حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تقریبا از هر ۱۰ موبایل هوشمند فروخته شده ۹ عدد آن ها اندروید هستند

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | سیستم عامل

طبق آمار منتشر شده از آخرین وضعیت درصد مالکیت بازار برای هر کدام از پلتفرم های موجود برای موبایل های هوشمند می توان گفت گوگل مالک بلامنازع صنعت تلفن همراه هوشمند است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا سهم اندروید و iOS را در بازار موبایل بررسی کنیم.

طبق آخرین گزارشات منتشر شده از Strategy Analytics می بینیم که ۸۸ درصد از تمام موبایل های هوشمند فروخته شده در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ با سیستم عامل اندروید ارائه شده اند. اگر کمی اغراق کنیم می توان گفت یعنی از هر ۱۰ موبایل فروخته شده در بازه عنوان شده، ۹ عدد آنها سیستم عامل اندروید گوگل را داشته اند. تعداد کل دستگاه های موبایل هوشمند فروخته شده در چارک سوم سال ۲۰۱۷ برابر ۳۷۵.۴ میلیون است که ۶ درصد افزایش راه نشان می دهد. با افزایش از ۲۹۸ میلیون دستگاه به ۳۲۸.۶ میلیون، میزان فروش دستگاه های اندرویدی در بازار نسبت به سال گذشته به میزان ۱۰.۳ درصد افزایش داشته است این در حالی است که اوضاع برای پلتفرم اپل خیلی رو به راه نیست. قابل ذکر است که سهم اندروید از بازار موبایل های هوشمند برابر ۸۷.۵ درصد است که ۳.۴ درصد رشد را نشان می دهد.

iOS در مقابل سهمی برابر ۱۲.۱ درصد از بازار را دارد که شاهد افت ۱.۵ درصدی در سهم این سیستم عامل از بازار هستیم. تعداد فروش دستگاه های iOSی نیز با افت از ۴۸ میلیون دستگاه به ۴۵.۵ میلیون شاهد افت ۵.۲ درصدی است. همانطور که می بینید جایگاه اندروید در بازار تلفن های همراه هوشمند بسیار قوی است اما موضوع مهم دیگری هم اینجا وجود دارد و آن میزان سودآوری این دستگاه ها است! دستگاه های اندرویدی عموما سود زیادی ندارند اما در مقابل اپل سود بسیار بزرگی از بازار را به جیب خود می زند. در جدول زیر این داده ها را راحت خواهید دید:

screenshot_20161103-0916402

همانطور که می بینید دیگر رقبا به شدت افت کرده و تقریبا در معرض حذف کامل از بازار هستند. شما از چه پلتفرمی استفاده می کنید؟ چرا؟

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.businesswire.com/news/home/20161102006440/en/Strategy-Analytics-Android-Captures-Record-88-Percent”]businesswire[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)