حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پشتیبانی از برنامه‌های کروم در ویندوز، macOS و لینوکس تا مدتی دیگر متوقف خواهد شد

نوشته

7 سال قبل | 7 دیدگاه | مطالب ترنجی

شرکت گوگل، به‌تازگی در وبلاگ کرومیوم، اعلام کرده است که این شرکت به پشتیبانی از برنامه‌های کروم در سیستم‌عامل ویندوز، macOS و لینوکس تا مدتی دیگر، پایان می‌دهد. برای جزئیات بیشتر، همراه ترنجی باشید.

برطبق اعلام‌رسمی گوگل، این شرکت، برنامه‌های کروم را سه سال پیش منتشر کرد؛ هدف از انتشار برنامه‌های کروم، پرکردن فاصله‌ به‌وجود‌آمده بین آنچه که انجام آن، بر روی صفحات وب ممکن است و آنچه که کاربران می‌توانند با برنامه‌های بومی انجام دهند. از آن زمان، رابط‌های کاربردی برنامه‌ نویسی (مجموعه‌ای از ابزار و منابع که به توسعه‌دهندگان در یک پلت‌فرم، اجازه می‌دهد تا برنامه‌های مختلف را طراحی نمایند) توسعه یافته و به برنامه‌های مبتنی بر وب، اجازه می‌دهد تا کارهای بیش‌تری انجام دهند؛ برای مثال، از اعلان برای مطلع‌کردن کاربران، استفاده نماید.

با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که شرکت گوگل، چندان در رسیدن به هدف خود موفق نبوده است و بنابراین، احساس می‌کند که باید برنامه‌های کروم به تدریج، کنار گذاشته شود؛ البته، این موضوع چندان عجیب نیست زیرا وب، یک پلت‌فرم قدرت‌مندتر در مقایسه با چنین ایده‌هایی است. بنابر اعلام‌رسمی گوگل، کم‌تر از ۱ درصد از کاربران، از برنامه‌های کروم استفاده می‌کنند. در ادامه، زمان توقف پشتیبانی از برنامه‌های کروم در سیستم‌عامل ویندوز، macOS و لینوکس، آمده است:

در اواخر سال ۲۰۱۶، برنامه‌های کروم تازه منتشرشده تنها برای کاربران سیستم‌عامل کروم در دسترس خواهد بود. برنامه‌های کروم فعلی، هم‌چنان در تمامی پلت‌فرم‌‎ها قابل دسترس خواهد بود و توسعه‌دهندگان، می‌توانند به به‌روزرسانی آن‌ها ادامه دهند.

در نیمه دوم سال ۲۰۱۷، کروم وب‌ استور (فروشگاه آنلاین گوگل برای برنامه‌های مبتنی بر وب کروم)، دیگر برنامه‌های کروم را بر روی سیستم‌عامل ویندوز، macOS و لینوکس، نمایش نمی‌دهد اما به کاربران، هم‌چنان اجازه می‌دهد تا از تم‌ها و ابزارهای توسعه‌دهنده، استفاده نمایند. در اوایل سال ۲۰۱۸، کاربران پلت‌فرم‌های اعلام‌شده، دیگر نمی‌توانند برنامه‌های کروم را اجرا نمایند.

البته باید توجه داشته باشید که تصمیم جدید گوگل، کاربران سیستم‌عامل کروم را شامل نمی‌شود؛ بنابراین، در صورتی‌که از کروم‌بوک‌ها یا محصولات مبتنی بر سیستم‌عامل کروم استفاده می‌کنید، جای نگرانی وجود ندارد. برنامه‌های کروم، نقش به‌سزایی در سیستم‌عامل کروم، ایفا می‌کنند و این موضوع، غیرقابل انکار است. به همین جهت، تصمیم جدید گوگل، سیستم‌عامل کروم را شامل نمی‌شود؛ البته، سرپرست مدیریت محصولات گوگل، مدعی شده است که کاربران سیستم‌عامل کروم، می‌توانند هم‌چنان از برنامه‌های کروم تا یک مدت زمان “قابل پیش‌بینی” استفاده نمایند.

علاوه‌براین، اگر از کاربرانی هستید که از برنامه‌های کروم استفاده می‌کنید؛ توصیه می‌شود که هرچه زودتر، به دنبال برنامه‌های جایگزین باشید یا خود را برای خرید یک کروم‌بوک، آماده نمایید.

[su_button url=”https://www.neowin.net/news/google-is-killing-off-chrome-apps-on-windows-macos-and-linux” target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]neowin[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
shahryar

دوستان ترنجی گزارش apteligent پوشش ندادین چرا؟

grimm

بهتر همین کرومم از ویندوز جمع کن بره به برنامه های مثل یوتیوب و گوگل درایو و گوگل مپ و هنگ اوت رو که برای ویندوز نمیده یه کروم رو فقط داده که اونم برای بالا بردن آمارشه اینم جمعش کن بره موزیلا و مایکروسافت اج و اپرا و کلی مرورگر دیگه هستن که جاشو راحت پر می کنن درصد خیلی زیادی از استفاده کنندگان کروم توی ویندوز هستن که با این کار آماره خودشو پایین میاره

Mohammad Reza

عزیز “برنامه” های کروم جمع میشن. مرورگر کروم به قوت خودش باقیه.

grimm

بله من متوجه شدم ولی خوب خیلی از کاربرای کروم بخاطر عادت داشتن به همین افزونه ها و برنامه ها کاربر کروم هستن خوب اگه اینا نباشه که برای مرور صفحات وب مرورگر زیاد هست موزیلا و اج و اپرا و سافاری عالی هستن ومثلأویندوز و osx وقتی اج و سافاری روی سیستمشون هست که همون سرعت و کارایی رو داره چرا باید کروم رو نصب کنن :heart:

Samsung--Electronics


دوست عزیز :rose:
سلام :bye: :bye:
افزونه با برنامه فرق داره 😉

a_041

این اتفاق بیشتری نفع رو برای اج ، فایرفاکس و اپرا داره … دلیل اینکارو گوگل رو درک نمیکنم . هر چند خود من به شخصه یکماهه بیشتر از اج استفاده میکنم اما به هر حال کروم طرفدارای زیادی داره

Mohammad Reza

از این اخلاق گوگل خیلی بدم میاد که خیلی راحت سرویس هاشو متوقف می کنه. من الان از چندتا برنامه استفاده می کنم و با این کارش داره کار منو مشکل تر می کنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی