حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

درگیری مخفیانه گوگل و اچ تی سی بر سر ساخت گوشی پیکسل ایکس ال

نوشته

7 سال قبل | 8 دیدگاه | اچ‌تی‌سی، اخبار، گوگل

گوشی‌های موبایل گوگل پیکسل (Google Pixel) و پیکسل ایکس ال (Pixel XL) هر دو ساخته گوگل هستند یا دست کم این غول جستجو سعی دارد تا موضوع را این گونه جا بیندازد و القا کند.  اگرچه شرکت اچ تی سی تولید کننده طرح اصلی آنها است؛ گوگل خودش را به در و دیوار می‌زند که ثابت کند این کار به دست خودش انجام شده است. اما به رغم همه رمز و رازی که پیرامون این موضوع هست، همچنان مشخص نیست که شرکت اچ تی سی از چه نظر در ساخت این گوشی‌ها دست داشته است.

تازه‌ترین گواه و مدرک به دست آمده نشان از این دارد که اچ تی سی و گوگل بیش از آن چه که ما باور داشتیم در طراحی و ساخت گوشی‌ همکاری تنگاتنگ داشته‌اند. نکته جالب‌تر این که از قرار یک تولید کننده گوشی تایوانی نقش اصلی را در طراحی نرم‌افزار بر عهده داشته است و این مساله‌ای است که معمولا گوگل سعی دارد تا آن را به نام خودش تمام کند.

htc-cerberus-code-1200x274

مدرک موجود در بخش مهندسی اچ تی سی حاکی از آن است که عبارت htc_cerberus از فهرست همه کدها حذف شده است. به علاوه، جان سویر، محقق در زمینه امنیت اندروید، با نگاهی به زنجیره بوت (bootchain) متوجه وجود تعداد زیادی کد اچ تی سی در بین آنها شده است.

سوال این است که هدف از این همه دستکاری نیست؟ از جنبه بازاریابی، باور بر این است که در اختیار داشتن یک گوشی که واقعا ساخت گوگل باشد به هر شرکتی که به فکر رسیدن به قله موفقیت است کمک می‌کند تا با رقبایی مانند اپل و مایکروسافت که سیستم عامل و دستگاه‌های خاص خود را دارند سر شاخ شود. برنامه نکسوس (Nexus) خوب از آب درآمد اما در دست گرفتن زمام اختیار تولید کننده دیگری که در نوع خودش برند است به نظر نمی‌رسد رسمیتی به کارها ببخشد.

نکته این جا است که انتظار می‌رود تا گوشی‌های پیکسل (درست مانند کروم بوک و پیکسل سی) عمدتا به دست گوگل طراحی، ساخته و برنامه‌گذاری شده باشند. برعکس، شاهد این هستیم که ای بسا میان گوگل و دیگر شرکت‌ها مرزبندی نشده باشد. پاره‌ای بر این عقیده‌اند که گوشی‌های جدید ممکن است همان دستگاه‌های نکسوس باشند منتها بدون برند شرکت سازنده که با هدف ارایه به بازار و در تضاد با دگرگونی‌های تجاری واقعی ساخته می‌شوند.

با این همه، چنین راهکاری آیا موفق از آب درمی‌آید؟ آیا گوگل می‌تواند (البته با کمک اچ تی سی) گوشی‌های خود را به جایگاه آیفون برساند؟ این موضوعی است که چاره‌ای نیست جز این که منتظر بمانیم و شاهد نتیجه‌اش باشیم. شما در این باره چه فکر می‌کنید؟

[button type=”default” color=”” target=”http://www.androidauthority.com/google-hidden-htc-involvement-google-pixel-xl-code-723953/” link=””]androidauthority[/button]

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
houseingalexy

پس با این حساب گوگل شکر اضافی خورده اسم اچ تی سی رو از این گوشی حذف کرده . ویدیوی تعمیر پذیریش هم که اومد مشخص شد پنل نمایشگرش مال سامسونگ بوده و باتریش هم مال اچ تی سی بوده . . یعنی غیر نرم افزار هیچیش مال خود گوگل نیست !!!

