حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برنامه‌های تقلبی ویندوزفون از اطلاعات کاربران سوء استفاده می‌کنند!

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

بسیاری بر این باور هستند که نفوذ به سیستم‌عامل ویندوز فون بسیار دشوار است ولی هنگامی‌که بحث سرقت اطلاعات کاربران مطرح می‌شود، باید اغراق کرد که هکرها بسیار خلاق هستند. به‌تازگی در فروشگاه ویندوز فون، برنامه‌های تقلبی بسیاری  مشاهده می‌شود که سعی در سرقت اطلاعات شخصی کاربران نظیر گذرواژه‌ها دارند. برای جزئیات بیشتر درباره برنامه‌های تقلبی ویندوز فون، ترنجی را همراهی کنید.

بسیاری از هکرها با استفاده از نام اپلیکیشن‌های محبوب استور ویندوز فون، برنامه‌هایی را در این فروشگاه قرار می‌دهند که کاربران را مجاب به دریافت آن‌ها می‌کند. بنابراین، توصیه می‌شود تا هنگامی‌که از صحت برنامه‌ای مطمئن نشده‌اید، از نصب آن‌ها برروی دستگاه خود خودداری نمایید.

یکی از این برنامه‌ها که تحت تاثیر این اقدام مخرب قرار گرفته، اپلیکیشن Tweetium است که نسخه‌ جعلی آن با نام «نسخه آزمایشی Tweetium (رایگان)» در فروشگاه ویندوز فون عرضه می‌شود. تیم توسعه این برنامه، به‌ کاربران هشدار داده است که از نصب آن برروی دستگاه خود خودداری نمایند. این تیم، هشدار می‌دهد:

هشدار: یک برنامه جعلی با نام «نسخه آزمایشی Tweetium (رایگان)» در استور ویندوز ۱۰ موبایل قرار گرفته است که هرگز، نباید آن‌را نصب کنید. این، یک برنامه مخرب است که تلاش می‌کند گذرواژه‌های کاربران را سرقت نماید.

این موضوع هنگامی وخیم‌تر می‌شود که از تولید ۳۰ برنامه جعلی دیگر با استفاده از نام اپلیکیشن‌های محبوب استور ویندوز فون مطلع شوید. با توجه به محبوبیت نام این برنامه‌ها در بین کاربران، احتمال عده زیادی گمراه خواهند شد و این برنامه‌های مخرب را برروی گوشی‌هوشمند خود نصب می‌کنند.

شرکت مایکروسافت از وجود برنامه‌های جعلی در فروشگاه سیستم‌عامل ویندوز فون (ویندوز موبایل) خود آگاه است و باید هرچه سریع‌تر نسبت به حذف آن‌ها اقدام نماید. برنامه‌های جعلی، همواره یک مشکل ثابت برای این غول نرم‌افزاری بوده است و امیدواریم که به‌زودی، این شرکت چاره‌ای برای افزایش امنیت کاربران در برابر برنامه‎های مخرب با توجه به نزدیک‌بودن زمان‌ انتشار رسمی ویندوز ۱۰ موبایل، بیندیشد. بنابراین، انتظار می‌رود که دور نگه‌داشتن برنامه‌های مخرب از فروشگاه یکپارچه ویندوز ۱۰ موبایل به‌ رویکرد اصلی مایکروسافت در قبال پشتیبانی از این سیستم‌عامل تبدیل شود.

[su_button url=”http://news.softpedia.com/news/fake-apps-for-windows-phone-trying-to-steal-passwords-496523.shtml” background=”#12b37e”]softpedia[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
sadegh7906

این بیلد آخر رو ۵۳۵ معرکس…..فقط خدا کنه برای گرفتن نسخه نهایی نیاز به دانگرید نباشه

Sajjad

ویندوزم میگه امنیت مسخره س!
این روزا همه اینو میگن!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی