حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بر اساس گزارش منتشر شده، اسنپدراگون ۸۲۰ هنوز هم مشکل گرما دارد؛ سامسونگ به نجات می‌آید؟

نوشته

8 سال قبل | 32 دیدگاه | ترنجی

بر اساس اطلاعات منتشرشده از سوی منابع کره‌ای، اسنپدراگون ۸۲۰ می‌آید تا مشکل گرمای نسل قبلی این چیپست یعنی اسنپدراگون ۸۱۰ را برطرف کند اما به نظر می‌رسد با هنوز برای نهایی شدن فاصله زیادی وجود دارد. در گزارش متشر شده از سوی BusinessKorea با توجه به برنامه‌ریزی سامسونگ برای استفاده از اسنپدراگون ۸۲۰ در گلکسی اس ۷ تاکنون موفق آمیز نبوده است. در ادامه همراه باشید.

در این گزارش نقل‌شده است که اولویت اول با برنامه‌ریزی برای بهبودهای زیرساختی بوده است که با ارائه فریمور هایی نیز تا حد مثبتی برطرف شده اما هنوز دچار گرمای بیش‌ازحد بوده که سپس به سراغ استفاده از “لوله منشعب” برای انتقال گرما رفته‌اند و گویا این مرحله موفق آمیز تر بوده است. کامپوننت اصلی اسنپدراگون ۸۲۰ را فناوری ۱۴nm FinFET سامسونگ تشکیل می‌دهد. این مشکل پیش آمده شباهت زیادی به مشکل اتفاق افتاده بر روی آیفون ۶ اس دارد زیرا در اسنپ ۸۲۰ نیز سامسونگ توانسته است ۴۰ درصد قدرت گرافیک را افزایش دهد و در عوض ۴۰ درصد مصرف باتری را نسبت به مدل TSMC اسنپدراگون ۸۱۰ کاهش دهد اما مشکل گرما کامل برطرف نشده است.

Xiaomi Mi 5 و گلکسی اس ۷ در کنار اسمارت فون های آینده بیشتر شرکت‌ها قدرت خود را از اسنپدراگون ۸۲۰ خواهند گرفت اما این در حالی است که هنوز اسنپ حال و هوای خوبی ندارد. نظر شما چیست؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Snapdragon-820-chipset-reportedly-overheats-in-testing-Samsung-to-the-rescue_id75133″ target=”blank” background=”#159f84″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
32 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Rock

همش شایعه هست! اگر هم مشکل گرما داشته باشه، سونی حلش میکنه B-)
—————————-
تست گرما سونی xperia z5
که Z5 دماش کاملا طبیعی هست و از galaxy s6 دماش کمتره

digiato.com/article/2015/10/27/بررسی-ها-نشان-می-دهند-چیپست-اسنپدراگون/

سامسونگ یعنی سه ستاره

سونی حلش میکنه یعنی سیستم خنک کننده گذاشته 🙁 🙁

amir Narimnpour

کی گفته زد۳ پلاس از ۲٫۱ استفاده کرده بوده

Larry Page

سونی حلش میکنه؟ نه عزیزم خود کوالکام حل کرده :bye:

پرچمدار هایی که از نسخه ی ۲٫۱ اسنپ ۸۱۰ استفاده میکنن :

وان پلاس ۲
زد ۵
نکسوس ۶P

هیچکدوم هم گرم نمیشه :yes:
همین آخری نکسوس ۶P هم دماش از اس ۶ کمتره.
http://www.androidcentral.com/does-nexus-6p-get-hot

Moazez

دوست عزیز z3+ هم نسخه ۲٫۱ استفاده شده بود درونش ولی داغ تر از z5 هست. سونی با راهکار خودش حلش کرده. کوالکام اگه حل کننده بود پس این مطلب بالا چی میگه که s820 هم داغ میشه؟!!

Moazez

ما طرفداران سونی که خیالمون راحته. بریم تخممونو بشکنیم

amir Narimnpour

یه سوال برام پیش اومده
زد۳ پلاس و ام۹ که واقعا در بررسی ها گفته شد داغ میکنه
اما یه چیزی که تو مخمه اینه که من با جی فلکس ۲ کارکردم
بخدا ذره ای داغی ندیدم
تو دیجیاتو هم گف که موقع تست اصلا داغ نکرد
خیلی جالبه خداییش

amir Narimnpour

کشتنمون از بس شایعه اومد ازش
یکی میاد میگه تمام مشکلات مرتفع شده
یکی میاد میگه نه مشکل داره
یکی میگه داغه
یکی میگه قدرتش پایینه
اخرش چی
هر چند از کوالکوم خوشم نمیاد ولی این فک نکنم بد شه
و یه چیزی
بی صبرانه منمتظر وجود خدای کمپانیهای نیمه هادی ساز
ینی اینتل به صورت جدی تر و مفیدتر به عرصه موبایل هستیم
اینتل و انویدیا
عشقید

arashso4192

جناب معزز
سونی با کاهش قدرت اسنپ دراگون ۸۱۰ دمای اون رو کاهش داده و کار انچنان خفنی انجام نداده که اینقدر سونی سونی میکنید
همینطور هوایی تو نکسوس ۶پی و اکثر شرکتای دیگه

black diamond

این مشکل پیش آمده شباهت زیادی به مشکل اتفاق افتاده بر روی آیفون ۶ اس دارد.
دوستان منظور از مشکل ایفون چیه؟ ۶اس مشکل گرم شدن داره؟ :scratch:

Moazez

برام سواله چجوری سونی کاهش فرکانس داده از نظر شماکه بالاترین نمرات بنچمارک در پردازنده s810 رو کسب کرده؟!! خدایی همینجوری دهن باز نکنید یچیزی بگید،قبلش یه کوچولو فلش بک بزنید به بررسیهای سری z5 بعد حرف بزنید.

Mehdi2554

ای بابا باز شایعه؟؟؟
اصلا به نظرم همش زیرسر سامسونگ هستش :unsure: :negative: :negative:

massoud

سامسونگ خودش وظیفه تولید این محصول رو بر عهده داره و از فروشش منتفع میشه اونوقت شما میگی زیر سر سامسونگه؟!! واقعا اینقدر نظریه دایی جان ناپلئونی طرفدار داره اینجا؟ میدونی اگه همچین چیزی اثبات بشه کوالکوم میتونه پدر سامسونگ رو جوری در بیاره که دیگه هیچ وقت کمر راست نکنه؟ بهتر نیست به جای رو هوا یکم با فکر و منطق بیشتری حرف بزنیم؟!

محمد کردزنگنه

معرفی Z5 و lumia 950 با توجه به لوله های انتقال حرارتی که درشون به کار رفته و گرمایی که در نقد و بررسی M9 و +Z3 توسط تر.نجی بهشون اشاره شده نشون داده مشکل S810 واقعا وجود داره و شایعه نیست البته هنوز برای نتیجه گیری در مورد S820 اون هم بر اساس شایعات خیلی زوده ولی مطمئن باشید سود سامسونگ در اینه که این شایعات حقیقت نداشته باشه چون از فروش بیشتر چیپ های کوالکام سود بیشتری هم نصیبش میشه به این دلیل که اگر هم بر فرض مثال این شایعات رنگ حقیقت به خوشون بگیرن و این چیپ مشکل داشته باشه شرکتا حاضرن با هر ترفندی که شده از این چیپ روی گوشی هاشون استفاده کنن و یا از چیپ های مدیاتک استفاده کنن اما به دلایلی سمت اگزینوس نرن.تا اونجا که من می دونم به جز سامسونگ فقط یکی دو شرکت چینی از اگزینوس استفاده می کنن پس سود سامسونگ در اینه که S820 با حداقل مشکلات وارد بازار بشه.

ناصر

هرچه تکنولوژی ویفرها پیشرفت میکنه مشکلات هم پیشرفت میکنن و نشون میده که طراحی و معماری چیپست ها هنوز جای کار زیادی داره. باید منتظر بمونیم ببینیم کدوم شرکت توان طراحی بیشتری داره و موفق میشه

Diamond technology

نه شایعه کجا بود اسنپ دراگون ۸۱۰ واقعاً مشکل گرم شدن داشت و بارها هم اثبات شد الانم که خود سامسونگ مستقیم درگیر پروژه ی اسنپ دراگون ۸۲۰ شده و نیازی به ساخت شایعه نداره
به نظرم این تاخیر های خسته کننده از عرضه ی اسنپ دراگون ۸۲۰ به خاطر همین مشکل گرمایش بیش از حدشه شاید کوالکام یهو از اسنپ دراگون ۸۱۰ به ۸۳۰ کوچ کنه با این وضعیت

Samsung--Electronics

۸۳۰ کجا بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :wacko: :wacko: :wacko: :wacko:

✰ BARDIYA ✰

خدا کنه شایعه باشه وگرنه بازم یقه شرکت های دیگه رو میگیره 😥
خیالم از سمت سونی راحته هر چقدر گرما داشته باشه بازم سونی مثل ۸۱۰ رام میکنه این اژدهای سرکش رو :rose: :rose:

HiKa

اسنپدراگون ۸۱۰ با اون حرارت بالا توی زد۵ مشکلش حل شد. ۸۲۰ که ۱۴ نانومتری هست و مصرف پایینتری داره ۱۰۰٪ دمای پایینتری داره و سونی میتونه راحت گرماش رو کنترل کنه! پیش به سوی زد۶ و اس۷ و بقیه پرچمدار های ۸۲۰ــی :yahoo:

M.R.P

از بس منتظر mi5 موندم خسته شدم، اگر شایعه ها درست باشه کوالکام دیگه به سختی میتونه کمر راست کنه. من از سال پیش که گوشی های ۸۱۰ اومد تا همین الان قید خرید گوشیو زدم، حتی سراغ z5 دوست داشتنی هم نمیرم دلیلشم مشخصه، آدم عاقل وقتی نسل جدید چیپ ها داره میاد نمیره پول بیزبونو بده پای چیپ ۱ سال پیش که اصلاح شده.

riofarina

تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
باید دید همکاری الجی و اینتل چی میشه.
فعلا اگزینوس پادشاهی میکنه و البته A9 :good:

massoud

قبلا هم گفتم، ۸۱۰ مشکل گرما داره، خوبشم داره، کاری که شرکتای سازنده اسمارتفون مثل سونی و مایکروسافت و غیره کردن اینه که به راه های بهتری واسه دفع و پخش این گرما رو آوردن وگرنه این چیپ همچنان به جای اینکه بخشی از انرژی باتری رو صرف پردازش کنه به تولید گرما مشغوله!!

Ari khan

اخه اگه اینطوره چه اصراریه که از ۸۲۰ استفاده کنه وقتی اکسینوس به این خوبی و قدرتمندی داره؟؟؟
حس میکنم یکی داره کارشکنی میکنه

massoud

چون هنوز که هنوزه هیچ شرکتی مثل کوالکوم نتوسته مودم، پردازشگر، جی پی اس و بخش گرافیکی، LTE و … رو روی یک چیپ مجتمع کنه و از طرفی بیشتر برنامه ها و بازی های دنیای اندروید با بخش گرافیکی soc های این شرکت بالاترین سازگاری و بازده رو دارند. البته حدس من اینه که از نظر اقتصادی هم شاید مقرون به صرفه تر باشند، البته مطمئن نیستم.

محمد کردزنگنه

علاوه بر مواردی که فرمودید قبلا در جایی خونده بودم که پردازنده های اگزینوس کلوز سورس هستن یا یه چیزی تو همین مایه ها.

Ari khan

البته جی پی اس شامل soc نمیشه و یه چیپ جدا داره فک میکنم…اما حرفتون منطقیه….ببینیم چی میشه

milad danesh

اگه اینم مشکل داغ شدن داشته باشه ال جی و اچ تی سی نباید ریسک کنن و توی پرچمداراشون ازش استفاده کنن باید یا برن سمت انویدیا یا سامسونگ یا اینتل فعلا کوالکام قابل اعتماد نیست

massoud

اینتل که فعلا تو فاز تولید پردازنده های ARM نیست و هرچی تولید کرده x86 هستش که مشکل سازگاری با بعضی بازی ها و برنامه های اندروید داره، انویدیا پردازنده قدرتمندی تولید میکنه اما با دو مشکل مصرف بالای انرژی و قیمت تمام شده مواجه هستش که اونو بیشتر مناسب تبلت ها میکنه تا اسمارت فون ها، پردازنده های سامسونگ هم به خودی خود بد نیستند اما به خاطر گرافیک مالی توی بعضی بازی ها اونجوری که باید کارایی نشون نمیدن و از این مهمتر شرکت های دیگه به خاطر رقابت و بحث حیثیتی حاضر نیستند برن زیر لوای سامسونگ.

arashso4192

با سلام
من هنوزمتوجه نمیشم چرا ابراز میکنید که gpu های شرکت arm ضعف دارن
اگر یک ویدئو توی یوتیوب باشه که نشان دهنده ضعف mali باشه درعوضش ۱۰ تا کلیپ هست که نشاندهنده فریم ریت بالاتر و پایداری بهتر گرافیک های mali هست
بازی های اندرویید بخصوص بازی های دارای data اگر بصورت استاندارد نصب بشن یعنی از گوگل پلی و سپس دانلود دیتا از طریق خود گوشی هیچ مشکلی برای اجرای بازی پیش نمیاد در ضمن اگر دیتای mali رو روی adreno قرار بدیم همون اتفاقی میفته که توی کلیپ خا نشان داده میشه

Taktaz

علت اصلی اینکه سامسونگ میخواد از اسنپ۸۲۰تو گلکسی s7 استفاده کنه اینه که درغیر اینصورت حق فروش این محصول را در آمریکا و چین نداره که همین دو تا بازار برابری میکنه با کل دنیا در واقع سامسونگ یه جورایی مجبور شده از اسنپدراگون ۸۲۰ استفاده کنه به همین خاطر بار بهینه سازیش هم افتاده رو دوش خودش

Ari khan

لعنت به انحصار :negative:

amir Narimnpour

این چرت چیه ک بار بهینه سازیش افتاده رو دوش خودش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اصن تیتر مطلب استیاهه ینی چی سامسونگ ب کمک میاید؟؟؟؟
پسر خوب سامی سازندشه تمام طراحی این چیپ با کوالکومه و بعید میدونم سامی کارش از کوالکوم بهتر باشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....