حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سال گذشته میلادی اندروید بیش از آی‌اواس مورد هک قرار گرفت

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | Android، iOS، اپل، اخبار، برندهای مطرح فناوری

سال گذشته میلادی در میان سیستم عامل‌های دسکتاپ و موبایل، سیستم عامل اندروید با بیش از ۵۲۳ مورد عیب و نقص بیشترین مورد هک را به خود اختصاص داد. این در حالی است که این رقم در سیستم عامل آی‌اواس به ۱۶۱ مورد رسیده است.

در سال ۲۰۱۵ این آمار و ارقام سیری معکوس داشت. یعنی که در آن سال سیستم عامل آی‌اواس بیشترین تعداد آسیب‌پذیری را با ۳۸۷ مورد از آن خود کرده بود و سیستم عامل اندروید فقط ۱۲۵ مورد هک داشت. در کل، سال ۲۰۱۵ سیستم عامل آی‌اواس در مقام دوم ایستاده ولی اندروید رتبه ۱۵ را در اختیار داشت.

vy

آسیب‌پذیری نوعی ایراد در سیستم عامل به شمار می‌آید که ضمن آن هکر می‌تواند دستگاهی (به فرض مثال موبایل) را در معرض دستبرد خود قرار دهد و دستکارهایی برخلاف میل صاحب دستگاه در آن صورت دهد. از جمله این دستکاری‌ها می‌توان به انتشار اطلاعاتی از قبیل شماره‌های تماس، پیام‌های متنی، تماس‌ها، کلمه‌های عبور و دسترسی به نرم‌افزارها اشاره کرد.

همچنین برپایه اعلام سایت CVE Details که تعداد آسیب‌های سیستم‌ عامل‌ها و سایت‌های اینترنتی را ثبت و ضبط می‌کند، سال گذشته میلادی دستگاه‌ها اندرویدی بیشتر از موبایل‌های آی‌اواس هک شده‌اند.

از سوی دیگر، اپل واچ با ۷۷ مورد آسیب‌پذیری در بین دیگر ساعت‌‌های هوشمند ردیف ۳۵ را به خود اختصاص داد.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/In-2016-Android-was-more-vulnerable-to-hackers-than-iOS-was_id89774″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار