حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ اپلیکیشن مخصوص افراد کوررنگ طراحی می‌کند

سامسونگ قصد دارد تا با همکاری شرکت مجارستانی کورولیت که در زمینه ساخت عینک تصحیح رنگ برای افراد کور رنگ فعالیت می‌کند اپلیکیشن جدیدی را طراحی و توسعه دهد که می‌تواند بیماری کورنگی را در افراد تشخیص دهد و پالت صفحه نمایش را به گونه‌ای تنظیم کند که فرد کوررنگ بتواند همه طیف‌های نوری را ببیند.

این اپلیکیشن که SeeColors نام دارد هم در گوشی‌های هوشمند و هم در تلویزیون‌های هوشمند مجهز به سیستم عامل تایزن قابل نصب و اجرا است. پس از نصب این اپلیکیشن، فرد مورد آزمون قرار می‌گیرد تا صحت کوررنگی او مورد تایید قرار گیرد و اگر کوررنگی او محرز شد، به او اطلاع داده می‌شود که تا چه میزان در تشخیص رنگ‌ها اشتباه می‌کند. بعد از آن اپلیکیشن  SeeColorsپالت رنگ دستگاه را متناسب با میزان کوررنگی فرد تنظیم می‌کند و به بیمار او این امکان را می‌دهد تا شمار زیادی از رنگ‌ها را که قبل قادر به تشخیص درست آنها نبود به سادگی و درستی تشخیص دهد.

سامسونگ ادعا می‌کند که بیش از ۳۰۰ میلیون فرد مبتلا به کوررنگی در سرتاسر جهان وجود دارند که بسیاری از آنها تنها قادر به دیدن دو هزار گونه رنگ هستند و این در حالی است که عده‌ای نیز هستند که فقط می‌توانند چند صد رنگ را تشخیص بدهند. به گفته محققان سامسونگ افراد دارای بینایی عادی می‌توانند میلیون‌ها رنگ را ببینند و آنها را شناسایی کنند.

اپلیکیشن  SeeColorsقرار است تا در ابتدا به شکل پیش فرض در تلویزیون‌های مدل ۲۰۱۶ SUHD نصب شوند و پس از آن برای دانلود و نصب بر روی گوشی‌های هوشمند در Google Play و Galaxy App Store عرضه شود.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/New-Samsung-app-helps-color-blind-people-see-the-full-spectrum-of-colors_id90217″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار