حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تلفن های با صفحه نمایش ۴K جدا بی فایده هستند، جدا!

نوشته

8 سال قبل | 72 دیدگاه | ترنجی

صفحات نمایش با وضوح بسیار بالا (۴K)، مسلما برای تلویزیون ۶۵ اینچی شما عالیست. اما واقعا برای یک تلفن همراه با صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی غیرضروری و بی فایده است.

با ترنجی در ادامه مطلب همراه باشید.

تلفن همراه هوشمند اکسپریا زد ۵ پریمیوم، اولین تلفن همراه جهان است که از همان صفحه نمایش ۴K که در بالا به آن اشاره کردیم، برخوردار است. صفحه نمایشی که این روزها، در برخی از تلویزیون های گران قیمت هم وجود دارد. اما برخلاف ادعای سونی و دیگران، وضوح ۴K برروی ابعاد یک تلفن هوشمند، برخلاف تلویزیون های با اینچ بالا، نمی تواند در ایجاد تصویری به شدت تیز، و تصاویری واضح برای دیدن متون، عکس ها و ویدئوها تاثیر گذار باشد.

در حقیقت، چشمان شما احتمالا حتی نمی تواند این تفاوت ها را برایتان تشخیص دهد.

به نظر می رسد، گوشی های هوشمند ۴K، به عنوان یک تکامل در صنعت اجتناب ناپذیر باشند. به عنوان ادامه روند پیشرفت مهندسی در بهبود عملکرد اجزای داخلی گوشی های هوشمند مانند سنسور دوربین و یا پردازنده برای محاسبات، سازندگان تلفن همراه اکنون، در جدیدترین پیشرفت خود، این بار از اهرم صفحه نمایش استفاده کرده تا به وسیله آن با بازارگرمی و فریب مشتریان برای بازی با اعداد، از این صفحات نمایش و بالابردن بی فایده وضوح آن استفاده می کنند. مثلا شرکتی همچون سونی، برای کسب سهم بیشتر در بازار، برای کسب واژه “نخستین”، اولین تلفن همراه با صفحه نمایش ۴K را عرضه کرده تا بتواند با کسب اعتبار هرچه بیشتر در بازار تلفن همراه، حس جذابیت را در کاربرانی که به دنبال اعداد بالاتر در خرید تلفن همراه هستند، برانگیزد.

اما تنها یک مشکل وجود دارد : ما فکر می کنیم که ۴K لزوما برای استفاده برروی یک تلویزیون ۶۵ اینچی و یا بیشتر مفید است. بنابراین این دلیلی واضح است که چرا چنین وضوحی برای یک تلفن همراه ۵٫۵ اینچی بی فایده است. (توجه داشته باشید که سی نت آخرین پرچمدار فبلت سونی را در دست گرفته، ولی هوز فرصت بررسی عمیق آن را نداشته است)

شاید عاشقان جان سخت صفحات نمایش بزرگ تلفن های همراه، احتمالا به خاطر چنین پیشرفتی در صفحات نمایش با ابعاد بزرگ ورسیدن به وضوح ۴K در این زمینه، بسیار مسرور و هیجان زده باشند. ما هم در این زمینه ادعا نمی کنیم که چنین وضوح فوق العاده بالایی برروی صفحات نمایش نسبتا کوچک تلفن های همراه بد و یا غلط هستند. این احتمالا برای کاربران، راحت و کاربرپسند است. به چشم هایشان آسیب نمی رساند و از سوی دیگر البته، آن ها را دچار سختی برای پرداخت هزینه های بیشتر در خرید هم می کند.

اما پیش از آن که شما بخواهید در مورد این موضوع برای خود موضع بگیرید، اجازه دهید کمی در مورد ۴K و شرایط آن در صفحات نمایش صحبت کنیم.

4kultrahdlogos

۴K به چه معناست؟

۴K در واقع، یک صفحه نمایش با وضوح ۴ برابر تعداد پیکسل نسبت به یک صفحه استاندارد HD در تلویزیون ها و صفحات تلفن های همراه است که از رزولوشن ۱۰۸۰p برخوردار باشند. یک پیکسل، یک بلوک از نور است که باعث می شود که کوچکترین واحد صفحه نمایش، سفید و یا رنگی باشد. برای استدلال بهتر می توان یک دیوار آجری را مثال زد که دیوار همچون صفحه نمایش است و هر پیکسل به سان هر یک از آجرهای چیده شده در دیوار.

در واقع صفحه نمایش ۴k یک دیوار آجریست که در ردیف بالا ۳۸۴۰ آجر در آن قرار گرفته است. برای مقایسه بهتر است که بدانید، برروی دیوار ۱۰۸۰p تعداد آجرها در هر ردیف ۱۹۲۰ عدد است. باید بگوییم که با وجود آجرهای اضافی در یک دیوار ۴K، این تفاوت آجرها برای بسیاری از بینندگان با دید طبیعی ۲۰/۲۰ در اکثر فواصل دید عادیست.

Untitled

یک تلویزیون ۴K لزوما به معنای تلویزیونی شارپ تر نیست

 وضوح ۴K، همیشه به معنای وضوح فوق العاده و جزئیاتی کریستالی و شفاف با جزئیات روشن حتی در یک تلویزیون واقعا بزرگ نیست. ما ساعات زیادی را در چند سال گذشته صرف مقایسه مستقیم میان تلویزیون های ۶۵ اینچ ۴K نسبت به همتایان ۶۵ اینچی ۱۰۸۰p نمودیم. تلویزیون ها در فاصله بسیار نزدیک صندلی نسبت به خود قرار داشتند. فاصله ای حدود ۷ تا ۸ فوت. این فاصله نسبت به تلویزیون ها بسیار نزدیک است و فاصله ایست که بسیاری از صاحبان تلویزیون ها در خانه برای تماشای تلویزیون انتخاب می کنند. در واقع باید گفت که مردم امروزه، ترجیح می دهند که برای راحتی بیشتر و جذابیت بیشتر در دیدن تلویزیون، فاصله ای بیش از حد نزدیک را برای دیدن تلویزیون انتخاب کنند.

پس با این تفاصیل و با چنین فاصله ی مرسومی که اکنون برای دیدن تلویزیون در میان مردم وجود دارد، در این فاصله نزدیک، تمام پیکسل های اضافی در پنل یک تلویزیون ۴K، در بسیاری از صحنه ها، هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. مثلا در مشاهده جزییات در حرکت علف زارها و یا گرده گل در کنار یک زنبور عسل، که از بهترین تصاویر برای نشان دادن دقیق جزییات در رزولوشن ۴K بودند.

بهترین مثال از وضوح ۴K که آن را مشاهده کردیم، برروی یک صفحه نمایش بسیار بزرگ بود. هنگامی که در فاصله ۹ فوتی از یک صفحه نمایش ۱۲۰ اینچی قرار گرفته بودیم. ما یک پروژکتور ۴K سونی داشتیم. در بیشتر فیلم هایی که تماشا کردیم، تفاوت ها باز هم کم بود اما، یکی از ما در واقع با کمی دقت اضافی، متوجه تفاوت هایی شد که نشان می دهد که بله وضوح ۴K در یک صفحه نمایش غول پیکر محسوس است.

استفاده از تصویر ۴K در این حالت و با توقف برروی یک تصویر و مشاهده دقیق آن، جزییات جالبی را نمایان می سازد که می توان به برتری آن در چنین ابعادی پی برد. هرچند که باید باز هم اعلا کنیم که در این حالت هم، در تماشای عادی تصاویر، چشم انسان توانایی خود را برای پیگیری جزییات ریز از دست می دهد. اما در کل و در این ابعاد، وضوح ۴K واقعا می تواند توسط تراکم پیکسلی فوق العاده بالایش، چارچوب فوق العاده ای را تشکیل دهد. بنابراین، وضوح تلویزیون و جزییات پیکسلی در این ابعاد مفید بوده و برای چنین منظوری، تولیدکنندگان، بیشتر به سمت استفاده از ۴K در ابعاد بالای ۶۵ اینچ می روند.

iphone-6-screen-comparison-4

و حداکثر وضوح در تلفن های همراه؟!

گذشته از بحث وسعت و ابعاد صفحات نمایش، بزگترین تفاوت میان یک تلفن و تلویزیون این است که شما به طور معمول صفحه نمایش تلفن را در فاصله بسیار نزدیک تری نسبت به تلویزیون مشاهده می کنید. پس شما همواره می توانید به دلیل این فاصله نزدیک تر در نگاه کردن به تلفن، به جزییات کوچک توجه کنید. و تنها در این مورد است که وضوح بالاتر نسبت به تلفن با وضوح پایین تر واقعا برایتان یک سود واقعی را به همراه خواهد داشت. اما تا چه اندازه وضوح لازم است؟!

ما گوشی هایی با وضوح تصویر ۲k یعنی (۲,۵۶۰x1,440) همچون گلکسی اس ۶ سامسونگ با صفحه نمایش ۵٫۱ اینچی را در مقابل گوشی های دیگر با صفحه نمایش ۵ اینچی مورد بررسی قرار دادیم. تصاویری با کیفیت و کنتراست بالا را در در این گوشی ها مقایسه کردیم. اغلب، برایمان، تفاوت های جزئی در وضوح و روشنی میان این تلفن ها روشن شد. آن هم در یک محدوده بسیار نزدیک که بسیاری از افراد معولا تلفن خود را در چنین فواصلی نگاه می کنند.

حتی زمانی که ما نگاهی بسیار نزدیک به یک تلفن همراه بزرگتر یعنی سامسونگ گلکسی نوت ۴ (با صفحه نمایش ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل) انداختیم، تقریبا، مشاهده ساختار پیکسل های گوشی در همه موارد غیرممکن بود. البته باید بگوییم که در یک حالت می شود این پیکسل ها را دید. آن هم بدین صورت که، برای مشاهده پیکسل ها می توانید از ذره بین استفاده کنید و یا بینی خود را برروی صفحه نمایش قرار داده تا فضای بین پیکسل ها را ببینید. اما در مشاهده عادی، تشخیص ساختار و چینش پیکسل ها غیر ممکن است.

پس با این تفاصیل،این سختی مشاهده در تلفن ۴K هم به مراتب بسیار بیشتر و دشوارتر خواهد بود. و باور کنید که برای ما و شما، بسیار دشوار است که درک کنیم که ۴K بودن در درون صفحه نمایش چه چیزی را برایمان بهتر به ارمغان می آورد. زیرا در استفاده روزمره از تلفن همراه، چنین درکی غیرممکن است.

 iphone-6-ppi-770

چه تعداد پیکسل کفایت می کند؟!

ما تا این جا در مورد موارد مختلفی از صفحات نمایش و دیدن ساختار پیکسل ها صحبت کردیم. اما آن چه که واقعا باید به آن بپردازیم این است که، واقعا چه تعداد پیکسل در هر اینچ برای دیدن توسط چشم هایمان نیاز است؟! همان قیاس بالا که چگونه تعداد بسیاری آجر، یک دیوار را تشکیل می دهند. و پیکسل بیشتر در هر اینچ، باعث به وجود آمدن تراکم پیکسلی بیشتر می شود.

کارشناسان بسیاری، تراکم پیکسلی ایده آل در هر اینچ را ۳۰۰ پیکسل اعلام کرده اند، که افراد با چشم غیرمسلح و با دید ۲۰/۲۰ می توانند جزییات کاملی را در یک تلفن مشاهده کنند.

باید گفت که اولین شروع کننده این بازی استیو جابز بود. هنگامی که اپل آیفون ۴ را رونمایی کرد، جابز سروصدای زیادی را در مورد علم انتخاب تراکم پیکسل صفحه نمایش، با معرفی صفحه نمایش رتینا راه انداخت. صفحه نمایشی که در آن زمان، یک وضوح ۹۶۰ در ۶۴۰ پیکسل را در سایز صفحه نمایش ۳٫۵ با تراکم پیکسلی ۳۲۶ پی پی آی برروی آیفون ۴ ارائه می کرد.

در آن زمان هم این مساله عنوان شد که این مقدار، بیشتر از مقداریست که چشم انسان توانایی تشخیص آن را داشته باشد و افراد بسیاری بودند که اسطوره دنیای تکنولوژی را در آن زمان، با چنین مباحثی به چالش کشیدند. اما اکنون نکته این است که اکسپریا زد ۵ پریمیوم سونی دارای تراکم پیکسل ۸۰۲ پی پی آی است که بسیار بسیار بیشتر از آیفون ۴ با تراکم ۳۲۶ پی پی آی است.

چه بر سر عمر باتری می آید؟!

در حالی که سونی قول داده است که همان “عمر دو روزه باتری” را در مدل های اخیرش شاهد باشیم، ما با برخی از شک و تریدها به این ادعا نگاه می کنیم.

همه این پیکسل های اضافی وابسته به قدرت نور هستند و این مساله می تواند در عمر باتری تاثیرگذار باشد. در تجربه ما در کار کردن با صفحات نمایش با تمامی اندازه ها، پیکسل بیشتر یعنی فعالیت بیشتر پردازنده و باتری. چرا که اگر باز هم به همان قیاس بالا و به دیوارمان بازگردیم، پیکسل بیشتر مثل این می ماند که شما در حال پرکردن آجرهای بیشتری در همان زمان معین برای ایجاد یک تصویر با جزییات کامل باشید که به طبع، پردازنده و باتری را بسیار بیشتر درگیر می کند.

البته این درست که شرکت ها می توانند این مشکل را با گذاشتن یک باتری بزرگتر کمی حل کنند. اما باید بدانید که این هم خود، نیازمند هزینه بیشتر و گران تر تمام شدن قیمت نهایی محصول خواهد بود.

Gear VR S6 review (5)-970-80

استثنا : واقعیت مجازی

باید گفت که یک مورد وجود دارد که می شود گفت که تلفن های ۴K مفید هستند. و آن واقعیت مجازی و دستگاه های VR است. این دستگاه ها، می توانند تصاویر صفحات نمایش را در حالتی جذاب برایتان نمایش دهند. گجت هایی همچون Google Cardboard و Gear VR-style سامسونگ از این نوع هستند که دنیای جدیدی را به سوی شما باز می کنند.

پس از آزمایش طیف وسیعی از دستگاه های VR همچون  Google Cardboard و Gear VR-style سامسونگ و همچنین Oculus ریفت و هولولنز مایکروسافت و HTC Vive، می توان به این نتیجه رسید که برای استفاده این دستگاه های واقعیت مجازی، هرچه بیشتر مجهز بودن صفجات نمایش تلفن های همراه جواب می دهد. در واقع باید گفت که اگر محبوبیت این نوع هدست های واقعیت مجازی رشد کرده و فراگیر شود، آن گاه می توان قبول کرد که صفحات نمایش با وضوح هرچه بالاتر در تلفن های همراه باارزش است.

هرچند که باید گفت که در حال حاضر این مورد فعلا در حاشیه قرار دارد.

Sony-Xperia-Z5-camera-AA-840x478

اجتناب ناپذیر است، اما ضروری نیست

نگرانی های ما در مورد وضوح ۴K پیرامون دنیای تلویزیون ها کمرنگ است، اما در دنیای تلفن های همراه با ابعاد کوچک صفحات نمایششان بالاست. همانطور که امروزه وجود گوشی های با صفحه نمایش ۲K ضروری نیست، این مساله برای تلفن های ۴K پررنگ تر است و به نظر ما، سونی در حال حاضر، با تجهیز صفحه نمایش فبلت پرچمدار خود به وضوح ۴K، مرتکب اشتباه دردناکی شده است. به ویژه آن که، برند با اصالت ژاپنی، این تلفن ۴K خود را با یک قیمت رقابتی در مقایسه با گوشی های با صفحه نمایش با وضوح پایین تر عرضه کرده است.

ما هرگز نمی گوییم که از خرید اکسپریا زد ۵ پریمیوم دوری کنید. اکسپریا زد ۵ پریمیوم دستگاه شایسته ای ست که از یک سخت افزار با قدرت بالا بهره می برد. این دستگاه بالاترین خصوصیات یک پرچمدار را داراست و یک انتخاب عالی برای خریداران است. تنها بحث و صحبت ما، پیرامون صفحه نمایش این دستگاه است که همانطور که در این مقاله اشاره کردیم، واقعا نیاز به چنین تراکم پیکسلی بالایی برای یک تلفن همراه هوشمند وجود ندارد.

و چیزی که ما می گوییم : از این تلفن و سایر تلفن های هوشمندی که در آینده با صفحه نمایش ۴K عرضه می شوند لذت ببرید. زیرا همانطور که گفتیم، آمدن آن ها در این بازار رقابتی شدید، احتناب ناپذیر است. پس از عملکرد فوق العاده آن ها و عکس هایی که با آن ها می توانید ایجاد کنید، لذت ببرید، همچون سنسور دوربین فوق العاده اکسپریا زد ۵ که می تواند دنیای جدیدی را پیرامونتان باز کند.

[su_button url=”http://www.cnet.com/uk/news/phones-with-ultra-high-resolution-4k-screens-are-serious-overkill/”]cnet[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
72 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Nfs

چه بخوایم چه نخوایم اگه سونی ۴k نمیزد شک نکنید سامسونگ یا الجی سال دیگه میزدن. خدا کنه یکمم رو باتری کار کنن ظرفیت باتری رو افزایش بدن که تا یک هفته دووم بیاره :rose:

shahryar

گل گفتی ، :rose:
الان اف اج دی بود،طرفدارای ی برند خاصی میخواسن بگن،سونی بلد نیس :yes: :wacko: :whistle:

soxok

دقیقا سامسونگ بدون شک ۴کی رو ب زودی میاره . جالبیش اینجاست سونی آورده (جدا بی فایدست ) و میگن فول اچ دی کافیه ولی Qhd بسیار بهتره و یه مزیته از نظر بقه نسبت به Fhd که همه جا میگفتن سامسونگ و ال جی و …. qhd میزنن و سونی هنوز Fhd مونده ! نویسنده این مطلب هم اصلا املای درستی استفاده نکرده … خوشحالم که سونی همه رو به هم ریخته با این صفحه , هه. همینطور دوربینش . اگه میگید ۴k نیازی نیست باید به این هم معتقد باشید که در دوربین مگاپیکسلم نیازی نیست همون ۲ مگاپیکسلم کافیه برای عکاسی خخخخ خندم میگیره تکنلوژی رو به پیشرفته ولی ما حقمون همون تکنولوژی ده سال قبله 🙂 من به شخصه عاشق تکنلوژی و … هستم و z5p از هر نظری پیشرو هست. حالا هی بزنید تو سر سونی , موفق باشید :wacko: سامسونگو میبینم ۴کی زده و همه به به چه چه میکنن ولی سونی زده شده (جدا بی فایده)

JOHN

رقابت و استفاده از سخت افزار های جدید یک بخش جدا ناپذیر از دنیای اسمارت فون ها هست.اگر رزولوشن ارتقا نکند شرکت ها متهم به عدم نوآوری و عدم توانایی می شوند.

پریمیوم هم جوابی هست برای منتقدین سونی :whistle: :rose: :heart:

البته فقط به خاطر استفاده از ۴k اینطوری انتقادها به سمت سونی شدت گرفته وگرنه همچین انتقادی خیلی زودتر باید در زمان ورود اسمارت فون های QHD صورت میگرفت. :yes:

Mostafa Javidi

حرف شما کاملا درسته
متاسفانه میبینیم بعضی از دوستان به خاطر بازار یابی سونی رو متهم میکنند
درصورتی که هر شرکتی باید تبلیغات کنه
این کاربر هستش که وقتی میخواد گوشی انتخاب کنه بخاطر صفحه فور کی نره سمت یک گوشی
به نظرم سونی اگه بجای این کار باتری رو چهار هزار میلی میکرد کاربردی تر بود
ولی گوشی با صفحه فور کی بفروش تره
من به شخصه کنتراست و میزان دقت رنگ سفید و حداکثر نور صفحه نمایش برام به مراتب مهم تر از رزولوشن و این حرفاست
به همین دلیل معمولا سامسونگ رو ترجیح میدم که شاید تو رنگ سفید به اندازه یک سر سوزن عقب باشه
ولی تو رنگ مشکی با فاصله جلو هستش

Moazez

من به شخصه کنتراست و میزان دقت رنگ سفید و حداکثر نور صفحه نمایش برام به مراتب مهم تر از رزولوشن و این حرفاست
به همین دلیل معمولا سامسونگ رو ترجیح میدم
:wacko: :wacko: :wacko:
میزان دقت رنگ سفید و حداکثر نور برات مهمه بعد سامسونگو ترجیح میدی؟ :wacko: :wacko:

sourenagreen

به نظر من هم نور صفحه گوشی های سونی از سامسونگ کمتر هست ، من خودم تصمیم به خرید زی ۵ پریمیوم دارم ولی یک مردی که نگرانم میکنه هم کم بودن نور صفحه است

fandogh

قطار تکنولوژی درحال حرکته وهمه شرکتها به این اعدادوارقام میرسندولی سونی بارزترین دلیل استفاده ازین صفحه رو اعلام کرده چون فیلم ۴k باخود دستگاه گرفته میشه پس خود دستگاه باید قابلیت نمایش با کیفیت اونو داشته باشه.هرچند همون اچ دی زد وان کامپکت کافیه

Behzad 1280

عاره
واسه ما بیفایده هستن
اما واسه اونا که ۱۰۶۲ دلار واسش میگیرن ، با فایده هستن لابد !
:whistle:

Nfs

اینم بگم که سونی قیمت گوشی هاش رو کاهش داده. توقع داری با رزولوشن ۴k جا دادن سنسور قدرتمند۲۳ با لرزگشیر بدون بیرون زدگی و با فوکوس ۰٫۰۳ ثانیه و باتری ۳۴۵۰ و رم ۳ گیگ و پردازنده اسنپ ۸۱۰ و خنک کردن پردازنده و … بیاد بزاره ۵۰۰ دلار؟؟؟؟؟؟ 😐 😐 :wacko: :wacko:

Behzad 1280

عاره
انتظار دارم دیگه
انتظار
پس لابد سامی آتیش زده به مال پدرش، یا احتمالا فکر میکنی قیمت تمام شده گوشیش مثل اپل آیفون دیویست دلاره و هفتصد هشتصد دلار به عاشقان سینه چاکش تقدیم میکنه !!

Nfs

پس بشین تا بشه ۵۰۰ دلار :yes: 😉 فقط منتظر بودی یکی جوابت رو بده همه چی بهش بگی من چیکار سامسونگ و ایفون دارم؟ 😐

Behzad 1280

باشه
ولی خداییش بشینم که هیچی
بخوابم هم پونصد دلار نمیشه ها
حالا ما یه چیزی گفتیم
امان از بی پولی
:scratch:

amirhossein11

جدیدا خنک کردن پردازنده هم دلیل برای افزای قیمته؟

amirhossein11

کشته مرده دلیلات برا افزایش قیمتم
لرزش گیرش که اپتیکال نیست
دوربین که احتمال بدلیل حاشیه زیاد بالای صفحه نمایش بیرون نزده
پردازندش که امسال کلا بد نام بود و البته زیر اگرینوس
پردازندش که١۴نانومتری نیس
۴کا هم که بعید بدونم با فول اچدی در دین چشم خیلی فرق بکنه تو اون صفحه نمایش

Nfs

ههه. اگه بقیه شرکت ها میتونن ۲۳ بدون بیرون زدگی بزنن بیان بزنن اوکی؟ بعدشم فقط گوشی های سونی حاشیه دارند نه؟؟ منطقت جالبه! پردازنده اگزینوس هم مالی نبود اگه خوب بود مدیریت رم نداشت. حتی توی نوت ۵ هم مدیریت رم داره در حالی که تو زد ۵ گرمایی اسنپ بسیار کم شده. هر وقت گوشی رو از نزدیک دیدی و باهاش کار کردی در مورد صفحه نمایش نظر بده 😉

amirhossein11

دادا چن سالته؟اصن پردازنده چه ربطی به رم داره؟رم یه قطعه جداءه.مثه ابنکه یادت رفته اگزینوس بالاترین پنجمترکو گرفت و تو اکثر تست ها تو باز کردن برنامه ها اول شد..
در مورد گرما که گزارشگر فون ارنا وقتی رفت سر گوشی اصن نتونس باهاش کار کنه انقدر داغ بود
در مورد دوربینم با اون حاشیه ها و اون قطر گوشی بعید نبود.
اپلم میتونه قطر گوشیو زیاد کنه دوربینو بچپونه توش

farshad niknam

amirhossein11
حوصله نظردادن نداشتم ولی فقط لوگ این کردم که جواب تورو بدم که دیگه حرف مسخره نزنی ومسخرت کنن، دلم برات سوخت
یه سر به سایت اکسپریان بزن و اونجا نسبتای صفحه نمایش به گوشیو ببین
یه سوال! دوربین s3, s4, میان رده ها هم لرزشگر آپتیک دارن!؟
تو پیکسلارو تو فول اچ دی تشخیص نمیدی ولی کواد اچ دیت مینازی حالا که یکی اومد بالا دست سامی زد ۴کی رو نمیشه تشخیص داد و زیادیه؟ لابد کواد اچ دی خوبه!
پردازنده هم برازندتون الحق خوبه ولی مزیت :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: آلزایمر و میخوای چیکار کنی!؟ این به اون در چه فایده ی اون همه سرعت و قدرت که نشه از همش استفاده کرد! مثل این میمونه که بگی طرف تو ایران یه ماشین خریده ۴۰۰کیلومتر سرعت داره ولی عملا بالاتر از سرعت پراید نتونه بره
پردازنده هم که نسخه دوم مشکلش کمترشد ولی بازم سونی تونست با زیرکی تمام و با ساده ترین روش آبروشو بخره و گرماشو کنترل کنه
کدوم گوشی میتونه اندازه گوشای سونی ۴کی فیلم بگیره

Tesla

واقعا به نظر من الان ۴Kخیلی زیاده همون FHD کافیه چون دیگه بیشتر از اون بجز استفاده ی بیشتر از باتری و پردازنده چیز دیگه ای نداره 🙁 🙁

حبیب

ممنون حسین آقای عامریان :rose:

M҉O҉H҉A҉M҉M҉A҉D҉

همگی منتظر باشید فکر کنم سامسونک امسال صفحه نمایش ۵k بزنه رو s7

mehdi sami

ممنون اقای عامریان خیلی مقاله ی خوبی بود . واقعا شرکت های سازنده گوشی اصلا به فکر باتری نیستند امروز رفته بودم نوت ۵ بخرم یه اتفاق جالب افتاد یه خانم به شدت عصبانی اومد داخل مغازه و اس ۶ اج دستش بود و می گفت چرا گوشی تقلبی به من انداختید من دو روز ازش استفاده کردم شارژش تموم شده البته بنده خدا حق داشت اخه گوشی قبلیش نوکیا بوده و برای چند سال پیش اینم رو فکر یه هفته و اینا بوده اخرشم هر چقدر بهش توضیح دادن قبول نکرد کل موبایل فروشا جمع شدن بهش توضیح دادن که تازه دو روز هم زیاد دووم اورده چون اینترنتشم همش روشن بوده دیگه راضی شد و رفت جدا به جای اینکه وضوح صفحه نمایشو الکی افزایش بدن باید یه فکری بحال باتری بکنن فقط امیدوارم سامسونگ و سایر شرکت ها نیان سال بعد ۴k بزنن . البته ۴k رو که حتما میزنن امیدوارم دیگه بالاتر نرن 😀

HEDAYAT

عزیز ببخشید ولی طرف دیوونه بوده ؛-)
دو روز در استفاده معمولی زمان خیلی خوبی هست!

amirhossein11

دادا نوت۵خریدی؟
چطوره؟

mehdi sami

amirhossein11 اره خریدم خیلی خوبه از نوت ۴ که خیلی بهتره از اس ۶ هم بهتره مخصوصا تو دوربین و صفحه نمایش .

shantia

سامسونگ یه کار جالب می کنه
درحالی که گوشی جدیدش رو ۲k میکنه، کیفیتشم افزایش میده تا با ۱۰۸۰ فرق کنه
شاید اگه روی کیفیت همون ۱۰۸۰ کار می کرد، یه ۱۰۸۰ با یه ۲k همکیفیت میشد
نبای ۱۰۸۰ نسل قدیم رو با ۲k نسل جدید مقایسه کرد

Moazez

پس چطور میشه یه گوشی FHD مثل z3 کیفیت صفحه نمایشش از QHD نوت۵ بیشتر میشه. بزودی عکسهای مقایسه رو منتشر میکنم

shantia

توی دنیا این حرفا رو فقط شما میزنی
تو تخیلات و تخلفات خودت غلط بزن
داداش ما زد۳ ندید نیستیم، یکی از نزدیک ترین دوستام خودم بهش پیشنهاد کردم بره زد۳ بخره ۵ماه پیش ولی هم من هم اون میدونیم زد۳ توی دوربین و صفحه به پای نوت۴ هم نمیرسه دیگه برسه به نوت۵

Saber_xperia

آقای عامریان منو متقاعد کرد که زد ۵ ارزشش بیشتره بخوایم حساب کنیم
البته چه بخوایم نخوایم سونی همرو متقاعد کرد که میتونه
دقت کردی عمق رنگ مشکی چقد تو آی پی اس سونی پیشرفت داشته؟؟؟؟؟
مرسی آقای عامریان :rose:
البته من پول e4 هم ندارم چه برسه به زد ۵

im80za

همونطور که LG G3 بالاترین وضوح بین پرچمدارن همزمان خودش رو داشت در عین حال هم پایین ترین کیفیت و روشنایی رو داشت
حالا منطق کاربرای سونی جالبه
میگن QHD سامسونگ بازی با اعداده ولی ۴K سونی برای رقابته

Moazez

همه میدونیم بیشتر از FHD بازی با اعداده و خود سونی هم میدونه. Z5premium هم سونی گفت مخصوص عشاق به جدیدترین تکنولوژی معرفی کرده وگرنه FHD رو z5 سرجاشه

parsa valaei

آخه یعنی چی که سونی گفت پریمیوم مخصوص عشاق هست؟
ینی سونی میاد واسه عشاق یک مدل متفاوت عرضه کنه؟
عشاق مگه دیوانن برن ۴k بخرن وقتی مثل Fhd هست؟ مگر واسه واقعیت مجازی که خب با اون پول گزاف میتونن یه زد ۵ بخرن با یه هدست جدا با صفحه نمایش که ۱۰۰ برابر بهتر از پریمیوم و هدست هست

iman

حالا یبار که سونی یه صفحه نمایش غول درست کرد کل دنیا مخالف پیشرفت سخت افزار و نوآوری شدن !
سونی جان بیا تعطیل کن بریم داداش این مردم کلا مشکل دارن باهات دستتو تا آرنج بکنی تو عسل بزاری دهنشون بازم میگن تلخه ! بیا جم کن بریم اینجا جای ما نیس

HEDAYAT

مچکر آقای عامریان ؛-)
به قول خودتون خیلی از کارشناس ها گفتند که تراکم پیکسلی بالای ۳۰۰ توسط چشم انسان قابل دید نیست و چشم نمیتونه کل جزئیات رو درک کنه،،،
به هر حال اگر تاثیری روی باطری نداشته باشه مشکلی نیست؛-)
ولی اگر نه،،،

مچکر از همه دوستان

far_zad

تا سخت افزار گوشی نتونه جوابگوی صفحه نمایش باشه و همچنین مصرف انرژی تا حد معقول تامین نشه افزایش رزولوشن کاری کاملا بیهوده هست. فقط برای تبلیغات و دهن پر کردن. یادمه جی۳ اولین qhd بود و چه شاهکاری کرد.

اسنپ ۸۱۰ تو فول اچ دی به زور جوابگو بود. مصرف غیرعادی باتری و گرمای زیاد داشت حالا قرار هست تو ۴k چه نتیجه ای به بار بیاره معلوم نیست.

یک سوال:
آیا شما اول مانیتور رزولوشن بالا میخرید یا cpu و کارت گرافیک بهتر؟

وقتی تو حالت فول لود اسنپ ۸۱۰ تو گوشی زد۴ qhd فقط ۱۰٫۵ فریم تو تست گرافیک نتیجه داده
https://gfxbench.com/result.jsp?benchmark=gfx31&test=544&text-filter=&order=median&ff-smobile=true&os-Android_gl=true&os-custom_gl=true&os-iOS_gl=true&os-iOS_metal=true&os-OS_X_gl=true&os-Windows_dx=true&os-Windows_gl=true&pu-CPU=true&pu-dGPU=true&pu-iGPU=true&pu-mGPU=true&pu-CPU-iGPU=true&pu-ACC=true&arch-ARM=true&arch-x86=true&base=device
در حالیکه تو همین تست اس۶ اج+ تونسته ۱۴٫۹ فریم کسب کنه با qhd.
https://gfxbench.com/result.jsp?benchmark=gfx31&test=544&text-filter=&order=median&ff-smobile=true&os-Android_gl=true&os-custom_gl=true&os-iOS_gl=true&os-iOS_metal=true&os-OS_X_gl=true&os-Windows_dx=true&os-Windows_gl=true&pu-CPU=true&pu-dGPU=true&pu-iGPU=true&pu-mGPU=true&pu-CPU-iGPU=true&pu-ACC=true&arch-ARM=true&arch-x86=true&base=device

بقیه تست ها هم هست که میتونید ببینید.

خب این اسنپ ۸۱۰ وقتی بخواد ۴k رو سایه بزنه یعنی باید بیاد زیر ۷ فریم.

زمان ۴k شدن گوشی ها حداقل ۱ سال دیگه هست. زمانی که بنچمارک آنتوتو رفت بالای ۱۰۰هزار.
و احتمالا شاهد باتریهای با فناوری جدید یا بهینه شدن چیپ ها.

به شدت منتظر بنچمارکهای این گوشی و مصرف باتریش هستم تا ببینم چه نتیجه ای به بار میاره

Moazez

حرفت به کلی رد میشه چون سونی تو تبلت z4 نشون داد با رزولویشن بیشتر از s6 از لحاظ گرافیکی قویتر هست. پردازنده s810 انقدر قوی هست که هیچ مشکلی براش پیش نیاد. الانم که با بهینه سازی نرم افزاری سونی کاری کرده نمره بنچمارک رفته بالای ۶۰۰۰۰ و ۱۰۰% نمره گرافیکی هم دستخوش تغییرات شده. اینم لینک.
http://m.gsmarena.com/sony_xperia_z4_tablet-review-1251p5.php

far_zad

این تبلت z4
https://gfxbench.com/result.jsp?benchmark=gfx31&test=544&text-filter=&order=median&ff-smobile=true&os-Android_gl=true&os-custom_gl=true&os-iOS_gl=true&os-iOS_metal=true&os-OS_X_gl=true&os-Windows_dx=true&os-Windows_gl=true&pu-CPU=true&pu-dGPU=true&pu-iGPU=true&pu-mGPU=true&pu-CPU-iGPU=true&pu-ACC=true&arch-ARM=true&arch-x86=true&base=device
۱۴٫۹ فریم.

۴ فریم بیشتر. اونم به خاطر تبلت بودن.

عزیز با چند فریم اینور و انور حرف من نقض نمیشه. کلا بنچمارکها یه درصد جابجایی دارن. تو تست هایی مثل این ممکنه تحت شرایط خاصی مثل دمای محیط میزان باتری نوع وضعیت سیستم اعداد کمی اینور اونور بشن.

محدوده فریم اسنپ ۸۱۰ برا qhd بین ۱۰ تا ۱۵ فریم هست. برا ۴k این محدوده به ۵ تا ۱۰ فریم کاهش پیدا میکنه. این یعنی عملکرد غیرقابل قبول برا گرافیک.

این گرافیک ها تو qhd عملکرد متوسط به پایین دارن.

تنها عملکرد قابل قبول qhd فعلا تو ipad air2 هست که اونم گرافیکش دوبرابر قویتر از آیفون۶ هست.

در حال حاضر چه برا اگزینوس ۷۴۲۰ و چه ۸۱۰ qhd بیش از حد توانش هست. دیگه اصلا نباید صحبت ۴k بشه برا اینها.

اگه نوت۵ احیانا ۴k میشد بنده علیرغم علاقه ای که دارم به هیچ وجه به خریدش فکر نمیکردم.
——————

در مورد مطلب بنچمارک بالای ۶۰۰۰۰٫ لطف کنید با منبع معتبر حرف بزنید. نه یه اسکرین شات تو فلان سایت طرفدار.
بنده هم میتونم گوشی رو ۱ ساعت بزارم تو فریزر ۵۰۰۰ تا بنچ بیشتر بگیرم. اینا ملاک ارزیابی نمیشه.

Nfs

پس شما هم نیاید بگید که مدیریت رم به کلی حل شده و هیچ مشکلی وجود نداره 😐

Moazez

صبر کن و نگاه کن.ولی قبول کردی که چیپ گرافیکی adreno430 از چیپ s6 قویتره یانه؟ احتمالا اورکلاک هم شاید شده باشه در پریمیوم چون سیستم خنک کننده قوی توش کار شده ممکنه سونی اینکارو بکنه

Moazez

ببین کسی به بنچمارک احتیاج نداره که بیاد همچین کاری بکنه بذاره فریزر گوشیو. ماشالا شما به اینکارا خیلی واردید. در جدیدترین آپدیتی که سونی به z3+ داد چند روز پیش نمره بنچمارک تا ۶۲۰۰۰ بالا رفته،باتری بهینه تر شده، گرما در حد z3 شده و دوربینم کرش نمیکنه. لطفا دوستانی که این گوشیو دارن بیان گواه بدن. آقا هدایت و سایر دوستان.

far_zad

دوست عزیز من نمیدونم یا من دارم انگلیسی حرف میزنم یا شما حواست جای دیگه هست.
اینجا مقایسه بین اگزینوس و اسنپ من نمیکنم. چرا داری بحث رو منحرف میکنی. (هر چند از نظر عملکرد گرافیکی تقریبا در یه سطح هستن این دو تا چیپ)

بنده گفتم هیچ کدوم از این دوتا چیپ آمادگی ورود به ۴k رو ندارند. qhd هم براشون زیاده.
هرچند تو طولانی مدت اسنپ ۸۱۰ به خاطر گرمای بیش از حد فرکانسهاش به حدود نصف کاهش پیدا میکنه.
با یه هیت پایپ بیشتر فقط مدت زمان بیشتری طول میکشه به اون threshold گرمایی برسه. یعنی تو طولانی مدت هیت پایپ بیشتر چندان موثر نیست.

به زودی بنچمارکهای این گوشی منتشر میشه و نتایج رو میبینیم.

اگه مطلب جدیدی میخوای بگی بحث کن. وگرنه من توضیحات کامل رو دادم.
در مورد بنچمارک بالای ۶۰۰۰۰ هم قرار شد با مدرک حرف بزنی. راهکار بنچمارک تو فریزر یکی از روشهای پیش پا افتاده هست که خیلیا بلدن.

اصلا امکان نداره گوشی هم خنک بشه و هم بنچمارک بره بالا. آقا اینا چه حرفیه میزنین. با امداد غیبی که سخت افزار نمیتونه هم خنک بمونه هم عملکرد بیش از حالت حداکثر توان داشته باشه.
———
NFS
مشکل رم تو گوشیهای سامسونگ بعد از اندروید ۵ به وجود اومده و به طور کامل رفع نشده. و ظاهرا قرار نیست به این زودیها رفع بشه.
سامسونگ با گوگل بر سر هسته اندروید ۵ مشکل دارند. گوگل هسته رو بسته و سامسونگ نمیتونه تغییرات لازم رو برای تاچ ویز اعمال کنه.
بقیه رابط های کاربری چون خام یا شبه خام هستن عملا از این قاعده مستثنی هستن.
تا گوگل و سامسونگ به توافق برسن این مشکل باقی خوهد موند. یا باید سامسونگ به کل تاچ ویز رو عوض کنه که بعید هست. یا گوگل اختیارات بیشتری برا تغییر تو هسته اندروید باید بده که اینم نمیشه گفت میشه یا نه.
این مشکل هم به جز برخی موارد مثل ادامه دادن بازی که ازش خارج شدی و چند تا برنامه دیگه اجرا کردی عملا مشکل خاصی محسوب نمیشه.

Kiarash.sh

آقایون معزز راست میگه بعد از آپدیت هفته پیش گوشم در حد z3 که معمولیه داغ میکنه و همین الانم داره تست بنجمارک روش انجام میشه نتیجشو بهتون خبر میدم

Moazez

درکش برانون حیلی سخته که غول تکنولوژی چیکار کرده که هم گرما کم شده،هم بنچمارک بالا رفته و هم باتری بهینه شده. بیاد بیارید زمانیرو کخ روی x10 بدلیل مداشتن مولتی تاچ چقدر سونیرو اذیت کردن و چون سخت افزاری هست این قابلیت دیگه خیال ترولها راحت بود که اضافه نمیشه ولی سونی با آپدیت نرم افزاری گوشیو مولتی تاچ کرد.سونیه ها دست کم گرفتیش؟ در مورد نصف شدن قدرت پردازنده هم در اکسینسوس امکان پذیره ولی در کوالکام تا حالا دیده نشده.

far_zad

نه آقاجون من نه وقت اینو دارم بشینم با شما کل کل کنم نه حوصلشو دارم.
میخوای استفاده کن از این چیزایی که گفتم میخوای نکن.

اینهم تست حرارتی چیپ های مختلف
http://arstechnica.com/gadgets/2015/04/in-depth-with-the-snapdragon-810s-heat-problems/

برا جی فلکس۲ بعد از تنها یک دقیقه فرکانس ۸۱۰ حدود ۵۰% کم میشه. از ۲٫۲ میاد رو حدود ۱٫۴ و بعد از ۸ دقیقه فرکانس میشه ۰٫۹ یعنی بیش از ۱۰۰% کارایی خودش رو از دست میده.

تو ام۹ با اون بدنه فلزی که از نظر دفع حرارت خیلی بهتر از ۱ دونه هیت پایپ داخل رد۳+ هست عملا بعد از چند دقیقه فرکانس بالای ۱٫۲ نداریم
جالبه هیچ کدوم از این دو گوشی مشکل بیرون پریدن از دوربین نداشتن. یعنی ببین دمای سونی تا چه اندازه میرسه که دوربینشو میبنده

همونجا اس۶ هم هست. میتونی ببینی پایداری دمایی یعنی چی.

من یکبار گفته بودم که علاقه ای به بحث با شما ندارم

شما به جای اینکه بحث علمی و منطقی بکنی داری در مدح و ستایش سونی حرف میزنی.

لطف کن بیش از این وقت منو نگیر.

Moazez

ببین برای من حرفای صدسال قبلو نزن. الان مهمه. با بقیه هم کاری ندارم چیکار کردن. الان مهم اینه سونی از حداکثر توان s810 کار میکشه بدون اینکه گرما اونقدر بالا بره.

Kiarash.sh

دوستان دما.ی گوشی خیلی پایین اومده ( بعد آپدیت) ولی بنجمارکی که من چند بار گرفتم تغییری نکرده و روی ۵۲۰۰۰ مونده که بازم خیلی خوبه;-)

SAMSUNG _ The Best Brand

به نظرم توسعه ی پنل های ۴K به سبک سامسونگ نه تنها بازی با اعداد و ارقام نیست بلکه تعریف جدیدی از کیفیت در صفحات موبایلی هست ، همونطور که با صفحات QHD در نوت۴ و اس۶ و اس۶ اج شاهد این بودیم ، مهندسین سامسونگ دیسپلی همونطور که رزولوشن رو پیشرفت میدن دقت رنگ ها رو هم به مراتب بهبود میدن و همچنین سایر فاکتورهایی که تاثیر اساسی در کیفیت صفحه نمایش داره که اصولا در بررسی های دیسپلی میت همواره به تک تکشون دقت و کامل بررسی میشه اما این مورد در شرکت های دیگه توجه چندانی نمیشه بهش و بیشتر به فکر افزایش رزولوشن هستن و بس ، عاملی که دقیقا همونطور که در مقاله گفته شد لزوما به معنای شارپ بون تصویر نیست.

http://www.aparat.com/v/mc1bW

Moazez

تنها چیزی که در صفحه نمایش های سامسونگ دیده نمیشه دقت رنگه. اینم باید در نظر بگیرید که در حالتی که هیچکدومتون استفاده نمیکنید یعنی basic دقت رنگش یذره خوبه. در حالتی که اکثرا اشتفاده میکنن روی حالت اشباع هست. پس شماهایی که دم از دقت رنگ میزنید اینم در نظر بچیرید که خود شما علاقه ای به این دقت رنگ ندارید. البته صفحه نمایش سامسونگ کاملا رنگهارو غیر واقعی نمایش میدن در هر حالتی ولی رو basic یکم خوبه

amin only sony

خب اگه باتریش خوب باشه دوام بیاره مثله مدلای دیگه سونی که صددرصد اینطوره پس مشکلی نیست یه تجربه ی خوب یا یه آپشن خوبه دیگه الکی گیر ندین یه عده میشن دانشمند تراکم پیکسل شناسی

Moazez

استفاده سونی از ۴k دلیلی بسیار محکم داره. سونی از z2 به بعد بهترین صفحه نمایشهارو استفاده کرد ولی هیچکس متوجه نشد. چرا؟!! دلیلش این بودکه خاطرات tft روی z و z1 از سونی تو ذهنها اینو ساخت که سونی صفحه نمایش جذابی نداره. سونی باید چیکار میکرد تا مردمو متوجه کنه از z2 به بعد داره بهترین صفحه نمایشهارو استفاده میکنه؟!! وقتی همه تحقیر شدن s6 رو در مقابل z3+ دیدن متعجب شدن با اون پست ترنجی که بازدیدش ترکوند از بس زیاد بود. یک عده ذهنیتشون درست شد ولی خارحیا که ترنجی رو ندیده بودن. سونی باید ۴k میزد تا با این اسم سنگین توجه هارو دوباره به سمت صفحه نمایشاش که الحق الان بهترین هستن جلب کنه و ذهنیت z و z1 رو پاک کنه و من شک ندارم موفق میشه. تنها راه همین بود که بگه من پدر علم الکترونیک، سلطان صوت و تصویر هنوز وقتی یچیزی میسازم که روش صفحه نمایشه بهترینم. فقط با پریمیوم این محقق میشد. من الان خودم بخپام گوشی بخرم قطعا z5premium میخرم نه بخاطر اسم ۴k بلکه سونی از قسمت صوتی این گوشی هم خیلی تعریف کرد و گفت صدایی که تاحالا تحربه نکردید.باتری ۳۴۳۰ میلی آمپریشم که خیلی عالیه.دیزاین z5premium هم البته از z5 و z5compact زیباتره و همچنین رنگبندیش. سونی الان در همه بخشهای مهم بهترینه پرچمداراش. دوربین،صفحه نمایش،باتری،صدا،مقاومت،طراحی، سرعت و روان بودن. دیگه آدم از اسمارت فون چی میخواد. سونی سلطانه. Make.believe

amin only sony

عالی بود توضیحاتت

Myxperia

اگه سونی مدیریت خوبی در زمینه باتری انجام داده باشه، به نظرم استفاده از صفحه ۴K مشکلی نداره…

MILAD

مسخره اینجا است که تلویزیون ۴k نباشه ولی گوشیت باشه
مسخره اینجا است که ۴ تا فیلم ۴k نداشته باشی ولی تلویزیونت ۴K باشه
مسخره اینجا است که مانیتور ۴K نباشه روی کامپیوتری که هزاران برابر کاربرد بیشتری تا گوشی داره
مسخره اینجا است که این وضوح قابل دیدن نیست روی گوشی ۵ و نیم اینچ قطر
مسخره اینجا است که هیشکی تیتر نزد افسانه اپل وضوح ۵k با ٧۵ درصد وضوح بیشتر نسبت به ۴K
مسخره اینجا است که از نظر علمی اصلا ۴k نیست چون وضوحش ۴٠۴٨ نیست و ٣٨۴٠ هست
هم گرافیک کم میاره هم باتری کم میاره هم محتوایی نیست (بازی و فیلم سینمایی) اگر هم باشه حجم اون بازی ویا فیلم از حجم ذخیره خود گوشی بیشتره !!
روی کامپیوتر با گرافیک پرچمدار زور میزنن وضوح و برسونند به ۴K و خیلی بازی کنندگان اولین چیزی که تو گرافیک کم میکنند وضوح هست !! و بقیه موارد براشون بسیار مهمتر هستش

Moazez

اگه سونی ساربانه میدونه شترو کجا بخوابونه. وقتی سونی یچیزی میسازه یعنی روش فکر کرده.

Rhasta

رم گوشی رو با رم های پی سی یکنواخن میدونید!!!!!

یعنی LPDDR با DDR یکیه!!

داداش اینا از طراحی بگیر تا فرکانس تحملی و …… خیلی فرق دارن(البته بگم ک زیاد سر در نمیارم)

ممنون

saman_67

مسخره این جاست رم گوشیت ۴ گیگ باشه ولی ۵ تا اپ بیشتر نگه نداره بعد اسمشم بزاری قابلیت ، مسخره اینجاست رم گوشی از رم پی سی و لپ تاپ بیشتر باشه :wacko:
حالا شما که مث خودم اپل فن هستین بحثم با شما نیس ، روی صحبتم با سامی فن هایی هست که لایک کردن و کواد اچ دی سامی براشون شده بود نوآوری و ترکوندن تکنولوژی ولی ۴k سونی شده بازی با اعداد و تبلیغات بیخود ، به قول عادل فردوسی پور خیلی خوبن این سامی فن ها :mail: خخخخ B-)
بی صبرانه منتظر معرفی آیفون های جدیدم ، شنیدم رو ویندوز ۱۰ هم کنفرانس رو میشه مستقیم دید ، کسی میدونه چه جوری ؟؟

riofarina

یا بینی خود را برروی صفحه نمایش قرار داده تا فضای بین پیکسل ها را ببینید!
صفحه نمایش گوشی و پاک کنید چربی دماغتون کثیفش کرد! نگو نه که باورم نمیشه ۹۹ در صد چسبوندین ببینین میشه دید یا نه 🙂
و مطمئن هستم ۹۰ در صد نظر دهنده ها اول نظر دادن بعد متن و خوندن!
و مطمئن هستم الان چند نفر میان میگن فول اچ دی سونی از کواد سامسونگ بهتره!؟ البته مرجع مقایسه فقط سامسونگ هستا مثلا کسی نمیگه از آیفون بهتره!
ولی واقعیت اینه که ۲k و ۴k لازم نیست اونیکه لازمه باتریه، داغ نکردنه، خوش دست بودنه، زیبا بودنه، بادوام و محکم بودنه والا الان کارای یه پرچمدار مثل s6 و یه میانرده مثل a5 هم به نحو احسنت انجام میده!
حالا بکوبید سر هم ما هم بخونیم بخندیم 🙂

Ari khan

بنظر من اگه تاثیر منفی رو قدرت گرافیکی و باتری دستگاه نذاره مشکلی نداره…چیزی که تو دستگاه های سامسونگ شاهدش بودیم…فعلا نگاه میکنم چی میشه….

Samiaa71

واقعا هم درسته. من معتقدم اصلا گوشی های هوشمند زیر ۶ اینچ حتی احتیاج نبود کواد اچ دی بشن چه برسه فور کی. جدای از برندایی که این گوشی ها رو میزنن نظر من کلی بود.
همبن الان هم دعا میکنم این شایعه که میگه تراکم پیکسلی ایفونو میخوان زیاد کنن درست نباشه. همین الانم با همین تراکم پیکسلی کاملا از صفحه ایفونم رازیم و لذت میبرم. چرا بره بالا که هم باتری رو بکشه هم بابای پردازنده و بیاره جلو چشش :wacko:
کاش رقابت توی عمر باتری و بهینه سازی سیستم عامل و کیفیت قطعات و بدنه بره جلو نه تراکم پیکسلی.
البته کیفت دوربین (نه صرفا مگاپیکسل بالا) هم جزو فاکتورای رقابتیه که امیدوارم کنار نره.
امیدوارم حداقل ایفون خودشو درگیر این بازی امار و ارقام نکنه. و کیفیت فدای کمیت نشه. البته بعید میدونم :scratch: همه باید تو این پیشرفت خودشونو وقف بدن انگار. :negative:

Mehdi_tr74

جالبه سونی دوستان عزیز صفحه نمایش ۴کی رو بازی با اعداد نمیدونن.
حرف شما ها اینه که سونی واسه بستن دهن یک عده منتقد اومده یک خط تولید راه انداخته؟
خیلی معذرت میخوام ولی مگه بچه بازیه که یه شرکت مث سونی فقط واسه یک عده منتقد بیاد خط تولید راه بندازه؟
من خودم که اصلا این حرف رو قبول ندارم.به نظرم سونی میخواست اسمش سر زبونا بیفته و نگاه هارو به خودش جلب کنه. والبته اونایی که عاشق اعداد و ارقام هستن رو متوجه خودش کنه. همونطور که الان این اتفاق افتاده. عده ای به به و چه چه میکنن و عده ای به باد انتقاد گرفتن سونی رو. که البته هر دو به نفع سونی هست به نظرم.
اگر هم سونی میخواست به منتقدین ثابت کنه که تواناییش رو داره با یه صفحه نمایش ۲کی هم میتونست ولی فرقش با الان این بود که انقدر مورد توجه قرار نمیگیرفت و یک امر عادی به حساب میومد. در صورتی که الان سونی یه کار غیر عادی انجام داده و اسمش آوازه بیشتری پیدا کرده.
من نظرم این هست.ولی هر احتمال دیگه ای هم امکان داره.

ME.oStAd

…..*****************************……
عجب!
ما ها چرا اینقد بدخواه همدیگه هستیم؟
حالا اصن ۴ کی رو کاری ندارم ک بدرد میخوره یا نه!!!
خود شما از پیشرفت تکنولوژی لذت نمیبری؟
این خیلی عالیه که هر روز داریم پیشرفت میکنیم این عالیه!
اما چرا بد خواه هم هستیم؟دوست نداریم شرکت مورد علاقه ی دیگران پیشرفت کنه؟
الان شماها دوس داشتین هییییچ وقت ۴ کی به وجود نیاد چون همون فول اچ دی کافیه؟
نه معلومه که نه!!
باشه اصلا بدرد نخوره اما شرکت ها دارن زحمت میکشن برای لذت بردن ما مگه غیر از اینه؟
بده سونی طراحیش عالیه؟!
بده که ال جی دوربینش عالیه؟
بده که سامسونگ همیشه نواوری داشته؟!
ی روزی باید ۴ کی و زد ۵ پرمیوم میومدن حالا چه خوب چه بد!!!
سامسونگ سونی ال چی اپل همه با کمک همدیگه گوشی هاشونو میسازن برای چی؟
“فقط و فقط برای لذت بردن ما از تکنولوژی و همشون هم عالین” :rose: :heart:
……..********************…..

