حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بلومبرگ ادعا کرد؛ سال آینده آیفون با صفحه نمایش او ال یی دی از راه می‌‌رسد

صفحه‌های نمایش او ال یی دی (OLED) تصاویر با کیفیت بهتری ارایه می‌دهند چون انرژی کمتری مصرف می‌کنند و ترکیب جالب‌تری از رنگ‌ها به نمایش می‌گذارند. تنها عاملی که باعث شده تا در همه گوشی‌های هوشمند دنیا به کار نروند این است که کار ساخت آنها عذاب‌آور است.

یکی از دلایلی که موجب شده تا ظهور گوشی آیفون با صفحه نمایش OLED همچنان در پرده‌ای شایعه و ابهام باقی بماند شاید همین‌ها باشند. با این همه، سایت بلومبرگ بر این باور است که سال آینده گوشی آیفون در مقادیر محدود قفسه‌ فروشگاه‌ها را به خود اختصاص خواهد داد. دست کم، این نقشه‌ای است که شرکت اپل در حال طراحی آن است اما برخلاف صفحه نمایش کریستال یاقوت کبود که هیچ وقت صورت واقعیت به خود نگرفت این تغییرات همیشه ممکن است رخ بدهند.

قصه از این قرار است که اتفاق بزرگ در زمینه آیفون بنا است تا با دهمین سالگرد تولد آن همزمانی پیدا کند. یک گوشی تمام شیشه‌ای با طراحی بدون حاشیه و دکمه خانه (هوم) مجازی به جای آن دکمه فیزیکی که تا به امروز با آن کار کرده‌ایم. بلومبرگ همچنین می‌گوید که اپل تصمیم دارد تا در سال ۲۰۱۷ گوشی آیفون OLED روانه کند؛ هر چند برخی از منابع خبری آشکارا گفته‌اند که چنین اتفاقی ممکن است با یک سال تاخیر رخ بدهد. باور بر این است که تولید کنندگانی همچون سامسونگ، ال جی، شارپ و … خود را آماده کرده بودند تا رخداد استفاده از OLED را سال ۲۰۱۸ در اپل مشاهده کنند.

گزارش بلومبرگ می‌گوید که شتاب برای به چنگ آوردن OLED نوید بخش ظهور دستگاهی با مشخصات فنی متفاوت با همه آن چیزی است که تاکنون بوده است. بعید به نظر می‌رسد که اپل از اساس بخواهد خط تولید آیفون را در دو شاخه متمایز و فراتر از اندازه‌های متغیری که تا به امروز عرضه کرده (البته بدون احتساب آیفون SE) پی بگیرد. تنها تفاوت فاحش میان آیفون ۷ و برادر بزرگ‌تر خود در اندازه صفحه نمایش، گنجایش باتری و دوربین بهینه شده است. در معرفی صفحه نمایش OLED (و طراحی جدید) هیچ کس، حتی رقبا، انتظار ظهور محصولی نامتعارف را ندارند.

با نگاهی به راهکار اپل در مک بوک پرو جدید پی می‌بریم که این شرکت به دنبال عرضه نسخه‌ای ارزان‌تر با دکمه‌های کاربردی است چراکه استفاده از نوار سخت‌افزار لمسی خیلی گران تمام می‌شود. این کار احتمالا باعث رنجش خاطر مشتریان می‌شود به ویژه به این دلیل که اپل همه هم و غم خود را صرف معرفی فناوری‌های جدید سوای از دیگر دستگاه‌های خود کرده است. فلسفه به کارگیری اندازه‌های کوچک، بزرگ و بزرگ‌تر در ساخت محصولات معقول به نظر می‌آید و اپل این خط مشی را در خصوص گوشی تلفن همراه به کار بست؛ اگرچه اوضاع را هر چه بیشتر به چشم‌انداز به هم ریخته آیپد سوق داد.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://www.engadget.com/2016/11/17/bloomberg-an-oled-iphone-is-coming-next-year/”]engadget[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار