حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رادار کوچک گوگل هر چیزی را شناسایی می‌کند

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، فناوری‌های نوین، گوگل

شرکت گوگل با اجرای طرحی با نام «سولی» (Soli) موفق به ساخت راداری کوچک شده است که عملا می‌تواند هر چیزی را از نظر جنس، محتوا و اندازه شناسایی کند. طرح گوگل موسوم به فن‌آوری رادار سولی بیش از هر چیزی با ساعت مچی هوشمند سازگاری دارد.

دانشمندان دانشگاه سن. اندروز توانسته‌اند با استفاده از کیت توسعه دهنده سولی دستگاهی به نام رادارکت (RadarCat) بسازند که قادر است تا بسیاری از انواع اشیایی را که در مجاورت قرار دارند شناسایی کند. با کمک و بهره‌گیری از ماشین یادگیری، این رادار نه تنها قادر به شناسایی مواد و مصالح مختلف از قبیل آهن است بلکه می‌تواند موارد خاص را هم ردگیری کند.

این دستگاه حتی می‌تواند مشخص کند که مورد یافته شده سیب است یا پرتقال. حتی می‌تواند بگوید که لیوان شناسایی شده خالی است یا پر از آب است. همچنین قادر است بخش‌های بدن را بشناسد.

چنین ابداعی در نوع خود بسیار چشم‌گیر و نوآورانه است. با استفاده از این رادار، تلفن همراه شما مجهز به قدرتی متفاوت خواهد شد چون به شما خواهد گفت که کجایید و در چه وضعیتی به سر می‌برید. همچنین اگر دستکش به دست کرده باشید نوع کاربری متغییری برای شما تعریف خواهد شد.

در رستوران به راحتی می‌توان فهمید کدام مشتری به چیزی نیاز دارد و در فروشگاه‌ها هم که چشم همیشه بیدار فروشنده است. این رادار مخصوصا کمک حال کسانی است که در مزارع کار می‌کنند چون تصویری تمام نما از همه مزرعه در اختیار او قرار می‌دهد.

تنها نقیصه رادارکت نبود فن‌آوری مترجم همزمان است که رفع این کاستی مدتی زمان می‌برد.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://www.engadget.com/2016/11/09/google-project-soli-used-to-identify-objects/”]engadget[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار