حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق ثبت اختراع نوکیا با نیش سمی اپل مواجه شد ..!

در پی طرح دعوی دادگاه نوکیا و اپل جهت حق ثبت اختراع نوکیا، طی اقدامی، اپل شروع به حذف محصولات نوکیا از فروشگاه آنلاین خود (APP Store) کرد.

شرکت نوکیا اعلام کرد که در پی نقض حق ثبت اختراع از جانب اپل، در تاریخ ۲۱ دسامبر از این شرکت در کشور‌های آلمان و ایالات متحده شکایت کرده است. طی گزارشی مشخص شد که اپل مراتب موافقت خود را جهت پوشش برخی از اختراعات ثبت شده از نمونه کارهای Nokia Technologies در سال ۲۰۱۱ به شرکت نوکیا اعلام کرده است.

این در حالی است که بعد از این ماجرا، اپل نمونه کار‌های نسل بعد را که توسط نوکیا و دارای مجوز ثبت اختراع نیز بوده را نادیده گرفته است و در حال حاضر شاهد استفاده از آن‌ها در بسیاری از محصولات اپل می باشیم.

ایلکا رانستو (Ilkka Rahnasto) رئیس بخش ثبت اختراع و کار شرکت نوکیا بیان کرد: “به واسطه سرمایه گذاری پی در پی ما در واحد تحقیقات و توسعه شرکت نوکیا، شاهد خلق آثار و یا کمک به پیشرفت بسیار از فناوری‌های مدرن، اساسی و مورد نیاز در دستگاه‌های تلفن همراه امروزه از جمله محصولات شرکت اپل می باشیم. پس از سال‌ها مذاکرات با شرکت اپل و تلاش برای رسیدن به توافقی جهت پوشش استفاده اپل از اختراع ثبت شده این شرکت، حال در طی اقدامی خواهان دفاع از حق مسلم خود می باشیم”.

در پی اقدامی تلافی جویانه، اپل محصولات Withings شرکت نوکیا را که در اوایل سال جاری در حدود ۱۹۲ میلیون دلار برای نوکیا سودآوری داشته است را، از فروشگاه محصولات آنلاین خود حذف کرده است.

علاوه بر شکایت نوکیا، اپل نیز بر علیه شرکت نوکیا اقدام به شکایت کرد. فوس پیتنتس (Foss Patents) بیان کرد که اپل در دادگاه این چنین اظهار داشته است که شرکت نوکیا پس از ناکامی در عرصه تجارت به عنوان یکی از سازنده‌های تلفن همراه، مواضع خود را جهت صدور مجوز FRAND برای ضرورت ثبت اختراع استاندارد تغییر داد و همچنین قصد دارد تا با آوردن دادخواست قانونی نقض حق ثبت اختراع توسط اپل به دادگاه و استفاده از دیگر توطئه‌ها و مهره‌های خود با هدف دور زدن تعهدات FRAND، در پی صدور مجوز اصلی حق ثبت اختراع خود باشد. این در حالی است که نوکیا بلندای شکایت خود از شرکت اپل را به یازده کشور دیگر نیز رسانده است.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.iclarified.com/58450/apple-removes-all-withings-accessories-from-its-online-store-following-nokia-lawsuit”]iclarified[/button]

 

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mega08

چی ب چی شد آخر.

senior

اصا چی شد از کجا شروع شد !

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علیرضا بگجانی