حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تولد ۳۰ سالگی میکرو مبارک!

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

امروز روز بزرگی در صنعت بازی‌های ویدیویی است. امروز تولد ۳۰ سالگی کنسول خاطره‌ انگیز Nintendo Entertainment System یا همان میکرو است. در ادامه با ما باشید.

۳۰ سال پیش کنسولی که در کشور ما به نام میکرو معروف شده بود، صنعت بازی را با تحول مواجه کرد. درست  ۲۶ مهر ماه سال ۶۴ بود که میکرو با ۱۷ بازی مختلف در امریکا متولد شد. این کنسول در اصل راه را برای کنسول های امروزی هموار کرد به صورتی که سونی نیز این موضوع را قبول کرده و تولد ۳۰ سالگی کنسول NES را تبریک گفت:

NES عزیز؛ تولد ۳۰ سالگی تو را تبریک می‌گوییم و ممنون که راه را هموار کردی.(راه عرضه کنسول‌ها)

— PlayStation (@PlayStation) October 18, 2015

اما امروز تنها تولد ۳۰ سالگی کنسول NES نیست. ۱۰ سال پیش در چنین روزی بازی  Shadow of the Colossus  عرضه شد،که همین دلیل کافیست تا اهمیت امروز دو چندان شود. Shadow of the Colossus در ۱۸ اکتبر ۲۰۰۵ منتشر شد. سونی همچنین این مناسبت را نیز تبریک گفت:

تولد ۱۰ سالگی colossal کلاسیک مبارک باد

— PlayStation (@PlayStation) October 18, 2015

کنسول NES یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌‌های بازی بود که نینتندو راهی بازار کرد. خیلی از بازی‌کننده‌ها با عنوان‌های این کنسول خاطرات زیادی دارند و بسیاری از بازی‌هایی که امروز شاهد عرضه‌ی نسخه‌های مختلف آن هستیم، برای اولین‌بار روی این کنسول عرضه شدند بهتر است بدانیم که نسخه ژاپنی این کنسول، با نام Famicom شناخته می‌شود و دو سال پیش از عرضه نسخه آمریکایی منتشر شد.ما نیز این روز را به تمام گیمرهای دیروز و امروز تبریک میگوییم.

[su_button url=”http://www.engadget.com/2015/10/18/happy-birthday-the-nes-is-30-years-old-today/” target=”blank” background=”#159f84″]engadget[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Moazez

انصافا هنوزم پا بده میشینم باهاش بازی میکنم

just samsung

یادش بخیر ماریو و اون سگه . دقیقا من یک ساله بودم که اومده .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....