حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

به مناسبت سالگرد فیلم Back to The future کفش ساخته شده در فیلم عرضه عمومی می شود

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | ترنجی

سال ۱۹۸۵ فیلم علمی تخیلی Back to the Future به کارگردانی Robert Zemeckis ساخته شد. فیلمی که جدا ازآن‌که یکی از پرطرفدارترین فیلم‌های علمی دهه بود اتفاقات سال ۲۰۱۵ را نشان می‌داد! در این فیلم یکی از جالب‌ترین اتفاقات سال ۲۰۱۵ (که هم‌اکنون در آن زندگی می‌کنیم!) کفشی ساخت نایک بود که با توجه به سایز پا به‌صورت هوشمند به‌اندازه پا درمی‌آمد و بندهایش بسته می‌شد. با ما همراه باشید.

رؤیای آینده برای همگی ما وجود دارد. از ماشین‌های پرنده تا سفر در زمان ولی در همین چند سال گذشته تصوراتی که در فیلم‌های جیمز باند و ….. نشان داده می‌شد تاکنون به حقیقت پیوسته. از انواع دوربین‌ها و مخفی سازها و اسکنرهای دستی و تلفن‌های فوق هوشمند تا ماشین‌هایی که به‌خودی‌خود حرکت می‌کنند (برای دیدن برخی از این گجت های این‌چنینی به مقاله گجت هایی که مأمور ۰۰۷ از آن‌ها بهره می‌برد مراجعه کنید!) ولی تصوراتی که در فیلم Back to The future دیدیم آن‌قدر چالش‌برانگیز بوده که تاکنون خیلی از شرکت‌ها دست به نوآوری‌هایی در این زمینه زده‌اند اما تعداد کمی به حقیقت پیوسته.

شرکت نایک در سال ۱۹۸۹ برای فیلم Back to the Future 2 کفشی را طراحی کرد که درواقع هرکدام از آنها نزدیک ۵ کیلو وزن داشتند و بازیگری با آنها را بسیار سخت کرده بود! ولی درهرصورت ایده بسیار نوآورانه‌ای بود که بالاخره نایک در حال ساخت و عرضه عمومی است. همانطور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید کفش سمت چپ قبل از به پا کردن و سمت راست حالتی است که کفش پس از به پا کردن به خود می‌گیرد.

اگرچه هنوز نایک این مدل را عرضه عمومی نکرده ولی مدل‌های بسیار شبیه ولی فیک آن در دسترس است و باید مراقب سودجویان باشید. برای دیدن یک نمونه از این کفش‌های فیک می‌توانید به این صفحه در اینستاگرام مراجعه کنید. همچنین دیدن این صفحه خالی از لطف نیست.

نظر شما درباره این کفش نیست؟ آیا آن را نشانه‌ای برای دیدن چیزهای علمی تخیلی در دنیای واقعی می‌دانید؟ با ما در میان بگذارید.

[su_button url=”http://www.engadget.com/2015/11/06/nike-mag-fake-power-laces/” target=”blank” background=”#159f84″ text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]engadget[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Abraham

ترنجی آپدیت اندروید لالی پاپ برای تبلت نوت ۱۰٫۱ ۲۰۱۴ مدل ۳g p601 اومده.خیلی وقته منتظرش بودم :yes: :yes: :yes:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....