حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خط تولید مادربردهای سری Z170 ایسوس به بیرون درز کرد؛ “OC Socket” اصلاح شده در راه است!

نوشته

8 سال قبل | 4 دیدگاه | ترنجی

ایسوس همواره در زمینه سخت‌افزار پیشتاز بوده است و اگر به یاد داشته باشید با معرفی هر سوکت جدید توسط اینتل و amd این کمپانی روشی متفاوت را در پیش می‌گرفت و بدون توجه به طرح مرجع، مدل اصلاح شده خود را توسعه می‌داد؛ مادربردهایی که با سوکت اصلاح شده معرفی می‌شدند اغلب لوگوی OC SOCKET بر اندام خود داشتند و ایسوس این بار نیز پیش‌دستی کرده و در حال توسعه سوکت مخصوص به خود برای پردازنده‌های سری SkyLake می‌باشد.

با ترنجی در ادامه همراه باشید.

 همانطور که می‌دانید هر سوکت پردازنده برای خود منحصر به فرد است و از تعداد مشخصی پین بهره می‌برد؛ به عنوان مثال سوکت ۱۱۵۱ اینتل برای سری SkyLake-S دارای ۱۱۵۱ پین می‌باشد اما ایسوس بدون توجه به این مسئله تعدادی پین به هر سوکت می‌افزاید و نام آن را “OC Socket” می‌گذارد!

کمپانی‌های دیگر بر خلاف ایسوس با توجه به طرح مرجع اینتل، همان تعداد پین را در مادربرد خود به کار می‌برند اما ایسوس بر خلاف آن‌ها عمل می‌کند و سوکت مخصوص به خود را در مادربرد قرار می‌دهد؛ مزیت این کار افزایش ثبات پردازنده در هنگام اورکلاک و کاهش هدر رفت انرژی می‌باشد.

lga1151-socket-1024x666-635x413حال لیست مادربردهای ایسوس که از این نوع سوکت استفاده می‌کنند لو رفته است:

  • ASUS (Z170) Maximus VIII Ranger
  • ASUS (Z170) Maximus VIII Hero
  • ASUS (Z170) Maximus VIII Gene
  • ASUS (Z170) Maximus VIII Extreme
  • ASUS Z170 Deluxe
  • ASUS Z170-K
  • ASUS Z170-A
  • ASUS Z170 Pro Gaming

علاوه بر این اینتل نیز در حال توسعه نسل جدید کنترلر تاندربولت با اسم رمز AR یا “Alpine Ridge” است که دارای دو برابر پهنای باند بیشتر (۴۰ گیگابایت بر ثانیه در مقابل ۲۰ گیگابایت بر ثانیه) و انرژی مصرفی برابر با نصف می‌باشد؛ این کنترلر جدید از درگاه‌های HDMI 2.0، USB 3.0 و Display Port 1.2 پشتیبانی می‌کند و به احتمال فراوان در مادربردهای سری Z170 ایسوس و دیگر کمپانی‌ها به کار گرفته می‌شود.

اینتل در تاریخ ۵ آگوست (۱۴ مرداد) از پلتفرم Z170 و پردازنده‌های سری SkyLake رونمایی می‌کند و اولین مادربردهای مجهز به این چیپست در تاریخ ۳۰ آگوست (۸ شهریور) به طور رسمی معرفی می‌شوند؛ به طور حتم “OC Socket” می‌تواند برگ برنده ایسوس در مقابل کمپانی‌های رقیب باشد.

دیدگاه شما چیست؟ AR و “OC Socket” را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

بخش نظرات با شما!

[button url=”http://wccftech.com/intel-lga-1151-official-specifications-asus-deluxe-socket-z170/” postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]WccFtech[/button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Samsung--Electronics

آقا سلام :bye:
این کارش چه فایده ای داره وقتی پردازنده ۱۱۵۱ پین داره ، اگه MOBO دارای ۲۰۰۰پین هم باشه کمکی که نمی کنه چون پرازنده تعداد پین هاش که بیشتر نمی شه
من هنوز تو حکمت این کارش موندم
اگه می شه توضیح بدید :wacko: :wacko:

Samsung--Electronics

وقتی پردازنده با این پین ها در تماس نیست ، چه فایده ای داره؟ هیچ
از کامنت شما هم حدس می زنم که خود شما هم جواب این رو نمی دونید ولی قبول کردید که تاثیر مثبت داره و برای خودتون جواب می سازید ولی به نظر من هیچ تاثیری نداره. :rose: :rose: :rose:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی عباسی
برنامه‌نویس، علاقمند به سخت‌افزار و گنو/لینوکس | برای ارتباط با من می‌تونین از ایمیل یا توییترم به آی‌دی mostafa_abbacc@ استفاده کنید (: | ایمیل: mostafaabbac@gmail.com