حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی TopGum ؛ فلسفه خرید یک باتری همراه (پاور بانک) چیست؟

نوشته

8 سال قبل | 5 دیدگاه | ترنجی

سال ۲۰۱۵ به پیروی از سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴، بگونه‌ای سمت‌وسو گرفته است که گویا قرار نیست وضع باتری اسمارت‌فون‌ها ارتقاء زیادی داشته باشد. چه‌بسا شاهدیم توان باتری‌ها نیز کمتر شده است.
باتری همراه یا پاور بانک از خانواده گجت‌هایی بشمار می‌آید که خواه ناخواه از جمله مهم‌ترین وسیله‌های همراه در کوله‌پشتی‌تان خواهد بود. شرکت Just Mobile را باید در زمره شرکت‌هایی قرار دهیم که در ۶ سال گذشته بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات را به بازار عرضه کرده است. سری Gum این شرکت برای دستگاه‌های اپلی طراحی‌شده؛ شاید مدل Gum++ را به یاد داشته باشید، زیرا این محصول عرضه گسترده‌ای را تجربه کرد و به‌واسطه همین تجربه اکنون با TopGum آشنا خواهید شد. در ادامه همراه باشید.


جاست موبایل در کنار یک پاور بانک زیبا و مجلل، یک محصول با کارایی بالا را به شما معرفی می‌کند. این پاور بانک دارای دو درگاه خروجی است. با توجه به حجم ۶ هزار میلی‌آمپر ساعتی این پاور بانک که در بخش بعدی به‌صورت مفصل به آن خواهیم پرداخت، نسبت به سایر رقیبانش بسیار سبک است و در کف دست به‌ راحتی جای خواهد گرفت. همان‌طور که در تصاویر شاهد هستید لبه‌های کناری دستگاه، انحنای مناسبی دارد تا هر چه راحت‌تر در دست قرار گیرد. طول دستگاه حداکثر ۸٫۲۵ سانتی‌متر و عرض آن ۵٫۴ سانتی‌متر که با در نظر گرفتن ضخامت ۲٫۸ سانتی‌متری می‌توانید به‌راحتی ابعاد آن را تصور کنید.

IMG_5728

دستگاه را اگر به‌صورت افقی در دست چپ بگیرید، لبه کناری در سمت راست کاملاً صاف خواهد بود. لبه سمت چپ محل به‌کارگیری پورت Lightning در قاب یک سیم قابل‌انعطاف است. در زیر دستگاه درگاه Micro USB2.0 جهت شارژ خود پاور بانک و در بالای این پورت کانکتورهای داک پاور بانک قرار دارد. در بالای دستگاه نیز درگاه کاملUSB جهت استفاده دستگاه ثانویه از پاور بانک است. در همین روبه‌رو دستگاه ۴ عدد LED نیز جهت نشان دادن ظرفیت پاور بانک قرار گرفته است.

اگرچه این پاوربانک ظاهری کاملا ساده دارد، اما مدرن بودن طراحی را می‌توان کاملاً حس کرد. کمی به سراغ صحبت‌های فنی‌تر درباره این محصول برویم. برای شما در مورد محل قرارگیری ورودی‌ها و خروجی‌ها گفتیم. این پاور بانک ظرفیتی به معادل ۶۰۰۰mAh دارد. ورودی پاور بانک یک Micro USB قرار دارد که از ظرفیت ۵V/1.5A پشتیبانی می‌کند. این پاور دو قسمت خروجی دارد. یکی از خروجی‌ها همان کابل Lightning خواهد بود که دارای ظرفیت ۵V/2.4A است. کنار این خروجی، خروجی USB نیز وجود دارد که تقریباً ضعیف‌تر از Lightning است. ظرفیت این خروجی برابر با ۵V/1A خواهد بود. اگر به آداپتور آیفون ۶ خود نگاه کرده باشید، خروجی این آداپتور برای اسمارت‌فون شما برابر با همین خروجی کابل USB است، یعنی استاندارد اصلی استفاده از این مورد تلقی می‌شود، اما اینجاست که فناوری به‌کاررفته در TopGum به کمک شما خواهد آمد. زمانی که از کابل Lightning برای دستگاه خود استفاده کنید، با مقایسه زمانی متوجه می‌شوید که بازه زمانی نسبت به شارژ با آدااپتور سریع‌تر خواهد بود. این امر به دلیل آمپر بیشتر کاملاً قابل توجیه خواهد بود ولی امکان دارد به باتری دستگاه کمی ضرر بزنیم، مخصوصاً اگر پس از شارژ کامل باز هم به پاور بانک متصل باشد. نکته حائز اهمیت در خصوص تاپ گام این است که به‌صورت هوشمند پس از شارژ شدن کامل، دستگاه را از مدار خارج می‌کند تا آسیبی نبیند.

IMG_5732

پاور بانک توسط سه کانکتور دیجیتالی به داک متصل خواهد شد. این داک دارای ورودی همانند Micro USB خود پاور بانک است، پس با این حساب ست رومیزی شما نیز تکمیل می‌شود. با روشن کردن این پاور بانک متوجه شدیم که کاملاً خالی است. البته برای اینکه مطمئن شویم چند باری به دستگاه‌های مختلف متصل کردیم و متوجه شدیم که خیر هیچ شارژی صورت نمی‌گیرد. با متصل کردن دستگاه به یک آداپتور و در نظر گرفتن ظرفیت ورودی یعنی ۱٫۵A، نزدیک به ۴ ساعت برای شارژ کامل این پاور بانک باید زمان صرف کنید. بر اساس تست‌های انجام‌شده Gum++ یا مدل‌های مشابه کمی سریع‌تر عمل می‌کند، اما درنهایت راضی هستیم.

IMG_5737

پایه کاری و هدف اصلی در نظر گرفته‌شده توسط شرکت جاست موبایل، دارندگان دستگاه‌های اپلی است. شما برای این‌که بتوانید حداکثر دفعاتی که TopGum می‌تواند شمارا ساپورت کند متوجه شوید، کافیست ۶ هزار میلی‌آمپر را بر ظرفیت باتری دستگاه خود تقسیم کنید. از آی‌پد تا آیفون چند نمونه را باهم تست می‌کنیم.
آی‌پد ایر ۲ دارای باتری ۷۳۴۰ mAh است. یک ساعت و چهل دقیقه کافی بود تا از ۰ به ۵۶ درصد برسد. آی‌پد مینی ۲ از باتری ۶۴۷۱ mAh بهره برده است اما برخلاف انتظار تنها از پس ۷۰ درصد این تبلت برآمد. آی‌پد مینی با باتری ۴۴۴۰ mAh نیز تنها ۸۰ درصد توانست کامل شارژ شود. دلیل این‌که برای تبلت ها توانست به‌صورت کامل برسد، آمپر خروجی بود. هرچند این موارد را با Lightning تست کردیم.

IMG_5741

اوضاع برای آیفون ۶ و کلاً اسمارت فون بسیار بهتر است. آیفون ۶ با ظرفیت ۱۸۱۰ mAh می‌تواند در بهترین حالت ۳ بار شارژ شود، اما شما دو و نیم بار را کاملاً مطمئن باشید. تفاوت می‌تواند بین کابل خروجی باشد و یا درصد شارژ اولیه، ولی ما در هر دو حالت ۰ تا ۱۰۰ را در نظر گرفتیم. در آیفون ۶ پلاس با آمار کمتر از ۶ روبه‌رو هستیم. باتری ۶ پلاس ۲۹۱۵ mAh خواهد بود. در تست‌ها می‌توان گفت ۱۶۰ درصد یا بعبارتی یک‌بار و ۶۰ درصد کامل جوابگو بود.

D8A_3574-justmobile (1)

در هر صورت استفاده از واژه “فسقلی کارا” برای این محصول کلمه‌ای اشتباه نیست. با در نظر گرفتن ابعاد و مخصوصاً یک داک زیبا، نمای بسیار مدرنی را به میز شما اهدا خواهد کرد و در نهایت خیال شمارا از بابت احتیاج‌های سریع به باتری ؛ این محصول۲۷۹ هزار تومانی با گارانتی نقش راحت خواهد کرد.

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
grimm

آدم تو کار اینا می مونه اول تراکم پیکسل رو با لا می برن بعد مجبور میشن صفحه نمایش گوشی رو بزرگتر کنن و بعد مجبور میشن باطری قویتری بزارن که بخاطر بزرگتر بودن مجبور میشن گوشی رو باریکتر کنن و باتری رو کوچکتر و کم حجم تر بعد باتری جواب نمیده باید پاور بانک استفاده بشه و حالا مصرف کننده مونده و یک گوشی که تو جیب جا نمیشه وعلاوه بر اون یه پاور بانک بزرگم کنارش اضافه میشه که این شرکتای برای تبلیغات خودشون این همه دردسر برای مصرف کننده ها ایجاد می کنن خوب یه گوشی با صفحه نمایش ۴٫۷ تا۵٫۲ با تراکم پیکسلی اچدی و فول اچدی واقعأ چه مشکلی داره (رزولوشن ۲کی دو برابر از رم میگیره دوبرابراز باتری مصرف می کنه باعث داغ شدن زود هنگام پردازنده گرافیکی میشه وهزینه بیشتر برای مشتری علاوه بر اون محتوای ۲کی تقریبأ وجود نداره وفقط برای باکیفیت نمایش دادن عکس دوربین گوشی خوبه که به این همه بدبختی نمی ارزه) :scratch: :wacko: :unsure:

sept1993

قیمتش چقد زیاده اونم براى ٣بار شارژ!!!! من برندPQi15000 خریدم به قیمت١۶٠،گوشى آیفون ۵s رو ۶بار کامل شارژ میکنه،براى شارژ شدن خودش یه مقدار زمان بیشترى میبره ولى ارزشش رو داره،من که زیاد مسافرت میکنم از بابت شارژ گوشى دیگه هیچ نگرانى ندارم.

Ari khan

کاش یه روزی بیاد که پاور بانکا نابود بشن :whistle:

rtmreza

سلام
یه سوال:
مگر نه اینکه می گن وقتی گوشی در حال شارژ شدن هست نباید استفاده بشه ؟
پس ایا هنگامی که پاور بانک به گوشی وصل میشه نباید استفاده کرد ؟

اکر نباید که فرقش با اداپتور چیه(به غیر از سفر بودن )

اگر آره که باز اون به باتری گوشی اسیب میزنه چون الکترون ها مثل جریان رودخانه ای از باطری میگزرن تا توان سی پی یو گوشی رو تامین کنن

در اخر من املا درست این رو نفمیدم تو نت متفاوته باتری یا باطری ؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....