حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جزییات پردازنده و کارت گرافیک سرفیس پرو ۴ و سرفیس بوک مشخص شد

نوشته

8 سال قبل | 7 دیدگاه | ترنجی

اخیرا که مایکروسافت دو گوشی لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس‌ال را به همراه دو دستگاه تبلت سرفیس پرو ۴ و سرفیس بوک معرفی کرد که میان این مراسم غرور آمیز معرفی برای ماکروسافت این نکته جا مانده بود که جزییات سخت افزاری سرفیس پرو ۴ و سرفیس بوک چیست؟ در ادامه با ترنجی همرا باشید.

برای آن‌هایی که می‌خواستند با نگاهی به این دستگاه و بررسی آن‌ها این دو را به لیست انتخاب‌هایشان بیفزایند این بلاتکلیفی سخت بود. اما حالا مشخصات آن‌ها توسط مایکروسافت معلوم شده است.
سرفیس پرو ۴ دارایسه نسخه با مشخصات پردازشی زیر است:

  • ششمین نسل از سری سی‌پی‌یو‌های اینتل سری Intel Core m3-6Y30 دارای پردازنده گرافیکی Intel HD graphics 515
  • ششمین نسل از سری سی‌پی‌یو‌های اینتل سری Intel Core i5-6300U دارای پردازنده گرافیکی Intel HD graphics 520
  • ششمین نسل از سری سی‌پی‌یو‌های اینتل سری Intel Core i7-6650U دارای پردازنده گرافیکی Intel Iris graphics 540

screenshot_(117)_story

اما سری سرفیس بوک به شرح زیر  در دو نسخه عرضه می‌شود

  • ششمین نسل از سری سی‌پی‌یو‌های اینتل سری Intel Core i5-6300U دارای پردازنده گرافیکی Intel HD graphics 520
  • ششمین نسل از سری سی‌پی‌یو‌های اینتل سری Intel Core i7-6600U دارای پردازنده گرافیکی Intel HD graphics 520

اما این نکته مهم هم باید در ذهن داشته باشیم که همه‌ی این پردازنده‌ها دو هسته‌ای هستند نه چهار هسته‌ای و همچنین چیزی که جا مانده این است که اطلاعات دقیقی در مورد پردازنده گرافیکی سرفیس بوک موجود نیست. مایکروسافت به تفصیل شرح داده است که در واقع یک کارت گرافیک GeForce سفارشی NVIDIA بر اساس معماری Maxwell با ۱ گیگابایت حافظه DDR5 را استفاده کرده است.
آیا این دو دستگاه با این مشخصات توانسته است شما را جذب خود کند؟

[su_button url=”http://www.neowin.net/news/details-on-surface-pro-4-and-surface-book-processors-and-gpu” target=”blank” background=”#159f84″]neowin[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
َarsenal

core i5 و corei7 دو هسته ای هم هست مگه؟من اطلاعی ندارم…ممنون میشم کسی که میدونه واسم توضیح بده..
و اینکه این دو هسته ای بودنشون دلیل بر ضعیف بودنشون میشه یا نه؟
تا جایی که یادمه سرفیس۳ چارهسته ای بود 😐 البته اون اتم بود

Diamond

corei5 و corei7، بسته به مدلش، تعداد هسته های حقیقی و مجازیش فرق میکنه. اینجا منظور تعداد هسته های حقیقی است. به عنوان مثال همین Core i5-6300U و Core i7-6600U، هر دوتاشون دو هسته‌ی حقیقی و چهار هسته‌ی مجازی (thread) دارند و تفاوتاشون در فرکانس پردازنده و یه سری چیزای دیگه است. اون حرف u آخر پردازنده هم مخفف ultra low power است و اولویت در این پردازنده‌ها مصرفشونه.

HM-R O Y A L

از قبل هم میدونستم ادعای قدرت سخت افزاری بیشتر نسبت به مکبوک پرو، دروغ و مبالغه آمیز بوده .این مشخصات در حد مکبوکها ست .و با توجه به این قیمتها ، لپتاپها و مکبوک های هم قیمتش ارزش خرید بیشتری دارند.

ahmadtiger

همچینم دروغ نیست چون پردازنده های سرفیس از نسله ششمن و قدرتو کارایی بیشتری نسسبت به نسله قبلشون که در مک بوکها استفاده شده دارن

صدرا مخملی

دوست عزیز تعداد هسته لزوما ربطی به پرفورمنس نداره! چیزی که شما باید در نظر بگیرید پرفورمنس نهایی هست. پردازنده ی سرفس نسل ۶ ام هست و core i5 اون داره ۶۳۰۰ رو score میکنه در گیک بنچ درحالی که مک بوک ایر های i7 به ۶۰۰۰ نمیرسیدند!
هیچ وقت شرکتی در یک کنفرانس جهانی ادعایی رو نمیکنه که دروغ باشه چون منتقد ها ک شرکت های زیادی مثل همین اپل هستند که بخوان بعد سو استفاده بکنند

rishsefid

ایا درست متوجه شدم مدل قویتر سرفیس پرو ۴ از مدلهای سرفیس بوک قویتره؟واینکه سرفیس پرو یک پورت داره ایا برای استفاده روزمره به مشگل بر نمیخوریم؟ با تشکر از دوستان

bvb

آقای راد هنوز منتظر ویدئوی مقایسه ویندوز و مک هستم لطفا سریعتر تهیه کنیدش.واقعا کالاهای بی رقیبی حداقل روی کاغذ هستن نیازهای اکثریت رو هم برآورده میکنه ولی مطمئنن توی سطح گیمینگ نیستن سرفیس که این جنبرو نداره سرفیس بوک هم. از مشخصاتش معلوم هست که برای اینکار برنامه ریزی نشده اگه کسی گیم باز خیلی خیلی حرفه ای هست روی اینا حساب نمیکنه لازم نیست من بگم ولی توی سایر موارد بازم میگم توی رنج خودشون بی رقیبن و انتخابشون کاری منطقی هستش.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
احسان تودجی