حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ با موفقیت نمونه‌ی اولیه شبکه ۵G را آزمایش کرد

شرکت سامسونگ اعلام کرد که با موفقیت آزمایش‌های نمونه‌ی اولیه شبکه‌های ۵G را به انجام رسانده؛ این اتفاق با همکاری مرکز تحقیقات موبایل چین محقق شده است. این دو موسسه از ماه ژوئن ۲۰۱۶ و پس از پیوستن سامسونگ به مرکز نوآوری موبایل ۵G همکاری خود را آغاز کردند و ظاهراً این همکاری نتیجه‌بخش بوده است.

در ادامه با ترنجی همراه باشید…

در روند این آزمایش‌ها که در پکن انجام گرفت، سامسونگ موفق به تائید دو فناوری کلیدی برای شبکه‌های ۵G شد. اولین فناوری مدولاسیون فضایی نام دارد که با این روش نرخ انتقال داده‌ها بدون نیاز به گسترش پهنای باند افزایش خواهد یافت. فناوری دوم FBMC است که به‌وسیله‌ی آن تقسیم سیگنال فرستنده‌ها و اپراتورهای مختلف به روش جدید به طیف‌های مشابه انجام خواهد گرفت. هردوی این فناوری‌ها در فرکانس ۳٫۵ گیگاهرتز آزمایش شده‌اند که به محدودیت فعلی شبکه‌های LTE نزدیک است. اگرچه این فرکانس بالا به این معناست که این شبکه پوشش خیلی خوبی نخواهد داشت، بنابراین بیشتر برای مناطق شهری که امکان نصب آنتن‌های نزدیک به یکدیگر وجود دارد مناسب‌تر خواهد بود.

به نظر می‌رسد که فرکانس بالا بزرگ‌ترین نقطه ضعف شبکه‌های ۵G باشد زیرا به این شکل برای مناطق روستایی و مناطق خارج از شهر مناسب نبوده و پوشش آن‌ها بسیار محدود خواهد بود. در این نمونه‌ی اولیه سامسونگ همچنین حداکثر توان عملیاتی این تکنولوژی را مورد ارزیابی قرار داد؛ به زبان ساده یعنی این غول تکنولوژی حداکثر دیتای قابل انتقال بدون مشکل را در این سیستم مورد بررسی قرار کرد.

سامسونگ همچنین هدف عمده‌ی این آزمایش‌ها را تائید عملکرد فرکانس‌های بالا، یا همان فرکانس‌های موج میلی‌متری، در صنعت موبایل بوده است. این فرکانس‌ها در محدوده‌ی ۳۰ تا ۳۰۰ گیگاهرتز بوده بنابراین با در نظر گرفتن اینکه آزمایش‌های اخیر در فرکانسی ده بار کوچک‌تر از این محدوده انجام گرفته است می‌توانیم به‌زودی منتظر نتایج بیشتری در این مورد از طرف سامسونگ باشیم.

این غول کره‌ای دنیای تکنولوژی در کنار همکاری چینی خود به توسعه‌ی شبکه‌های ۵G ادامه خواهد داد و به‌سختی به دنبال موفقیت در این زمینه است. در واقع این شرکت تلاش دارد برای اولین بار فناوری شبکه‌های ۵G را به‌صورت تجاری در المپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ‌یانگ مورد بهره‌برداری قرار دهد و ما هم امیدواریم هرچه زودتر بتوانیم با شبکه‌های موبایلی فوق‌سریع ملاقات کنیم.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Samsung-successfully-completes-5G-prototype-tests_id87565″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BENI.chalton

سامسونگ همیشه اول در هر زمینه،سامسونگ به طور کامل الان برای ۵G اماده هست فقط اپراتور ها زمان خواستن تا بتونن اماده سازی کنن تا دو سال اینده،سامسونگ بهترین برند شناخته شده دنیا که هیچ کمپانی توان رقابت باهاش رو نداره،جالب اینجاست شرکتی مثل اپل پول هاشو ذخیره میکنه ولی شرکتی مثل سامسونگ پول هارو خرج احداث کارخانه های جدید خرج تحقیق و توسعه و و و خرج خیلی چیزای دیگه میکنه،و اینگونه میشه که سامسونگ رو بهش میگن قلب تکنولوژی دنیا.

grimm

آخه خنده دار شرکتی که این همه ازش تعریف می کنی یک سیستم عامل به درد بخور هم برای خودش نداره این شرکت لوکس ترین محصولش گوشی سری نوت بود که همه فهمیدن چه آشغالی بود اینقدر طراحی و مهندسی ضعیفی داشت که حتی بعد تعویض نتونستن مشکلش رو رفع بکنن

grimm

توی تجهیزات مخابراتی و ۵جی هم که نوکیا و الجی دارن سلطنت می کنن بعد از اینا هم هواوی دیگه بقیه توی other تشریف دارن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا سهیلی‌فر
سم شناس پزشکی، مدرس زبان انگلیسی، مترجم و نویسنده ترنجی، عاشق تکنولوژی و ورزش