حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

[تحلیل ترنجی]: در حال حاضر مهم‌ترین دشمن اپل ؛ خود این شرکت است!

ما در ترنجی کمتر به تعریف و تمجید می‌پردازیم و در تلاشیم که بیشتر حقایق را بازگو کنیم. بازنشر حقایق می‌تواند تلخ باشد و حتی برای برخی از طرفداران شرکت‌های مختلف ، اندوه بار باشد. می‌خواهیم در رابطه با اپل صحبت کنیم. شرکتی که بیش از پیش در حال طی کردن مسیری اشتباه است. آیا اپل در حال خودزنی است؟

با ترنجی همراه باشید…

شرکتی خاص ، مغرور و انحصارگرایی به نام اپل. این شرکت بعد از معرفی آیفون ۶ عملا در حال درجا زدن است. کجایند آن استیو جابزها که نوآوری‌های جدید را بدون هیچ واهمه‌ای معرفی کنند و تنها به چند تغییر کوچک بسنده نکنند؟

زمانی را به یاد بیاورید که اپل با معرفی فلان محصول خاص ، می‌توانست انقلابی به پا کند. آیفون واقعا دنیا را تکان داد ، دنیا را متحول کرد. بسیاری از افرادی که از تکنولوژی فراری بودند را به سمت فناوری اطلاعات کشاند. اپل موجب شد که سامسونگ خوش بخت شود! چه طور؟ در طی سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ که سامسونگ شروعی بسیار جدی را در بخش اسمارت فون داشت ، تقریبا هیچ شرکتی مثل کره ای ها ، تنوع محصولات مختلف در  رنج‌های متعدد را نداشت. مردم به دنبال یک تجربه جدید به نام تلفن هوشمند بودند و با وجود رقیبی همانند اپل ، سامسونگ عطش بیشتری پیدا کرد.

با ظهور یک رقیب ، عطش رقابت بیشتر می‌شود

سامسونگ و اپل رقابت سنگینی را در چند سال اخیر با یکدیگر داشته‌اند. در پاراگراف بالا نیز گفتیم که اگر اپل نبود و آیفون معرفی نمی‌شد ، پروژه هوشمند سازی تلفن‌های همراه چند سال به تعویق می‌افتاد. سیستم‌عامل هایی مانند پالم و ویندوز موبایل و سیمبین ، از سال‌های دور فعالیت می‌کردند اما هنوز با مفهوم کامل یک تلفن هوشمند کامل ، ما فاصله زیادی داشتیم. اپل موجب شد که گوگل به پروژه توسعه اندروید سرعت بیشتری دهد و مایکروسافت نیز خانه تکانی اساسی انجام دهد. این شرکت با مدیریت استو جابز ، بسیار جسور بود اما حالا همانند یک شیر تنومند است که توان حمله کردن ندارد.

http://www.andymator.co.uk/wp-content/uploads/2016/02/apple-samsung-trial.jpg

اپل تنها به یک تغییر کوچک بسنده می‌کند. زیرا فکر می‌کند که تا ابد این فرآیند مزخرف در حال حاضر ادامه خواهد داشت

  • در شهریورماه آیفون N با کوچکترین تغییرات و فاصله نجومی از نظر سخت‌افزار در کاغذ با رقبا معرفی می‌شود
  • مک بوک‌های جدید در ۳ – ۴ سال اخیر هیچ حرفی در مقابل رقبا نداشته‌اند. تنها چند تغییر کوچک و شاید اضافه کردن تاچ بار ، از نظر تیم کوک یک تغییر بنیادین باشد
  • وضعیت آیپدها خراب‌تر از هر موقع دیگری است
  • بهتر است که از آیپادها نیز حرفی نزنیم

آیفون

آهنگ تغییرات آیفون‌ها از سال ۲۰۰۷ تاکنون اینگونه بوده است:

  • نخستین نسل آیفون در سال ۲۰۰۷ معرفی شد
  • آیفون ۳G با چند تغییر کوچک ظاهری + پشتیبانی از نسل سوم ارتباطات به دنیا آمد
  • آیفون ۳GS تنها یک آپگرید سخت افزاری / نرم افزاری بود
  • آیفون ۴ چیزی بسیار متفاوت بود. طراحی کاملا جدید ، دوربینی شایسته و صفحه نمایش رتینا
  • آیفون ۴S تکمیل کننده راه موفق آیفون ۴ بود. معرفی سیری و فیس تایم به همراه سخت افزاری دو برابر قوی‌تر ، مردم را متعجب کرد
  • آیفون ۵ تغییراتی در بخش دیزاین داشت. سخت افزار بهبود یافت و شاهد بزرگ شدن ابعاد نمایشگر از ۳٫۵ به ۴ اینچ بودیم
  • آیفون ۵ اس اوج تغییرات آیفون بود. سنسور اثر انگشت ، فیلم برداری آهسته ، پردازنده ۶۴ بینی از مهم‌ترین تغییرات این نسخه بودند
  • آیفون ۶ جز بزرگ شدن نمایشگر هیچ چیزی نداشت.
  • آیفون ۶S یک بروزرسانی کوچک بود. بدنه محکم‌تر! و دوربین شاید قوی‌تر (البته نه از دید کاربران) مهم‌ترین شاخصه‌های آیفون ۶ اس بودند. به فناوری لمس سه بعدی نیز خواهیم پرداخت
  • آیفون ۷ هم که بهتر است چیزی نگوییم. عملا از نظر امکانات فرق خاصی با آیفون ۶S ندارد!

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چرا اپل در حال طی کردن مسیری اشتباه است؟ در هنگام معرفی آیفون ۵S ، این شرکت با استفاده از سنسور اثر انگشت عملا این قطعه را به عنوان یک استاندارد در تلفن‌های هوشمند پرچمدار و میان رده مطرح کرد. پردازشگرهای ۶۴ بیتی را در بین تلفن‌های هوشمند مرسوم کرد و موجب شد که سامسونگ پروژه صفر را آغاز کند

ولی آیفون ۶ چطور؟ جز تقلید کورکورانه چند شرکت چینی در بخش طراحی ، سوغاتی دیگری برای مردم داشت؟

آیفون ۶S آیا توانست فناوری لمس سه بعدی را همه گیر کند؟ این فناوری واقعا یک چیز فانتزی است. کاربرد خاصی ندارد. اگر لمس سه بعدی در تلفن ما نباشد واقعا احساس فقر نمی‌کنیم. چیزی که سنسور اثر انگشت در صورت نبودش موجب حسودی بیش از حد اندرویدی‌ها به آیفون می‌شد.

http://www.sketchappsources.com/resources/source-image/iphone-3d-touch-mathieurbrt.jpg

اوج این روند نزولی اپل در آیفون ۷ و ۷ پلاس است. طراحی که تقریبا مثل قبل است ، دوربین کمی بهتر شده است (خسته نباشی تیم کوک جان) و جک هدفون حذف شده است! کو فناوری؟ کدام نوآوری؟ آیفون ۷ پلاس با دوربین دوگانه خود چه چیزی برای گفتن داشت؟ آیا تلفن‌های دیگر دوربین دوگانه نداشتند؟ الجی در سال ۲۰۱۱ – ۲۰۱۲ تلفنی با دوربین دوگانه ساخت. اچ تی سی در M8 از دوربین دوگانه استفاده کرد. پس عملا اپل چه چیز داشت که برای دیگران دیکته کند.

فروش خوب به معنای موفقیت کامل نیست

نوکیای خدابیامرز تا قبل از سال ۲۰۱۰ نیز وضعیت خوبی داشت. این شرکت با معرفی N8 و N9 این پیام را به مردم مخابره کرد که فنلاندی‌ها در حال کار بر روی تلفن‌های هوشمند هستند ولی این شرکت نیز دیر وارد عمل شده بود. در همان زمان نیز تمامی مفسران می‌گفتند که نوکیا درحال برداشتن قدم‌های اشتباه است ولی مدیران این شرکت در برابر تغییر ، ممانعت می‌کردند.

https://silktide.com/wp-content/uploads/2015/03/Apple-cover.jpg

درست است که آیفون ۷ فروش خوبی را سپری می‌کند اما اگر دیگر شرکت‌ها بهتر از اپل عمل کنند و محصولی بهتر را برای کاربر تولید کنند ، اگر شما یک طرفدار دو آتیشه اپل نباشید ، آیا حاضر به خرید آیفون هستید؟

آیپد

اگر بگوییم که این خانواده از محصولات اپل در حال گذراندن آخرین سال‌های عمر خود است ، دروغ نگفته‌ایم. سال‌هایی را به یاد بیاورید که بهتر از آیپد وجود نداشت. تا سال ۲۰۱۴ اگر شما می‌خواستید یک تبلت خوب تهیه کنید ، باید به خانواده آیپد و گلکسی نوت سامسونگ نگاهی می‌انداختید اما حالا با افول تبلت‌های مبتنی بر ARM و رشد فروش تبلت‌های ویندوزی ، این شرکت واقعا دست و پا می‌زند.

آیپد پرو چیزی بود که از سال‌های قبل می‌توانستیم مشخصات آن را حدس بزنیم. تبلتی بزرگ که دارای قلم است. آیا تبلتی با این امکانات و کارایی بهتر در بازار وجود ندارد؟ آیا قلم چیزی جدید است؟ پس عملا اپل با نقص سخنان استیو جابز و استفاده از قلم در محصولاتش ، باز هم عقاید خود را زیر پا گذاشت.

https://static.independent.co.uk/s3fs-public/thumbnails/image/2016/02/24/14/stevejobs.jpg

بهترین قلم ، انگشتان دست است! بله آقای جابز. پس احتمالا قلم آیپد پرو برای افراد ساخته شده که انگشت دست ندارند؟ چرا باید زیر عقاید زد؟ بهتر نبود که اپل سیستم عامل iOS و Mac OS را ادغام کند و بعد آیپد پرو را عرضه کند؟ شما ترجیح می‌دهید که از ۳D Max و فتوشاپ نسخه کامل و تمامی برنامه‌های ویندوز در تبلت خود استفاده کنید یا چند برنامه محدود مخصوص آیپد که هیچ کدامشان به گرد پای سرفیس نمی‌رسند؟

https://s.aolcdn.com/dims5/amp:465d4d4ad05cce3d92a9a28ac1718ee0ed4da98d/q:100/?url=http%3A%2F%2Fwww.blogcdn.com%2Fslideshows%2Fimages%2Fslides%2F370%2F997%2F7%2FS3709977%2Fslug%2Fl%2Fphoto-nov-17-4-14-01-pm-edit-1.jpg

ماجرا وقتی وخیم می‌شود که شما بخواهید مثل سرفیس به آیپد خود فلش و یا هارد وصل کنید. امکان این کار با روش‌هایی وجود دارد ولی راحتی کار با سرفیس در آن دیده نمی‌شود. باز هم می‌گویم که فروش بهتر دال بر خوب بودن محصول نیست. متاسفانه افرادی چشم و گوش بسته اقدام به خرید یک کالا می‌کنند. نه تنها در بحث خرید محصولات اپل ، بلکه در آیپد و مک بوک نیز ماجرا به همین منوال است.

مک بوک

برای مک بوک‌های اپل احترام زیادی قائلم. تا چند ماه دیگر نیز برای کارهای شخصی خود یک مک بوک تهیه خواهم کرد ولی بگذارید ابتدا حرف دلم را بگویم. از اپل ممنونم که تاچ بار را به مک بوک پرو اضافه کرد. ایده‌ی خوبی است ولی شاید ارزش پرداخت ۳۰۰ دلار هزینه بیشتر را نسبت به نسخه بدون تاچ بار نداشته باشد. ولی چرا باید این شرکت پورت USB را حذف کند؟ آیا USB نیز همانند فلاپی در حال انقراض است؟ من به شما قول می‌دهم که پورت USB A تا ده سال دیگر نیز کاربرد خواهد داشت.

https://9to5mac.files.wordpress.com/2016/06/macbook-oled-side.jpg?quality=82&strip=all&w=1024

ماجرا وقتی عجیب‌تر می‌شود که شما باید برای اتصال آیفون خود به مک بوک‌های جدید ، از تبدیل استفاده کنید! هزینه‌ای که شما برای خرید یک تبدیل خوب و به درد بخور باید بپردازید بیش از ۳۰ دلار است. پس عملا بر خود لعنت می‌فرستید که چرا این محصول را خریداری کرده‌اید. بعد هم خود را با توجیهاتی راضی خواهید کرد اما همواره نفرین شما به مهندسان اپل ، در دلتان شنیده می‌شود.

http://www.laptopmag.com/images/uploads/4989/g/apple-macbook-pro-13-2016-nw-g03.jpg

مک بوک‌های جدید می‌توانستند قیمت کمتری داشته باشند ، پورت‌های USB C و USB A را همزمان با هم داشته باشند اگر ما کمی اپل را متوجه اشتباهات خود می‌کردیم. بهترین کار ، نخریدن محصول جدید است در صورتی که امکان دسترسی به بهترین امکانات با همان قیمت وجود دارد.

کلام آخر

تغییرات اندک و بسیار کم آیفون بسیار خطرناک است. درآمد ناشی از آیفون تقریبا ۷۵ درصد از تجارت اپل را شامل می‌شود. فروش کم آیفون ، برای این شرکت بسیار بسیار گران تمام می‌شود. آیفون‌ها در حال حاضر بسیار محبوب هستند. اپل با ایجاد تغییرات مثبت و قرار دادن چند ایده جدید در آیفون ، باتری با عمر بالا و طراحی جدید می‌تواند محبوب دل‌ها شود. بسیاری از افراد می‌خواهند مک بوک جدید را بخرند اما به دلیل حذفیات خودخواهانه اپل ، از خرید آن منصرف شده‌اند. آیپدها با این روند ، بزودی شکست را قبول خواهند کرد. پس امیدواریم که اپل به خودش بیاید و تغییراتی در سیاست‌های خود بدهد. حق ما مشتریان است که از آخرین تکنولوژی‌‌ها بهره‌مند شویم. اگر قرار است دوربین دوگانه در آیفون پلاس استفاده شود چرا این امر در آیفون ۶ یا ۶ اس صورت نگرفت؟

بهتر از هر کس دیگری می‌دانیم که دنیای نامتنهای فناوری و آزمایشگاه‌های عجیب اپل ، می‌توانند برای ۲۰ تا ۲۵ سال آینده و در هر سال ، یک چیز جدید منحصر به فرد به آیفون اضافه کنند. ولی آیا این شرکت با وجود سودهای اخیر خود این کار را خواهد کرد؟ البته نباید منکر این موضوع شد که محصولات اپل بسیار با کیفیت هستند و پشتیبانی اپل از دیوایس‌های خود ، می‌تواند بهترین دلیل برای خرید مک بوک ، آیفون و آیپد باشد ولی ای کاش که اپل باز هم ما را متعجب می‌کرد. باور کنید هیچ شرکتی نمی‌تواند همانند خود اپل ، موجب نابودی‌اش شود. نه سامسونگ ، نه الجی ، نه مایکروسافت و نه هیچ کمپانی دیگری. اگر روزی قرار باشد که اپل تضعیف شود ، این ماجرا مستقیما به خود اپل مربوط خواهد شد.

مایکروسافت را نگاه کنید. سرفیس‌هایش پر از فناوری و چیزهای جدید هستند. عرضه یک محصول جدید تحت عنوان سرفیس استودیو ، باز هم جسارت اهالی ردموند را به جهانیان ثابت کرد. این جسارت در اپل دیده نمی‌شود.

http://www.imore.com/sites/imore.com/files/styles/xlarge_wm_blw/public/field/image/2016/09/iphone-7-plastic-black-vs-jet-black.jpg?itok=cmDC8LWP

سامسونگ با صفحه نمایش‌های خمیده و بهترین نمایشگر OLED استفاده شده در تلفن‌هایش ، در سال ۲۰۱۶ از اپل چند قدم جلوتر است. اگر قرار است که اپل سال دیگر از این فناوری‌ها استفاده کند ، چرا حالا ما از سامسونگ و شیائومی که این فناوری را در تلفن‌هایشان به کار برده‌اند، استفاده نکنیم؟

نگاهی به الجی بیاندازید. درست است که فروش خوبی ندارد اما با کمی تغییر سیاست و همین سیاست زیبایش ، حتما موفق خواهد شد. الجی جی ۵ از زمره نخسنین تلفن‌های ماژولار به شمار می‌رود. چیزی که شاید در دهه بعدی میلادی در صورت وجود تلفن‌های هوشمند ، در آیفون شاهد معرفی آن باشیم.

بهتر است که بازنگری در سیاست‌های اپل صورت گیرد. خودزنی و نابودی اپل به دست خود ، برای هیچ کس خوشایند نیست. شک نکنید که آیفون بعدی ، با آیفون ۷ متفاوت خواهد بود اما ای کاش که کوپرتینویی‌ها به یک تغییر طراحی و صفحه نمایش جدید و بدون حاشیه کفایت نکنند. ما چیزی مثل یک سنسور اثر انگشت می‌خواهیم . چیزی که همانند سال ۲۰۱۳ مثل بمب صدا کند. چیزی مثل سیستم عامل سریع iOS می‌خواهیم که واقعا بهینه باشد. ما منتظر چیزی جدید از جنس اپل هستیم! فناوری جدید که شرکت‌ها را مثل قبل به تکاپو وادارد. یک محصول جدید یا یک حرکت خارق العاده.

دنیای واقعیت مجازی می‌تواند همان طیف جدیدی از سوی اپل باشد که توجهات بسیاری را به خود جلب کند. بهتر است که اپل به هولولنز نیز نگاهی بیاندازد. با توجه به این محصول و هوش سرشار مهندسان اپل ، باید شاهد محصولی چند برابر بهتر از این گجت باشم.

در نهایت کلام را با این جمله تمام می‌کنم

کسی که خواب است را می‌شود بیدار کرد اما کسی که خودش را به خواب زده است  ، خیر!

نوشته‌ی عارف کمانی

نظر شما در این رابطه چیست؟‌

 

اشتراک در
اطلاع از
16 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
arian

سلام با این که احترام زیادی برای سایت شما قاءلم ولی این قضاوت خیلی یه طرفه هست اگه اپل از نظر شما تا الان کار به خصوصی نکرده شرکت های دیگه هم تقریباً کار خاصی نکردن لطفاً ازین پست های جنجالی که واقاً یه طرفه هست نگذارید
فقط سایت خودتون رو زیر سوال میبرید✋

ostad

یکم مغرضانه بود ولی بدم نبود
احساس میکنم این رفیقمون قبلا اپلی بوده ازش زده شده
راستی از خوبیای اپل هم گفته بود ولی بدی هاشو خیلی جلوه داده بود

Mohammad

دوست عزیز حرف ایشون کاملا درست و متین هست واقعا اپل داره ب خودش ضربه میزنه شما برو هر گوشی شرکت های دیگه با نسل قبلیو مقایسه کن حالا مثلا همین سامسونگ اس۶ دوربین ۱۶ مگاپیکسل داشت ولی اس۷ کمتره و ۱۲ مگا پیکسله شاید این از نظر رقمی ی قدم ب عقبه ولی بلعکس سامسونگ با این کار دو قدم ب جلو رفته ک تونسته فناوری DSLR ک نوعی سنسوره با فناوری dual pixel ک سرعت فوکوسش از چشم انسان سریع تره و ۱۶ به ۱۲ اجازه میده پیکسل های سنسور کمی بزرگتر باشه و ۵۰درصد نور بیشتری جذب کنه باتری اس۶ ۲۶۰۰ بود ولی اس ۷ ۳۰۰۰ و اس۷ اج ۳۶۰۰ فناوری وایرلس شارژر سریع شده میکرو اس دی تا ۲۰۰ گیگ ساپورت میکنه خیلی سریعتر از نظر سخت افزاری هم پیشرفت کرده ولی بهتر از اپل نیست چون اپل واقعا سخت افزار خوبی داره..الجی مثلا باتری قابل تعویض داره دوربین دوگانه و کلی چیزای دیگه ک تو نسل قبلی پیشرفت خوب و متوسطی داشته بقیه شکرتا هم هستن ولی تعریف زیادی نمیشه ازشون کرد….حالا اپل دکمه هوم رو برداشته خازنی شده جک صدا رو برداشته ک پول دربیاره از ایرپاد هاش و دکمه esc از مک بوک هاش صفحه نمایش سامسونگ QHD هست تراکم پیکسلی ۱۴۴۰×۲۵۶۰ اپل نمیدونم دقیقا رزولوشنش چیه ولی هر چی هست تراکم پیکسلیش از HD هم پاییت تره البته خیلی کم شاید بگی صفحه با کیفیت ب چ دردی میخوره ولی علم همینه پیشرفت میکنه شاید سامسونگ اس ۱۰ صفحش ۸k باشه ولی تا ده پونزده سال دیگه همه گوشیا بدون شک ۸k میشن ۸k هم فیلم برداری میکنن اینا چیزایی که کسی نمیتونه بگه ب چ دردی میخوره پیشرفت میکنه …. این سیاست جدید اپل هستش وگرنه برای هیچ کمپانی کاری نداره ی گوشی عالی بزنه ولی هر سال ی رقم ب رقم قبلی میکشن ک پول مردمو بخورن اخرش هم همین گوشی های قدیمی برمیگرده ب خود کمپانی ها بازیافت قطعه ای میشه و ی گوشی جدید میسازن و چرخه مالیشون همینه…درکل اپل سیاست غلطی رو انتخاب کرده ک اگه ب همین روال ادامه بده تا ایفون ۱۰ دوام نمیاره

ostad

مقاله خوبی بود اما من نمیدونم چرا این آقای کمانی همش داره انتقاد میکنه
برادر یکمم از خوبیا بگو

Adroit

مرسی آقا ک.مانی
مطمئنم دیر یا زود یا تغییر سیاست میده یا نابود میشه

BENI.chalton

نمیدونم این سایت چرا فقط دوست داره سامسونگ رو تخریب کنه،سامسونگ رو خوشبخت کرد،سامسونگ رو پولدار کرد فقط از این چرت و پرت ها واسه سرکوب سامسونگ استفاده شده،سامسونگ برندی هست که اپل رو به زانو در اورده،واگرنا برند های دیگه واسه اپل هیچ اهمیتی نداره چوندخیلی کوچیکن،این سامسونگ هست که اپل از اسمش میلرزه.

حبیب

گرایش من به سمت مقالات انتقادیه! منتها الان یه چشمم به برنامه نَوَدِه و یه چشمم به این مقاله! دوس دارم آزادانه و فارغ البال بخونمش و حتماً میخونمش عارف جان!

حبیب

مقاله ی خوبی بود عارف جان! همیشه از نگاه انتقادیِ و “زیر ذره بین بردنِ گیگ پسند” شرکتها(ولو هر شرکتی که باشه) استقبال کردم و دوس دارم بخونمش! نظر من نسبت به کم کاری اپل به این دلیله که اولاً این شرکت سیستم عامل خودشو داره که به مثابه شمشیر دولبه عمل میکنه که ظاهراً اون لبه ی مثبت قضیه،شده نقطه ی اتکاش و درصد قابل توجهی از هواداراش بخاطر همین سیستم عامل،وفادار موندن به اپل! در نتیجه تغییرات اندک و حتی کم کاری اپل تو دیوایس هاش( مخصوصاً روی صحبتم با آیفونه) به چشم کاربران نمیاد! و یا اگرم بیاد، تاثیر زیادی تو انتخابشون نداره!دوم اینکه تو دنیای اندروید، به اندازه ای شاهد تنوع و ریسک ها و تغییرات از سوی کمپانی ها هستیم که شخصاً دلمون میخواد که اپل هم یه تکونی به خودش بده!( لااقل خودِ من با اینکه علاقه ی زیادی به ios ندارم و لبه ی منفی اون شمشیر،همیشه مانع خریدم بوده، همیشه دنبال بهانه ای بودم تا با تغییرات ظاهری تو آیفون و قیافه ای جذاب و کاربر پسند،بتونم برم سمت اپل و لذت دیگری از یک سیستم عامل رو تجربه کنم) که متاسفانه غرور (یا هر چیزی که اسمشو میذارید) بیش از حد اپل، مانع از این کار بوده! در نهایت خاموش بودن بسیاری از وفادارن اپل و قانع بودن به وضع موجود، باعث میشه که اپل بادی تو غبغب بندازه و بجای خلق یک نوآوری و بروز آن تو مراسم سالانه، برای ما از رکورد فروش و اعداد و ارقامی که بیشتر واسه خودش جذابه، حرف بزنه!

MH_R O Y A L

محصولات اپل عالی هستند اینها هم فقط نظرات شخصیه و مقایسه بین اعداد روی کاغذه . کسی که با محصولات اپل کار کنه متوجه کیفیت و برتری ها و کارآیی برتر آنها میشه. دیگه الان با وجود آیفون و آیپد و اپل واچ کمتر کسی دیکهiPod Touch میخره با تغییر و تحولات اخیر و تکامل دیوایسها کم کم بعضی چیزها خواهی نخواهی از گود خارج میشن و جایشان را دیوایسهای پیشرفته تر میگیرد. لازم نیست هر سال به دنبال آپدیت مکبوکها و iDevice های خود باشید چون به اندازه کافی قدرتمند هستند.و چندین سال بدون مشکل کار میکنند محصولات اپل تا سه سال بدون مشکل کار میکنند و تا ۵ سال پشتیبانی میشوند . اینها هم لابد تقصیر اپله که اینقدر از محصولاتش پشتیبانی میکنه باید مثل بسیاری از کمپانی ها بشه دو سال و بعد رهاش کنه یا کیفیت رو بیاره پایین تا زود خراب بشه ….تغییرات و قابلیتهایی که اپل روی آنها کار میکنه ممکنه جدید نباشند ولی بهترین در نوع خود هستند چون کلی روی این قضیه کار و بررسی شده تا بهترین تجربه کاربری را داشته باشه از رتینا گرفته تا پردازنده ۶۴ بیتی و touchID , 3dTouch و…
صرفا” نوآوری تا وقتی کاربردی نباشه و روی آن کار و سرمایه گذاری نشه فقط اسمش نوآوریه و فایده ای برای کاربر نداره ..

MH_R O Y A L

آخه ماکروسافت چه هنری کرده کیبورد الترابوک را جدا کرده صفحه لمسی گذاشته و آن را با یک سیستم عامل ذاتا” غیر لمسی و انبوه برنامه های غیر لمسی تحویل ملت داده بعد هم مجبوری برای کار با آن و برنامه ها دوباره کیبورد رو بهش بزنی و با touch pad و موس باهاش کار کنی همه کمپانیها میتوانند یک همچین کاری انجام بدهند الآن هم بعضی کمپانیها این کار رو انجام داده اند ولی آیا این الترا بوک از یک لپتاپ هم قیمتش کارآیی بهتری داردو قدرتمند تر است !! آیا این سیستم عامل به درد صفحه لمسی میخوره !؟ یا All in one لمسی تولید کنه و ایده طراحی با قلم روی صفحه آن را از محصولات حرفه ای wacom کپی برداری کنه میشه نوآوری. اپل و هر کمپانی دیگه هم میتونه این کار انجام بده قبلا” هم اپل روی iMac لمسی کار کرده ولی نتیجه اش جالب در نیومده چون نه خود مک برای کار با انگشتان دست ساخته شده نه برنامه هاش شده یا نتیجه سرفسها شده یک دیوایس گرانقیمت که نه تبلت کاملا” لمسی بدون نیاز به کیبورد و لوازم دیگر است و نه از یک لپتاپ هم قیمتش بهتره . سرفس studio هم توان رقابت با محصولات حرفه ای wacom که تخصصش در طراحیه نداره نه از لحاظ قیمت نه دقت قلم و نه حساسیت صفحه اش .

R Win

بسیار مطلب عالی و درخوری بود خسته نباشید

Saman

ترنجی چقدر به اپل گیر دادی ،چرا اپلو میکوبی
بنده ی سامسونگ

Pouya Tech

دوست عزیزاقای کمانی دروغی نوشتن؟غیر از اینه که بعد از فوت استیو جابز اول هیچ نواوری خاص و بدرد بخوری نداشته؟ در ضمن ایشون بنده سامسونگ نیست اگه باور نداری داخل سایت سرچ کن(هی سامسونگ اشتباه بار اول اشتباه است بار دوم حماقت است) تا ببینی ایشون بنده سامسونگ نیست چون اگر بود همچین مقاله ای میزاش

جلیل جعفری

انصافا مطلب خوبی است و سوای از پاره‌ای ایرادات نگارشی و ویرایشی به خوبی منظور نویسنده‌اش را القا می‌کند. از شما چه پنهان من با خواندن این مطللب متوجه شدم که گوشی‌های آیفون آن قدرها هم که نشان می‌دهد در بازار گوشی‌های هوشمند پیشتاز نیست و بلکه یک سر و گردن در زمینه ابداع و نوآوری از دیگر مدل‌ها پایین‌تر است. از بابت این آگاهی بخشی از نویسنده‌اش ممنون‌ام. اما نکته درخور ذکر این است که نویسنده مطلب نتوانسته آن گونه که ادعا کرده به بیان صرف واقعیت بپردازد چون خواسته و یا شاید ناخواسته از لحن کنایه‌آمیز و گاه حتی موهن بهره گرفته و از نوشته می‌توان به راحتی پی برد که راقم سطور به تعبیری شاید دل پری از آیفون دارد که البته بر زبان آوردن آن هیچ جای اشکال نیست منتها نه در مطلبی که قصدش روشنگری است. برای عارف کمانی کلماتی سفید آرزو می‌کنم.

hamidreza2000m

من این نظرات رو کلا مردود میدونم بنا به دلیلی! همه ی افراد فرض رو بر این گذاشتن که اپل همه ی افراد هر سال گوشیشون رو عوض میکنن پس باید چیز جدید ببینن!! در صورتی که اپل متفاوت فکر میکنه!!! اپل فکر میکنه که افراد هر سه سال گوشیشون رو عوض میکنن واین رمز موفقیتشه! اپل تا چهار سال از محصولاتش پشتیبانی میکنه چون اگه یک فردی در انتهای سال عرضه ی یک گوشی اون رو خرید بتونه کاملا سه سال از پشتیبانی محصولات بهره ببره! و مسلما کمتر کسی حاضره گوشی ای مربوط به دو سال قبل رو بخره!!! هر کی میخواد گوشی بخره گوشی جدید یا نهایتا مال یکسال قبل رو میخره!! خب بر میگردیم به بحث خرید! کسی که سه سال قبل گوشی خریده چه گوشی ای صاحب شده؟ یعنی در سال ۲۰۱۳ گوشی فایو اس خریده!! حالا این فرد هیچ تغییری نسبت به آیفون ۷ نمیبینه؟! بعله که میبینه! خیلی هم زیاد میبینه! پس با توجه به اینکه تجربه کابری آی او اس رو داره میره میخره!و همینطور الخ! تعداد بسیار کمی از خواص هستن که هر سال گوشی عوض میکنن! و اونها به نظرم منظور نظر اپل نیستن! قشر عادی و متوسط هستن که بیشترین فراوانی رو تشکیل میدن! افراد رده بالا تعداد اندکی دارن! به نظر من استراتژی اپل شدیدا در این مورد هوشمندانه س! وحالا حالاها مونده تا شرکتهای دیگه به گرد پاش برسن! وشاید با توجه به عادت دادن مشتریاشون به رویه ی غلط نتونن هرگز موفق بشن!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com