خرج ندی… متاسفانه عشق به سونی و به علت مطالعه کم سطحی نگر بودن شما عنصر منطق رو در کامنتهاتون خیلی کمرنگ کرده و با وجود اینکه با تعریف از دیگر محصولات سعی دارید خوتون رو منطقی جلوه بدید اما باز هم هیچ تاثیری در مخفی کردن منطقی نبودن شما و متعصب بودنتون نداره.

(دوربین اکسپریا زد ۳ پلاس با رای خودتون از اس ۶ برد)

بررسی از یک سایتی که هیچ تخصصی در بررسی دوربین های موبایل نداره و هیچ دقتی در بررسی و در نظر گرفتن فاکتورهای مهم و اساسی در بررسی دوربین های موبایل نمیکنه و با این شرایط دوربین های موبایلی رو بررسی میکنه و در آخر هم در رای گیری عده ای که معمولا بر اساس سلیقه میان رای میدن به تصویر بهتر و هیچ تخصص و صلاحیتی در تعیین تصویر بهتر ندارن ، هیچ ارزشی نداره حتی اگر برنده ی اون بررسی سامسونگ باشه!!!

(شما متعصب هستید که چشم خودتون رو باور نمیکنید و حرف سایت های دیگه رو فقط برای اینکه سامسونگ در آنها بهتر هست قبول دارید
قدرت تخیل شما خیلی قوی هست که دوربین galaxy s5 رو بهتر از زی ۳ میبینید
دوربین z2 و z1 هم از s4 و s3 بهتر هست)

سایت های دیگه!!!!! سایت های دیگه ای که شما دارید ازش حرف میزنید تخصصی ترین مراجع ها در زمینه های خودشون هستند و تمام دنیا در بررسی هاشون نیم نگاهی هم به بررسیهای این سایت ها دارن… Dxomark در حوزه ی دوربین و Displaymeat هم در حوزه ی نمایشگر… این مراجع در حوزه های خودشون بر اساس استانداردهای دیجیتالی و در شرایط واقعی با در نظر گرفتن دقیق فاکتورهای اساسی و مهم پس از هزینه های بسیار و ساعت ها وقت با متخصصین در آزمایشگاه ، نتایج بررسی هاشون رو منتشر میکنن.

متاسفانه این که نتایجی که منتشر میکنن نشان دهنده ی ضعف بسیار سونی در برابر سامسونگه هیچ ربطی به اون مراجع نداره و اینکه دارن از سامسونگ طرفداری میکنن!!!!! چرا که اونا فقط دارن واقعیت رو با بررسی های تخصصیشون میگن همونطور که پیشرفت خوب سونی در زد۳ پلاس به نسبت زد۳ رو با انتشار نتایج اعلام کردن!!!

بار دیگر سطحی نگر بودن + تعصب شدید شما روی سونی به وضوح مشخصه.

(مثل خودتون جوابتون رو دادم)

با اینگونه جواب دادن فقط سطحی نگر بودن و متعصب بودنتون رو نشون دادید ، کسی که به مراجع تخصصی بگه طرفدار سامسونگ چون برند محبوبش مدام عملکرد ضعیفش رو در اینچنین بررسیهایی نشون میده (نه بررسی هایی که به واسطه ی عده ای عوام بدون در نظر گرفتن فاکتورهای اساسی و ریزه کاریهای مربوطه صورت میگیره!!!!) مشخصه در چه وضعیه!!!!

(وظیفه اصلی پردازنده گرافیکی پردازش اطلاعات مربوط به تصویر هست و هیچ ربطی به تعداد پیکسل ها نداره اگر هم ربط داشته باشه سامسونگ میتونه بجای افزایش الکی پیکسل به فکر باطری و همین موضوع باشه)

من کی از تعدا پیکسل ها حرف زدم؟؟؟؟ این کامنت من :

در مورد چیپ های گرافیک موبایل Adreno کوالکام و عملکردشون به نسبت مالی هم به طور خلاصه باید بگم که این مهم بسیار وابسته به رزولوشن تصویر هست.

من دارم میگم عملکرد یک چیپ گرافیکی بسیار وابسته به رزولوشن تصویر هست. اطلاعات تصویر هم شامل رزولوشن تصویر میشه!!!!

مثلا اگر آیفون ۶ رو میبینی که در تست های گرافیکی عملکرد خیلی خوبی داره چون که رزولوشن تصویرش بسیار به نسبت ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل اس۶ کمتره و در نتیجه پردازنده ی گرافیکی خیلی کمتر درگیر رندر کردن تصاویری با رزولوشن بسیار بالا میشه و امتیازش بهتر از اس۶ در تست های On Screen میشه!!
این یکی از بدیهی ترین موارد در تست های گرافیکی هست که شما سعی در انکارش داری دوست من! 🙂

باتری اس۶ ها هم عملکردشون بسیار خوبه و در بین پرچمدارهای امسال با وجود داشتن پایین ترین حجم باتری بالاترین کارکرد رو دارن در کنار اون هم به صورت پیش فرض از شارژ بسیار سریع + شارژ وایرلس + باتری قابل حمل اختصاصی سامسونگ پیشتیبانی میکنن که باعث میشه بهره وری انرژی خیلی بهتر باشه و کاربر دغدغه ی باتری به مراتب کمتری داشته باشه.

درباره ی پردازنده های گرافیکی هم با وجود اینکه به طور معمول یک دیوایس با رزولوشن QHD در تست های On Screen باید در رزولوشن خیلی بیشتری تصاویر رو پردازش کنه به نسبت یک دیوایس با رزولوشن HD که همین باعث کاهش فریم میشه ، اما بهینه سازیهای سامسونگ اونقدر خوب بوده که در تست های بنچمارک On Screen اس۶ ها تفاوت بسیار کمی با آیفون ۶ و One M9 دارن.

https://toranji.ir/%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%D9%8A-%D8%A7%D8%B3-6%D8%8C-%D8%A2%D9%8A%D9%81%D9%88%D9%86-6%D8%8C-%D8%A7%DA%86-%D8%AA%D9%8A-%D8%B3%D9%8A-%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%85-9-%D9%88-%D9%86%DA%A9%D8%B3%D9%88/

در این تست اس۶ ها با صفحه نمایش QHD بهتر از M9 با رزولوشن FHD عمل کردن و با آیفون۶ رقابت سختی دارن!
همین مهم تایید کننده ی حرف منه. 🙂

(من هم نمیدونم از کجا به این پی بردید که ۴k سامسونگ از z3 plus کیفیت بهتری داره)

بررسی جی اس ام آرنا.
در حقیقت فیلمبرداری ۴K به مدت طولانی کار شگفت انگیزی نیست که شما بسیار بهش توجه دارید چرا که با استفاده از ترفندهای نرم افزاری مختلفی که در XDA هست میشه این محدودیت رو برداشت!!! اما مسئله ی مهم گرمای بالای تولید شده در این شرایط هست که سونی کمترین توجهی رو بهش داره و البته داغی وحشتناک در حداکثر فرکانس کاری چیپ S810 در زد۳ پلاس و کاهش شدید راندمان دستگاه ، گواه همین حقیقته.

دوستان ژاپنی هم برای جلوگیری از این فاجعه راهکارهای جالبی رو انتخاب کردن! :whistle:

http://khabaronline.ir/detail/438629/ict/hardware

(البته بهانه جالبی هست)

دقیقا. گفته های من حقیقت تلخی برای شما دوست عزیز عاشق سونی هست!!

HEDAYAT

دوست عزیز
بیست دقیقه بعد از دوربین اومد بیرون
اگر e Mail دارید بدید براتون بفرستم
اگر سوءتفاهمی چیزی شد به بزرگی خودتون ببخشید دیگه
حالا چه شما حرف منو قبول ندارید چه بالعکس

SAMSUNG 2015

دوست عزیزم من خودم با زد۳ پلاس که در بخش دوربین داشتم کار میکردم دیدم که چند دقیقه بعد به علت گرمای بسیار از برنامه دوربین اومد بیرون نیازی به اثباتش نیست. :good:

حرفاتون رو که اصلا قبول ندارم ، اما در کل موفق ، پیروز و سربلند باشید. :rose:

HEDAYAT

دوست گرامی، شما میگید من چند دقیقه با دوربین کار کردم اومد بیرون!
پس چطور من بیشتر فیلم برداری کردم؟! یعنی نسخه های مختلف این گوشی وجود دارد؟؟
اگر هم بخواهم نشانتان بدهم که خودتان نمیخواهید!
چی بگم دیگه!

SAMSUNG 2015

HEDAYAT

من نگفتم اگر به مدت زمان زیادی فیلم برداری کنید از برنامه دوربین میاید بیرون اصلا اشاره ای نکردم، گفتم با برنامه دوربین که چند دقیقه کار کردم (با افکت ها و امکانات مختلف نرم افزاریش و کمی هم فیلمبرداری ۴K) به دلیل حرارت بسیار بالای پردازنده به بیرون پرت شدم، بررسی این سایت از زد۳ پلاس سونی هم تایید میکنه حرف من رو.

یکم با دقت کامنت رو بخون دوست عزیزم حرف تو حرف نیار. :good:

m.s

درود
دوستان من ی نکترو بگم منظورم از قدرت بیشتر ادرنو ۴۳۰ نسبت به مالی ۷۶۰ قدرت خام این پردازنده گرافیکی بود و بخاطر گرمای بیش از حد soc اصلا ادرنو ۴۳۰ در عمل به اون قدرت خاص خودش نمیرسه که بخواد رقابت بکنه و کلا پردازنده اسنپ ۸۱۰ یک پردازنده معیوب هست و نه سی پیو نه گرافیک قدرت پایداری ندارند و شدیدا تحت تاثیر گرما هستند!
البته هر soc با گرم شدن راندمانش کمی پایین میاد که اور هیت نکنه ولی در ۸۱۰ قضیه کلا فرق میکنه و نقص پردازنده هست ایت مهم!
مالی ۷۶۰ قدرت خام ۳۰۴ فلاپس هست که در عمل و تو اندروید ۵ بخاطر باگی که وجود داره اصلا جی پیو بوست نمیشه و عملا از کل قدرتش استفاده نمیکنه ولی با این حال هیچ گونه مشکل پردازشی در بازیها احساس نمیشه!
متاسفانه تو اندروید عمل کرد پردازنده گرافیکی گوشی شدیدا تحت تاثیر عمل کرد پردازنده هست و خیلی موارد شاهد این موضوع هستیم که دستگاهایی با پردازنده گرافیک ضعیف تر ولی سی پیو قدرتمند تر تو بازی ها بهتر عمل و این تقسیم وظیفه بدرستی انجام نمیشه که البته اصلا منظورم ۷۴۲۰ و snap810 نیست بطور کلی و پردازندهای سطح متوسط اسمارت فونهارو منظورم بود
اقا هدایت گل در مورد حرفتون که ۲۰ دقیقه فیلم برداری میکنه اونم به صورت ۴k اصلا موافق نیست من خودم زد ۲ دارم از زمانی که دوربین باز میشه ارور گرمای پردازنده تو مخته تا بعد ۴ الی ۵ دقیقه نهایتا دوربین بسته میشه و تو زد ۳ یکی از عزیزانی هم که ارتباط نزدیکی داریم دقیقا به همین شکل هست و کیفیت عکسایی که میگیرم چه روز چه شب اصلا با نوت ۳ای که دارم قابل مقایسه نیست چه حجمی چه کنتراست و جزئیات احتمالا زد ۲ رو با اس ۶ عوض کنم چند روز اینده ولی مشکل رم اس ۶ هم اصلا اون طور نیست که زود برنامها بسته شن حداقل ۳ تا از دوستانم که دارند اس۶ و من حسابی باهاشون کار کردم اینطور نبودن!
اس ۶ شما دوبار دکمه ی هوم رو فشار بده دودبین سریعا امادس اولین عکسی که میگیری مطمعنی عالیه و نیازی به تنظیمات نداره و ی نکترو هم بگم این ۳تا اس ۶ همشون از سنسورای ایزوسل استفاده میکنن و هنوز نتونستم نسخه سونی پیدا کنم ولی نوت ۳ و نوت ۴ موجود هستند که سنسوراشون سونی هست و تفاوت خاصی تو عکسا نیست البته تو این چند وقتی که مقایسشون کردم اصولا ایزوسلها نویز کمتری دارن و سونیها رنگ بندی قشنگ تر
من نه هوادار سامسونگم نه سونی!
دستگاهای از سونی دارم که بزمان خودشون هیچ بنی بشری قادر به تولیدش نبوده ولی متاسفانه چند سالی هست واقعا این شرکت افت کرده و اصلا اون پرچمدار تکنولوژیی که در قدیم بود دیگه نیست
ی والکمن سومی دارم با هدفون و ریموت وایرلس از نگاه کردنش لذت میبرم چندین هدفون سونی از زمان قدیم برام موندن واقعا عالی هستند و حتی هدفونی که در حال حاضر استفاده میکنم xb-40 سونی هست از المان تهیه شده چون محصولات خاص تو ایران نمیاد در اکثر مواقع و صدای نسبتا خوبی داره و اگرم بخوام جایگزینش کنم ۱۰۰% ی هدفون دیگه از سونی هست بنظرم قابل اعتماد تره حتی نسبت به سنهایزر البته سلزقه ای هست ولی خوب من اینو میپسندم
موفق باشید

HEDAYAT

عزیز من Xperia z3 plus رو خریداری کردم
به بنده یاد بدید که لینک بزارم تا نشانتان بدم
من با این گوشی در فضای باز ۲۰ دقیقه و ۲ ثانیه با رزولوشن ۴k فیلم برداری کردم
در فضای بسته هم ۵ دقیقه و ۲۰ ثانیه، و خود بنده دوربین رو بستم!
بله نویز متاسفانه یک مشکل دوربین های سونی هست
اما تنظیمات آنچنان هم که توسط دیگران ادعا شده سخت، پیچیده و زمان بر نیست

HEDAYAT

Z2 رو نمیدونم، باهاش کار نکردم اما بعید میدونم z3 “بد تر” از نوت ۳ و اس ۴ باشد!!
بنده هم با اس ۶ کار کرده ام! نه در زمان طولانی شاید پنج دقیقه اما این مشکل رو.کاملا مشاهده کردم! دیگر از آپدیت بودن یا نبودنش خبر ندارم!
دوربین هم خب چی بگم! خودتون که مقایسه همین سایت رو دیدید!
Galaxy s6 واقعا گوشی عالیی هست، شاید حتی فرا تر از عالی، واقعا گوشی سریعی هست( کاری با شایعه مولتی تستینگ ندارم)
دوربین عالیی دارد
سنسور اثر انگشت سریع و صفحه نمایش فوق‌العاده
اما نمیدانم چرا اکثرا مشکل مدیریت رم رو کوچک میگیرند! چون من واقعا مشاهده کردم!

SAMSUNG 2015

چه جالب!!! نزدیک به نیم ساعت با زد۳ پلاس فیلمبرداری ۴K کردید و نرم افزار دوربین هیچ اخطاری مبنی بر گرم بودن بیش از اندازه ی دستگاه نداده!!!!

این در حالیه که در بررسی همین سایت چند دقیقه کار با دوربین نتیجیش گرمای بیش از
اندازه ، به قول نویسنده به بیرون پرت شدن از نرم افزار دوربین و کاهش جدی راندمان دستگاه رو داره!!!!

طبیعی هست که اون فیلمبرداری ۴Kی که شما کردید در حقیقت بسیار کم کیفیت تر از یک ویدیوی ۴K واقعی بوده که باعث میشه تا این مدت به صورت پیش فرض بتونید فیلمبرداری کنید (بررسی جی اس ام آرنا) چرا که بررسی ها و تست های معتبر انجام شده در این زمینه دقیقا خلاف حرف شما رو نشون میده.
البته یک موضوع بدیهی اینه که هیچوقت یک طرفدار سونی به بدی های برند محبوبش اذعان نمیکنه حتی اگر خود سونی رسما اون رو تایید کنه!!!!

(Z2 رو نمیدونم، باهاش کار نکردم اما بعید میدونم z3 “بد تر” از نوت ۳ و اس ۴ باشد!!)

کدوم یک از مشکلاتی که دوست عزیزمون گفتن رو در نوت۳ و اس۴ دیدید؟؟؟؟

مگر اینکه به واسطه ی بهره گیری از قوی تخیلتون دیده باشید!!!!

(دوربین هم خب چی بگم! خودتون که مقایسه همین سایت رو دیدید!)

بررسی از یک سایتی که هیچ تخصصی در بررسی دوربین های موبایل نداره و هیچ دقتی در بررسی و در نظر گرفتن فاکتورهای مهم و اساسی در بررسی دوربین های موبایل نمیکنه و با این شرایط دوربین های موبایلی رو بررسی میکنه و در آخر هم در رای گیری عده ای که معمولا بر اساس سلیقه میان رای میدن به تصویر بهتر و هیچ تخصص و صلاحیتی در تعیین تصویر بهتر ندارن ، هیچ ارزشی نداره حتی اگر برنده ی اون بررسی سامسونگ باشه!!!

(اما نمیدانم چرا اکثرا مشکل مدیریت رم رو کوچک میگیرند! چون من واقعا مشاهده کردم!)

تمام دنیا این مشکل رو جزیی میبینن و بدون توجه بهش به خوبی از اس۶ ها استقبال میکنند ، اما یک فن سونی اون رو بزرگ میبینه ، خب پر واضحه که شما به دید تعصب به موضوع نگاه میکنی دوست عزیزم. 🙂

SAMSUNG 2015

درووود بر سامسونگ کبیر! B-)

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...