حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خوشبوکننده هوشمند هوا با رایحه «باغ‌های اصفهان» ارمغان جدید اینترنت اشیا!

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، فناوری‌های نوین

حالا دیگر به لطف اینترنت اشیا این توانایی را داریم که کنترل روشنایی و میزان دمای خانه خود را  تنها با لمس یک دکمه در اختیار بگیریم اما با بوی گاه ناخوشایند خانه چه کار کنیم؟

برای این منظور نوعی خوشبو کننده ساخته شده است به نام “مودو” (Moodo) که دستگاهی است مجهز به حسگر تشخیص بو که رایحه خانه را عوض می‌کند.

مودو اساسا نوعی دستگاه انتشار دهنده هوا است که می‌توان در آن واحد چهار عدد کپسول مخصوص در آن جاسازی کرد و هر کدام از این کپسول‌ها مملو از کریستال‌ها با بوهای متفاوت است. از جمله رایحه‌ها و بوهایی که این کپسول‌ها منتشر می‌کنند می‌توان به بوی ادویه‌جات، بوی اکالیپتوس و چوب صندل اشاره کرد.

همچنین کاربر می‌تواند با استفاده از گونه‌ای نرم‌افزار موبایلی ترکیبی از بوهای متنوع را در فضای خانه منتشر کند. جالب این که در بین کپسول‌های خوشبو کننده دستگاه مودو کپسولی با نام رایحه و بوی “باغ‌های اصفهان” نیز وجود دارد.

درست مشابه دیگر دستگاه‌های هوشمند خانگی مانند “هیو” ساخت شرکت فیلیپس، مودو در مدل‌ها و نوع کاربری گوناگونی ساخته شده است ولی اگر کاربر از مدل انتخابی رضایت نداشت می‌تواند آن را با نمونه‌های دیگر تعویض کند.

افزون بر این، کاربر می‌تواند برای این دستگاه فهرستی از بوهای متنوع تعریف کند که بسته به روز و یا شب بودن زمان بوی مورد نظر کاربر را منتشر کند و حتی بوی مخصوص مهمانی‌ها را از خود بیرون دهد.

مانند هر دست‌افزار (گجت) دیگری مودو نیز به شکل پیش فروش عرضه می‌شود و در هنگام ثبت نام برای خرید کاربر باید مبلغ ۱۳۹ دلار پرداخت کند تا به او یک جعبه حاوی این دستگاه به همراه چهار کپسول تحویل دهند. همچنین می‌تواند دو دستگاه با ۴۸ کپسول به قیمت ۵۱۸ دلار خریداری کرد. قیمت این محصول به شکل آزاد چیزی نزدیک به ۱۰۰۰ دلار است.

حال با توجه به این قیمت‌ها، به نظر شما همان عود و اسپند مادربزرگ‌های خودمان بهتر نیست!؟

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://www.engadget.com/2017/01/17/smart-air-freshener-lets-you-select-scents-with-a-phone/”]engadget[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار