حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ و اپل هیچ گاه این گونه در گوشه رینگ قرار نگرفته نبودند!

کارزار بر سر ایفاگر نقش اصلی بودن در بازار تلفن همراه مانند مسابقه اسب دوانی است که میان سامسونگ و اپل در جریان است و این دو سال‌ها است که در تلاش‌اند تا یکدیگر را در عرصه رقابت شکست دهند اما در خلال چند ماه گذشته به نظر می‌رسد که توازن قدرت و کفه ترازو به نفع یکی از این دو ابرقدرت تغییر کرده است.

برایان وایت، تحلیل‌گر مؤسسه درکسل همیلتن، در این باره اظهار کرده است که اپل در میدان نبرد سامسونگ را در گوشه رینگ گیر انداخته است و سامسونگ هیچ گاه این چنین در موقعیت آسیب‌پذیر قرار نگرفته بود اما اگر نگاهی گذرا و اجمالی به حقایق و رویدادی اخیر بیندازیم خواهیم دید که این سخن برایان وایت منطقی از آب درنمی‌آید.

فاجعه گوشی هوشمند گلکسی نوت ۷ سامسونگ و از طرف دیگر دستگیری جی وای. لی، از مدیران ارشد سامسونگ، ضربه‌های مهیبی به اعتبار و آبروی این شرکت کره‌ای وارد آورده‌اند. هر چند بازار تقاضای صفحه نمایش و چیپ‌های حافظه حاکی از سودآوری خوب برای سامسونگ در چارک چهارم سال ۲۰۱۶ برای شرکت سامسونگ داشتند اما این گوشی‌ساز کره جنوبی مجبور شد تا آیین رونمایی از گوشی هوشمند در دست ساخت خود یعنی گلکسی اس ۸ را زمان دیگری موکول کند تا خاطر جمع شود که افتضاح گذشته تکرار نخواهد شد.

در همین ضمن، شرکت اپل با فروش ۷۸٫۳ میلیون گوشی موبایل هوشمند در همین مدت زمان توانست رکورد جدید از خود به جا بگذارد که این امر نشان دهنده سیر همچنان صعودی اپل را روایت می‌کند. شرکت اپل همچنین بر صدر فهرست ۵۰ شرکت مورد ستایش و تحسین نشسته است ولی در همین اوضاع شرکت سامسونگ نتواسته است از چنبره در آن گرفتار آمده حتی یک قدم رو به جلو بردارد.

برایان وایت اضافه می‌کند که گمانه‌زنی‌ها پیرامون گوشی هوشمند گلکسی اس ۸ در دست ساخت به جایی رسیده که اکنون کاربران محصولات سامسونگ می‌توانند انتظار داشته باشند که این شرکت با این دستگاه خود تجدید قوا و دوباره رو در روی اپل بایستد و قد علم کند.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Wall-Street-analyst-Apple-has-Samsung-on-the-ropes-like-never-before_id91365″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
milad.danesh

قرار نگرفته بودند یا نبودند ؟؟؟ تیتر یه خورده انگار مشکل داره شاید هم من اشتباه میکنم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار