حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تجربه محتوای ۴K در کنسول بازی ایکس‌باکس وان S با یک به‌روزرسانی، ممکن خواهد شد

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

ایکس‌باکس وان S، یک مدل کوچک‌تر و نسبتاً قوی‌تر کنسول نسل هشتمی ایکس‌باکس وان مایکروسافت محسوب می‌شود از جمله قابلیت‌های هیجان‌انگیز این کنسول، می‌توان به پشتیبانی ۴K برای فیلم و بلوری و قابلیت ارائه تجربه بازی‌‎ها به صورت HDR به گیمرها اشاره کرد. با این‌حال، در صورتی‌که فکر می‌کنید پس از بازشدن بسته‌بندی کنسول ایکس‌باکس وان S، می‌توانید به تجربه محتوای ۴K در کنسول بازی خود بپردازید، متاسفانه باید گفت که این موضوع صحت ندارد. به‌نظر می‌‍رسد کنسول بازی ایکس‌باکس وان S پس از خارج‌شدن از بسته‌بندی در ابتدا، نمی‌تواند به پخش محتوای ۴K بپردازد و بدین منظور، باید یک به‌روزرسانی برای فعال‌شدن این قابلیت دریافت نمایید. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب، همراه ترنجی باشید.

[su_quote] کاربران مدعی هتسند که کنسول ایکس‌باکس وان S در خارج از جعبه و در  ابتدا، نمی‌تواند فیلم‌ها و بلوری را با رزولوشن ۴K به نمایش بگذارد و برای فعال‌شدن آن، باید یک به‌روزرسانی دریافت نمایید. [/su_quote]

یکی از کاربران خوش‌شانس، این فرصت را داشته کنسول بازی ایکس‌باکس وان S را پیش از هر گیمر دیگری در هنگام عرضه رسمی در ۲ آگوست، تجربه نماید. وی، مدل ۲ ترابایتی کنسول بازی ایکس‌باکس وان S را از بسته‌بندی خارج کرده و سپس، متوجه می‌شود که این کنسول، از فیلم ۴K UHD پشتیبانی نمی‌کند. وی مدعی است که کنسول ایکس‌باکس وان S، حتی پس از دریافت یک به‌روزرسانی با حجمی نزدیک به ۴٫۵ گیگابایت، هم‌چنان از محتوای ۴K پشتیبانی نمی‌کند. 

هیچ گزینه‌ای برای خروجی تصویر ۴K وجود ندارد. کنسول در ابتدا و پس از روشن‌شدن، یک به‌روزرسانی ۴٫۵ گیگابایتی را دریافت کرد و سپس، تنظیمات صفحه نمایش بررسی شد؛ هم‌چنان، خروجی به صورت فول اچ‌دی (۱۰۸۰p) بود. با تعویض کابل‌های HDMI و پورت‌های HDMI در تلویزیون نیز، این مشکل برطرف نشد و هم‌چنان، خروجی تصویر به ۴K نمی‌رسید.

این گیمر، هم‌چنین اضافه می‌کند:

شاید به‌روزرسانی در ۲ آگوست عرضه شود تا پخش محتوای ۴K در کنسول بازی مایکروسافت، ممکن شود.

هم‌چنین، یک کاربر دیگر مدعی شده است:

یک دی‌وی‌دی ۴K از فیلم Deadpool خریداری کردم و سعی کردم تا این فیلم را در کنسول ایکس‌باکس وان S اجرا نمایم؛ با این‌حال، به جای پخش فیلم، با ارور ۰x91d70001 مواجه شدم که نشان می‌دهد ایکس‌باکس وان S، فیلم با رزولوشن ۴K اجرا نمی‌کند.

xbox-one-s-ir

با این‌حال، باید عنوان کرد که این موضوع، جای نگرانی ندارد و احتمالاً با انتشار یک به‌روزرسانی رسمی، امکان پخش محتوای ۴K در کنسول بازی ایکس‌باکس وان S فراهم می‌شود. لازم به ذکر است که کنسول‌ ایکس‌باکس وان برای پخش دیسک‌های بلوری نیاز به دریافت یک برنامه مشخص دارد. به‌طور مشابه، کنسول پلی‌استیشن ۴ سونی نیز به یک به‌روزرسانی برای دیسک‌های بلوری داشت.

به‌روزرسانی: مایکروسافت در بیانیه‌ای به این موضوع، واکنش نشان داد:

تعداد بسیار کمی از کنسول‌های بازی ایکس‌باکس وان S توسط یک خرده‌فروش، پیش از عرضه رسمی در ۲ آگوست (۱۲ خرداد) به خریداران در نروژ تحویل داده شده است. مدل ۲ ترابایتی کنسول ایکس‌باکس وان S پس از عرضه رسمی در این تاریخ، آخرین به‌روزرسانی سیستمی ایکس‌باکس را برای فعال‌شدن قابلیت “پشتیبانی از محتوای ۴K” نیاز دارد.

ایکس‌باکس وان S، فشرده‌ترین کنسول بازی است که مایکروسافت عرضه کرده؛ این کنسول در مقایسه با ایکس‌باکس وان، تا ۴۰ درصد کوچک‌تر است و از یک منبع تغذیه یکپارچه، استفاده می‌کند. یکی از سه درگاه یواس‌بی به جلوی کنسول انتقال یافته و هم‌چنین، IR blaster  به کنسول مایکروسافت اضافه شده است.

Xbox One S (2)

 قیمت نسخه ۲ ترابایتی کنسول ایکس‌باکس وان S حدوداً ۳۹۹ دلار، عنوان شده است و مدل یک ترابایتی و ۵۰۰ گیگابایتی آن به قیمت ۳۴۹ و ۲۹۹ دلار، در دسترس خواهد بود. بنابر اعلام‌رسمی، تمامی لوازم‌جانبی و عناوین ویدیویی منتشرشده برای ایکس‌باکس وان، در کنسول جدید مایکروسافت قابل استفاده خواهد بود و از این بابت، هیچ مشکلی وجود ندارد.

به‌همراه ایکس‌باکس وان S، کنترلر بی‌سیم تازه مایکروسافت عرضه خواهد شد که از یک باقت جدید بهره می‌برد. دسته جدید ایکس‌باکس از اتصال بلوتوث پشتیبانی می‌کند و دامنه پوشش بیشتری دارد. کاربران، می‌توانند کنترلر  ایکس‌باکس وان S را به قیمت ۵۹٫۹۹ دلار در ۱۲ مرداد خریداری نمایند.

مدل ترابایتی کنسول ایکس‌باکس وان S، همان‌طور که گفته شد در ۲ آگوست (۱۲ مرداد) در دسترس خواهد بود و برای سفارش مدل ۱ ترابایتی و ۵۰۰ گیگابایتی کنسول بازی مایکروسافت، باید تا ۲۳ آگوست (۲ شهریور) منتظر بمانید. لازم به ذکر است که به منظور فروش کنسول‌های جدید مایکروسافت، قیمت کنسول هشتمی ایکس‌باکس وان به ۲۵۰ دلار کاهش یافته است و اگر به خرید یک کنسول بازی فکر می‌کنید، می‌توانید ایکس‌باکس وان را با به‌روزرسانی ماه آگوست که پشتیبانی از دستیار صوتی کورتانا را به این کنسول اضافه می‌کند، خریداری نمایید.

[su_button url=”http://gamingbolt.com/xbox-one-s-will-require-an-update-for-4k-support” target=”blank” background=”#1cf5a5″]gamingbolt[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی