حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

MnemosBOX: ذخیره‌سازی NAS با حجم ۱۶TB توسط ۲۰۰ دیسک‌ نوری Blu-Ray

نوشته

8 سال قبل | بدون دیدگاه | ترنجی

ذخیره‌سازی متصل به شبکه (NAS) دستگاهی است که به‌صورت اشتراکی در شبکه مورداستفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه، با استفاده از NFS (سیستم فایلی شبکه‌ای مختص محیط‌های یونیکسی)، CIFS (سیستم فایلی شبکه‌ای مختص محیط‌های ویندوزی)،FTP،HTTP و سایر پروتکل‌ها با اجزای شبکه ارتباط برقرار می‌کند. راه رفتن در هیاهوی حافظه‌های سرور و نحوه ذخیره‌سازی بسیار هیچان انگیز خواهد بود. MnemosBOX یک حافظه رک مانند است که می‌تواند بر روی ۱۶ ترابایت حافظه توسط دیسک‌های نوری Blu-Ray هم بخواند و هم بنویسد. در ادامه همراه باشید.

این سیستم ذخیره‌سازی اعمال‌شده توسط MnemosBOX را به‌اصطلاح سیستم‌های سردخانه‌ای بیان می‌کنند زیرا قیمت در نظر گرفته‌شده را اگر بر هر گیگابایت آن تقسیم کنید، شاهد قیمت پایین‌تری به ازای هر گیگابایت در سیستم‌های دیگر هستید چراکه سود اصلی در این نوع حافظه مربوط به ارگان و یا شرکت‌هایی می‌باشید که داشتن یک آرشیو قوی از اهمیت زیادی برخوردار است. ذخیره‌سازی به‌صورت دیسک‌های نوری Blu-Ray هم یک سری معایب در بردارد و هم می‌تواند نقاط ضعفی را نیز همراه داشته باشد. از محاسنان می‌توان به نگه‌داری راحت‌تر و عدم حساسیت به نیروی مغناطیسی مجاور اشاره داشت.

به دلیل این‌که سرعت ارائه شده توسط MnemosBOX قابل‌رقابت با سیستم‌های SSD نیست به همین دلیل ممکن شما نیاز به یک حافظه HDD/SSD محور به‌عنوان کش فایل جهت بالا بردن سرعت لود داشته باشید. همان‌طوری که در ابتدا اشاره کردیم، سیستم مذکور از CIFS / NFS برای شناسایی در شبکه استفاده می‌کند.

در تصویر نیز پیداست، MnemosBOX ظاهر جالبی ندارد اما برای یک فرد حرفه‌ای آیا ظاهر آن مهم است؟ مسلماً در درجه دوم قرار خواهد داشت. در شرکت شما از چه نوع ذخیره‌سازی اطلاعاتی استفاده می‌شود؟

[su_button url=”http://www.ubergizmo.com/2015/11/mnemosbox/” background=”#01965a” icon_color=”169e83″]ubergizmo[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....