حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تغییر موضع سونی درباره ضد آب بودن سری اکسپریا : زیر آب استفاده نکنید

نوشته

8 سال قبل | 148 دیدگاه | ترنجی

سونی در چند سال اخیر و پس از ارایه سری اکسپریا زد معروف شد به سازنده موبایل های ضد آب مشهور شد. ضد آب بودن سری اکسپریا (البته نه همه اکسپریا ها) یکی از قابلیت های برجسته این سری است که سونی مانور زیادی روی آن می دهد و یکی از نقاط تمایز شارپ در بین محصولات دیگر موجود در بازار است. سونی در خیلی از کمپین های تبلیغاتی این دستگاه ها را زیر آب و در حال فیلم یا عکس گرفتن نشان می دهد اما حالا سونی موضع خود را درباره قابلیت ضد آب بودن سری اکسپریا تغییر داده است. داستان چیست؟ در ادامه با ترنجی باشید تا موضوع را بیشتر بشکافیم.

20140707_094533-copy

به صورت خلاصه اگر بخواهیم موضوع را شرح دهیم باید بگوییم که سونی شرایط و توصیه های ایمنی درباره ضد آب بودن دستگاه های خود را به روز کرده است. برای مثال “به یاد داشته باشید که از دستگاه زیر آب است، استفاده نکنید” و یا ” درجه IP دستگاه شما در شرایط آزمایشگاهی و در حالت آماده به کار (استندبای) به دست آمده است، شما نباید از این دستگاه زیر آب استفاده کنید، مثلا با آن عکس بگیرید.”

حالا این اظهار نظر جدید را با تبلیغات سونی برای دستگاه های ضد آب این شرکت مقایسه کنید:

 

 

XperiaZR_Press_21-640x423

XperiaZ1Gallery_12-640x348 XperiaZ2press_21-640x346

XperiaM2Aqua_12-640x320

Xperia-Z3TabletCompact_5-640x432

Xperia-Z3-640x426

و یا این ویدیو ها :

[aparat]http://www.aparat.com/v/JmaXS[/aparat]

[aparat]http://www.aparat.com/v/KZ4vW[/aparat]

همانطور که می بینید در ویدیو دوم در شرایط کاملا غیر آزمایشگاهی، در آب رودخانه یا چنین مکانی که ماهی هم در آن زندگی می کند(!) همراه با شیرجه در آب، نشان داده می شود که اکسپریا زد ۳ ضد آب است. این مانورها در کمپین های تبلیغاتی تا پیش از سری اکسپریا زد ۵ وجود داشته است و از آن به بعد سونی در ویدیوهای تبلیغاتی خود تنها به مقاومت در برابر باران و قطرات آب اکتفا می کند :

[aparat]http://www.aparat.com/v/y085p[/aparat]

[aparat]http://www.aparat.com/v/kScQ4[/aparat]

[aparat]http://www.aparat.com/v/8Uw7J[/aparat]

و یا حتی در تصاویر تبلیغاتی :

xperia-z5-waterproof-desktop-d47836dafe8d891ab8db315c542d80ba

اما در جایی دیگر و برای اکسپریا زد ۳ ادعا می شود که “این دستگاه بالاترین حد مقاومت در برابر آب را دارد” و این دستگاه یک موبایل “کاملا ضد آب” است. حتی ادعایی وجود دارد که می گوید “شما می توانید با اکسپریا زد ۳ حتی بیشتر از ۱٫۵ متر هم شنا (غواصی) کنید.” اما در صفحه توضیحات سونی برای شرایط مقاومت در برابر می گوید که “شما نمی توانید با این دستگاه بیش از ۱٫۵ متر یا بیش از ۳۰ دقیقه زیر آب بمانید.”

حال در یکی دیگر از ادعا ها سونی می گوید:

“این دستگاه ها با ملاحظه تمام در یک کانتینر به عمق ۱٫۵ متر با آب تمیز تست شده اند و پس از ۳۰ با ملاحظه تمام دستگاه بیرون آورده شده است.” همانطور که می بینید این تست تاییدی برای ضد آب بودن دستگاه در هنگام شنا و حرکت زیر آب یا کار کردن با آن در زیر نیست.

[su_quote cite=”سونی”]ما توصیه نمی کنیم اکسپریا زد ۵ ما را زیر آب فرو ببرید.[/su_quote]

“وقتی این دستگاه زیر آب فرو برده شده است، در حالت ساکن تست شده و حرکت دادن یا کار کردن با دستگاه تست نشده است. عوامل محیطی زیادی هستند که قابل دسترسی نیستند. (برای مثال حرکت زیر آب و یا تغییر فشار در حین حرکت زیر آب) به این دلیل است که ما توصیه نمی کنیم اکسپریا زد ۵ ما را زیر آب فرو ببرید”

آ … این ها همه تناقضاتی است که کاربر را به گمراهی می کشاند و حالا طبق ادعای جدید سونی برای اکسپریا زد ۵، این گواهینامه ها تنها در شرایط آزمایشگاهی و در حالت استندبای و آب تمیز و بدون نمک یا کلر تست شده است و اگر تحت این شرایط دستگاه را تست کنید از خدمات پس از فروش محروم می شوید. دلیل این موضوع شاید این است که در زمان اکسپریا زد ۳ مشکلات زیادی برای کاربران پیش آمده است و طبق ادعای سونی، همه این دستگاه ها شامل گارانتی شده و هزینه زیادی از این بابت از شرکت مصرف شده است، شاید آن ها تصمیم گرفته اند کمی محتاط تر عمل کننده و در ارایه زد ۵ دیگر ادعاهای اغراق آمیز قبل را تکرار نکنند. همانطور که اکثر تولید کننده های دیگر حتی در معرفی رسمی خود، اعلام کردند که دستگاه را کاملا زیر آب نبرید یا با آن کار نکنید.

این مطلب از انتقادات رسانه نزدیک به سونی یعنی Xperiablog منتشر شده است و می توانید اطلاعات بیشتر را در آن بخوانید

اشتراک در
اطلاع از
148 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mortal galaxy

اینم از این.
دم اپل گرم که یا یه کاری رو نمیکنه. یا اگه انجام بده بهترین رو انجام میده.
البته تلاش سونی ایول داره خدایی. اینی که پورت ها رو یه جوری طراحی کنی که زیر اب هم جواب بده خیلی خوبه خدایی.

Critic

حالا چرا اپل ؟؟؟؟؟
یعنی تا الان گوشی اپل بی عیب بودن

:unsure: :unsure:
اگر منصف باشیم همه گوشی ها یک عیب خاص دارند مربوط به شرکت هم نیست مربوط به پیشرفت تکنولوژی هست

mortal galaxy

حق با شماست.

shahryar

دوستان،همچنان سونی گواهی ip رو داره،جو بیخود ندین.

Mohammad Reza Ghorbani

طرفداران سونی که به اقای عطایی توهین میکنید باید از خودتون خجالت بکشید :negative:
بی ادب ترین ظرفدار ها هستید که به بهانه های مختلف به همه توهین میکنید 🙁
والا تعداد ترول های سونی از مجموع بقیه برند ها بیشتره ، به ایفون که میگید مال ۶ سال پیش ، سامسونگو میگید دامدونگ …… واقعا واقعا متاسفم !!!

shahryar

پس چرا نظرمو ثبت نکردی؟؟؟

sharifix

خدا لعنتت کنه سونی
حالا که Z3 من خراب شد اینو میگی
من دیروز هم توی یه مطلبی کامنت گذاشتم که اینا واقعا ضد آب نیست بعضیا بهشون برخورد.
من هم توصیه میکنم هیچوقت توی آی تستش نکنید

master

خیلی ها تجربه تلخ شما رو داشتن از جمه چند تا از دوستان خودم
اینکه این ادعا فقط برای شرایط ازمایشگاهی بوده به کنار .یعنی نباید این موضوع که چند صدم میلیمتر اینور یا اونور شدن قطعات و جایگزاری ها و چسب و … که زیاد تو شرایط تولید اتفاق میافته رو در نظر می گرفت؟(چند صدم میلی متر تفاوت هم میتونه راه رو برای ورود اب باز کنه)
مورد دیگه اینکه با توجه به تجربه ای که داشتم جندین بار گوشی های مختلفی که داشتم تو اب افتادن (هیچکدوم هم زد اب نبودن) ولی تابحال برای من پیش نیومده که گوشیم به خاطر افتادن تو اب خراب بشه! یعنی هر بار بعد از این اتفاق گوشی رو تو ظرف برنج می خوابوندم و بعد از یک یا دو روز بدون هیچ ایرادی میتونستم ازش استفاده کنم!
البته فکر نمی کنم خابوندن تو ظرف برنج برای گوشی های ضد اب تاثیر داشته باشه! چون همونطورکه وارد شدن اب به گوشی سخته خروجش هم مطمئنا سخت خواهد بود.

Moazez

منکه استخرم رفتم چیزیش نشده. ولی سونی راست میگه. با سونی موفاقم. بعضیا هنوز معنی ضدآب بودنو نمیفهمن. طرف میره دریا با اون فشار آب و آب شور بعد میگه سونی الکی میگه.

im80za

داداشم زد ۳ داشت گرفت زیر اب شست بعدش گوشی تا ۲ روز روشن نشد و دوربین هم بخار کرده بود.
بعد از ۲ ساعت تو برنج گوشی بالاخره روشن شد ولی ویبره گوشی سوخت

Moazez

چرا همه این مشکلات برای شما سامسونگیا پیش میاد؟!!

im80za

به قران قسم الان ویبره گوشی سوخته میخوای باور کن میخوای نکن
در ضمن چسب درب پشت هم شل شده اومده بالا

من من خودم اس ۵ دارم نمیگم کیفیتش عالیه ولی سونی هم اونقدرا فوق العاده نیست

Ari khan

جالبه وقتی سامسونگ این حرف رو زد این آقا سامسونگ رو متهم به کم کاری و دروغگویی و سایر اراجیف کردن اما حالا سونی راست میگه…..بشناسین این اقا رو….

Moazez

واسه ماکه همچین اتفاقاتی نیفتاده با اینکه بر خلاف حرف سونی هرجاکه گفته نبرید بردم و عین ساعت داره کار میکنه ماشالا.

Moazez

آقای آریخوان سامسونگ گفت کلا به آب نزنید گوشیو. سونی میگه در شرایطی که ما میگیم استفاده کردنش مشکل نداره. خوبه متنو میخونید یذره هم بفهمید.

Ali SONY

یه نکته خیلی جالب هست
بعضیا گوشی که گرمه میندازن تو آب یخ که خنک بشه!
خب نمونه اینو تا حالا جایی ندیدین؟
چرا مطمنن صدها بار دیدین وقتی یه لیوان آب یخ تو هوای گرم بخورید بیرون لیوان عرق میکنه
دقیقا برای گوشی هم همین اتفاق میافته اگه تفاوت دمایی خارج و داخلش زیاد باشه
بعد دوستان اینکارو که میکنن میگن گوشی سوخت توش بخار رفت! در صورتی که آب اصلا توش نرفته!!!!

جناب im80za این مسئله ممکنه در مورد برادر شما هم صدق بکنه

امین

خوب سونی کلا یه ضد اب بود که بهش افتخار میکرد و هرچی تبلیغ میساخت روی ضد اب مانور میداد که سر انجام اونم تو زرد در اومد البته خیلی وقته تو زرد شده چون فقط چند نمونه رو خودم دیدم که به فنا رفته زیر اب.
معزز گوشیت بردی زیر اب زیاد تکون نده به فنا میره :)))))))))))

HEDAYAT

دوستان وجدانا بسه دیگه!
یه طرف میگه ؛خودم سونی داشتم ،نمیدونم بابام داشت پسر عمم داشت بعد شستمش سوخت!!
خیلی مسخرست! واقعا اینقدر از یه برند نفرت دارید که دربارش دروغ میگید؟؟!
یا هر به قرآن به قرآن میکنید؟!
کسی که سره گوشی به قرآن قسم میخوره تکلیفش معلومه،،،
اونطرف هم میگه بردم تو دریا و استخرو،،،،
برادر من کدوم استخر میزان گوشی ببرید؟!
اره سونی ضدآبه، ولی این حرفا رو نزنید دیگه!
مردومو پیش خودتون اینجوری دسته بندی میکنید؟!
(فن سونی، فن سامسونگ و،،،!؟)

artinraad

دقییییییییقا منم گول همین تبلیغات دروغ رو خوردم. من نوت ۴ دارم و به عنوان گوشی دوم میخواستم آیفون بگیرم اما یه لحظه فکر کردم یه هفته دیگه مسافرت به ترکیه دارم و اونجا چه حالی میدی گوشی ضد آب باشه و با دوستا حسابی عکس و فیلم بگیریم. با این فکر یه لحظه خر شدم و ۱۲۸۰ تومان دادم از دیجی کالا z2 آ.ش.غ.ا.ل خریدم. وقتی گوشی اومد دستم و باهاش کار کردم دیدم چقد در برابر تاچ ویز بی امکاناته دامو زد ولی با این حال گفتم عوضش ضد آب هستش. بالاخره ما رفتیم ترکیه و اونجا توی پارک آبی با وجود بسته بودن تمام پرت ها چند بار بردیمش زیر آب و عکس گرفتیم و گذاشتیم لب استخر و یه ساعت بعد دیدم توی دوربین آب و بخار هست. سریع خاموش کردم. بعدش روز بعد روشن کردم یه ضرب ویبره میزد و خاموش نمیشد. اومدم باتری رو بردارم دیدم ای دل غافل ازین خبرا نیست که بشه برداشت. انقد ویبره زد تا خاموش شد. اومدم تهران انداختم یه هفته تو برنج. روشن کردم ۵ دقیقه کارکرد و ال سی دی سفید شد و سوخت. تمام. ۱۲۸۰ تومان پولش که با کار کردن در آوردم به باد رفت.رفتم سراغ جعبش برای گارانتی جمله ای دیدم که تا الان نتوستم منطقشو بفهمم. گارانتی آرین نوشته گوشی در صورت آب خوردگی از گارانتی خارج است. هه. حرومتون شه. یه عمر سامسونگ داشتم و اپل راضی بودم غلط اضافه کردم این بنجل رو خریدم پشیمون شدم.گوشی ضد آب که تو همهی تبلیغاتش خویس هستش آب بخوره گارانتیش باطل میشه. ازین مسخره تر؟ اصلا چرا سوخت؟ مگه ضد آب نبود؟ بی تعصب میگم به مرگ عزیزم اس۵ دوستم که در پشتش هم باز میشه بارها برده حمام و استخر نسوخته فقط یه بار قاط زده بعدش درست شده.

Moazez

خخخ. چقدر جالبه که همه سامسونگیا دوست دارن گوشی سونی بخرن. شما اگه طرفدار سامسونکید چرا سونی میخرید؟!! جالبه واسه همتونم سوخته. بسه بابا ۱۵ ساله تو اینترنت استخون ترکوندم طرف بگه واو من تا آخرش میرم راست میگه یا چرت میگه. بس کنید ترولها

artinraad

معزز مگه نمیگی بچه ها میان چرند میگن؟ من که دیگه بچه نیستم ۲۷ سالمه داداش. تو نه اونارو قبول داری نه ما رو بالاخره حرف یکی رو باید قبول کنی دیگه!!!
اولا من گفتم که سونی گرفتم فقط به خاطر ضد آب بودنش. همین. نگفتم به عشق سونی رفتم خریدم که میگی سامسونگی چرا میاد به سمت سونی. فقط در حد گوشی دوم میخواستم.
ثانیا انقد راحت به همه تهمت نزن اگه تو نت استخوان ترکوندی من تو زندگی واقعی استخوان ترکوندم و میدونم تهمت زشته و گناهه.
ثالثا برو کل ترنجی رو بگرد اگه من تا حالا بیشتر از ۳ یا ۴ تا تظر داشته باشم بیا تف کن تو صورتم. مرد حسابی مگه من مریضم یا مغز خر خوردم که بیام اینجا این همه بنویسم و توضیح بدم که فقط سونی رو خراب کنم؟ مگه وقتمو از سر راه آوردم؟ به ۲ دلیل گفتم و بخوای عکس و فیلم میگیرم و ثابت میکنم. اول این که بقیه بخونن مث من ضرر نکنن. دوم این که دلم پر لود ضرر مالی کردم خیلی دنبال یه بحث مرتبط بودم تا بگم این اتفاق تلخ رو.
حالا شما نمیخوای باور کنی نکن ولی هر کسی که این کامنت منو میخونه بدونه به همین دستای سالمی که خدا بهم داده و دارم باهاش تایپ میکنم قسم میخورم که راست گفتم. ۱۰ سال دیگه بیاین ازم بپرسین بازم عین همین رو مو به مو میگم چون دروغ گو نیستم که کم حافظه باشم.
در ضمن جناب معزز اگه دفعه دیگه با این لحن با من صحبت کنی دیگه اینجوری با شخصیت حوابتو نمیدم. احترام خودتو نگه دار آبروی خانوادتم نبر .

IT

اصلا کار اشتباهیه موبایل رو زیر آب بردن آدم اصلا نباید گول تبلیغات این شرکت ها رو بخوره مخصوصا تو ایران که گارانتی عملا کشکه

Rhasta

تبلیغات نیست دادا۶

واقعا زده ابه ولی پیشنهاد میده نرین زیر اب خدا گوشی رو در بیارین بعد بگین سونی دروغ میگه
اوکی؟؟؟ :good:

Rhasta

البته سخن شما هم درست بوداا

قصد بی احترامی نداشتم

pouya

بیا با این پست بهونه ای شد دست ترول ها :negative:

K.m

کاری رو میکنن که خود شما هر روز و تو هر پست انجام میدید.ناراحت نشو کسی جاتو نمیگیره.شما یه ضرب المثل از مدیر خاورمیانه سونی در این باب روایت کن

ss007

احترام به مشتری=۰
من دیگه حرفی ندارم. :whistle: :yes: 😉

Moazez

خخخ. خوبه احتزام به مشتریرم معنیشو فهمیدیم. احترام اونی نمیذاره که پرچمدار پارسالش ۵٫۱٫۱ نگرفته ولی پرچمدار سه سال پیش سونی آپدیت گرفته. احترام به این میگن بازم سونی استاندارد ip رو داره که کاملا حقیقیه. اونایی که حتی استانداد هم ندارن که توهین بزرگ محسوب میشه به مشتری از نظر شما.

amirreaza nariamanpour

داداش مگه به اپدیته؟؟؟

Moazez

بله دقیقا کوچکترین کاری که یک شرکت واسه مشتری میتونه انجام بده پشتیبانی و آپدیت دادنه

shahryar

چرت نگو بینیم،گواهی ip رو داره یا نه؟؟

S vs S

به قرآن قسم میخورم که حرفام راسته.
من قبل از اینکه گوشی بخرم خیلی دوست داشتم که گوشی ضدآب باشه.
برای همین رفتم سمت زد۳٫
خدا شاهده تا حالا صد بار شستمش.
تو نوشابه انداختم.
روش بستنی مالیدم.
مربا ریختم.
به استخر بردم که البته نذاشتن ببرم داخل.
فقط بگم که این گوشی تماما ضدآبه.
ضدآب بودن فقط به همینجا خطم نمیشه.
چند روزی هست که بخاطر باز و بسته کردن زیاد درپوش قسمتی از لاستیک درپوش کاملا کنده شده.
و آب کاملا داخل گوشی نفوذ میکنه.
با این این من باز هم شستمش.
حتی نزدیک به سه چهار بار داخل گوشی آب رفت.
قسم میخورم کوچک ترین مشکلی نداره.
حالا خودتون قضاوت کنین.
حرف این ترول های برند های دیگه رو گوش ندید.
و به ضدآب بودن گوشی های سونی ایمان داشته باشید.
البته من تاکیدی در مورد زد۵ ندارم چون هنوز ازش استفاده نکردم که ببینم چقدر در مقابل آب مقاوم هست.
ممنون که به حرفام اهمیت دادین و خوندینش.

S vs S

شما دقیقا چرا این ادعای منو تکذیب میکنی.
درسته که سونی برند محبوب منه ولی به هیچ عنوان حاظر نمیشم به خاطرش به کتاب آسمانی دینمون قسم بخورم.

the next big thing

آقا سین پاچیم از خند دمت گرم خیل خوب بود

✰ BARDIYA ✰

اقا سینا نـویسنده عزیز با تمام احترام وقتی شما این موارد رو تست نکردید نمیتونید بیایید راجبش اظهار نظر کنید و بگید حرفای این دوستمون دروغه!!
من بیشتر حرفای این دوستمون رو تایید میکنم چون خودم هم امتحانشون کردم و این که شما مثل بعضی از کاربرا که طرفدار سامسونگ هستن بیایین با این حرفتون باعث بشید جو کامنت ها متشنج بشه و این دوستمون رو دروغگو خطاب کنید اصلا کار درست نیست!!
موفق باشید :rose: :rose:

S vs S

اقای سینا عطایی
من به هیچ عنوان نگفتم بدون درپوش ضدآبه.
نگفتم که رو پورت ها و درگاه میکرو اس دی اب و مربا ریختم.
گفتم این مواد رو قبل اینکه درپوش گوشی خراب بشه به گوشی مالیدم و بعد شستمش.
و گفتم قسمتی از لاستیک درپوش کنده شده با این حال من اونرو به آب فرو بردم و باعث نفوذ آب به داخل دستگاه شد و هیچ آسیبی به دست گاه وارد نشد.
Davatgarya@gmail.com
این نشانی جی میل من هست.
اگر در تلگرام حضور دارین شمارتونو به من بفرستین تا ده ها فیلم از شستن گوشی خودم با لاستیک کنده شده درپوش بفرستم و شما هم اونو داخل سایت قرار بدین.
ممنون

S vs S

آقایون بنده نگفتم درپوش باز بوده.
اونایی که سونی دارن میدونن یک لاستیک بخش درونی درپوش رو پوشش داده.
این لاستیک اگر کنده بشه داخل گوشی آب میره
و در گوشی من قسمتی از اون لاستیک کنده شده و باعث نفوذ چند قطره آب شده.

korosh

ویدئو های مربوط به تست زد آبی سونی تو اینترنت زیاد هست…
اینم یک نمونش که روی گوشی z3 compact سس و.. میریزه و در آخر هم طبق دستورالعمل سونی اونو با آب تمیز میشوره و هیچ مشکلی پیش نمیاد. http://www.aparat.com/v/yNGKL

حالا بعضی دوستان هستند که گوشی وقتی با مایع غیر خالص برخورد میکنه، بعدش اونو نمیشورن و این میشه که گوشی خراب میشه و عده ای هم سو استفاده میکنن…
به دوستان توصیه میکنم که توضیحات رسمی سونی در مورد ضد آب بودن گوشی هاش رو در لینک زیر بخونید و کورکورانه قضاوت نکنین

http://support.sonymobile.com/ir/dm/waterproof/?utm_source=marketing-url&utm_medium=http://support.sonymobile.com/waterproof&utm_campaign=http://www.sonymobile.com/waterproof

Ali SONY

این تغییر موضع سونی خیلی عجبیه!
بلاخره بعضی کاربرها محتاط نیستن و شاید این تغییر موضع خوب باشه
ولی من خودم تا حالا Z1 رو ۱۰ بار حدودا تو آب غوطه ور کردم
۲۰ باری هم شستمش و مشکلی نداشته

Ali SONY

البته اینم بگم دوستم یه هفته ای میشه که یه Z3+ خریده
دوبار برده تو آب مشکلی نداشته :yes:
همچنین از نظر گرما هم بعد دوتا آپدیت اولیه مشکلی نداره و من خودم با گوشیش ۲۰ دقیقه فیلم ۴K به راحتی گرفتم :yes:
با اینکه بیشتر هم میشد بگیرم ولی واقعا دیگه حوصلم داشت سر میرفت!!!!!! :wacko:

Farzad nosrati Nia

واسه منم همینطور
حتی شده z2 یه ۱۰ دقیقه تو کف صابون بوده
حساب شستنش که از دستم در رفته ولی تا حالا مشکلی واسش پیش نیومده

HEDAYAT

بیست دقیقه با دمای معمولی گوشی z3 plus 4کا گرفتید؟!
عزیز اینجا چند نفر این گوشیو دارن دیگه،،،ازین حرفا نزنین ؛-))

Ali SONY

بله دقیقا! حتی بنظرم تا نیم ساعت هم میکشید!
تو هوای آزاد شهر اصفهان با دمای ۲۵ درجه

شروع کردم به فیلم برداری ۴K در دقیقه ۹ ام پیغام اخطار داد ولی قطع نشد
این پیغام میگه که ممکنه بر اثر دمای پردازنده برنامه بسته بشه!
http://s6.picofile.com/file/8211549276/DSC_1794.JPG
گوشی تو دقیقه ۵ که بود خنک بود و در دقیقه ۹ فقط کمی گرم شده بود

اهمیتی ندادم و ادامه دادم و به دقیقه ۲۰ ام رسیدم و قطع کردم چون حوصله ام واقعا دیگه داشت سر میرفت
البته خودم تعجب کردم با این توصیفاتی که ازش شنیدم چطوری ۲۰ دقیقه گذشت و هنوز داشت فیلم میگرفت
تو دقیقه ۲۰ ام گوشی گرماش نسبتا دوبرابر دقیقه ۹ شده بود که اینم طبیعی تو فیلم برداری ۴K
http://s6.picofile.com/file/8211553234/DSC_1795.JPG

توی عکسها همه چیز واضحه و من هم عمدا این عکسارو برای چنین روزی گرفتم!
و اونقدر هم ارزش نداره که بخوام براش دروغ بگم :yes:

Ali SONY

درضمن اگه بازم دلواپسانی هستند که فک میکنند من دروغ میگم!
دوتا عکسو سیو کنند
یه نگاه به DETAILS عکسا بکنید زمانشون رو ببینید میبیند فاصله دوتا عکس حدود ۱۱ دقیقه اس!!! :yes: :yes: :yes:

HEDAYAT

درسته عزیز دبنده هم درفضای باز شب تهران دقیقا بیست دقیقاه و ۲ ثانیه گرفته ام
ولی در دمای معمولی (هم گوشی هم هوا) این امکان نداره!
در اینکه زی۴ گوشی عالی هست شکی نیست، ولی دیگه،،،

مچکر از همه دوستان ؛-)

Rhasta

علی۲۰ دیقه ۴k !!!!!فکر کنم راست میگی

میگم چند گیگ شد این فیلمت؟

HEDAYAT

بیست دقیقه با دمای معمولی گوشی z3 plus 4کا گرفتید؟!
عزیز اینجا چند نفر این گوشیو دارن دیگه،،،ازین حرفا نزنین ؛-))

حبیب

به قول علی دایی که خیلی هم دوسش دارم؛
طی یک جمله ی سوتی وار:
سبزه بود،به گل آراسته شد!

Yas

به به کجان ان مردان پر ادعا…

ايليا زندى

بازهم ننگ تکنولوژی خودی نشون داد میبیننین؟
اس۶ خوده سامسونگ گفت ضد اب نیست ۳۰ دقیقه زیر اب دووم اورد اما زی تری پلاس دوستم داشت عکس میگیرف افتاد تو اب در جا سوخت با اون همه ادعای سونی

این فرق پرفروشتیرن برند با یک بنجول ساز

اون از دوربین اینن از ضد ابی

S vs S

دوست عزیز اگه اس سیکس یک متر بره زیر آب نابود میشه.
اون فیلم هایی که از گرفته بودن اس سیکس تو آب با عمق یک سانتی متری بود.
کم سونی سوخت سونی سوخت بکنید.

ايليا زندى

من گوشیم افتاد تو دریا هیچیش نشد

Moazez

دلقینها هم پرواز میکنن ایلیا

Dr.Zed

و کماکان برگرفته از کتاب نهنگ ها کتاب میخوانند 😐

کم دروغ بگو 😐
چقد دروغ اخه؟
البته حق هم دارید چون طرفدار یه شرکت دروغگوی دزد هستید 😐

رضا (z best)

مگه داریم؟مگه می شه؟
مگه ترولها هم حرفم می زنند؟؟؟
.
.
.گفتم حرف نه چرت وپرت وتوهین
هیشششششش

Ali SONY

بنظرتون این طرز حرف زدن درسته؟؟؟
بنجل ساز؟!
البته سامسونگ خیلی ترول داره و عجیب نیس
حتی یکیشون با من تو اینستاگرام کل انداخت و کلماتی گفت که در شان یه انسان درست نیست!!!!

Moazez

علی جان بارها گفتم سن و سال اکثرشون زیر ۱۵ سال هست و واسه همین هرکدومشون میخوان با من حرف بزنن اول مطمئن میشم که ۱۸ سالش شده یا نه تا جوابشو بدم. سن و سال که کم باشه یذره درک مطالب سنگین سخت میشه براشون.

iPhone 6s

رسما میگم سونی ]…[ :whistle:

Moazez

طرفداران آیفون که ۶ سال از ما عقب ترن سکوت. با دوربین ۱۲ حال کنید فعلا و رم ۲ گیگ. خخ.

Emam

دوست عزیز یا واقعا از دنیای فناوری چیزی نمی دونی یا خودتو زدی به اون راه، آیفون ۶ با ۱ گیگ رم و دوربین ۸ از اکسپریا زد ۳ پلاس با ۳ گیگ رم و دروبین ۲۰ بهتره، چرا؟
اولا با ۹ ماه قدیمی تر بودن آیفون، دوربینش در یک سطح با دوربین ۲۰ مگاپیکسلی زد ۳ پلاس قرار گرفته (منبع: DXO)
دوما از نظر سرعت و عملکرد با ۱ گیگ رم از ۳ گیگ رم اکسپریا زد ۳+ که ۸ هسته ای هم هست اما آیفون ۲ هسته، سریع تره (منبع: تست های سرعت)

amirreaza nariamanpour

اقا من فک کردم این معزز دیگ ا اون ترولی در اومده اما میبینم ک همچنان…..
رم۲ دوربین ۱۲
اصن خدایی ا کجا حساب کردی ک ایفون از سونی ۶ سال عقبه

hsbn

۶سال عقبتره!!!!؟؟؟

K.m

امیر رضا
اشتباه فکر کردی که ایشون دست کشیده از این کارهاش،چن روز به به گفتن از سونی ،فشار کاری ایشون رو کم کرده بود،اما الان یه پست تقریبا به ضرر سونی نوشته شده ایشون برگشتن تو جلد اصلیش.کافیه یه مطلب دیگه بزارن اینجا تا همه از دم جیره خوار بشن

Moazez

دوربین ۱۲ سونی در سال ۲۰۰۹ اولین گوشیو معرفی کرد. که شش سال بعد آیفون اولیشو معرفی کرده پس یعنی شش سال عقب ترید

Moazez

الان کجای این پست بر ضد سونیه آخه k.m؟!!! واقعا درک و فهم موضوع بالا خیلی سخت نیست که سونی میگه از گوشی ضدآب چجوری استفاده کنید. همین ضدآب بودنم ندارید شماها پس هییییسسس

fouzhan

ینی واقعا ادعای تکنولوژی داری بعد میای همچین حرف مفتی رو میزنی؟ طرفدار آیفون نیستم ولی یادت باشه همون آیفون ۶ با یک گیگ رم زد ۳ پلاس شمارو خورد! با ۲۳ ثانیه اختلاف! پس دیگه همچین چیزی نگو عمو فدا! :negative:

the next big thing

این حرفو جی کی شین تو مراسم اس ۵ زد چقدر این طرفدارای سونی مسخره کردع الان کجان؟؟؟ هرروز که میگذره بیشتر متوجه میشیم که سونی چرا داره نابود میشه بخش موبایلش.اگه سامسونگ پرفروش ترین برند موبایل دنیاس و همه بازارهارو میبلعه الکی نیس و یا اپل فروشش بالاس الکی نیس.مثلا دوربینش ۲۳ مگاپیکسله ولی جزییاتش واقعا افتضاحه و از اس ۶ کم اورد وتو عکساش هاله ی صورتی داشت.واقعا سوتی هیچوقت تو بازی نبوده و نیست و نخواهد بود

رضا (z best)

مگه داریم؟مگه می شه؟
مگه ترولها هم حرفم می زنند؟؟؟
.
.
.گفتم حرف نه چرت وپرت وتوهین
هیشششششش

samsung king

سونی هم بالاخره به این موضوع که ضد آب بودن فقط جنبه تبلیغاتی داره اعتراف کرد

Moazez

الان دقیقا کجا همچین مطلبی نوشته؟!! اتفاقا تاکید کرده گوشی ضدآب. خواشها متنو بخونید.

alirad

ضد آب بودن اکسپریا ی دروغ بزرگه. من ی زد تری رو بردم تو استخر زیر اب عکس اول نه عکس دوم تصویر رفت بعد از خروج از استخر هرکاری کردم گوشی سالم بود همه کاری میکرد ولی صفش سوخته بود شانس آوردم گوشی بیمه پلن بود گفتم گوشی رو گم کردم یکی دیگه گرفتم

Moazez

الان متن بالارو واسه شما گفتن. اینهمه متنو اگه میخوندی همچین حرفی نمیزدی.

hsbn

حرف یکی دوستان جالب بود که میگفت z3از نظر مردم بهترین گوشی بوده پس برای چی فروشش خوب نیست با اینکه مردم گفتن بهترین گوشیه؟؟؟؟!!!

S vs S

کدوم استخری میزاره تا گوشی دوربیندار رو ببری داخل محیطی که یه عالم انسان لخت هست؟

Emam

شمایی که اون بالا به نویسنده مطلب میگی باید روی ادعای شما حساب کنه و احتمال کذب بودن بهش نده، چجوری به ایشون تهمت میزنی؟ امکان نداره خونشون استخر داشته باشه؟

pika

مگه لاس وگاسِ! انسان لخت؟! تو استخر؟! راستی مگه همین جناب معزز ۱۰۰ بار نگفته با گوشی تو استخر عکس گرفتم؟! الان یوهو قوانین عوض شد؟! مربا بده بابا :negative: :negative:

Ali SONY

ببخشین حالا طرفدارای ال جی هم شاخ شدن برا ما؟؟؟؟
برو باتری یدکیتو بنداز گوشیت خاموش نشه یهو!!!! :whistle:

pika

علی جان مربا بده بابا :yahoo:

pika

راستی هروقت سونی تونست ۲ سال پشت سر هم بهترین گوشی جهان شه بیا با هم بحث کنیم :whistle:

pika

آقای عسکری قسمت best smartphone رو خوب نگاه کنین و به خاطر بسپارین فک کنم قبلا چنبار این مورد رو به شما توضیح دادم ولی حافطه ی ضعیفی دارین!
http://www.gsma.com/newsroom/press-release/winners-2015-global-mobile-awards/

pika

متاسفانه ویرایش نظر کار نمیکنه مجبور شدم کامنت جداگانه بدم
اینم برای Lg G2
http://www.stuff.tv/features/stuff-gadget-awards-2013-lg-g2-our-smartphone-year
http://www.telegraph.co.uk/technology/mobile-phones/10492201/LG-G2-beats-Apple-iPhone-to-smartphone-of-the-year.html
اینم فون آرنا که بین ۳ تا گوشی برترش ۲ تا LG هست
http://www.phonearena.com/news/PhoneArena-Awards-2013-Best-Smartphones_id50069

Moazez

آقای pika شما یک سر به اینستاگرام من بزن تا ببینی عکس تو استخر چه شکلی میشه تا حسرت بدل نمونی رویاهات به واقعیت تبدیل بشه. در ضمن g2 خداییش خوب بود ولی اون g3 مزخرفترین گوشی پارسال بود. حتی از g2 هم ضعیفتر بود. G4 هم که باز خوبه ولی در مقابل z3+ عددی نبود.

pika

آقای عسکری شما هنوز سطح درک فناوریتون انقدر پایینه که نمیدونین بهترین های GSMA رو نویسنده سایت انتخاب نمیکنه بلکه داورهایی که هرکدوم ۱۰ برابر من و شما حالیشونه انتخاب مبکنن!
راستی جایزه eisa هم برای دوربین به قول خودتون با لنز سونی به گوشی غیر سونی رسید که باید با خجالت این حرف رو بزنید نه با افتخار!
پ ن : من عذر میخوام که تو این مدت فکر کردم یکم منطق به شما غلبه کرده وگرنه شما همون ترول همیشگی هستید و باز هم عذر میخوام که با شما بحث کردم :heart:

pika

جناب معزز بحثُ نپیچون! شما هم حسرت کنترل کامل دوربین رو دارید! من در جواب حرف S vs S به حرف شما استناد کردم! که البته حرف شما برای هم تیمی هاتونم هیچ ارزشی نداره انگار :heart:

Moazez

فعلا که تو دوربین زیر z3+ بودید امسال. حالا z5 بماند. شماهم حسرت یکی از نرم افزارهای دوربین سونیرو دارید. تو دوربین خدایی حرف نطنید که امسال هیچ مقایسه ای نتونستید حداقل دوم بشید.

S vs S

Pika
مگه ال جی شده؟

hsbn

برو نگا کن ببین بهترین گوشی اندرویدی جهان از نظر جی. اس ام و خیلی از سایتای معتبر چیه بعد B-) بیا اینجا حرف بزن. B-)

Moazez

مگه هرکی هرچی بگه درسته؟!! اصل نظرسنجی کارلران هست که پارسال تو ۸۰% نظرسنجی ها z3 بهترین گوشی شناخته شد. به عقل خودمون چی اومده که مثلا فلانی میگه g3 بهترینه ما باور کنیم؟!!! آشغال ترین گوشی پارسال g3 بود و بهترینم که z3

pika

جناب معزز درست صحبت کنین عاشغال گوشی تو دستتونه :heart:
نظر داورا و منتقدا مطمئنن از نظر عوام مردم خیلی معتبرتره! توی بحث فروشم زیرمایین :heart:

Mostafa Javidi

جالبه
تعصب تا کجا
خود کمپانی گفته اقا در اون حد زد اب نیست ننداز تو اب برادر من ننداز
بعد یه عده فن متعصب میان میگن بنداز داداش بنداز که زد اب زد اب هستش
خب دوست عزیز مطلبو بخون خوده سونی گفته
یعنی خوده مدیر عامل سونی بیاد بگه گوشیامون اشغالن و بخش موبایلو تعطیل کنه فنای سونی قبول نمیکنن و باز رو اعصاب ما راه میرن

Moazez

الان کی همچین حرفی زده؟!!

Mostafa Javidi

متنو بخون دوست عزیز
گفته در شرایط ازمایشگاهی در اب خالص(اب مقطر) تست کرده ایم
در شرایط عادی گوشیتونو نندازین تو اب
یعنی فقط تو اب مقطر زد ابه
تو اب معمولی شهری یا اب استخر و اینا ننداز گوشیتو
تاییدیش هم اینکه ملت تو همین صفحه گوشیشون سوخته
حالا باز شما بگو بنداز

Moazez

سونی گفته ما در این شرایط تست کردیم و تایید میکنیم. ولی اونایی که در آب خروشان و آب شور یا کلر دار میندازن نباید اینکارو بکنن که این حرف سونی نیست بلکه حرف استاندارد جهانی که ip میده هست.

Mostafa Javidi

خب دوست من تقریبا تمام اب های در دسترس ما یا کلر دارن یا تو دریان و رودخونه هستن
سونی گفته تو اب مقطر زد ابه
تو اب کلر دار و دریا و رودخونه زد اب بودن رو تضمین نمیکنیم
شما احتمالا تو استخر اب مقطر شنا میکنی
کلا سه مدل اب در دسترس هستش در حالت عادی
که سونی هیچکدومو تایید نکرده
بابا یکم تعصب رو بزار کنار
من این بحث رو ادامه نمیدم چون کسی که خوابه میشه بیدار کرد اما کسی که خودشو به خواب زده خیر

Ali SONY

آقای جاویدی!
تموم آب های آشامیدنی دنیا یه حد استانداردی کلر دارند
منظور بنظرم آب آشامیدنی
و منظور سونی از اینکه تو آب کلر دار نبرید مثل جاهایی هست که کلر خیلی داره مثلا استخر!
البته اینها به این دلیل نیست که بره تو آب کلر دار حتما همیشه اتفاقی میافته!
شاید یک در هزار!
چون برید سرچ کنید حتی ویدیوهایی هست که گوشی های اولیه سری z رو تو شکلات و نوشابه هم تست کردن!

Mostafa Javidi

این که یکی یه تستی کرده کاریش نشده ملاک نیست
ملاک خود شرکت سازنده هستش
که گفته فقط در شرایط ازمایشگاهی
(البته فک کنم شرایطی که سونی مد نظرشه یک و نیم متر دقیق عمق اب خالص
گوشی استند بای
تازه مدیر عامل سونی هم کنارش نشسته با کتاب دعا هستش)
در هر صورت منظورم اینه شما هیچوقت تو شرایط استاندار ازمایش زندگی نمیکنید
پس ریسک نکنید و دو میلیون گوشی رو تو اب نندازین
تمام

Ari khan

بعضی از عکساتون منشوری هستناااااااا…….مشکلی واستون پیش نیاد :whistle:

✰ BARDIYA ✰

توی این پست که اشاره نشده که گوشی های سونی ضد اب نیست… :unsure:
اما من نمیدونم چرا بعضی از ترول ها ریختن زیر این پست دارن تخریب میکنن و حرف های الکی میزنن جالبه بیشترشون هم طرفدار سامسونگ هستن که حتی گوشی های سونی رو استفاده نکردن و مقاومت در برابر اب بودنشو هم تست نکردن الان اومدن اینجا اظهار نظر میکنن!! :scratch: :scratch:
ضد اب بودن گوشی های سونی برای من خیلیا که ازش درست استفاده میکنن ثابت شده و من همیشه از گوشی زیر اب و تو استخر استفاده میکنم یا میشورمش اما هیچوقت هیچ مشکلی پیش نمیاد براش!!
سونی این بیانیه رو داده تا کاربرا با استفاده نادرست از دستگاه بعد از بوجود اومدن مشکل نیان بهش تهمت بزنن و بگن که گوشی ها مشکل داره و سونی مجبور بشه بخاطر این استفاده نادرست کاربرا بهش هزینه اضافی تحمیل بشه
سونی هم وقتی دیده کاربرا با بی دقتی توی استفاده باعث ایجاد این مشکل میشن کار خوبی کرده اومده همون اول میگه گوشی مقاومت در برابر اب داره در صورت رعایت شرایطی که توی دفترجه راهنما بهش اشاره کرده
همونطور که توی این مطلب اشاره شده سونی این تست ضد اب بودن رو تو شرایط ازمایشگاهی انجام میده اب بدون کلر و فشار زیاد بعضی از کاربرا هستن گوشی رو زیر اب پر فشار شیر میگیرن یا وارد استخر های کلر دار میکنن یا گوشی رو میبرن توی اب رودخونه یا دریا که فشار اب زیاده و نمک و املاح داره که توی دفترچه راهنمای گوشی هم نوشته نباید این کار رو بکنن بعد میان میگن گوشیمون خراب شد…
حالا این مشکل سونیه یا بی دقتی کاربر؟؟!!
موفق باشید :rose: :rose:

رضا (z best)

لایک بردیا جان
حرفت حقه

Moazez

حرف حق جواب نداره

Emam

آب پر فشار؟!؟!؟!؟!؟
دوست عزیز با احترام خدمتتون عرض کنم چقدر از بحث فشار در گوشی های ضدآب خبر دارید؟ اون فشار منظورشون فشار حجم آب روی گوش هست نه فشار شیر آب.
وقتی شما ۱ متر زیر آبی یک فشار تحملی می کنی وقتی ۲ متر یک مقدار. منظور از فشار اینه که بیش از ۱٫۵ متر بره زیر آب.
اگر متنو بخونی خود سونی برای زد ۳ گفته می تونی بری زیر ۱٫۵ متر، اما تو شرایط گارانتیش فقط تا ۱٫۵ متره.
اگر می خوای چشماتو ببندی و خودتو گول بزنی حرفی ندارم اما وقتی توی تبلیغ رسمی میره زیر آب رودخونه کنار ماهی عکسای می کنه زیر آب، بعد میاد می گه ما تو آب آزمایشگاه تست کردیم بدون کارکرد و تو حالت استندبای، خب دروغ از این واضح تر؟ گول زدن از این ولضح تر؟!
واقع بین باشید و هیچ وقت نظر و پولتون رو بابت طرفداری خرج نکنید.

✰ BARDIYA ✰

دوست عزیز متن رو خونده باشید قسمت اخر نوشته حرکت زیر آب و یا تغییر فشار در حین حرکت زیر آب میتونه باعث بشه که اب وارد گوشی بشه و وقتی شما گوشی رو زیر شیر اب با فشار زیاد میگیرید همین شرایط به وجود میاد … سونی گفته ما این تست ها رو توی اب ساکن و بدون حرکت انجام دادیم نه با حرکت توی اب یا گرفتن در مقابل حرکت سریع اب!!
بعدشم این بیانیه برای گوشی های Z3 به بعد هست که درپوش USB توی اون ها برداشته شده تا قبل از Z3 گوشی ها مشکلی ندارن و راجب اون ها چیزی گفته نشده که وارد اب نکنینش … توی متن هم به گوشی Z5 اشاره شده نه گوشی های دیگه توی اون عکس ها و ویدئوهایی که میگید ماهی و اینا توشون هست اون گوشی ها همشون درپوش داشتن
سونی هم این بیانیه رو داده و گفته بیشتر دقت کنید توی گوشی Z5 چون ممکنه به دلیل نداشتن درپوش و استفاده نادرست یا استفاده در شرایط نا مساعد ناخواسته اب وارد گوشی بشه
فهمیدن این موضوع سخت نیست دوست عزیز متن و ویدئو ها رو ببنید کاملا متوجه میشید :rose:

master

به نظر من سونی باید بجای تاکید روی زد اب بودن یه چیز جدید معرفی کنه که برای بقیه تبدیل به استاندارد بشه
مثل کاری که سامسونگ و اپل می کنن
برای مثال در مورد اپل(موارد مهم)
-ویژگی چند لمسی و نحوه تعامل به وسیله نمایشگر لمسی رو تبدیل به استاندارد کرد که الان همه دارن ازش استفاده می کنن
-حسگر اثر انگشت رو به شکل ایده ال معرفی و استفاده کرد که الان تبدیل به استاندارد شده و دیگران هم پیرو همین راه شدن
-معرفی تبلت
و در مورد سامسونگ
-قابلیت های مختلف دوربین(مثل اسلوموشن یا پانورما و …) که توسط سامسونگ معرفی شده و الان تبدیل به استاندارد شده و همه از این قابلیتها استفاده میکنن
-معرفی فبلت و استفاده در کنار پرچمدار که تبدیل به استاندارد شده و الان تقریبا همه شرکت های بزرگ دارن ازش پیروی می کنن
-استفاده از فوکوس خودکار تشخیص جهت یا به اختصار PDAF تو سنسور دوربین که تبدیل به استاندارد شده و بعد از گلکسی اس ۵ همه دارن از این قابلیت اسفاده میکنن
و موارد دیگه که بنده به خاطر نمیارم.
منظور من از این حرف ها اینه که فقط ارتقاء نمیتونه کمک چندانی به پیشرفت تکنولوژی و شرکت ها بکنه
تعریف استانداردهای جدید و موفق که باعث پیروی دیگران بشه میتونه باعث پیشرفت بشه و اعتبار زیادی رو برای برند و شرکت معرفی کننده به ارمغان بیاره
جالبه که سامسونگ و اپل علاوه بر اینکه همیشه از راه و سیاست های موفق همدیگه استفاده میکنن(حتی سر این موضوع همدیگه رو مسخره میکنن یا کار به دادگاه می کشه! ) از راه های جدید و نواورانه هم استفاده میکنن
به همین دلیل همیشه موفق هستن و بقیه در جایگاه خیلی پایینتری از اونها قرار می گیرن.
ضد اب بودن هم ایده ای که تبدیل به استاندارد نشده و تقریبا غیر از سونی کسی از این ایده استفاده نمیکنه(منظور اسمارتونهای پرچمدار)

عشق ایرانی

دوستان همین الان آپدیت کنید! گلکسی اس ۶ اج مثل اس ۶اج پلاس!!!
منم دارم آپدیت میکنم :yahoo: :yahoo: :yahoo:

galaxy

ببینید سونی ۷واسته با این حرف رفع مسئولیت کنه نه اینکه واقعا اب میره توشخیلیا زی تری دارن بردن تو اب هیچیش نشده ولی احتمالا بعضیا به مشکل خوردن پس این ضد ابم صد در صدی نیست
بیخیال سونی کلا گوشیو بزار کتار با این حرفی که امروز زدی همونایی واس ضد اب میخریدنت بیخیال شدن

Moazez

نه بابا!!! باشه. شما هروقت ip گرفتید بیاید جلو

sinamirzaii

ip اش رو خیلی زوده که گرفته مگه خبر نداری؟!
اس۵
اون موقع این استاندارد رو بهش داده حالا نمیتونی بیای بگی که همش الکی بوده(احتمالا میگی پول بهشان دادن)خخخخخخ

Nfs

یعنی کسی که سونی میخره برای ضد ابیش گوشی رو میخره؟؟؟ 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐
خواهشن ترول بازی در نیارید با تشکر :rose: :rose:

رضا (z best)

من که زد ۲ خریدم می خواستم جلو فروشنده که اورد ببگیرم زیر اب شور
خوبه این مطلبو خوندم !!!

shahinhhh

به نظرم دلیل این تغییر سیاست هزینه ساخت و تولید بالای گوشی هست و در نتیجه خدمات پس از فروش بسیار سنگین خواهد بود

رضا (z best)

بچه ها زد تو بدون گارانتی خوبه؟
بدون گارانتی رفرش از اب در نمیاد؟

SAMAN_H

تنها دلیلی که باعث میشه سونی رو محکوم کنم تبلیغاتش هست که با چیزی که در دفترچه راهنمای دستگاه وجود داره تناقض دا ره همین
قبلا هم اشاره شده کهگوشی مقاوم در برابر نفوذ اب هست نه ضد اب
اگه با این تفکر از گوشی استفاده کنیم فکر نکنم مشکلی پیش بیاد همینطور که واسه من مشکلی نداشته

Taktaz

دوستانی که ماه پیش وقتی گفتم سونی زد۳ من وقتی گذاشتم تو کاسه آب بردش سوخت بهم خرده میگرفتن کجان؟حالا به حرف من رسیدید حالا متوجه شدیدن که سونی همیشه اغراق میکنه و سر کاربراش کلاه میذاره

Moazez

تو دنیای تکنولوژی کلاه بردارها و دزدها کاملا شناخته شده هستند.

✰ BARDIYA ✰

دوست عزیز این پست چه ربطی به Z3 داره من نمیدونم؟؟!!
اخر پست رو بخونید سونی فقط گوشی Z5 رو گفته نه گوشی های دیگه رو شما میچسبوندش به Z3 و گوشی های قبلش!! :wacko: :wacko:
“وقتی این دستگاه زیر آب فرو برده شده است، در حالت ساکن تست شده و حرکت دادن یا کار کردن با دستگاه تست نشده است. عوامل محیطی زیادی هستند که قابل دسترسی نیستند. (برای مثال حرکت زیر آب و یا تغییر فشار در حین حرکت زیر آب) به این دلیل است که ما توصیه نمی کنیم اکسپریا زد ۵ ما را زیر آب فرو ببرید”

Moazez

بعضی دوستان اصلا نفهمیدن قضیه چیه اومدن ترول بازی در میارن. به پیر به پیغمبر سونی حرف بدی نزده ولی قضیه رو برای انسانهایی که با گوشی کشتی میگیرن واضح کرده وگرنه ip68 همون ip68 هست که هست، هیچ چیزی تغییر نکرده. آقا بخاطر خودمون میگه. میگه تو آب خروشان، تو فشار بالا، تو آب شور یا کلردار نندازید گوشی. خب این خیلی فهمش سخت نیست. اینو اکثر ماها که سونی داریم رعایت میکنیم. من خودم z3 رو چندبار استخر بردم ولی خب میدونستم اگه به عمق بیشتر از ۱٫۵ متر برم گوشی امکان خراب شدنش خیلی میره بالا. این استانداردهای ضدآب بودن رو خود سونی به خپدش نداده اینا همش باید تو fcc تایید بشه،تو ce تایید بشه. مگه کشکه هرکی هرچی میگه کسی چیزی نگه. اگه دست خود شرکتها بود الان سامسونگ بخودش استاندارد ip 99 میداد چون دروغگو هست و اهل اغراق همچین کاری رو میکرد. حالا اتفاقی هم نیفتاده فقط شفاف سازی شده. اتفاقا این حرف سونی باعث شد منم حواسم جمع باشه و استخر نبرم گوشیو چون هم کلر داره و هم فشار آب زیاده در عمق. من از سونی ممنونم که این قابلیتو برای ما فراهم کرده که دیگران حسرتشو میخورن،حالا من نمیدونم با چه رویی برای ما شاخ بازی در میارن. جریان اینا مثل کسی میمونه که پراید داره و میاد از لکسوس ما ایراد میگیره.

Sasan Entezari

شاید گوشیهای ایران با آلمان فرق میکنه، چون من تو استخر، دریا وخیلی جاهای دیگه بردم آخ نگفته.حتی مشروبات… خودتون منظورمو میدونی.گوشیمم z2

TLORDNO

به به تراژدی :whistle:
طرفدارای سونی همیشه میگفتن با گوشی میرن استخر.
الان یکی اون بالا گفت کی میزاره با گوشی بری استخر
جالبه اون سوتی (تناقض)که اقا سینا گرفت هم…
حالا حرف سونی الکی بود متعصب بیشتر میدونه
سونی میگه با گوشی فیلم نگیر و ثابت نگه دار تو اب که اب نره توش این میگه لاستیک در پوش خراب شده تو اب….
دم خروس؟قسم حضرت عباس؟
حالا هم طرفدارای همه برندها بچه و نوجوان ولی طرفدار سونی بالغ
همه مبتدی طرفدار سونی حرفه ای
یه کمپین تو اکسپریان ساختن تا تیتر از سونی یا سامسونگ میزنن یه کشیک گزاشتن تو هر سایت میگن فلان جا مطلب گزاشتن حمله کنید…
بسه خدایی همه به اندازه کافی شعور دارن لازم نیست داستان بگید
کاری کردید همه از کمپانی به این بزرگی و سابقه درخشان زده بشن

riofarina

دمت گرم حرف دل منو زدی، یعنی وقتی فکر میکنم اگه سونی بخرم هم سطح این چند نفر میشم میترسم بخدا، جالبه هرجایی سونی میبینم قیافه اینا میاد جلو چشام که حماقت انسان تا کجا، پس بیخیال سونی. چند بارم گفتم این چند نفر ضد سونی کار میکنن نه بنفعش چون با فرهنگ شعور نداشتشون باعث میشن تبلیغات معکوس بشه و از سونی متنفر بشیم.
اگه و اگه یزمان بخوام سونی بخرم حالا هر محصولش باید یه چند ماهی قبلش سایتا و پیجای تکنولوژی نیام تا بلکه از تنفرم به برند سونی که این چند نفر باعث و بانیش هستن کاسته بشه.

riofarina

بیا قضاوت با شما، این یه نمونه بارزش، فقط من از دست ترنجی ناراحتم این شخص تو همین پست به بالای ۱۰ نفر توهین مستقیم کرده چرا بلاکش نمیکنه نمیدونم!
الانم میگه من توهین نکردم، کجا توهین کردم!
از شما میپرسم اومده تهدید میکنه طرفدارای سامسونگ کارتون دارم! یعنی چی؟
اومده میگه قهوه ای شدی بیا! یعنی ترنجی معنی این حرفو نمیدونه!؟
کلا این شخصیتش عین آواتارش میمونه، بی ادب بی شخصیت، دروغ گو، هرچی بگم کمه.
ترنجی داری چیو فدای چی میکنی، لطفا برخورد کن.

Nfs

یعنی اگه شما اومدی سونی خریدی من دیگه طرفدار سونی نمیشم میرم طرفدار هواوی میشم :bye:

riofarina

nfs قشنگ گوش کن
واسه داداش کوچیکترم z2 گرفتم
واسه مادرم هم بزودی z3cمیگیرم
داداش بزرگترم. z داشت که آپدیت کردیم به g4
یکی از داداشام هم نکسوس ۴ داشت آپدیت کردیم به g4
خانمم هم سامسونگ داره گرند ۲
خودمم g3.
زن داداش نوت۴
همشونم من میگیرم واسشون پس تنوع برند و ببین تا بدونی من برده یک برند مثل شماها نیستم.

Nfs

مگه خانواده ما همشون سونی دارند؟؟؟ من الان پدرم الجی داره یکی از داداشام note 3 neo داره اون یکی هم ۵s داره مادرمم گوشی grand 2 داره و خودمم C3 دارم چرا همینجوری حرف الکی میزنی؟؟ 😐

riofarina

منظورم اینه سونی خریدم، دیگه باید طرفدار سونی نباشی بری سمت هواوی.خودت گفتی دیگه!!!
گفتی من سونی بخرم شما دیگه میری هواوی میخری!

SMAMHNKH7

اونایی که گوشی های اکسپریا خریده اند لطفایک نگاه به دفترچه روی گوشی بندازندتمام جزییات زداب بودن این گوشیها نوشته شده است دیگه حرفی توش نیست مهلومه این ایپی گوشیها مقابل اب کلردار دوام نمیاره

Nfs

عجب! واقعا بعضی از این کارهای سونی تعجب اوره! یه بار ویدیو میزاری زیر ابه و الان میگی نبرید زیر اب :scratch: فکر کنم برای گوشی جدید اینطور باشه که طبق حرف هایی که بعضی دوستان زدند درپوش نگذاشته. این طبیعیه دوستان سامسونگی هم بیان اینجا ایراد بگیرند. :rose: :rose:

رضا (z best)

دوستان …
در نظر داشته باشید که سونی بخاطر سوء استفاده هایِ احتمالی بعضی از سودجویان اینکارو کرده .
گویا تعداد زیادی از مشتریان با کیپ نکردن درپوش یا بیشتر نگه داشتن گوشی زیر آب ( بیشتر از ۳۰ دقیقه ) یا بردن گوشی به نقاط عمیق و در نتیجه فشار زیاد آب و ورود صدمه خواستن گوشی هاشون رو از این طریق تعویض کنن ( چون Warranty هست ) ؛ به همین دلیل سونی راه رو بسته بر رویِ این افراد . مطمئن باشید محصولات سونی از بابت مقاوم بودن در برابر نفوذ آب و گرد و غبار بسیار مقاوم هستند و حتی +Z3 و M4 Aqua هم که USB اونها بدون درپوش هست بدون مشکل زیر آب دوام میارن و صدمه ای بهشون وارد نمیشه . فقط نباید بیشتر از ۱٫۵ متر و ۳۰ دقیقه این اتفاق رخ بده . در ضمن ، برای شیرجه زدن هم خیلی مهم هست که شخص درست شیرجه بزنه و فشار سطح آب هنگام برخورد با صفحه گوشی باعث ایجاد صدمه به صفحه گوشی و ترک برداشتنش نشه . گزارش هایِ بسیار زیادی از این مسائل تو دنیا شده ، به همین دلیل سونی تغییر رویه داده و کمی سختگیرانه تر داره بحث ضد آب بودن رو مطرح میکنه .

این نظر کپیه

SONY

دوستان من گیج شدم طبق ادعای سونی گوشی هاش از زی۳ به این طرف همشون کاملا ضد گرد و غبار هستن ولی برای آب گفته شده که گوشی مقاومت بالایی در برابر مایعات داره گفته مقاومه یعنی صد در صد ضد آب نیست یعنی همون دووم آووردن توعمق ۱٫۵ متری تو نیم ساعت حالا باید محصولات جدید بیان تا ببینم این استاندارد آی پی شون به چه صورته البته اینم سیاسته بخش موبایله که مردم یکمی مراعات گوشیو بکنن تا خراب نشه و خرج رودست سونی موبایل بذاره از طرفی هم خانواده زی۵ خصوصا زی۵ پریمیوم گوشیهای ارزونی نیستن و خرج زیادی رو دست بخش موبایل گذاشتن شاید سونی میخواد با این تغییر موضع ضرر دهی بخش موبایل رو جبران کنه چون یکی از ضرر ده ترین بخش کالای الکترونیکی همین بخشیه که کالا رو برای تعمیرات مرجوع میکنن خودش کلی هزینه میبره شرکت باید از جیبش بذاره بازم سیاست درستیه دمش گرم من که منتظر زی۵ پریمیوم می مونم

AMIR 2311

من که z2 دارم تا حالا مشکلی براش پیش نیامده از بقیه گوشی ها هم بهتره و من لذت میبرم باهاش اینقد عکسم زیر اب باهاش گرفتم هر یک هفته یک بار هم میشورمش اتفاقی براش نیفتاده و نمیفته .

SONY

آقای عطایی سایت خیلی بد شده حتی نمیتونم اخبار قبل رو بخونم مشکل از چیه؟؟؟مثلا اخبار دیروز که قراره تو صفحه دوم باشه جاشونو دادن به اخبار سه هفته پیش یا یک هفته پیش کمک کنین این مشکلو حلش کنم دوستان شما هم همچین مشکلی دارین؟؟؟؟یا مثلا اگر میخوای اخبار امروزو بخونی حتما باید وارد سایت بشی در غیر اینصورت اخبار دو سه روز قبل رو میشه خوند اگر مشکل از مرورگر منه بگین چیکار کنم اگرم از سایته تورو خدا ی فکر اساسی براش بردارین (مرورگر من کروم هست) آیا میشه آنتی ویروس هم تو این مشکلات دخیل باشه؟؟؟؟ممنون از پاسختون

صدرا مخملی

دوست عزیز حتما درستش میکنیم

SONY

دستتون درد نکنه آقای مخملی

ايليا زندى

خوب سوختین؟! من که دوستم که زى تری پلاس داشتن فروختن اس۴ خریدن میگین زد اب ترم هست تازه اس۴ در مجموع مخصوصا نو دوربین و صفحه و باترى از زى تری پلاس بهتره

SONY

خداشفات بده دیگ همه میدونن اس۴ چه فاجعه ایه البته نباید ب ترولها غذا داد تو باطری و دوربین اس۴ از TX منم شکست میخوره لامصب اس۴ واسه سر زمستون بیشتر به دردش میخوره هم تو جیب شلوار منفجر میشه هم تو دست عین بخاریه هخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ صفحه نمایششم که زیر IPS سه سال پیش TX خواهرم نسخه اسنپش رو داشت قشنگ مقایسه اش کرده بودم تو دوربیینم عکسهاش تو گوشی خوبه روی نمایشگر کامپیوتر یا تلوزیون بره به عمق فاجعه بودن دوربینش پی میبری صفحه نمایشش هم که پدر چشمو درمیاره خواهرم سر کار کردن زیاد با گوشی سابقش اس۴ چشماش عینکی شد

رضا (z best)

ایلیا خیلی تروله!
خییییییییییلی

Nfs

اس ۴ از زد تری پلاس بهتره؟؟ ضد اب تره؟؟ اره کوسه ها هم جلبک میخورن :whistle: :whistle:

iman

نمیدونم چرا این حرف و زده ولی من که زد۱ دارم خیلی باهاش استخر رفتم تو آکواریوم از ماهی هام عکس و فیلم گرفتم چیزی هم نشده ! شاید این رو برای خانواده زد۵ داره میگه نه تمام گوشی هاش ! درضمن هنوز هم گوشی های سونی گواهی نامه ی ip68 رو دارن پس دوستان الکی و بی مورد زود سو استفاده نکنید از این خبر که تخریب کنید !

Ari khan

اهان اینجا نمیدونین چرا این حرف رو زده ولی حرفای و کارای دیگه سونی همه اش درستن و …..

Soorena

بنده چند وقت پیش نوشتم امیدوارم بوی سوختگی که از سایتهای خارجی به مشام میرسه از بابت موفقیت عظیم سونی، به سایتهای داخلی سرایت نکنه. اتفاقا همین نو.ی.سنده محترم واکنش شدید و از نظر روانشناسی “تکانشی” نشون دادند. البته اصل مطلب که ترجمه صرف است و محترم. اما تفاسیر شخصی و عقده گشایی ها در کامنت ها موید همان بوی سوختگی است.
دوستان سونی، بگذارید ترولها عقده گشایی کنند. واقعا نوت ۵ با آنهمه تبلیغات محو شد. سونی جایزه برتر ایفا را دریافت کرد. این گرد و خاک ها هم زود گذره. سونی شرافت داره که حرف راست میزنه حتی اگه تلخ باشه.
با توجه به دستهای آقای ع.طا.ویی که در عکسها مشخص است، ایشان مشخصا انسان زحمت کش ولی کمی نا آرام است. بیایید به ایشان هم توجه کنیم و احترام بگذاریم.
با تشکر از سعه صدر تیم تر.نجی که نظرات مخالف خودش را هم حذف نمیکند

Erfan Goudarzi

با سلام.
با سپاس فراوان از مطرح کردن چنین موضوعی . امید دارم توضیحات منو مطالعه کنید.
۱-:سامسونگ:شرکت سامسونگ از دیرباز به تبلغات بسیار وسیع معروف بوده .مشکل داغ شدن اس ۴ یادتونه؟ یا وقتی اس ۴ و اس۵ به اندروید ۵ آپدیت میشه چه اتفاقی براش رخ میده؟تا الان صفحه ی سامسونگ رو بررسی کردین و میدونین چرا کنتراست تصویر این گوشی بالاست؟خب این فقط بخش بسیار کوچکی از سوالات پیرامون مشکلات سامسونگ هستش.و پاسخ این سوالات بسیار مشهوده . ما یادمونه به قدری این پرچم دار (اس ۴)داغ میشد که گوشی به طور کامل آب میشد و قطرات ذوب شدن رو میشد با چشم دید.وقتی این دو پرچم دار(البته در بعضی موارد این طوری نیست) رو به اندروید ۵ آپدیت میکنید به شدت cpu داغ میشه و باز گوشی میسوزه.یا دلیل کنتراست بالای صفحه در اینه که وقتی پیکسل رنگ سیاه داره در واقع خاموش میشه و این امر باعث کش اومدن تصویر و بنفش شدن اون میشه و در رنگ خاکستری اگر نور دیگری در محیط نباشه ، میشه خاموش و روشن موندن و نامنظم بودن این خاموش روشن بودن رو با چشم دید.خب هیچ وقت این شرکت نگفت که داره بدترین نوع cpu جهان رو (اگزینوس)برای سود بیشتر روی گوشیهای به ظاهر دلرباش میزاره.حتی داخل تب اس برای این که گرمای این cpu مشهود نباشه با ورق آلمینیومی مانع رسیدن این گرمه به بیرون شده.بهتره یک روز به مغازه های تعمیر گوشی سر بزنیم و ببینیم چندتا اس۵ به دلیل آب رفتن داخلش از کار افتاده و خراب شده..البته شاهکارهایی مثل نوت ۴ ، تب اس ، اس ۶ و اس۶ اچ رو نباید نادیده گرفت.
سونی:شرکت سونی تا قبل از z2 بدترین نوع صفحه نمایش رو داشت همه اینو میدونن.اما اکنون به هیچ عنوان این مشکل رو نداره . این شرکت در گوشی های z , z1 , z utlra به دلیل ضد آب بودنش از اسپیکر بسیار بدی برخورداره . اما بیاین نگاهی بندازیم ابه استاندارد IP و ببینیم چه میگه در مورد ضد آب بودن:
««««رتبه بندی و یا درجه بندی و یا استاندارد IP (مخفف کلمه Inress Protection) از حروف IP به همراه دو عدد نظیر IP57 و یا از یک عدد و یک حرف نظیر IPX7 تشکیل شده است.وقتی دستگاهی رتبه بندی IP دریافت می کند به این مفهوم است که این وسیله آزمونهای متعددی را برای اندازه گیری میزان مقاومت دستگاه در برابر گرد و غبار و آب گذرانده است. اولین رقم از دو رقم رتبه بندی IP بیانگر میزان مقاومت دستگاه در برابر اشیاء جامد و گرد و غبار می باشد و رقم دوم میزان مقاومت دستگاه را در برابر آب نشان می دهد. هر چقدر این اعداد بزرگتر باشند، میزان مقاومت دستگاه نیز بالاتر است.»»»»
اما در مورد z3 نوشته شده دارای گواهینامه IP68 مقاوم در برابر گرد و غبار و آب تا عمق ۱٫۵ متر و به مدت ۳۰ دقیقه.این گواهی رو دقیقا z5 هم داره . وقتی شرکت داره میگه z5 رو بهتره زیر آب نبرین پس باید z3 رو هم زیر آب نبرین.باید بگم بعد از سری نکسوس گوگل، شرکت سونی سریع ترین نوع اندروید رو داره .
حالا با توجه به مقایسه این دو شرکت خودمون باید بفهمیم که واقعا کدوم یکی سود بیشتر از تبلیغ برده .البته اپل به دلیل سیستم عاملش که متفاوته نمیشه وارد این بحث کرد .
اپل:این شرکت با توجه به تمام درست آورد ها و امکاناتی که تا الان نشون داده مشکلاتی هم داره . خم شدن معروف آخرین پرچم دار این شرکت . یا حجم سرسام آور برنامه هاش .و هزینه بسیار سنگین این برنامه ها مخصوصا برای سرعت اینترنت که اگر عالی نباشه هیچ لذتی نمیشه ازش برد.به هر حال باید شرایط اقتصادی تمام جامعه رو در نظر گرفت و فقط شعار نداد که اپل خوبه.
با سپاس فراوان

Mr.MJ

راسیاتش من همون روزای اول که z2 ی عزیز رو گرفتم، توی دانشگاه دوستام خیلی بهم اسرار کردن ک بندازش توی اب من هم انداختمش و بچهام فیلم گرفتن خود گوشیمم گذاشته بودم گرفت و از اون روز هم دیگه حسابش از دستم دررفته چند بار شستمشو تو اب کردمش،چند بارم با مایع دست شویی کامل شستمش ک تازه فهمیدم ک اشتباهه،اما خدا رو شکر تا حالا هیچ اتفاقی واسش نیافتاده و تازه من بدون گارانتیم گرفتم :yes:
این تغیر موضعیم فکر کنم صرفا برا این بوده ک مردم استفاده ناصحیح میکردن متوجه بشن کمی مراعات کنن :yes:

maani

نه طرفدار سونی هستم نه سامسونگ نه اپل نه… اگر حرفی میزنم لطفا به طرفدارای برندی برنخوره
ولی همیشه دوست دارم تولید کنندگان تولیدشون همیشه خوب و خوب تر بشه و برام مهم نیست اگه من چیزی رو دارم گوشی دیگه ای بیاد که خیلی بهتر باشه چون به هر حال بعداز مدتی باید تعویضش کنم اونموقع بین بهترینها میتونم انتخاب کنم

ولی این موضوع برام جالبه تا قبل از این مطلب کل کل بین برندها زیاد بوده بخصوص بین سامسونگ و سونی دوستان، چرا تا حالا اینقدر گزارش ضد آب نبودن سونی نبود بارها دیدم تو کامنتها سونی دوستان مطلب میذاشتن که گوشیمو میشورم و یا استخر بردم کسی چیزی نگفت یا اگه گفت انقدر کم بود که توجه رو جلب نمیکرد بهرحال بهونه خوبی برای تخریب بود ولی اینجا همه اومدن انواع و اقسام گزارش خرابی میدن؟ قضاوتی نمیکنم کی درست میگه ولی برام سوال شده

انوع کلیپها هم هست که ضد آب بودن سونی رو نشون میده ولی خود من اگه سونی بگیرم زیاد ریسک زیر آب بردن رو نمیکنم فقط خیالم راحت میشه که اگه نا خواسته مایعی روش بریزه یا توی آب بیافته مقاومه و فرصت دارم که نجاتش بدم چون گوشی پرچمدار دیدم که آب ریخته روش و بلافاصله خراب شده

WizKhalifa

زد وان داشتم بردمش دریا . اسپیکرش سوخت..
وقتی سامسونگ اعلام کرد که ضذ ابه ولی گوشیتونو زیر اب نبرید همه مسخره کردن. حالا به به و چه چه میکنن همون دوستان. ادم هرچی که هس باید رو حرفش واسه . متاسفانه جو این سایت خیلی بده. ادم میاد نظر بخونه عصبی میشه.مهم ترینشنم چنتا ترول شناحته شده سونی. نمیدونم چرا بن نمیشن

faranis

من قبلا اکسپریا ZR داشتم
هر وقت کثیف میشد زیر شیر آب ظرفشویی می شستمش
البته با آب خالی
بعد یکی درپوش هاش کنده شد دیگه بعد از اون ترسیدم و نمیذاشتم آب بهش برسه
البته دست خیس باشه مشکلی نبوذ بلکه زیر شیر آب دیگه نگرفتمش

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)