حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حسگرهای اثرانگشت در سال ۲۰۱۷، در بیش از ۵۰ درصد گوشی‌های هوشمند به کار گرفته خواهد شد

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

سال‌های می‌گذرد و گوشی‌های موبایل، روش‌های جدیدی را برای حفظ امنیت اطالاعات کاربران ارائه می‌دهد. فیچرفون‌ها با ترکیبی از چندین دکمه، آنلاک می‌شود و گوشی‌های هوشمند، روش جدیدی را برای حفظ امنیت اطلاعات کاربران به شیوه “رمزگذاری” ارائه می‌دهد؛ هم‌چنین، گوشی‌های هوشمند اندرویدی، روش دیگری را برای آنلاک‌کردن دستگاه با استفاده از یک “الگو” در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اما در حال‌حاضر، این روش‌ها برای جلوگیری از سوء استفاده از اطلاعات کاربران، جواب‌گو نیست و شرکت‌های سازنده گوشی‌هوشمند، از روش‌های امنیتی بیومتریک استفاده می‌کنند. به همین جهت، این احتمال وجود دارد که در سال ۲۰۱۷، بیش از نیمی از گوشی‌های هوشمند با حسگر اثرانگشت همراه شده باشد. برای جزئیات بیشتر، همراه ترنجی باشید.

گزارش تازه منتشرشده توسط یکی از رسانه‌های تایوانی، نشان می‌دهد که استفاده از حسگرهای اثرانگشت در گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۶ از ۴۰ درصد به بیش از ۵۰ درصد در سال ۲۰۱۷ افزایش خواهد یافت. به گفته افراد مطلع، تقاضا برای استفاده از حسگر اثرانگشت در گوشی‌های هوشمند، به طور مداوم در حال افزایش است؛ در سال ۲۰۱۵، تنها نزدیک به ۲۰ درصد از گوشی‌های هوشمند، به حسگر اثرانگشت مجهز شده‌ بودند و این میزان در سال ۲۰۱۶ با افزایش دو برابری، به ۴۰ درصد رسید.

این موضوع چندان غیرعادی نیست زیرا حسگرهای اثرانگشت در بسیاری از گوشی‌های هوشمند وجود دارد؛ امروزه، بسیاری از گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت و میان‌رده از حسگر اثرانگشت استفاده می‌کنند و این موضوع، به یک استاندارد برای سازندگان تبدیل شده است. هرچند، شرکت سونی، تمایل چندانی به استفاده از این حسگر در محصولات خود نداشته باشد!

استفاده از حسگرهای اثرانگشت بر روی گوشی‌های هوشمند، موضوع چندان جدیدی نیست؛ شرکت موتورولا در ابتدا، محصولاتی را با حسگر اثرانگشت به بازار عرضه کرده است و زمانی‌که شرکت اپل، آی‌فو‌ن‌های خود را با قابلیتی به نام “Touch ID” عرضه نمود؛ این ویژگی، زمینه‌ساز ایجاد یک رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند شد.

البته باید توجه داشته باشید که در آینده، حسگر اثرانگشت به مرور در گوشی‌های هوشمند کم‌تر استفاده می‌شود و احتمالاً شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند، از حسگر تشخیص عنبیه چشم استفاده نمایند. این حسگرها در مقایسه با حسگرهای اثرانگشت، امنیت بیشتری ارائه می‌دهند و به همین جهت، ممکن است سازندگان را مجاب نماید تا از این حسگر در محصولات آینده خود استفاده نمایند. البته، در حال‌حاضر، این قابلیت تنها به محصولات رده‌بالای شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند محدود می‌شود؛ علاوه‌براین، هنوز این قابلیت، حتی در بین محصولات گران‌قیمت، به یک ویژگی فراگیر تبدیل نشده است و تا بهبود عملکرد کلی آن، چنین موردی را نباید انتظار داشت.

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Fingerprint-scanners-to-become-even-more-ubiquitous-on-smartphones-in-2017_id84262″ target=”blank”]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی