حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ذره‌ وین: چگونه یک فلش بوتیبل (Bootable) ویندوز ۱۰ بسازیم؟ قسمت اول

نوشته

8 سال قبل | 15 دیدگاه | ترنجی

سه٬ دو٬ یک……….. اکشن! امروز یک افتتاحیه کوچک داریم. افتتاحیه بخشی که متعلق به شماست و قصد دارد یک جنبش جدید در فضای وب راه بیاندازد. در این بخش ما تنها و تنها به خانواده‌ی ویندوز خواهیم پرداخت و سعی داریم تا به نیاز شما در رابطه با آموزش‌های صحیح٬ دقیق و با زبان ساده پاسخ دهیم. در این بخش شما فرصت دارید تا سوالات خود را در رابطه با خانواده ویندوز ۱۰ ٬ ویندورفون٬ ایکس باکس و تمامی محصولات مایکروسافت مطرح کنید و ما تلاش می‌کنیم تا به سوالات شما پاسخ دهیم. شما می‌‌‌‌‌‌توانید در این بخش نظرات و انتقادات خود را در رابطه با ویندوز بیان کنید و در واقع به بحث معقولانه با دوستان خود بپردازید. این بخش ذره وین نام دارد. در ادامه همراه ما باشید.

چرا تصمیم به افتتاح بخش ذره وین در ترنجی گرفتیم؟

بگذارید برای شما یک داستان تعریف کنم. داستان بر می‌گردد به دو سال پیش. وقتی که قصد داشتم تا یک تلفن هوشمند تهیه کنم. گزینه‌های مختلفی پیش‌روی من بود و من سردرگم شده بودم. نمیدانستم که چه چیزی صحیح است و کدام شرکت می‌تواند به نیاز‌های پاسخ دهد. سایت‌های مختلف ایرانی و خارجی را زیر و رو کردم و به نتایج جالبی رسیدم. سیستم‌عاملی وجود دارد که هسته‌ی اصلی آن همان هسته‌ی اصلی ویندوز است. ناخداگاه با شنیدن ویندوز آرامشی در ذهنم ایجاد شد و تصمیم گرفتم تا در رابطه با ویندوزفون به تحقیقات بپردازم. مراجع خوبی در فضای اینترنت در زمینه‌ی ویندوز وجود داشت اما مشکلی اساسی پیش روی من بود: من یک فرد مبتدی و آماتور بودم که  هیچ گونه تجربه‌ و پیش زمینه‌ای در رابطه با ویندوزفون نداشتم و به صورت کلی ارتباطی با گوشی‌های هوشمند برقرار نکرده بودم. متاسفانه مراجع فارسی و برخی از سایت‌های خارجی انگلیسی زبان به گونه‌ای صحبت می‌کنند که انگار هیچ گونه فرد آماتوری در دنیا وجود ندارد. انگار همه‌ی مردم جهان یک پا گیگ هستند و شما با شنیدن یک کلمه تا ته جمله پیش می‌روید. این موضوع برایم بسیار آزار دهنده بود.

تصمیم گرفتم تا از دوستانم کمک بگیرم. خوشبختانه دوستان من تجربه‌ی کار با گوشی‌های ویندوزی را داشتند و من توانستم اطلاعات خوبی در این رابطه به‌دست آورم و قادر شدم تا حرف دوستان متخصص را تا حدودی درک کنم. این مشکل برای من حل شده بود و هر روز بیشتر به یادگیری ترفند‌ها٬ راهکار‌ها و آموزش‌های مختلف ویندوز علاقه مند شدم. یاد گرفتم تا از آن چیزی که دارم نهایت لذت را ببرم و در آن غرق شوم. درک صحیح از فلسفه‌ی یک گوشی و ارتباط با سیستم عامل آن مهم‌ترین شرط لذت از یک اکوسیستم است. لذتی که بسیاری از آن بی‌بهره هستند و این‌جای تاسف دارد. ذره‌وین برای ایجاد حس لذت از تکنولوژی و سیستم عامل ویندوز ایجاد شده است و می‌خواهد همانند یک دوست شما را راهنمایی کند.

torvin

همه چیز از یک زنگ تفریح آغاز شد!

یک هفته پیش بود که دوباره راهی کلاس درس شدم. در مدرسه‌ای که هیچ چیز و هیچ‌کس را نمیشناسی گذران وقت زجر آور است. زنگ تفریح به صدا در آمد و مثل سال‌های قبل روی یک نیمکت نشستم. از سر تنهایی و بی کسی ناخداگاه به فکر فرو رفتم و به پروژه‌ای که دیشب ایده‌اش در ذهنم خطور کرده بود فکر می‌کردم: چه‌جوری میشه مردم را با تکنولوژی که در دسترس‌شان هست آشتی بدهیم؟ ناگهان کتابم را باز کردم و یک ذره بین جلوی چشم سبز شد! همین ذره بین شد فلسفه‌ی ایجاد ذره وین. ذره بین + ویندوز(وین)= ذره وین. خب دیگر داستان نویسی بس است. ذره وین قصد دارد به آموزش‌های ویندوز ۱۰ ٬ ویندوزفون و کل مجموعه‌ی مایکروسافت با زبانی ساده بپردازیم و به یاری شما نیز نیاز داریم. این بخش مال شماست و شما می‌توانید دوستان خود را از تجربیات و دانش خود بهره‌مند کنید. برای اطلاعات بیشتر با بنده تماس بگیرید تا با هم یک تجربه‌ی جدید در فضای وب فارسی خلق کنیم و در صورتی که تمایل داشتید می‌توانید مطالب آموزشی خود را برای بنده ارسال کنید تا با نام خودتان در سایت منتشر شود.

kamani.aref@outlook.com

بخش آموزش ذره وین هر هفته روز‌های پنجشنبه و راس ساعت ۹ شب منتشر می‌شود. شما از روز جمعه تا دوشنبه فرصت دارید تا مطالب خود را در یک فایل ورد به ایمیل بالا بفرستید. پیشاپیش از همکاری شما متشکریم.

اما اصل مطلب:

 شاید ریختن فایل ISO ویندوز ۱۰ بر روی یک DVD یک کار عصر حجری به حساب بیاید و کاربران دوست داشته باشند ویندوز خود را از روش تازه‌تری نصب کنند. البته نصب ویندوز از طریق فلش مموری نیز امر جدیدی به حساب نمی‌‌آید اما عمر آن از روش فلاپی و DVD کم‌تر است(فلاپی! بله درست شنیده اید. جالب است بدانید که به صورت ویندوز ۸٫۱ در تعداد محدودی با فلاپی نیز عرضه شد) و روش کم دردسر تری برای کاربران به‌حساب می‌آید. قبل از نصب ویندوز از روی فلش مموری به چند نکته مهم توحه کنید:

  • یک فلش مموری ۸ گیگابایت یا بیشتر را برای این کار انتخاب کنید (ممکن است این کار با فلش مموری ۴ گیگابایت به دلیل کمبود حجم امکان پذیر نباشد. البته ما برای اینکه روشش کار را نشان دهیم از یک فلش ۴ گیگابایت استفاده کردیم)
  • با استفاده از نرم‌افزاری همانند CPU-Z از قدرت سخت افزاری دستگاه خود مطلع شوید و از این موضوع که آیا سخت افزار شما جوابگوی ویندوز ۱۰ خواهد بود یا خیر (حداقل سخت افزار مورد نیاز برای اجرای ویندوز ۱۰ عبارت است از: پردازنده با سرعت یک گیگاهرتز و یا بیشتر٬ رم یک گیگابایت برای پردازش ۳۲ بیتی و رم دو گیگابایت برای پردازش ۶۴ بیتی و کارت گرافیکی که از دایرکس ۹ با درایور WDDM پشتیبانی کند) اطمینان خاطر یابید.
  • با جستجو در اینترنت از وجود درایور‌های سخت افزاری خود برای ویندوز ۱۰ اطمینان یابید (نادیده گرفتن این موضوع ممکن است در آینده برای شما مشکل ساز شود)
  • یک توصیه: بهتر است برای بوتیبل کردن فلش مموری خود از ویندوز ۷ یا ۸٫۱ استفاده نمایید. ممکن است در ویندوز ویستا و Xp این کار در روش اول امکان پذیر نباشد.
  • با جستجوی مدل مادر بورد خود در اینترنت از امکان نصب ویندوز از طریق فلش مموری اطلاع یابید (تمامی مادر بورد های جدید از این امکان بهره می‌برند بجز تعداد بسیار کمی از مادربورد ها)

windows-8-flash-usb-memory

خب٬ حالا می‌رویم سر اصل مطلب. جایی که قرار است ما یک فلش بوتیبل بسازیم. این روش برای نصب تمامی نسخه‌های ویندوز انجام می‌شود و تنها مقصود ما ویندوز ۱۰ نیست(با این روش می‌توان تمامی نسخه‌های ویندوز را نصب نمود). برای بوتیبل کردن فلش مموری دو راه وجود دارد:

راه حل اول: استفاده از روش آسان با استفاده از نرم افزار rufus

ره حل دوم: با استفاده از روش قدیمی cmd

در این قسمت راه حل اول را خواهیم گفت

روش اول روش نسبتا آسان و بدون دردسری است. قبل از انجام این روش حتما فلش خود را فرمت نمایید. در این روش شما با استفاده از چند مرحله‌ می‌توانید فلش خود را بوتیبل کنید. در ابتدا نرم افزار rufus را از این لینک دریافت کنید

دانلود نسخه‌ی قابل نصب Rufus برای ویندوز

دانلود نسخه‌ ی پروتابل Rufus برای ویندوز

بعد از دانلود نرم‌افزار مراحل زیر را انجام دهید:

۱- نرم‌افزار rufus را نصب کنید و آن را باز کنید. در هنگام باز شدن برنامه در صورت باز شدن پیغام آپدیت خودکار بر روی گزینه‌ی No کلیک کنید.

IMG_2015-07-29 12:17:54

۲- هنگامی که نرم‌افزار باز شد فلش مموری خود را متصل کنید (قبل از باز کردن نرم‌افزار این‌کار را انجام ندهید)

IMG_2015-07-29 12:18:00

۳- تنظیمات داخل نرم‌افزار را همانند تصویر زیر تنظیم نمایید.

 IMG_2015-07-29 12:18:04

۴- بر روی آیکون سی‌دی که در تصویر بالا دور آن خطی قرمز کشیده شده است کلیک کنید و فایل ISO ویندوز ۱۰ را بیابید.

۵- در انتها بر روی گزینه‌ی start کلیک کنید.(که با دایره‌ای آبی مشخص شده است)

تمام شد. به همین سادگی به همین خوشمزگی! حالا میتوانید با خاموش کردن کامپیوتر خود و اتصال فلش مموری٬ با آمدن پیغام بوت ویندوز٬ ویندوز ۱۰ را نصب نمایید.

اگز این روش را نمی‌پسندید٬ منتظر آموزش بعدی ذره وین در رابطه با روش دوم و البته سخت‌تر و تخصصی‌تر باشید. در صورتی که سوالی در رابطه با ویندوز ذهن شما را مشغول کرده است مطرح نمایید ٬ بخش ویندوز تحریریه ترنجی جوابگوی شما خواهد بود.

[su_button url=”http://microsoft-news.com/how-to-create-a-bootable-usb-drive-for-windows-10/” background=”#06a570″]Microsoft-News[/su_button

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Exynos

حالب بود ممنون
موفق باشید

riofarina

این عالیه. ایول، فقط میشه گفت متمایز بودن و به حد نهایت رسوندین. از وینفون بیشتر و بیشتر و بیشتر بگین تا شاید تصمیم بگیرم از دست این آندروید خلاص بشم.
ممنون عارف جان

monarch

سلام
این نرم افزاری که معرفی کردین خوبه اما به نظرم نرم افزار خود ماکروسافت که از ویندوز ۷ داد بیرون بهتر باشه تنها با ۳ کلیک
اسم نرم افزار Windows 7 USB/DVD DOWNLOAD TOOL پیشنهاد میدم این نرم افزار رو حتما امتحان کنید
به اسمش هم توجه نکنید من با همین نرم افزار ویندوز های xp و ۷ و ۸ و ۱۰ رو نصب کردم کامل جواب داده

no bias

آقا عایا استفاده از daemon tools pro حرام است؟ با تشکر.

sinamirzaii

ببخشید من فرمت فلش رو گذاشتم رو nfc بعد نصب ویندوز رو انجام میدادم بعد که میرسید به ۹۳ درصد یک دفعه میگه که فایل نصبی ویندوز ۱۰ فاقد فایل های لازم برای تصب میباشد و نصب کنسل میشه حالا مشکل از فایل iso هست یا فرمت فلش؟

علی شاکری

سلام. لطفا ویدیوی این آموزش رو هم قرار بدین. با تشکر

mojtaba habibi

چطوری چهار پارت ویندوز۱۰ اینترپرایز رابوتیبل کنیم؟
ایا فقط یکی از پارت هارو باید بوتیبیل کنیم؟یا همه رو؟

merajj

سلام روز بخیر ممنون از سایت خوبتون من به یه مشکل برخوردم میخوام ویندوز ۱۰ بریزم از طریق فلش اندا دان کردم ویندوز رو از سایت خودتون بعد با برنامه ریفیوز فلش رو بوتیل بش کردم بعد ویندوز رو ریختم توش. **** برد من گیگا ep43_s3l هس وقتی میرم به قسمت first boot divic که بذارم بره قسمتی که از روی فلش بوت شه که البته چندتا گزینه داشت که به تریتیب اینا بودش usb fdd usb hdd usb zip usb cdrom من رو تک تک اینا تست کردم ولی وقتی سیو کردم و سیستم بالا اومد دیگه پیغام peress any botton و رفت دوباره تو ویندوز و از طریق فلش بوت نشد حالا من باید چکار کنم در ضمن قسمت بایوس کیبور و موس هم انیبل هست ممنونتون میشم راهنماییم کنید گیر افتادم شدید فکر کنم کامل توضیح داده باشم منتظر جوابتونم لطفا به دادم برسید ممنوووووووووووووووووووووو ون

Matin Roozbahani

عالی بود من به این روش نیاز داشتم واقعا دستتون درد نکنه

amir 957

سلام
خیلی ممنون بابت آموزش
می خواستم بپرسم وقتی که فلش و بوتیبل کردم تو منوی بوت ویندوز کدوم گزینه رو باید انتخاب کنم؟

Godfjoe1

سلام
من ی سیستم با ویندوز ۱۰ اورجینال که روش نصب بود دارم(ایسوس ux501 vw) این سیستم دی وی دی نداره و یک الترا بوک هست سیدی ویندوز یا درایور هم نداره و همه چی روشه فقط انگار ویندوز رو جالب اجرا نمیکنه مث اینکه درایوراش نصب نیست من الان بخوام ویندوزو رد استون کنم که شاید مشکلش حل بشه باید چیکار کنم ؟ ویندوز اورجینالش نمیپره ؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com