حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

به نظر می رسد شیائومی روی نمایشگر منعطف خود مشغول کار است

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

شیائومی یکی برندهای معتبر و قابل اعتماد چینی در زمینه فناوری است که به معنی واقعی می توان آن را یک “برند” قابل احترام از چین دانست. این شرکت محصولات باکیفیت و با قیمت بسیار مناسب تولید می کند و تقریبا در هر زمینه ای فعالیت می کند. این دامنه فعالیت آنقدر گسترده است که حس می کنیم هر شرکت با کیفیت و شاخص فناوری در چین اگر بخواهد محصولی تولید کند که به خوبی دیده شود، تحت برند شیائومی معرفی می شود! البته این فقط یک حس از سمت ماست. این بار دو تصویر لو رفته از شیائومی نشان از نمایشگر قابل انعطاف این شرکت دارد و خیلی جذاب به نظر می رسد، در ادامه با ترنجی همراه باشید تا این تصاویر را با هم ببینیم و درباره آن با هم به بحث بنشینیم.

xiaomi-bendable

امروز در شبکه اجتماعی چینی Baidu دو تصویر منتشر شده است که یک محصول با نمایشگر قابل انعطاف را نشان می دهد. عموما طرح های مفهومی زیادی برای موبایل یا تبلت هایی با نمایشگر قابل انعطاف دیده ایم. نمایشگر قابل انعطاف یکی از دیرینه ترین طرح های مفهومی موجود در زمینه موبایل است که هنوز به معنای آنچه که انتظار می رفت به تحقق نپیوسته است. بله شاید مدل هایی چون سری روند و اج سامسونگ یا فلکس الجی نمایشگری خمیده داشته باشند اما معطف توسط کاربر نیستند. در نمایشگاه IFA 2016 لنوو از تبلت منعطف خود پرده برداشت که طرح بسیار جالبی بود. سامسونگ نیز در IFA 2013 از خمیده که با چکش به آن ضربه می زدند پرده برداشته بود اما هیچ یک به تولید انبوه نرسیده است. یکی از دلایلی که فعلا این طرح ها به تولید انبوه نرسیده است هزینه بالا و بازده پایین تولید آن هاست، علاوه بر آن برای یه آرمان یک موبایل کاملا قابل انعطاف باید محدودیت های دیگری نیز از میان برداشته شود.

xiaomi-bendable-2همانطور که می بینید این رابط کاربری شیائومی یعنی miui است و برنامه های اندروید روی آن دیده می شود، این یعنی یک موبایل اندرویدی شیائومی. اینکه چقدر به عرضه این طرح مفهومی نزدیک باشیم هنوز مشخص نیست اما تصور نمی شود خیلی نزدیک باشد. شرکت هایی چون سامسونگ و الجی هزینه های بسیار زیاد در زمینه تولید نمایشگر های OLED منعطف دارند و شاید خیلی بعید باشد که شیائومی زودتر از آن ها به چنین فناوری در سطح تولید انبود دست پیدا کند. البته پیشرفت فناوری از سمت هر برندی به نفع مشتری است و در نهایت شاهد طرح های دیوانه وار و جالبی خواهیم بود.

به نظر شما موبایل هایی با نمایشگر منعطف بیشتر یک طرح مفهومی جذاب هستند یا واقعا می توانند مرز محدودیت ها را جا به جا کنند؟ نظر شما چیست؟

[button type=”link” link=”http://www.phonearena.com/news/Xiaomi-appears-to-be-working-on-their-own-bendable-display_id86546″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)