حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بیلد آزمایشی ۱۰۵۶۵ ویندوز ۱۰ برای کاربران اینسایدر با قابلیت‌های جدید عرضه شد؛ نسخه‌ی نهایی در ماه آبان

نوشته

8 سال قبل | بدون دیدگاه | ترنجی

مایکروسافت در کنفرانس یک هفته قبل خود در کنار دستگاه‌ها و شگفتی‌های متعدد خود، خبر از ارائه‌ی یک بروزرسانی بزرگ برای کاربران ویندوز ۱۰ در آینده‌ای نزدیک داد که از آن به عنوان بروزرسانی بزرگ ماه نوامبر نام برد. ظاهرا اکنون کاربران بخش Insider ویندوز می‌توانند زودتر از سایرین به امکانات ویرایش جدید دسترسی داشته باشند و شاهد ورود فابلیت‌هایی جدید به ویندوز ۱۰ هستیم. در ادامه با ما باشید.

ردموندی‌ها از حدود ۷۵ روز قبل که رسما ویندوز ۱۰ را روانه‌ی بازارها کردند بارها با بروزرسانی‌های مختلف اقدام به رفع ایرادهای آن و حتی اضافه کردن قابلیت‌های جدیدتر به ویندوز جدید کردند که روز به روز باعث محبوب و بی نقص‌تر شدن آن شد.

مایکروسافت در کنفرانس هفته‌ی گذشته‌ی خود رسما خبر از ۱۱۰ میلیون کاربر فعال ویندوز ۱۰ داد که بدون شک برای ۷۵ روز فعالیت این نسخه از سیستم‌عامل فوق‌العاده چشمگیر است و تقریبا می‌توان گفت که هر روز ۱۵۰۰۰۰۰ نفر به جمع کاربران این سیستم‌عامل اضافه شده‌اند.

ظاهرا کاربران بخش Insider ویندوز ۱۰ که در تنظیمات ویندوز خود حالت دریافت بروزرسانی‌ها را بر روی Fast یا همان بروز رسانی سریع قرار داده‌اند، از ساعاتی قبل بیلد جدیدی را با شماره ویرایش ۱۰۵۶۵ دریافت کرده‌اند که در آن قابلیت‌های جالبی به ویندوز ۱۰ اضافه شده است و در ادامه به مختصری از آنها اشاره خواهیم داشت.

در ویرایش آزمایشی جدید ویندوز ۱۰ شاهد ورود یک نرم‌افزار پیام‌رسان بسیار سبک و کم حجم هستیم که ظاهرا مایکروسافت قصد دارد آن را در بین کاربران ویندوز ۱۰ نهادینه کند. این نرم‌افزار قابلیت پشتیبانی از توانایی‌های اسکایپ را در خود دارد و به لطف آن کاربران می‌توانند با اکانت اسکایپ خود به ارتباط با همدیگر بپردازند.

نسخه‌ی آزمایشی که در حال حاضر در اختیار اینسایدرها قرار گرفته کاملا ساده و ابتدایی است و امکانات چشمگیری در آن دیده ‌نمی‌شود اما اصل ماجرا که همان امکان ارتباط صوتی و تصویری با اسکایپ است در آن تعبیه شده و کاربران می‌توانند به کمک آن به برقراری ارتباط با همدیگر بپردازند و با توجه به حجم پایین و سبک بودن آن، می‌توان امیدوار بود که در بین کاربران ویندوز ۱۰ بتواند جایی برای خود دست و پا کند.

در اپ ارتباطی جدید می‌توان به نام کاربری خود در اسکایپ علاوه بر نام کاربری، از طریق شماره موبایل نیز وارد شد و با این کار به شکلی ساده‌تر می‌توان دوستان خود را در اسکایپ یافت و شاید این موضوع زنگ خطری باشد برای اپ‌هایی مانند واتس‌اپ، تلگرام و… که این روزها یکه‌تازی می‌کنند. در بروزرسانی جدیدی که عرضه شده اپ ارتباطی جدید تمام ماجرا نیست و از این پس کاربران گجت‌های ویندوزی که دستگاه لمسی دارند، قادر خواهند بود با فراخوانی دستیار صوتی کرتانا و به لطف بهره‌گیری از یک قلم هوشمند به شکلی سریع اقدام به یادداشت برداری کنند و در واقع می‌توان گفت گام دیگری در جهت سهولت استفاده از تبلت‌ها و دستگاه‌های هیبریدی ویندوزی برداشته شد.

در بروزرسانی جدید شاهد بهبودهایی برای مرورگر جدید شرکت مایکروسافت یعنی اج (Edge) نیز هستیم و از این پس کاربران می‌توانند از قابلیت مشاهده پیش‌نمایشی از تب باز شده استفاده کنند و یا نزدیک کردن ماووس به تب‌ها، جزییات صفحه به نمایش درمی‌آید و برای کاربرانی که در استفاده‌ی روزمره‌ی خود تب‌های زیادی را باز می‌کنند می‌تواند قابلیت جذابی باشد.

در حال حاضر صرفا کاربران دسته‌ی سریع اینسایدر قادر هستند که بیلد جدید را دریافت کنند اما مسلما تا زمان عرضه‌ی ویرایش جدید ویندوز ۱۰ زمان زیادی باقی نمانده و باید دید که با این پشتیبانی که مایکروسافت از سیستم‌عامل خود می‌کند، مجالی برای نفس کشیدن رقبای ویندوز در بخش دسکتاپ پیدا خواهد شد یا خیر.

اضافه شدن تمامی این قابلیت‌ها و احتمالا چیزهاییی بیشتر در بروزرسانی بزرگ ماه آینده (آبان) در شرایطیست که بزرگترین بروزرسانی ویندوز ۱۰ که در آن تغییرات بسیار زیادی اتفاق افتاده و شاهد بهبودهای چشمگیر مختلف خواهیم بود، در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۶ میلادی یعنی حدودا بهار و اوایل تابستان ۹۵ عرضه خواهد شد و ظاهرا ردموندی‌ها به این زودی‌ها قصد کوتاه آمدن در بروزرسانی کاربران خود را ندارند.

در ادامه شما را دعوت به دیدن ویدیویی از کار با بیلد ۱۰۵۶۵ می‌کنیم که ساعاتی قبل منتشر شد و دیدن امکانات جدید در آن خالی از لطف نیست.

[aparat]http://www.aparat.com/v/WjMz3[/aparat]

[su_button url=”http://www.ubergizmo.com/2015/10/next-windows-10-update-brings-some-new-features” target=”blank” background=”#159f84″]ubergizmo[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...