Cortex

کشته مرده کامنتا معززم :yahoo: خیلی حرفاش باحاله…دورهمی میخندیم

Dontbon

سامسونگیا تا دیروز میگفتن Full HD سونی بدرد نمیخوره و باید ۲K بزنه :yes: الان که سونی ۴K رو زده میگن ۴K لازم نیست و بایستی ۲K میزد(البته بنظر من همون Full HD کافی بود) :wacko: یعنی بی ثبات ترین فن ها ماله سامسونگن(بعضیاشون) :wacko: نظر خودشون رو تکیب میکنن :wacko: مثلا ترنجی یه پستی گذاشته بود عکسای لو رفته از Galaxy S6 و همه فنای ترول سامسونگ میگفتن این چیه من دیگه گوشی سامسونگ نمگیرم…..و الی آخر :wacko:

Dontbon

آقای عامریان یکم رو نظرات دقت کنید ترولای سامسونگ چیکارا دارن میکنند :bye:

hamidreza

سلام
دوستان عزیز خواهش میکنم با احترام با همدیگه صحبت کنید و به خاطر چندتا گوشی حرفهای نادرست نزنید

iman

اولین بار تو تاریخ تکنولوژِ که دارم میبینم سایت ها میگن چرا پیشرفت ؟؟؟؟ همون قبلی کافی بود ! چرا رزولوشن باید بره بالا ! خیلی عجیبه اصلا درک نمیکنم که یعنی چی این پست های مسخره ! تیتر میزنید بعد خودتون توش میگید البته برای واقعیت مجازی لازمه البته برای فلان لازمه ! خب تیتر چیی میگه متن چی میگه ؟ درضمن شما فیلمبرداری ۴k میکنی با گوشی میری فیلم رو تو صفخه ۷۲۰پی تماشا میکنی ؟؟؟؟ خب باید صفحه ۴k داشته باشی تا کیفیت و جزییات فیلم رو ببینی دیگه ! حالا خوبه این مدل رو بعنوان پرچمدار اصلی معرفی نکرده وگرنه سکته میکردید کمپین مبارزه با سونی درست میکردید تو خیابون براش شعار میدادید کسی نخره ! بابا یه مدل جدا درست کرده برای اونایی که علاقه دارن به گوشی هایی با مشخصات شگفت انگیز ! هرکی دوست نداشت مدل ۱۰۸۰ رو بخره ! زورکی نیست که آخه این همه پست میزنید همه جبهه گرفتن ! دوستان سامسونگی هم لطفا اینجا ترول بازی در نیارن که برند مورد علاقشون اول بازی با اعداد بوده بعدا دست و پا در آورده شما ساکت لطفا

Navid

تو نوت ۴ وقتی یه عکس باکیفیت و سایز بالا رو نگاه میکنم تفاوت زیادی با سایر گوشی ها داره مثلا یه عکس کنار ساحل از شن و ماسه کنار ساحل گرفتم شدیدا واضح بود در حالی که تو گوشی های fhdاین گونه نبود اما ۴k رو نمیدونم

eagle

الان سونی ۴k زده ۴k بدشد الان اگه سامسونگ می زد ۱۰۰ دلیل می گفتن چرا باید ما ۴k را به ۲kوfhdترجیح دهیم

grimm

من کاری به هیچ برندی ندارم بهترین اندازه صفحه ۵و۵٫۲ هست و رزولوشن هم۱۰۸۰ یا همون فول اچدی از رم کمتر می گیره واز باتری هم کمتر مصرف میشه ۲k,4kبرای تبلیغ هستن و جیب مصرف کننده رو بیشتر خالی می کنه

grimm

من کاری به هیچ برندی ندارم بهترین اندازه صفحه ۵و۵٫۲ هست و رزولوشن هم۱۰۸۰ یا همون فول اچدی از رم کمتر می گیره واز باتری هم کمتر مصرف میشه ۲k,4kبرای تبلیغ هستن و جیب مصرف کننده رو بیشتر خالی می کنه کاش این شرکت ها بجای بالابردن تراکم پیکسلی که دیگه با چشم هم دیده نمیشه روی باتری کار کنن چیزی که خیلی بیشتر بدرد مصرف کننده می خوره

Mr.7

دوستان من خودم فن ۲ آتیشه سامسونگم
ولی عاشق حرکات جثورانه شرکتا در راستای پیشرف تکنولوژیم
مثل:
پایه گذاری سری نوت
مثل اولین فبلت اپل
مثل گوشی های زد آب سونی
مثل گوشیای فلزی اچ تی سی
مثل اولین ۲k توسط ال جی

سونی واقعا جثارت ب خرج داده و یه قدم بزرگ از گوشی های FHD به UHD برداشته ک تحسین برانگیزه
هر محصول جدید یا تکنولوژیه نویی ک میاد باید دید چقد کاربردیه
باید بیاد تو دست و کارایی خودشو ثابت کنه
پس این ازینکه دوستان تا یه محصولی جواب خودشو پس نداده ن طرفداریشو کنید نه انتقاد کنید
اما هرتکنولوژی قرار نیست مفید واقع شه
شما هرجوری حساب کنی چشم شما نمیتونه از کیفیت رتینا بالاترو تشخیص بده ک میشه حدود ۳۰۰ پیکسل بر اینچ
پس حتی کیفیت FHD هم واسه فبلت های امروزی زیادیه
من خودم نوت ۴ دارم درسته کیفیت بسیار بالایی داره ولی حتی FHD هم راضی کننده و زیادی بود حالا QHD شده ک فبها
اما باید دید این پیشرفته چقد سود داره
بازی یا نرم افزاریو دیدی ک زده باشه با رزولوشن FHD؟یا QHD?
خیر
هرچی کیفیت صفحه نمایش بالاتر باشه و رزولوشن بالاتری داشته باشه
نرم افزار و بازیا با فشار بیشتری روش اجرا میشن
شاید حتی شاهد افت فریم هم باشیم
ایراد از گوشی ها نیست اشتباه نکنید
اینو باید توسعه دهنده های نرم افزاری حل کنن مشکلشو
باید بهینه سازی بشه
این بهینه سازی مدت زمان بسیار زیادی طول میکشه
پس فرقی نمیکنه صفحه نمایش FHD QHD UHD همشون عالین و از نظر پاسخگویی پاسخگوی تمام نیاز های شما هستن
بالابردن کیفیت صفحه نمایش یه پیشرفت خیلی عالیه
ولی زمانی دلچسب میشه ک فاکتور های دیگرو بهم نریزه
مثل مصرف باتریو …
حرف بعضی دوستان ک با سند و مدرکه درسته و نمیشه ازش هیچ ایرادی دراورد و اگرم اسم ببرم میشه تعصب و فنبازی و ترول بازی ب قول دوستان
اما میبینم حرف بعضی دوستان رو مثل دوست عزیزمون اقای moazez ک چش بسته داره میره جلو
من ایشونم ایراد نمیگیرم هرحرفی دوست دارن میتونن بزنن
ولی واقعبین باشید
تو کشور ما طبق سیاست ها ۷۰ ۸۰% مردم قادر ب خرید گوشی های گرون قیمت و لوکس و پیشرفته نیستن یا شایدم علاقه ای بههشون ندارن و فقط میخوان یه گوشیه لوکس و دست پر کن و داشته باشن جهت پز دادن!
اون درصد باقی مونده شرایط خریدو دارن ک علاقه مند ب برند خاصین
پس برن و هر گجتی ک دوس دارن و خریداری کنن و کاری ب کار دوستانی ک طرفداره برندای دیگن نداشته باشن
خوشبختانه تکنولوژی انقد پیشرفت کرده ک تمام پرچمدارای شرکتا بدون شک رضایتمندیو واستون ب ارمغان میارن
پس هرکسی طرفدار هر برندیه واسه خودش نگهداره طرفداریو
اگرم حرفی از دوستان دگ دید از جنبه مفیدش استفاده کنه و دنبال بحث و جدل و تعصب بیجا نباشه

سر این فبلت پیشرفته سونی هم باید منتظر بود تا جوابشو پس بده
تنها کسیم ک میتونه بهترین نظرو بده خود مصرف کننده هاشن
پس اجازه بدیم وارد بازار بشه و قدرتنماییشو کنه
ولی طبق سیاست هایی ک شرکتا دارن زیاد دوام نخواهد اورد در این تکتاز بودن تو زمینه کیفیت برتر صفحه نمایش
شرکتای دیگه این تکنولوژیو ب حد اعلا میرسونن و اونموقع میشه انتخاب عاقلانه تری داشت

و خواهشم از دوستان اینه لطفا با چیز مسخره ای ب نام فنبازی و طرفداری متعصبانه جو دوستانرو از بین نبرید
چون سودش میره تو جیب شرکت سازنده بحث و جدلش میمونه واسه ما
بعضیا یه حرفایی میزنن مثلا فلان شرکت فلان سایتو خریده ک ب نفعش رای بده
خب سایتو خریده مغز ملتو هم خریداری کرده؟
ملت کورن و محصول برتر تشخیص نمیدن؟
با این حرفا ب عقل و شعور ملت هم توهین میکنید 🙁

از تکنولوژی موجود بهترین استفادرو کنید و ازش لذت ببرید :rose:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسین عامریان