حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طبق نتایج یک نظرسنجی ۹۲ درصد مردم ویندوز ۱۰ را دوست دارند

نوشته

8 سال قبل | 12 دیدگاه | ترنجی

هفتم مرداد شاهد عرضه‌ی آخرین ساخته‌ی مایکروسافت بودیم و آخرین ویندوز ساخته شده توسط مایکروسافت که ویندوز ۱۰ نامیده می‌شود بازخورد‌های نسبتا مثبتی را از خود در بین مردم برجای گذاشت و کمتر کسی را می‌توان یافت که دوست نداشته باشد آن‌را امتحان کند. براساس تحقیقاتی که BrandWatch انجام داده است٬ ۹۲ درصد ویندوز ۱۰ را دوست دارند و در عوض ۸ درصد از مردم روی خوشی به آن نشان نداده‌اند و از این ویندوز متنفر هستند.

با ترنجی همراه باشید…

همان‌طور که می‌دانید تقریبا سه هفته از عرضه‌ی ویندوز ۱۰ می‌گذرد و ترنجی تلاش کرده است تا تمامی اخبار مربوط به ویندوز ۱۰ را به صورت کامل برای شما پوشش دهد. ویندوز ۱۰ را می‌توان یکی از ساخته‌های دستان توانمد رموند دانست که بسیاری از مردم دوستش دارند.

windows-103

هم‌اکنون شاهد هستیم که براساس یک تحلیل نسبتا دقیق انجام شده توسط BrandWatch از بین ۷۰۰۰ نفر در بین انجمن‌ها و رسانه‌های اینترنتی٬ ۹۲ درصد مردم ویندوز ۱۰ را می‌پسندند و دوست دارند از آن به عنوان سیستم‌عامل خانگی خود استفاده کنند. اما در عوض تعدادی از این افراد (در حدود ۹ درصد که اگر به تعداد حساب کنیم چیزی در حدود ۵۶۰ نفر از ۷۰۰۰ نفر) ویندوز ۱۰ را دوست ندارند.

یکی از نکات جالب و تفکر برانگیز در این آمار روبه‌رشد احساس تنفر نسبت به ویندوز ۱۰ است. طبق ادعای این موسسه‌ی آماری٬ بسیاری از مردم در ابتدا حس خوبی نسبت به ویندوز ۱۰ دارند اما بعد از مدتی نسبت به آن مردد می‌شوند و دیگر آن‌را دوست ندارند. در حدود ۵۰۰ نفر در این جامعه‌ی آماری عشق خود را نسبت به ویندوز ۱۰ ابراز می‌کنند و ۱۰۰ نفر از کاربران به صراحت می‌گویند که آن را دوست ندارند.

windows 10 (2)

اما یکی از آنالیز‌هایی که این موسسه‌ی آماری انجام داده است مربوط به درصد رضایت و علاقه‌ی مصرف‌کنندگان ویندوز ۱۰ نسبت به اجزای مختلف آن است. همان‌طور که احتمالا حدس می‌زدید کورتانا با ۸۲ درصد آرا در صدر جای گرفته است و بعد از آن مرورگر جدید مایکروسافت (مایکروسافت اج) در جایگاه دوم ایستاده است. در نمودار پایین درصد رضایت مردم را نسبت به قسمت‌های مختلف ویندوز ۱۰ مشاهده می‌کنید.

windows 10 (1)

اما یکی از نکات بحث برانگیز این نظرسنجی درصد رضایت کاربران از Office suite است. در حدود ۶۰ درصد کاربران از این قسمت ناراضی هستند. در حدود ۴۵ درصد از کاربران نیز از Taskbar جدید ویندوز ۱۰ را دوست ندارند.

توجه داشته باشید که این آمار ممکن است در تمامی افراد و تمامی نقاط جهان صدق نکند و نظرات با یکدیگر متفاوت باشند. به طور حتم ۷۰۰۰ نفر برای یک جامعه‌ی آماری دقیق هیچگاه قابل استناد نیست اما می‌توان به عنوان یک نظر جمعی از سوی مردم آن را به رسمیت شناخت و دیدگاه اذعان عمومی در رابطه با آخرین ویندوز عرضه شده توسط مایکروسافت را مشاهده کرد.

نظر شما در این رابطه چیست؟

[su_button url=”http://www.winbeta.org/news/there-are-more-people-who-love-windows-10-than-hate-it-surprise”]WinBeta[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ari khan

من که حس خنثی نسبت بهش دارم :yes:

احمد

من دوسش دارم تنها مشکلش مچ نبودن کامل برنامه ها با این ویندوزه

خب پس من جزو اون ۸ درصدم که از ویندوز متنفرن :rose: :mail:

md4956

دلیل تنفرتون رو هم میشه بگین ؟ منم کاربر مک هستم، که به ویندوز ترجیح میدم .. دلیلشم عملکرد خیلی بهترش برای نیاز و استفاده ی من هست.

محمد امین قاضی مرادی

من کاربر گنو/لینوکس هستم.
از ویندوز و حتی مک متنفرم چون این دو کمپانی انحصارطلب هستن و فقط پول براشون ارزش داره نه مشتری(البته مشتری منهای ایرانی ها)

-پشت ویندوز و مک معلوم نیست چی داره میگذره ولی در گنو/لینوکس همه چیز شفافه.
-از ویندوز و مک متنفرم چون برای من مثله یه قفس میمونه تا سیستم عامل.
-از ویندوز و مک متنفرم چون نرم افزاراش پولی و انحصاریه. اما در گنو/لینوکس رایگان و آزاده.

http://salam-donya.com/wp-content/uploads/2015/08/Final_Poster_Close-Layer_Edition.jpg

md4956

نظرتون کاملا متینه، از دید شما کاملا حق میدم بهتون 🙂
یه سوال دیگه .. استفاده های حرفه ایتون از دسکتاپ چیه ؟ (پی سی، لپتاپ)

md4956
ممنون :rose:
من ویدیو و عکس زیاد ادیت میکنم.
برنامه نویسی میکنم.
از افیس زیاد استفاده میکنم.
کارای معمولی روزانه مثله وب گردی و موزیک و ویدیو غیره که هر کاربری انجام میده.

md4956

استفاده ی منم دقیقا همینه .. ادیت فیلم و عکس، و کد نویسی 🙂
از نظر نرم افزار، گنو/لینوکس کاملا نیازتون رو براورده میکنه (کد نویسی و ادیت فیلم و عکس) ؟ چون تقریبا هیچی در مورد گنو نمیدونم، اینو پرسیدم

محمد امین قاضی مرادی

بله دوست عزیز
اگر نیازهامو برطرف نمیکرد قطعا سمتش نمیرفتم..
البته بیشتر کسی که میاد سمت گنو/لینوکس یه کاربر عادی کامپیوتر نیست…
خیلی باید به کامپیوتر علاقه مند باشی تا یاد بگیری
:good:

md4956

پس حتما برنامه ای برای یادگیری گنو/لینوکس برای خودم میریزم .. علاقه هم خداروشکر موجوده .. مرسی از پاسخ هاتون 🙂

@md4956
خواهش میکنم انجام ظیفه بود :rose:

hamed8080

به نظرم کاملاً فعلا ویندوز ۱۰ افتضاحه . اگر سرعت و لگ ها برطرف بشه آره خوبه ولی اگه نشه عمراً دیگه سمتش نمیرم . خلاصه فعلاً مفت گرونه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com