حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دبیر نمایشگاه سالانه هنر دیجیتال تهران: به دستاوردی بیش از نمایش هنر دیجیتال فکر می‌کنیم

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | ترنجی

پنجمین نمایشگاه هنر دیجیتال تهران  (Tadaex)، با آثار بیش از۳۰ هنرمند ایرانی و  بین‌المللی از کشورهایی مانند هلند، اتریش، آلمان، کانادا و روسیه در حال برگزاری است. در این نمایشگاه که به مدت ۷ روز از دهم تا هفدهم مهرماه برپا خواهد بود، علاوه بر نمایش آثار، هفت اجرای صوتی و تصویری، چند سخنرانی و چهار کارگاه برای علاقه‌مندان هنر دیجیتال در گالری محسن اجرا می‌شود.

احسان رسول‌اف، دبیر نمایشگاه سالانه هنر دیجیتال تهران، با اشاره به هدف این نمایشگاه که ایجاد فضایی تخصصی و مستقل برای علاقه‌مندان و جستجوگران هنر دیجیتال است، آن را اتفاقی فراتر از نمایش صرف هنر دیجیتال دانست و گفت: چشم‌انداز نمایشگاه سالانه هنر دیجیتال تهران، فراتر از نمایش آثار هنر دیجیتال، ایجاد بستری منعطف و مدرن برای تبادل اندیشه، فرهنگ در قالب چیدمان‌ها، اجراها و کارگاه‌های دیجیتال در میان هنرمندان، هنردوستان و مردم است.

وی افزود: برخورداری از فرصت تعامل و تبادل دانش با هنرمندان، استادان و نمایندگان فستیوال‌های بین‌المللی در این حوزه از اهداف نمایشگاه هنر دیجیتال است.

علی پناهی، مدیر فنی نمایشگاه سالانه هنر دیجیتال (تادائکس)، نیز در خصوص تم و قالب این دوره گفت: پنجمین نمایشگاه هنر دیجیتال تهران با محوریت «زبان شهر» برگزار می‌شود و آثار متفاوتی در رابطه با امر شهری ارائه شده که موضوعاتی همچون زبان و شهر، رابطه افراد با شهر، صداها و محیط‌های شهری را دربر می‌گیرند.

1

پناهی افزود: سی هنرمند از ایران و کشورهای دیگر در تهران گردآمده‌اند تا آثار خود در حوزه هنر دیجیتال را به نمایش بگذارند؛ آثاری که با استفاده از جدیدترین نرم‌افزارها طراحی و با به‌کارگیری تکنیک‌ها و ابزار نوین موجود در حوزه هنرهای بین‌رشته‌ای و رسانه‌ای جدید، در قالب چیدمان‌های محیطی، تعاملی و ویدیو ارائه می‌شوند.

پناهی، با اشاره به اینکه اجراهای این دوره، تغییرات کیفی و فنی زیادی داشته‌اند تصریح کرد: اصلی‌ترین ویژگی آثار این دوره تعاملی بودن آنها و لزوم برقراری ارتباط مخاطب با آثار برای تکامل و ارائه فرم نهایی مورد نظر است.

گفتنی است در این دوره از تادائکس، کارگاه‌هایی نیز در کنار نمایش  شانزده اثر در حال برگزاری است که اساتید شناخته‌شده‌ای از ایران، آلمان و اتریش به تدریس نرم‌افزارهای تخصصی و کاربرد آن در هنر دیجیتال می‌پردازند.

پایان خبر/

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Chalton

🚶‍♂️

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....