احتمالا این وسط گوگل پول قلمبه ای داده به اچ تی سی که اچ تی سی حاضر شده به این کار !!

houseingalexy

آره داداش حواسم نبود . اون شرکت تایوانی هم اسمشو نبرده ولی به احتمال بسیار زیاد خود اچ تی سی باشه . یعنی هیچیش مال گوگل نیست . غیر همون اندرویدش

Mohamad

همه اینا به کنار فقط نمیتونم بفهمم چرا گوگل با این قیمت بالایی که روی گوشیاش گذاشته فقط ۲ سال پشتیبانی داره خوب اگه اینطور باشه که گوشی های باقی شرکت ها مثل سامسونگ ال جی شیائومی و کلا همه شرکت های تولید کننده گوشی های اندروید بی چون وچرا ۲ سال رو که راحت پشتیبانی میکنن پس این وسط فرق گوگل با باقیه شرکت ها چیه؟بازم دم اپل گرم که راحت چند سال پشتیبانی داره برا گوشیاش

mehrdad_ma

اگر این گوشی بد میشد گوگل میگفت کار فلان سازنده هست .
حالا کل تست هاش خوب شده و تمام طراحی HTC تو گوشی مشخصه از باتری تا لوگوی پشت پنل و تراشیدن لبه ها مثل a9 گرفته تا بسته بندی که کپی محصولات HTC هست .
گوگل میخواد چقدر از یه نرم افزار متن باز بخوره اونم با پشتیبانی فقط ۲ ساله
گوگل خودش چوبشو میخوره . هواوی که قبول نکرد اسم برندش رو گوشی نباشه حداقل گوگل میگفت HTC فقط سازنده هست اینطوری نمیشد .
اولا گوگل خط تولید سخت افزار نداره همون تبلت و عینکشو دیگران ساختن که پز برند پیکسل رو میزنه

Mordred-Ox

این قضیه زمانی مهمه که بخوان به طریقی پول اچ تی سی رو بالا بکشن
در غیر این صورت فعلا برای اچ تی سی کسی نفهمه بهتره که گوشیا با همون برند گوگل فروش برن چون انگار فعلا ملت خیلی با برند اچ تی سی خوب نیستن بعدش که فروشش زیاد شد بگن اچ تی سی بوده که ملت کف کنن اعتماد به اچ تی سی برگرده
در مجموع همین طوری دارم حرف میزنم هنوز فکرم درگیر فصل چیدن میوه های سامسونگ در زندگیه.
اونی که میدونید منظورم با کیه،دلم برات تنگ شده بود.یادته میگفتی منتظری سامسونگ با اقتدار برگرده؟
خودش که برنگشت محصولاتش گندیده بود.
خداییش خیلی دلم میخواست خودمو خالی کنم از بس این ادم چرت میگفت

mehrdad_ma

فردا دادگاهی تشکیل میدن و میگن HTC قوانین را رعایت نکرده .
و HTC هم علاوه بر تولید باید جریمه ای هم بده .
بوت هر گوشی توسط کمپانی ساخته میشه ولی خب انگار HTC یه مرحله فراتر از نکسوس های قدیمی رفته و نرم افزار هم تغییر داده از بوت گوشی تا لانچر .
گوگل هیچ نرم افزار اختصاصی نداشت انگار اندروید خامش هم هم کمی دستکاری شده وگرنه لانچر پیکسل باید با تبلت پیکسل c معرفی میشد .
شک بر انگیز بود که گوگل چرا یکباره آیکونها را یکدست کرده
ولی این فقط نوید پیشرفت نرم افزار و سخت افزار HTC رو میدهد و جلب اعتماد دوباره کاربران
شایدم واقعا HTC رو بخره شرایطی مثل زمان معرفی موتو G

منتظر اخبار ترنجی هستیم .

mehrdad_ma

اینها قراردادی دارن که چقدر هزینه سخت افزاره چقدر گوگل ببره چقدر هم به HTC برسه . خب تا سال آینده که گوگل نمیتونه کاری کنه و هیچ شرکتی ( جز چینی ها ) فوری خط تولید نمیزنن که گوشی به جای HTC بسازن .
اینجوری واقعا حساب کنیم امسال HTC بهتر از بقیه شده بخصوص با این دست باز تو ساخت این دو گوشی .
کلی بگیم اگه سامسونگ سه محصول داشت یکیش ناموفق شد سه محصول امسال HTC بدون مشکل هستند.
با این شرایطی که شرکتها خودشان لوگوی تجاری دارند کسی شرایط گوگل رو قبول نداره .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار