حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حفره‌ی امنیتی اندروید به هکرها اجازه‌ی کنترل گوشی را طریق ارسال یک ویدیو با MMS می‌دهد

نوشته

8 سال قبل | 8 دیدگاه | ترنجی

درصورتیکه کاربری اندرویدی هستید و زیاد با MMS سر و کار دارید بهتر است مقداری دست به عصا پیش بروید چرا که اخیرا حفره‌ای امنیتی در این سیستم‌عامل یافت شده که با ارسال یک ویدیو از طریق MMS، این احتمال وجود دارد که به مشکلی جدی برخورد کنید و حتی گوشیتان به فنا برود! در ادامه با ما باشید.

محققان بخش امنیت Zimperium حفره‌ای امنیتی را در اندروید کشف کردند که به هکرها این اجازه را می‌دهد که با ارسال یک ویدیوی مخرب از طریق MMS بر روی گجت اندرویدی، کنترل آن را در دست بگیرند. نکته‌ی قابل تامل آن است که این بدافزار به صورت هوشمند عمل کرده و بدون آنکه کاربر متوجه شود و یا نیازی به انجام دادن کاری داشته باشد، کنترل دستگاه وی را در دست می‌گیرد، البته این امر بستگی به نوع اپ مورد استفاده‌ای دارد که کاربر بر روی گوشی خود نصب کرده است.

در صورتیکه اپ اصلی اندروید که به صورت پیش‌فرض بر روی آن نصب است را استفاده کنید، مشکلی را ایجاد نخواهد کرد و تا حدودی می‌توان گفت کاربر در امان خواهد بود هرچند که اطمینانی هم به آن نیست، کاربرانی که از Hangouts برای مدیریت MMSهای خود استفاده می‌کنند، بدون اینکه حتی متوجه شوند که پیامی دریافت شده است، مورد حمله قرار خواهند گرفت و قربانی این خطر جدی در اندروید خواهند شد.

در حال حاضر اکوسیستم گوگل یکی از ناامن‌ترین اکوسیستم‌ها از لحاظ خطر حملات مختلف و حفره‌های امنیتی است و این شرکت نیز اخیرا آپدیتی امنیتی را برای تمامی شرکای تولیدکننده‌ی محصولات اندرویدی ارسال کرد. اینکه شما چه زمانی و با چه صورتی این بروزرسانی را دریافت کرده باشید، بستگی به مدل گجتتان دارد و مسلما برای همه‌ی کابران اندرویدی یکسان نیست.

Zimperium اعلام کرده که در حال حاضر اسمارت‌فون‌های گوگل نکسوس۶ و Blackphone امن‌ترین محصولات در برابر حملات هکرها هستند، هرچند که سایر نکسوس‌ها نیز تا حدودی وضعیت نکسوس۶ را دارند و می‌توان خانواده‌ی نکسوس را خانواده‌ای امن از لحاظ در امان ماندن در برابر حملات هکرها قلمداد کرد.

متاسفانه بر خلاف مدل‌های مذکور، محصولاتی که توسط شرکت‌های بعضا پرفروش در بخش اسمارت‌فون و تبلت مانند سامسونگ، اچ‌تی‌سی و سایرین بفروش می‌رسند، شدیدا در معرض خطر گرفتار شدن در دام هکرها قرار دارند و این شرکت‌ها نیز باید سریعا به فکر رفع این مشکلی امنیتی بیفتند.

هنوز دقیقا مشخص نیست که این شرکت‌ها بر روی محصولات جدیدی که هم اکنون بفروش می‌رسانند، چنین آپدیتی که از سوی گوگل منتشر شده را اعمال کرده‌اند یا منتظرند فاجعه‌ای امنیتی رخ دهد و سپس دست بکار شوند! در هر صورت به نسبت اینکه از محصول کدام شرکت استفاده می‌کنید و در کدام منطقه‌ی جغرافیایی ساکن هستید، سرعت دریافت آپدیت‌ها می‌تواند متفاوت باشد و این موضوع خود تبدیل به معضل بزرگی برای گوگل در راستای بروزرسانی سریع کاربران خود شده است، امری که اپل و مایکروسافت در انجام دادن آن به مراتب بهتر از گوگل عمل می‌کنند.

 

[su_button url=”http://www.engadget.com/2015/07/27/android-stagefright-mms-video-exploit/?ncid=rss_truncated” target=”blank” background=”#0fc5b7″]engadget[/su_button]

 

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trojan

صدرا امروز صبح بحثش بودا…..والا بخدا بستر اندروید هنوزم ایمن نیستش…..

v.j

والا با این شرایط فقط بلک بری امن مونده :/

Shahspik

ویندوز فون یادت نره :heart:

Shahspik

میترسیم بگیم امنیت اندروید پایینِ بعضی از دوستان بگن برو از گوگل پلی دانلود کن ‎
:|‎
——————-
Hangouts برنامه خودِ گوگلِ ‎:|‎

md4956

دقیقاً :)) در هر صورت باید توجیح کنند 😀

_mohammad_

واقعا که خیلی بده
خودم چند وقت پیش ویروس گرفتم همه ی فایل هام پاک شد

نيما

ایفون ری استارت میشد با پیامک
اومدید کل ایفون و استیو جابز و تیم کوک و زمین و زمان رو بردید زیر پرسش
حالا دیگه چی میخواید بگید ؟؟؟؟؟؟؟؟

Ari khan

یا خدا!!!!!!!!!خداروشکر از mmsاستفاده نمیکنم….اما این مشکل سریعا باید رفع شه!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...