حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توانایی بلوتوث در سال ۲۰۱۶ بیشتر خواهد شد؛ آمادگی برای حضور بیشتر در حوزه اینترنت اشیا

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | ترنجی

یکی از موضوعاتی که مدت‌زمان زیادی است در مورد آن صحبت می‌کنیم، صحبت در رابطه با اینترنت اشیا است. این موضوع توسط کمپانی بزرگ به‌صورت جدی بازشده است و تاکنون نیز فعالیت خوبی داشته‌اند اما مسئله ارتباطی در این زمینه بسیار مهم است. توبی نیکسون، رییس هیئت‌مدیره گواهی‌های بلوتوث (Bluetooth SIG) به‌صورت رسمی بیان کرد که تقاضای قابل‌توجهی از سوی صنعت‌های بزرگ برای توسعه فناوری و افزایش پهنای باند بلوتوث به‌دست ما رسیده است. در ادامه همراه باشید.

پیشرفت‌های مدنظر گرفته‌شده شامل دو قسمت بسیار مهم است. افزایش چهار برابری پوشش بلوتوث که بتواند محدوده بیشتری را در بربگیرد. دو برابر کردن سرعت انتقال و حجم اطلاعات که بتواند با تمام دستگاه‌های فرضاً یک منزل ارتباط کامل و صحیحی داشته باشد. در مرحله اول که منازل مسکونی هوشمند خواهند شد، ارتباط کامل چه ازنظر محدوده پوششی و چه ازنظر حجم اطلاعات بسیار مهم است که اختلالی پیش نیاید اما درنهایت این فناوری به‌سوی صنعت‌های بزرگ نیز کشانده خواهد شد که دران موقع به نظر می‌رسد بازهم نیازمند ارتقا باشند.

“نقشه راه تکنولوژی به سمتی است که مسئولیت بسیار مهمی را بر دوش بلوتوث گذاشته است. توسط توسعه‌دهندگان و تولیدکنندگان بی‌شماری علاقه خاصی به توسعه این فناوری دارند و روند اینترنت اشیا نیز به سمتی رفته است که مستلزم توسعه بلوتوث خواهد بود. به‌زودی امکاناتی زیادی و بستری کامل‌تر برای بلوتوث تعبیه خواهد شد “- Mark Powell مدیر اجرایی بلوتوث SIG

تا سال ۲۰۲۵ پیش‌بینی می‌شود که ارزش صنعت اینترنت اشیا بین ۲ تریلیون‌تا ۱۱ تریلیون دلار باشد که به‌راحتی می‌توان نتیجه گرفت که با صنعتی بسیار مهم روبه‌رو هستیم و این پتانسیل بسییار بالایی را برای بلوتوث فراهم می‌کند. کیت توسعه‌دهنده برنامه‌نویسی بلوتوث به‌زودی بروز خواهد شد و امکانات اولیه آن کمی حرفه‌ای تر می‌شود. نظر شما چیست؟ آیا می‌توان روزی جایگزینی برای بلوتوث پیدا کرد؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Bluetooth-to-improve-its-capabilities-in-2016-as-it-prepares-for-the-IoT-boom_id75728″ target=”blank” background=”#159f84″ text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
M.R.P

خیلی وقته همه منتظر یه تحول و جهش قابل توجه از بلوتوث هستند. خبر خوبیه.
پ.ن: ای کاش این خبرو بخونیم که ” فلان شرکت نسل جدید باتری های خودشو معرفی کرد که تا ۱ هفته نیاز به شارژ شدن ندارند”

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....