حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توضیحات بیشتر درباره دوربین دوتایی آیفون ۷ پلاس

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، تماشا کنید، حتما بخوانید

اپل با تولید سری پلاس آیفون های خود به جز تمرکز بر نمایشگر بزرگتر، در دوربین نیز ارتقاهایی هر چند جزئی اعمال کرد. در ارایه آیفون ۷ اپل تصمیم گرفت تا تغییرات را بیشتر کند و در بخش دوربین تصمیم به استفاده از دو دوربین گرفت. اپل اولین تولیدکننده ای نیست که دو دوربین در پشت دستگاه خود قرار می دهد اما طبق عادت خود این کار را به روش مخصوص خودش انجام داده است. قبلا کمی درباره دوربنی دوتایی آیفون ۷ پلاس در ترنجی خواندیم اما حالا می خواهیم توضیحات بیشتری درباره دوربین آیفون ۷ پلاس بدست بیاوریم، آیا دو دوربین واقعا یعنی دوربین آیفون ۷ پلاس دو برابر دوربین آیفون ۷ کیفیت دارد؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید.

iphone-7-plus-dual-lens-camera-01هواوی در پی ۹ از دو حسگر تصویر متفاوت استفاده کرده است، در حقیقت یک مدل حسگر تصویر که یکی تک رنگ است و دیگری رنگی. بنا به تصحیحات نرم افزاری خروجی جالب توجهی خواهید داشت. در الجی جی ۵ شاهد دو حسگر تصویر متفاوت و دو لنر متفاوت هستیم، یک لنز زاویه دید عریض ۱۲۰ درجه و یک لنز عادی. ساخته های اچ تی سی نیز تنها یک حسگر تصویر به ثبت تصویر می پردازد و دومی به ثبت اطلاعات میدانی مشغول است.

iphone_7_plus_beastgrip_dual_camera

اپل اما دو لنز دارد و درباره حسگر تصویر اطلاع دقیقی در دست نیست. بر خلاف الجی، اپل تصمیم گرفته است دوربین دوم تله باشد و نه سوپرواید. یکی از این لنزها ۲۸ میلی متر و دیگری ۵۶ میلی متری است، قاعدتا حدس می زنید که لنز ۵۶ میلی متری لنز تله می باشد. این لنز زاویه دید کمتری دارد و نور کمتری هم جذب می کند. اپل از این زاویه دید کمتر استفاده هوشمندانه ای کرده و آن را به عنوان بزرگنمایی (زوم) ۲ برابر اپتیکال معرفی می کند. در حقیقت همینطور است اما سیستم زوم آیفون ۷ پلاس اساسا اپتیکال نیست.

سیستم زوم آیفون ۷ پلاس اساسا اپتیکال نیست.

این یعنی وقتی شما بین ۱ تا قبل از ۲ برابر زوم می کنید آیفون ۷ پلاس متکی بر لنز واید یا همان لنز معمولی که روی آیفون ۷ هم هست، پس از زوم ۲ برابر نیز عموما همین اتفاق می افتد. پس عموما آیفون ۷ پلاس روی لنز واید تکیه می کند چرا که سرعت عملکرد و فوکوس این دوربین نیز بهتر هم هست. نکته دیگر این است که لنز تله آیفون ۷ پلاس لرزشگیر اپیتکال ندارد و ذاتا هم نور کمی جذب می کند، این سبب می شود که استفاده از لنز تله تنها در شرایط نوری مناسب مفید باشد.

dsc04963-e1475034985893-1920x1080یکی از قابلیتی هایی که تقریبا همه دستگاه های دو دوربینه دارند (به جز الجی جی ۵) قابلیت افزایش عمق میدان است که سبب می شود تصاویر حرفه ای تری مثل تصاویر دوربین DSLR تولید شود. اجازه بدهید این ویدیو را در ادامه با هم ببینیم:

[aparat id=”rZjXD”]

در مجموع می توان گفت در ۷۰ تا ۸۰ درصد اوقات شما تصاویر مشابه آیفون ۷ ثبت خواهید کرد. اگر عکاسی تله برای شما اهمیت دارد یا طرفدار افکت های افزایش عمق میدان هستید، دوربین آیفون ۷ پلاس برای شما بهتر خواهد بود، در غیر این صورت تفاوت زیادی وجود ندارد.

نظر شما چیست؟ کدام یک را انتخاب می کنید؟ کدام سیستم دو دوربینه را می پسنیدید؟

[button type=”link” link=”https://www.youtube.com/watch?v=LuMovQuhQ8U”]TechnoBuffalo[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)